Vault šílené brahmíny - největší stránka o sérii Fallout v češtině i slovenčine | Fallout 1, Fallout 2, Fallout Tactics, Fallout 3, Fallout New Vegas, FOnline, Fallout 4
... vstup do vaultu ... orientace ... vaultmasteři ... kontakt ... poslat novinku ... fórum ... archiv ..

Fallout

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
vault-boyové
holodisky
konce
texty ze hry
vychytávky
archiv zvuků
screenshoty
demo
wiki
fórum
download

Fallout 2

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
předměty
zbraně
brnění
automobil
holodisky
karmické tituly
konce
texty ze hry
kulturní odkazy
zajímavé sejvy
vychytávky
screenshoty
archiv zvuků
mapper
modifikace
wiki
fórum
download

Fallout Tactics

novinky
recenze
návod
charakter
mise
náhodné lokace
zbraně
brnění
vozidla
holodisky
drogy
screenshoty
multiplayer
hrajeme po netu
tipy a triky
editing
obličeje
modifikace
wiki
fórum
download

Fallout: New Vegas

novinky
recenze
hráčské recenze
návod
spolubojovníci
screenshoty
videa
zbraně
download
wiki
fórum

FOnline

novinky
faq
fórum
FOnline: 2238
status
server-boy 2238
manuál
mapy
instalace
screenshoty
gang VŠB
wiki-boy 2000
download
The Life After
status
manuál

Společné

bible
časová osa
bestiář
pitevna
traity
perky
technologie
zbraně vs. realita
bugy
tajemná tajemství
technické problémy
licence

Fallout projekty

Fallout Online (V13)
Fallout 4
Fallout 3: Van Buren

Příbuzné hry

Arcanum
AshWorld
Fallout: BOS
Fallout 3
Fallout: PNP
Fallout: Warfare
Fallout Tycoon
Lionheart
STALKER
Borderlands

Hry naživo

Fallout LARP
Fallout RP
download

Soutěže

O brahmíní vemeno
screenshot měsíce
žebříček charakterů
žebříček kr. zásahů
masový hrob
rychlonožka

Zábava

povídky
poezie
knihy
komiksy
filmy
hudba
kvízy
humor

Různé

články
rozhovory
jak přežít
wallpapery
bannery
průzkum
srazy a setkání
IRC channel
odkazy

Vault šílené brahminy - největší stránka o sérii Fallout v češtině a slovenčine.


Pařbus extrémus, aneb extrémní pařbistika

Manuální probíječ (autor: Ratman)
Asi už jste někdy hráli nějakou fantasy hru, kde jste si mohli zvolit mezi mágem a válečníkem – jistě jste si při hraní za obě postavy všimli zajímavé věci- zatímco válečník na začátku hry celkem v pohodě zabije vše co mu vleze do cesty, kouzelník má co dělat, aby přežil, ovšem nakonec se úlohy vymění a v prdeli začne být válečník. Přibližně takto to chodí i ve Falloutu, přirovnáme-li kouzelníka k maníkovi používajícímu zbraně všech kalibrů a hošana, který se probíjí ručně k válečníkovi. I když já osobně považuju za nejzábavnější hrát za postavu, která je něco mezi těmito dvěma zaměřeními (prostě na každýho střílí a když se někdo moc přiblíží, dá mu pořádnou kopačku do xichtu:), je hraní za bojovníka, který nikdy do ruky nevezme střelnou zbraň zajímavým zážitkem a pro hráče, kteří Fallout už párkrát dohráli i novou zkušeností. Pro všechny, kteří se takto chystají F2 dokončit zde uvedu několik rad a snad jimi uberu pád desítek loadů… :-)

Už při samotném sestavování postavy si rozvrhněte, jak budete hrát, pokud chcete hrát na co nejvyšší obtížnost, asi s sebou nebudete brát žádné společníky, proto dejte charisma na minimum (berte rys talentovaný!), ovšem já osobně bych vám doporučoval vzít Vica a Cassidyho – jsou dobří s malými zbraněmi a celkem dost vám pomůžou v dobíjení zdrhajících nepřátel. S Marcusem moc nepočítejte, protože jakožto bojovník budete stát hodně blízko nepřátel a pokud mu dáte bozar, tak vás může přivést i k šílenství. Takže pokud se držíte verze se spolubojovníky, nastavte charisma na 4. Další z věcí, která vám bude úplně nanic je vnímání- to dejte na minimum, sice přijdete o možnost nechat si na začátku nabrousit kopí a uzavře se vám pár úkolů založených na vnímání, ale není to nic tragického a uvážíte-li, kolik bodů získáte… (nemluvě o tom, že vás nebudou lákat střelné zbraně, protože už netrefíte ani vrata od stodoly:) Veškeré získané bodíky investujte do obratnosti (10), síly a odolnosti- dejte je dle svého uvážení, ale rozhodně ne méně než 8, nejlépe obojí na maximu, protože většinu hry budete muset odehrát bez Energozbroje. Inteligence a štěstí je jen a jen na vás, kritické zásahy vám rozhodně pomůžou, ale jde to i bez nich. Volba dovedností závisí hlavně na tom, zda chcete být ortodoxní bíjec nebo vám nebude vadit kombinace s granáty, pokud ne nastavte je na Boj beze zbraně, chladné zbraně a vrh- až tyto talenty doplníte nad 100% začněte se věnovat dovednosti řeč, která vám hodně pomůže v konečných fázích hry. Pokud si ještě chcete zvolit druhý rys, učiňte tak, já osobně jsem si žádný nevybíral, protože se mi žádný nelíbil- pro ruční mlátičku je výběr celkem slušný, ale nevýhody jsou příliš velké.

Teď něco málo k samotné hře- za začátku nebudete mít skoro žádné problémy, v Klamathu si od Duntonů “půjčete” boxery, na které se budete muset spoléhat až do Broken Hills, kde od Francise v páce vyhrajte energo-pěst. (sílu musíte mít 10!) a v suterénu New Reno Arms (Lovecké potřeby) si ji nechte upgradovat na Megaenergopěst- ta vám vystačí až do konce hry. Sbírejte hodně Psycha, které vám kurefsky zvýší odolnost proti normálnímu poškození, což vás dokáže mnohdy vysekat z průseru- třeba před věžičkami v Sierra Army Depot (na věžičky tam lezte jen se zásobou EMP granátů nebo min. s energopěstí!). Perky berte jen čistě účelové, takové, které vám budou pomáhat v boji- doporučuji vzít 2x bonus pohybu, získáte tak 4 AB na pohyb, což vám dost ulehčí boj a snadněji tak dostihnete prchající protivníky. V konečných fázích hry už je boj velice obtížný, hodně potvor vás otráví (kentauři, floateři) nebo vám dají velkou dávku radiace (alieni)- proto se jim pokudmožno až do získání energozbroje vyhýbejte. Moc vám nedoporučuju probíjet se Navarrem, raději stráže proběhněte (viz. vychytávky) nebo použijte schopnost řeč, samotný boj by byl opravdu HODNĚ tuhý (ale zvládnout se samozřejmě dá). A na závěr to nejdůležitější: Jak na Franka? Vězte, že bez pomoci to moc nepůjde, nejlépe uděláte, když naverbujete enklávany a potom ještě věžičky, protože Frank má výdrž jakoprase, ovšem na dosti vysokém levelu jde udělat vše a bez pomoci :-)


Xaint to vidí trochu jinak:
Moje záliba ve hraní mlátiček pochází z mé bývalé záliby - bojová umění. Ve všech hrách, které to umožňují, si vytvářím ne příliš silné, ale hbité a rychle charaktery. Fallout 2 mi v tomhle vyšel opravdu vstříc a dohrát jej za bijce byla opravdu zábava, už jen diky propracovaným perkům a úderům... Málokdy jsem se tak dobře bavil u F2, jako právě při hraní touhle cestou...
Na VŠB jsem jednou viděl Ratmanův článek o boji holýma rukama. Oproti svým zkušenostem jsem tam viděl několik nepřesností a naopak důležité věci tam nebyly, ale znáte to, každý má svůj styl hraní a skoro všechny fungují. Tož mě napadlo, ze by nebylo od věci sešplichtit něco jako návod, pokud si chcete něco takového zahrát. Není to asi tak návod, ale spise popis, jak jsem to hrál já...

Úvodní kecy:
Boj holýma rukama je hrou na kritické zásahy. Když víte, jaký úder kam co dělá, neleknete se žádné přesily soupeřů. (pokud nemají těžké či energ. zbraně). Za holé ruce se špatně hraje Fallout 1, tam na ne radši zapomeňte. Neříkám, že to nejde, ale jsou tam hodně v nevýhodě.

Co čekat:
-zábavné hraní, protože holé ruce nepoškozují tolik, pokud nechcete, a můžete se soustředit na hraní si se soupeři (tak rychle vám neumrou)
-možnost opravdu využívat všechny zóny na mířený zásah, nikoliv jen střelbu do očí
-rychle posílaní nepřátel na věčnost, pokud k nim doběhnete...
-konec hlášek městských stráží, že máte zbraň v pazouře, i když vaše ruce jsou smrtelnější než bouchačky většiny z obyvatel

Co necekat:
-cestu jak dohrát F2 bez škrábnutí (počkejte až budete ve Vojenské Bázi, tamní mutanti vám fakt zatopí se svýma silnýma zbraněma na dálku)
-nepotřebu zbraní (vyjma energopěsti - bez nich se proti více enklavistům nechytáte)

Při tvorbě postavy:
-zaškrtnout si Finese - děláte sice malej damage, ale to vás nezajímá, vy přece jedete na criticaly!
-nebrat si jiné perky na zásah - snižujou criticaly.
-vysokou obratnost, co nejvyšší
-sila stačí 5-6
-vemte si hodně inteligence! Budete rychle levelovat, z rady věci se vykecáte a veda se taky dost hodí.
-vyšší štěstí se hodí, ale já ho neměl moc vysoké - tehdy jsem nevěděl, že ovlivňuje criticaly.
-zaškrtnout samozřejmě talent Unarmed! (já jsem si navíc vzal Speech a Science)
-nedávat malou percepci! Nebudete asi moci získat perk Destroyer (Ničitel), což je obdoba Snipera, ale v boji zblízka.

Při hraní:
- doběhnout MEZI soupere a rozdávat pecky na všechny strany, samozřejmě mířeně!
- používat všechna místa na zásah - viz. nižší tabulka, ale používat je tak, jak se to hodí
- od začátku cpát většinu nebo lepe všechny body do boje holýma rukama, asi 120-140, vyplatí se to!
-NUTNE PERKY NA VZETI, jakmile to pujde:
-Bonus HtH attack - každý úder vás stojí o bod míň! Je to až neskutečně znát.
-DESTROYER - každý zásah kriticky. Milovníkům criticalu nemusím vysvětlovat.
-hned na počátku boje utíkejte k postavám se zbraněmi na dálku - ty se zbraněmi na blízko poběží často za váma - kdyby něco, až poběžíte kolem nich, dejte jim tečku mezi oči a oni se pustí za váma.
-v chumlu nepřátel je vám naopak nejlépe, kupodivu. Všichni jsou totiž na dosah.
-samotní soupeři, co jsou silní - lámejte jim nohy, oni budou za vámi pajdat rychlosti 2 hexy za kolo. Buďte od nich 3 hexy, aby k vám nedošli těsně a nepoužili na vás ty zbývající akční body. Krok k nim, bum bum, tři kroky od nich. A tak pořád dokola.
-až se budete v podpalubí tankeru rvát s alieny, (platí ale i na ostatní soupeře, kteří vydrží nějakou tu šlehu!)počítejte s jejich otravným odjížděním do daleka, protože jedou po zemi opravdu daleko a pomalu, a to čekáni je fakt nuda.
-časem budete dostávat účinné kopy, které budou navíc mít třeba armor piercing. Nevyužil jsem, protože stoji moc akčních bodů a navíc ne vždy dají critical, což je vám jedno když úder stojí 3 body, ale zamrzí když stojí 7.
-nebojte se používat energopěst na doražení a kopy do nohou či do brady na paralyzování. Energopěst je přítel proti silně obrněným cílům! A zlomit nohu se dá i soupeři v energozbroji.
-Asi nejhezčí boje zažijete v San Francisku v aréně - tam si krásně užijete všechny finesy - lámání, srážení atd.
-Frank Horrigan - neubíráte mu skoro nic! Soustřeďte se spíše na jeho sražení na kolena, než na poškozování. Kamarádi a věžičky udělají svoje za vás. Asi největší zklamání - ani armor piercingovymi kopy to není nijak znát.

Účinky kritických zásahů:
hlava - občas bezvědomí, jednou ranou. Ani nemusíte moc ubrat. Hned je o soupeře méně! Navíc mate zvýšenej damage.
trup - nic moc. Nepoužíval jsem, údajně lehce zvýšenej damage.
oči - sem budete mlátit hooodně často - vysokej damage. Navíc oslepení (snížení perc. na 1), ale to se vás netýká, protože stojíte těsně u něj, a to na vás dosáhne.
genitálie - hezký hlášky (obzvláště si vychutnávám držkaté otrokáře), občas paralýza. Damage lehce zvýšenej. Spíše místečko pro zábavu.
nohy - fakt dobra zábava, soupeř padne a dal chodí jen 2 hexy za kolo, což se dá takticky využít. Navíc se zlomenou nohou vám neutečou - protože bez zbraní na dálku se utíkající strašně špatně honí!
ruce - při zlomení ruky prý nemůže používat (soupeř) obouruční zbraně, při zlomení obou žádné zbraně. Nevím, nejak jsem si nevsiml. Ale tu zbraň většinou upustí na zem, takže velmi často zahodí brokovnici a vytáhne kudlu - a tou vám skoro neubírá, protože vás málokdy trefí.

Toť asi zatím vše. Až mě něco eště napadne, pošlu to :-)
Kdyby někoho napadly další věci, ať dá laskavě vědět zaneprázdněnému Ratmanovi :-)

Až budete stát ve skupince pěti nájezdníků a budete mít volné kolo (s výše zmíněnými perky 5 pěsťovek-5 mrtvých), nebo až zabijete matku wannamingu na ctyři rány, budete své holé ruce milovat. Až poběžíte proti hordě mutantů nebo enklavistů, budete své holé ruce nenávidět...
Vše má svá pro a proti.
Příjemnou zábavu!
Xaint

Staň se pomocníkem při tvorbě, nakrm Šílenou brahmínu!:)




Stránky v EN

No Mutants Allowed
Fallout Wiki
Fallout Database

Modifikace v CZ

Fallout:Resurrection
Fallout et tu
Fallout 2 Restoration Project a neof.patch
Fallout:BGE (dead)
Fallout:Yurop (dead)

Modifikace v EN

Vault-Tec Labs
Fallout 2 Restoration Project a neof.patch
Fallout of Nevada
MIB88: Megamod
Last Hope
Fallout et tu



Sponzoři VŠB

TOPlist





.. vstup do vaultu .. orientace .. vaultmasteři .. contact us .. irc channel .. kniha hostí .. fórum .. archiv..