Vault šílené brahmíny - největší stránka o sérii Fallout v češtině i slovenčine | Fallout 1, Fallout 2, Fallout Tactics, Fallout 3, Fallout New Vegas, FOnline, Fallout 4
... vstup do vaultu ... orientace ... vaultmasteři ... kontakt ... poslat novinku ... fórum ... archiv ..

Fallout

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
vault-boyové
holodisky
konce
texty ze hry
vychytávky
archiv zvuků
screenshoty
demo
wiki
fórum
download

Fallout 2

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
předměty
zbraně
brnění
automobil
holodisky
karmické tituly
konce
texty ze hry
kulturní odkazy
zajímavé sejvy
vychytávky
screenshoty
archiv zvuků
mapper
modifikace
wiki
fórum
download

Fallout Tactics

novinky
recenze
návod
charakter
mise
náhodné lokace
zbraně
brnění
vozidla
holodisky
drogy
screenshoty
multiplayer
hrajeme po netu
tipy a triky
editing
obličeje
modifikace
wiki
fórum
download

Fallout: New Vegas

novinky
recenze
hráčské recenze
návod
spolubojovníci
screenshoty
videa
zbraně
download
wiki
fórum

FOnline

novinky
faq
fórum
FOnline: 2238
status
server-boy 2238
manuál
mapy
instalace
screenshoty
gang VŠB
wiki-boy 2000
download
The Life After
status
manuál

Společné

bible
časová osa
bestiář
pitevna
traity
perky
technologie
zbraně vs. realita
bugy
tajemná tajemství
technické problémy
licence

Fallout projekty

Fallout Online (V13)
Fallout 4
Fallout 3: Van Buren

Příbuzné hry

Arcanum
AshWorld
Fallout: BOS
Fallout 3
Fallout: PNP
Fallout: Warfare
Fallout Tycoon
Lionheart
STALKER
Borderlands

Hry naživo

Fallout LARP
Fallout RP
download

Soutěže

O brahmíní vemeno
screenshot měsíce
žebříček charakterů
žebříček kr. zásahů
masový hrob
rychlonožka

Zábava

povídky
poezie
knihy
komiksy
filmy
hudba
kvízy
humor

Různé

články
rozhovory
jak přežít
wallpapery
bannery
průzkum
srazy a setkání
IRC channel
odkazy

Vault šílené brahminy - největší stránka o sérii Fallout v češtině a slovenčine.

ODPOVĚDI NA OTÁZKY

Aaron Johnson: Jakou má funkci to velikonoční vajíčko, které můžete najít v New Renu?

Žádnou – je to jen náš vtípek. Šoupli jsme ho tam, abychom mohli tvrdit, že jsou ve hře nějaké easter eggy (rozuměj – překvapení). Mám tu věcičku rád.



yPArAH:

Goris tvrdí, že je ve V13 relativně nový (asi 2 měsíce), když mluví s Vyvoleným. To asi znamená, že není z Grutnarovy smečky. Jestli je to tak, jak to že je inteligentní jako zmutovaní párači Enklávy?


Podle Johna Deileyho - designéra Gorise (a ještě např. V13, 15, NCR a spousty dalších map) je to takhle: Goris byl Grutnarův syn a byl jedním z chytrých páračů. Byl také velice zvědavý na okolní svět. Hodně cestoval, aby poznal lidskou kulturu. Aby jej lidi nepoznali, nosil dlouhou róbu. Když by se jej někdo ptal, řekl by, že róbu nosí, protože je znetvořený. Když jej ale potká Vyvolený, tvrdí, že je ve Vaultu jen pár měsíců. Myslí to tak, že se po dlouhé době vrátil z další poznávací cesty. Neříká to přímo, ale je to možné zjistit z několika náznaků v rozhovoru.

Mimochodem – jak Goris přežil Frankův nájezd na V13?

Odpověď Johna Deilyeho: Goris je cestující učenec – snaží se zjistit co možná nejvíce o populaci přežívající v pustině. Frank zaútočil zrovna, když byl na jedné ze svých poznávacích cest. Taky se mohl přidat k Vyvolenému a přežít Frankův nájezd takhle. Jestli si dobře vzpomínám, Goris není jediný přeživší inteligentní párač. V základně Navaro má hráč možnost vysvobodit párače Xarna, na kterém tam provádí pokusy (a chce jej nakonec i utratit) dr. Schreber. Každopádně mohli tedy potenciálně přežít dva chytří párači. Jsou to sice oba samci, ale to neva. Gen inteligence je zakódován právě v samcích, takže když se spáří s jakoukoli samicí, zplodí (pravděpodobně) chytré potomky.

Proč má Goris odlišnou barvu kůže? A byli Melchiorovi mazlíci ponořeni do FEV?

Podle Johna Deilyeho (designér V13 a Gorise), prostě Goris zmutoval odlišně (FEV mutuje i u stejných druhů odlišným způsobem) a podle Jasona Suinna (designér Vojenské báze ve F2) byli Melchiorovi (Melicharovi ? – pozn. překl.) mazlíčci tak tuzí díky styku se surovou FEV skladovanou v Bázi. Ponoření do kádí s FEV nebylo nutné – jde jen o část Melicharova zasvěcovacího obřadu.



Pawel Dembowski: Ve F1 říká Poručík, že FEV zvyšuje IQ. Ve hře je ale většina mutantů gege. Co mi k tomu řekneš? A co říkáš na mou teorii, kterou jsem použil v PnP Falloutu?

Sorry, Pawle: Nebyl jsem schopný odpovědět osobně na tvůj mail a vzhledem k tomu, že nejsem s to číst všechny výtvory fanoušků, nečetl jsem ani tvou teorii.

Původní nezmutovaný FEV ve West-Tecu zvyšoval inteligenci. Virus v éře falloutu už to tak spolehlivě nedělá – jen u některých (menšiny) osob. Poručík byl jeden z těch šťastných, z nichž se nestali slintající hňupové (možná že byl před infekcí FEV stejně chytrý, ale o tom nemám žádné záznamy).

Nynější FEV byl rozptýlen po pustině, kde působením radiace zmutoval, stejně jako jeho účinky. Poručík v Maripose tvrdí, že super mutíci jsou inteligentnější než lidé (”Jsme vysoce inteligentní a imunní vůči nemocem.”), taky tvrdí, že FEV může pomíchat a vymazat některé vaše vzpomínky. Očividně se to stalo i jemu, poněvadž zapomíná, že většina jeho mužstva není pomalu schopna dokončit načatou větu o třech slovech.

Takže v zásadě FEV v nádržích měla malou šanci na zvýšení IQ nebo aspoň na zanechání původní úrovně inteligence nedotčené. Master byl jeden z těch šťastných. Velice často způsobuje FEV poškození mozku. Je také možné, že brutální topení v kádích v Maripose způsobovalo nedokonalé mutace.

Chris Taylor k tomu říká: Ponoření do nádrží mohlo změnit inteligenci, ale ne vždy směrem nahoru. Někteří jsou po vycachtání ve FEV chytřejší, většina lidí zblbne a u mnoha zůstane IQ stejné. Podle úrovně ozáření jedince lze také usuzovat na to, jestli se z člověka stane supermutant nebo ghoul.



Andrew Quigley : Kolik funkčních nebo opravitelných aut je k dispozici v době F2? Určitě více než jedno, protože ten chlápek v Renu má plně garáž i s mechaniky a určitě i mnoho součástek (předpokládám, že budova vedle garáže je sklad, jen si z něj nelze nic odnést).

Asi ne mnoho, ale přesné číslo neznám. Nejdůležitější problém není palivo, ale pneumatiky a další snadno opotřebovatelné součástky. Na každých 200 lidí by mohlo připadat asi jedno auto. NCR má údajně motorizovanou divizi ale počet vozidel není znám.



Darren Rowe: Poručík ve F1 je zběh z Bratrstva Oceli? Nebo to byl prostě šťastný mutant, co se náhodou dostal k energozbroji (aspoň tedy to, co má na sobě vypadá jako energozbroj).

Je to člobrda, co měl dost štěstí a zachoval si (nebo zvýšil) svou IQ po namočení v nádržích. Co se týče zbroje a zbraní – jo, měl štígro, hlavně s tím gatling laserem :)



DoPr: V poslední Bibli byla zmínka o vyobcování Richarda Greye z Vault City. Vzpomínám si, že tam byla ještě jedna osoba vyobcovaná z VC – Leonard Boyarski. Byl vykopnut taky z avraždu, ale zajímalo by mě, jak zemřel. Našel jsem totiž jeho hrob v Golgotě.

Boyarski byl náš soukromý vtípek na Lea B., který původně pracoval na F1 a části F2 (jedna z pěti miliard narážek na programátory a další co dělali na FO). Původně tam myslím bylo jméno Jasona Andersona, ale už přesně nevím. Boyarsky byl vyhozen za vraždu a neautorizovaný výzkum (pohrával si s naprogramovanými těhotenskými cykly v počítači Auto-Docu, což mělo všechny obyvatele V8 uvést v nebezpečí, ale detaily byly z počítače vymazány). Jeho případ se odehrál léta po vyobcování Greye. Dostal se s karavanou jen do New Rena, kde byl oloupen a inhumován místním gangem (lidi z VC byli pro ně vždy snadnou kořistí). Jeho důvody k cestě na jih jsou neznámé, ale prý měl namířeno více na východ od NR – i když v těch místech je údajně jen pustina a párači.



John Olivas : (pozn. překl – následuje volný překlad, jelikož se nehodlám zdržovat ublíženeckými bláboly...teď zas kecám já ;} Před časem jsem ti poslal otázku ke Cassidymu, Obnovení (quest s krysím bohem – Kápem v katakombách Gecka) a k tomu, proč nejde Melicharův quest vyřešit mírumilovně - tys slíbil, že to tam bude...blablabla...a nebylo...blablabla...dostanou odpověď jen ti, co ti lezou do prdele?

...tři odstavce blábolení + neber to tak vážně, jen se mi nechtělo přidávat smajlíky...bla...


Poznámka k těm, co mi posílají otázky – jsem jen člověk a občas na něco zapomenu. Jinak bych už dávno vládl vesmíru. K Melicharovi – nemůžu najít žádnou dokumentaci, v níž by bylo, zda je Melichara možno dostat dohromady s jeho synáčkem. Jason Suinn(designér této oblasti) tvrdí, že podobný quest nikdy nebyl v plánu. Jeho syn se potloukal v Reddingu jen proto, aby předznamenal Melichara a dal vám stopu k tomu zjistit, že Melichar je původně horník unesený z Reddingu. Mutatnti v Maripose nemluví, protože jsme to plánovali jen jako obyčejnou bojovou lokaci.

K osudům Cassidyho a Sulika neexistuje žádná dokumentace. Abych pravdu řekl, nerad bych definitivně uzavíral osudy dvou nejoblíbenějších postav Falloutu. Doufám jen, že Cass nakonec dostal svoje prášky na srdce. Podle posledních zpráv se Sulik na pár měsíců vrátil ke svému kmeni a poté se vydal opět hledat svoji sestru. Cassidy se dal do hledání Texasu – vyrazil na jih za Dayglow.

Pankáči na tankeru taky přežili. Měli krásný výhled na explozi ropné plošiny Poseidon. Po zničení Hubologů se spojili do obchodního paktu se Shi a ze San Fran. udělali kvetoucí středisko obchodu a rybolovu. Ghoulové neměli šanci dokončit Obnovení. Bylo součástí Kápových plánů navrátit je do lidské podoby – pod jeho vládou. Zachránit Gecko a Vault City ale možné je – odpověď byste měli najít v jednom z návodů na Fallout stránkách. A tohle plká Kápo o Obnovení:


Kápo: Jako část mých plánů na ovládnutí světa plánuji odměnit mé ghoulí následovníky nalezením cesty k obnovení jejich lidskosti.
Vyvolený: Jak to chceš provést?
Kápo: Po spojení VC a Gecka nechám lékařské laboratoře VC pracovat na nalezení cesty jak obrátit efekty radiace. Ghoulové budou obnoveni – opět jako lidé.

A:

Kápo: Jestli chci ovládnout svět, musím zajistit, aby bylo vůbec co ovládnout. Vybuduji s pomocí Gecka A VC silnou mocenskou bázi.
Vyvolený: Krysa plánuje ovládnutí světa?
Kápo: Pomineme-li tvé pocity z představy hlodavce vládnoucího světu, mé plány by prospěly tisícům obyvatel Gecka i VC. Nemusíš souhlasit se mnou nebo mými motivy, ale výsledek mé práce je snad hoden spolupráce.

Podle designéra Matta Nortona bylo Obnovení také narážkou na knížku a film 'Logan's Run'.



Azael: Rád bych věděl jak je možné, že se z lidí v Arroyu stali primitivní divoši za tak krátkou dobu. Měli k tomu snad náboženské důvody, nebo za tím jsou drogy?

Chris: No dlouhá odpověď by byla:

- přečti si Earth Abides od George R. Stewarta (pozn. překl – novela o posledním přeživším, poté co hromadná nákaza vyhubila téměř celé lidstvo. Hlavní hrdina si založí rodinu a pokouší se se zbytkem nenakažených lidí znovu vybudovat civilizaci, ale nakonec je nucen vrátit se k jednoduchému životnímu stylu divochů).

Kratší odpověď:

- 80 let podle mě není krátká doba

- Vault Dweller si s sebou po definitivním opuštění V13 nevzal žádné užitečné vědecké knihy. Příručka Bouchačky a náboje mu asi moc nápomocná bez pistolí na cvičení nebyla, Zálesácké příručky obsahují pár zajimavých typů na rozdělávání ohně nebo pletení provazů, Příručka první pomoci je jistě taky užitečná – ale ani v jedné z těchto knih nejsou žádné high-tech informace. Dean´s Electronic příručka se taky nedá smyslupně použít bez odpovídajícího technického vybavení jako generátor a purifikační přístroje, na nichž by se dalo cvičit. A Velká kniha věd je k něčemu, jen když máte po ruce pár studentů, kteří se opravdu chtějí učit a nabité informace mají nějaké bezprostřední praktické využití, což by se v zemědělské komunitě jako Arroyo dalo aplikovat asi jen na osevní postup (crop rotation).

- V Arroyu neexistoval - navzory snahám Vault Dwellera - žádný oficiální vzdělávací systém. Veškerá energie byl asoustředěna na vybudování a přežití zdejší komunity.

- Vault Dweller mohl chtít udělat za veškerou technikou tlustou čáru, hlavně po neblahých zkušenostech s ní ve Vaultu, Maripose, Kráteru, Pohřebišti a dokonce i v Bratrstvu. Posedlost Bratrstva Oceli technologiemi je v podstatě sobecká a jednostranně zaměřená a nevyužívají ji k tomu, aby se stali lepšími lidmi.

- I když Vault Dwellera následovalo z V13 několik lidí, většina populace Arroya je tvořena divochy z okolní pustiny, kteří měli na povahu Arroya hlavní vliv. Lidi z V13 měli navíc určitě plné ruce práce s tím, přizpůsobit se novému způsobu života a nezbývalo jim moc času na to, učit primitivy abstraktní vědy.

- Vault Dweller byl sice zkušený a vzdělaný, ale nemusel to být dobrý učitel. Navíc - proč by se někdo měl chtít učit něco, co mu nepomáhá v jeho bezprostřední snaze přežít v divočině a není to ani zábavné.

- Když založili Arroyo, ukázaly se být praktické otázky přežití a zemědělství daleko důležitější než správné zkalibrování magnetického pole v turbo-plasma pušce.

- A proč neměl hráč v F2 přístup k energozbroji a zbraním, které nashromáždil jeho předchůdce v F1? To bylo nutné prostě kvůli vyvážení hratelnosti. Za těch 80 let se mnohé porouchalo (jako pistole v chýši Stařešiny), ztratilo (Vault Dweller mohl svou energozbroj někde odložit a zapomenout nebo si ji vzal sebou, když opustil Arroyo). Nebo bylo vybavení a energie z něj využito ke stavbě Chrámu Zkoušek.

- Mimochodem – Chrám Zkoušek byl vystavěn na troskách staré předválečné budovy – patrně kostela. Vytesaná hlava u vchodu a některé další reliéfy a sochy v interiéru byly vysochány obyvateli Arroya



Killian:Mohl bys vysvětlit to zvláštní setkání ve Falloutu 2, kterým si asi prošli všichni hráči? Myslím když Frank sejme toho farmáře, který mu odmítl prozradit nějaké informace. Proč by se měl Frankie obtěžovat zabíjením nějaké ubohé farmářské rodinky? Co věděli tak důležitého? Myslím, že by to zajímalo mnoho lidí.

Kde: Na mapě světa jako zvláštní setkání
Kdy: 5. týden hraní

Hráč potkává Horrigana a pár vojáků Enklávy vyslýchajících nějakého starce a jeho rodinu. Horrigan říká, že jestli jej stařík nebude následovat dobrovolně, bude to pro něj dost nepříjemné. Stařec se vzpírá a říká, že jemu ani jeho šéům neposkytne žádné informace. Horrigan mu vyhrožuje, že jestli nezmění svůj postoj, on ani jeho rodina už neuvidí příští východ slunce. Stařík znovu odmítá spolupracovat.

Horrigan : ”Dědo, TY S NÁMA PŮJDEŠ!”
Stařík : ”Nech nás být. Já nebudu nikdy pomáhat tvým nadřízeným.”
Horrigan : ”Nebudu to už víckrát opakovat. Pojď s námi nebo z tebe uděláme exemplární příklad.”
Stařík : ”To si radši všechny mé znalosti vezmu do hrobu.”
Horrigan : ”Jak chceš. Zabte je všechny.[Otáčí hlavu doprava a doleva]
Stařík : ”NE!!!”


Vojáci Enklávy zabíjejí rodinu a Frankie sejme staříká svým speciálním úderem nebo výstřelem. Po jejich smrti může zase hráč kontrolovat svou postavu. Horrigan se k němu otáčí a říká, že by měl být rozumný a jít zpět odkud přišel. Potom se otáčí a odchází s vojáky směrem na mapu světa.

Horrigan : ”Tohle není tvůj problém. Čelem vzad a padej.”
Jestli hráč zaútočí, Horrigan jej varuje, že podruhé by se mu taková hloupost nemusela vyplatit.
Horrigan : ”To byla pěkná hloupost, ale protentokrát to ještě – vzhledem ke tvé neschopnosti – přehlédnu. Příště už ne.”

Takže odpověď je, že není žádná skutečná odpověď. Poprava toho farmáře měla sloužit jako předznamenání dalších událostí – měla hráči ukázat Horriganovu krutost už počátkem hry. Pravý důvod staříkovy smrti je záhadou. Kdybych měl hádat, řekl bych, že měl asi nějaké informace o základně Bratrstva, možná znal klíčová data, která by umožnila dekódovat FEV a/nebo pomohla k jeho hromadnému rozšíření. Možná to byl vědec Enklávy, který dezertoval, možná znal lokaci V13 (nepravděpodobné), možná věděl něco o zotročení skupiny horníků z Reddingu před několika lety a měl být vyslýchán v souvislosti s účinkem FEV na ně. Stále sháním informace od designérů, tak se možná brzy dozvíte něco určitějšího.



A další z otázek, na něž mohu odpovědět jen – nevím – od Eddyeho:

Slyšel jsem, že ve F2 měl být nějaký klášter, ale nakonec nebyl zahrnut do finální verze. Určitě by to hráčům dalo více informací o světě Falloutu. Vzhledem k tomu, jak Následníci Apokalypsy uctívali znalosti a mluvili často o ”poučení se z apokalypsy”, nebyl tento klášter zamýšlen jako jejich základna?


Nevím – nebyl jsem k tomu schopen najít žádné informace, ale myslím, že ne. Co vím z druhé ruky o nezařazených lokacích F2, mniši z Abbey se starali hlavně o uchování znalostí, ale nebyli částí NA...i když jejich ideály mohly být podobné. Poslal jsem na tohle téma mail Timu Cainovi, tak vydržte a snad se dozvíte více.

A tohle jsem se od Tima dozvěděl:

V Abbey nebyli žádní Následníci Apokalypsy. Měla to být nezávislá církevní organizace – něco jako Jezuité nebo tak. Mniši zachovávali informace ve formě knih, schémat i předmětů a snažili se schraňovat hlavně technické znalosti. Narozdíl od Bratrstva Oceli, které si své info ochraňovalo, aby si udrželo převahu, bylo Abbey otevřeno všem zájemcům o znalosti, pokud se chovali slušně. Vše co mohli mniši nabídnout byly informace, protože ani jeden ze schraňovaných přístrojů nefungoval.

Ještě něco – mniši nerozuměli informacím, které shromažďovali. Brali je jako svaté relikvie, které měly být předčítány, opisovány a ošetřovány, ale nemělo jim být rozuměno. Něco jako v knize ”Chvalozpěv na Leibowitze” W. M. Millera, což byla inspirace pro tuto lokaci (pozn. překl: doporučuju!) .



A tady je otázka DJ Slamáka:

Zajímalo by mě, k čemu jsou ty řemeny, které mají super mutanti na horních rtech. Třeba u Harryho nebo Seržanta – vypadá to, jakoby to řemení nějak drželo jejich rty a zuby. Ale třeba Marcus ve F2 nic podobného nemá.

Můžete se na to podívat sem:

http://czech.vault13.net/f1/heads/harry.jpg
http://czech.vault13.net/f1/heads/lt.jpg
http://czech.vault13.net/f2/heads/marcus.jpg

Můžeš k tomu vyhrabat nějakou dokumentaci nebo si aspoň něco vymyslet? :) D.J. Slamák


K tomu jsem nic nenašel. Můžu se jen domýšlet, že to měla být dekorace, nebo to měli proto, aby vypadali tupěji, nebo to snad drželo jejich horní rty, aby jim to umožnilo mluvit srozumitelně. Vždyť se podívejte na jejich plandavé masité horní rty! Skoro jim překrývají celé tlamy. FUJ.

Myslím, že Scott Rodenheizer (náš tvůrce modelů) se prostě při jejich návrzích dobře bavil – stejně jako když Seta prošpikloval šipkama, Marcusovi dal na ramena svěrák nebo nechal Haroldovi z hlavy růst stromek. Když dělal Marcuse, možná už nebyl v tak hravé náladě...a Marcus je taky pěkně starý mutant, takže se možná jeho kůže zase svraskla (a utvořila ty boule co má po těle). Taky, i přes specifický vzhled mutantů, FEV připouští určité variace podoby - takže je možné, že Marcus prostě zmutoval trošku jinak...určitě byl třeba o hodně chytřejší než obyčejný mutant.

Mimochodem – v případě, že jste to nevěděli, Scott Rodenheizer dělal mnoho ”mluvících hlav” pro F1 a 2. Později se přestěhoval do San. Fran., kde dělá u jedné počítačové firmy, na jejíž jméno si teď nevzpomenu. Myslím, že Mastera ale dělal Leonard Boyarsky nebo Jason Anderson.



Tady jsou dvě otázky od Liu Hao a/nebo Petty Pilferer:

V původním Falloutu 1 jsem nikdy neinstaloval patch a poté, co jsem se chvíli potloukal po Kráteru a byl ozářen (asi 800 radů) se na mě začaly projevovat účinky FEV. Později mi někdo říkal, že je to bug, který je napraven patchem. Je to pravda nebo to bylo úmyslné a později jste si to rozmysleli a odstranili?


Byl to bug. Z nějakého důvodu ti začly růst statistiky, když měly správně klesat. Můžeš to ale klidně přičíst FEV, když chceš.

Když jsi mluvil s Masterem, měl několik hlasů nebo myslí nebo co. Jsou to lidé, které vstřebal, nebo má díky FEV rozštěpenou osobnost?

Podle designéra F1 Chrise Taylora jsou to jím zkonzumovaní lidé:

Saint_Proverbius: Zdá se, že Master je tvořen třemi osobnostmi. Co to bylo za lidi a jak se stali Masterem?

Chris Taylor: Richard Grey je poutník, který objevil Nádrže – on je původní Master. Zbytek se přidal v průběhu let – jsou to bezejmenní, nevýznamní lidé.

Master byl extrémně schopný telepat, možná vůbec první, co kdy existoval...a určitě taky poslední. Když zkonzumoval nějakou bytost, neabsorboval ji jen fyzicky, ale získal taky její psychiku (tvrdil, že cítil mysl svého prvního jídla – krysy, poté co se vyškrábal z Nádrží s FEV v Maripose). Je pravděpodobné, že časem se z Mastera stala složená osobnost (Jednota), s ostatními osobnostmi jako chórem, který sice jen odrážel Greyovu vůli, ale občas také vyslovoval jeho podvědomé pochyby a otázky. Co se týče toho počítačového zabarvení hlasu - Grey byl neurolinkem napojen na počítače Katedrály, takže on sám (nebo aspoň jedna z jeho myslí) byl schopen mluvit skrz tento neurolink. Jak tomu rozumím, ten strojový hlas byl přidán, aby zněl ještě strašidelněji – jinak by vypadal jako obyčejná hrouda protoplazmy :)



A tady jsou tři otázky od Brooka:

Byly Gekoni ve F2 roboti? Rozhodně vydávali strojově znějící zvuky a jejich krev byla tmavá – skoro olejovitá.


Ne – jsou z masa a krve. Jestli ti znějí jako roboti, může za to naše audio oddělení...nebo si ztlum repráky :)  

Po dopadu bomb byla veškerá komunikace mezi Vaulty přerušena, tak jak mohla Enkláva poslat do V13 zprávu o tom, že nastal čas opustit kryt?

Mezi Vaulty neexistovala nikdy žádná komunikace (to by přece mohlo ohrozit celý experiment), ale komunikace mezi vládou/ Enklávou/ Vault-Tecem – to bylo něco jiného. Museli přece nějak kontrolovat Vaulty.

Enkláva měla přístup ke konstrukčním plánům Vault-Tecu (to není překvapující, vzhledem k tomu, že Vaulty byly založeny vládou) a měla tedy i možnost monitorovat události ve Vaultech...měli nejen přístup na dálku k počítačům (včetně PIPboyů a osobních záznamů obyvatel Vaultů), ale první Správcové většiny Vaultů věděli o experimentech, a bylo jejich poviností zpřístupňovat vládě záznamy o obyvatelích i celém Vaultu.

Jejich přístup k systémům Vaultů jim tedy dával možnost změnit všechny zajišťující mechanismy a poslat signál ”čistý vzduch”.

Znovu opakuju – téměř nikdo z obyvatel Vaultu o tom nic nevěděl. Tohle k tomu říká vaše postava ve F2 a Lynnete odpovídá:

Poznámka: Uvědomte si, že Lynnetiny záznamy jsou nevěrohodné a nejde se na ně spolehnout.

Hráč: Jak jste věděli, kdy opustit Vault? Slyšel jsem, že Vaulty byly od okolního světa izolovány.
LYNETTE: To co jsi slyšel bylo nepřesné. Naše archivy mluví jasně: Náš Vault dostal signál ”čistý vzduch” dva roky po uzavření Vaultu.
Hráč: Signál ”čistý vzduch”? Odkud?
LYNETTE: (nejistá) No...z povrchových monitorovacích zařízení, předpokládám. Jsem si jistá, že na povrchu byla taková zařízení. Jak jinak by Správce věděl, kdy je bezpečné opustit kryt?
Hráč: Takže příkaz opustit Vault přišel od Správce?
LYNETTE: Ano (přemýšlí - je nejistá)...aspoň to si pamatuju ze záznamů v archivu. (vrací se jí jistota) Každopádně jsem si jistá, že mnoho občanů bylo zodpovědných za sledování monitorovacích zařízení.
Hráč: Opravdu? Existují ty monitory ještě? Můžu je vidět?
LYNETTE: (je naštvaná – neví kam tím míříš, ale nelíbí se jí to) Je pravděpodobné, že byly rozebrány a použity jako náhradní součástky pro jiná zařízení.


A to je vše – je to temná předzvěst hrozné pravdy.

Každopádně, vzpomínám si, že jsem měl s designéry rozhovor na téma úlohy Správců. První Správci byli určeni k poskytování informací vládě...Když začala válka, nebyl tu ale nikdo, komu by ty informace předávali, jelikož Enkláva potřebovala nějakou dobu, aby se zase dala dohromady. No dost keců. Doufám, že tohle pomohlo.  

Jsi si jistý, že Spojené Národy se zhroutily?

Jo, SN jsou hotové. Nevolají, nepíšou...to je konec lásky :)



Otázka Puriel uveřejněná na V13:

Víte jak skončil Hub a spojenectví ghoulů a lidí? Na konci je řečeno, že Harold a Vault Dweller spojili ghouly a lidi z Hubu. Viděl ale někdo v Hubu nějaké ghouly- kromě Harolda?


Ačkoli ve F1 jsme neviděli žádné ghouly, může se jich tam pár toulat po Starém městě (něco jako ghoul Talius v Pohřebišti). To ukončení se zdá případnější, když zaměníte slovo ”ghoul” za ”ošklivec”. V podstatě zavládl všeobecný mír a klid. Je možné, že pár ghoulů přicestovalo do Hubu během migrace po založení základny v Nekropolis.



Poslední otázka je z fóra V13:

Rád bych věděl něco o dvou rozdílných koncích FoT. V jednom závěru ses mohl připojit je Kalkulátoru a bylo řečeno, že stařešinové Bratrstva jsou pohřešováni... Má někdo ponětí co nebo kdo je mohlo zabít? Nebo je to jedna z jakýchsi záhad typu Akta-X?


Má to zůstat záhadou – otevřený konec pro další pokračování.



Albert: Tohle by myslím zajímalo každého – Proč je Lynette taková děvka? Jede snad v Jetu? Byla jako dítě zneužívaná? Má za sebou řadu zpackaných vztahů, které z ní nakonec udělaly cynickou dominantní svini? Nebo prostě jedná jako typický občan Vault City?

Ano – pokud nejsi občan VC, Lynnete se k tobě bude chovat jako pěkná svině. Jako vůdce VC měla ztělesňovat ty nejhorší vlastnosti – jako aroganci a povýšenost – obyvatel města (tak se ovšem nechovají všichni občané, jak dokazuje McClure a pár ostatních). Navíc byla navržena jako černoška, aby bylo ještě více zdůrazněno její pokrytectví vzhledem k otrokářství. Ale na to byste se museli zeptat původního designéra - Mark O´Green a já jsme psali Lynnetiny dialogy, ale vycházeli jsme ze staršího designu, který (myslím) stvořil Jason Anderson.

A k tomu proč je to taková kurva…no, Lynnete má špičkový/výkonný manažerský a ekonomický talent a je zvyklá jít vždy svou vlastní cestou. V mládí nebyla nijak zneužívána, mučena ani jinak týrána. Prostě se jí ve věku asi 5-6 let vryly do mozku určité povýšené a arogantní vzorce chování a od té doby je to Lynnete jak ji známe. Vždy věděla, že jejím osudem je řídit lidi z Vaultu 8 a ta moc jí stoupla do hlavy.

Byla starostkou Vault City mnoho mnoho let a viděla to nejhorší, co může pustina nabídnout. Ale místo toho, aby cítila soucit k ubožákům, co se snažili získat ochranu ve VC, brala to tak, že prostě nebyli dost silní a chytří, aby si dokázali zajistit to co ona a tím pádem pro ni byli méněcenní. Má tendenci pracovat přespříliš a příliš tvrdě a všechen její čas je pro ni drahocenný, takže má malou trpělivost při stycích s lidmi, když v tom nevidí nějaký silnější postranní význam (nejraději by celý den seděla zavřená v kanclu).

Jak se dalo čekat, Lynnete neudržuje s nikým nějaký milostný poměr, snad až na možný vztah s Westinem z NCR, jak bylo naznačeno na konci F2. Na cokoli jiného než práci prostě nemá čas. Když někdo zpochybní její rozhodnutí nebo výsledky práce, měl by rychle zdrhat, protože to vezme jako nejhorší osobní útok. Lynnete využije jakoukoli negativní zkušenost s cizinci k podpoření jejího přesvědčení o jejich méněcenosti a naopak ignoruje cokoli pozitivního, co by snad mohli přinést – je prostě příliš jednostranně zaměřená. To že měli lidé z V8 svou pozici po opuštění krytu – oproti jiným obyvatelům pustiny - zvýhodněnou díky GECKU, si nepřipouští. Věří, že obyvatelé VC přežili a jsou tak úspěšní jen proto, že jsou to jacísi nadlidé – chytřejší, lepší a výkonněnjší než ty lidské odpadky potulující se pustinou.



Deadlus: Je Vojenská základna součástí Enklávy?

To není známo.Vojenská základna Mariposa byla vybudována pro účely testování FEV na lidských bytostech. Vezmeme-li v potaz druh dobrovolníků (vojenští vězni, kterým nebyly vyňaty mozky pro konstrukci mozko-botů) a absenci byť i jen stopy etiky v prováděných experimentech, je možné, že Enkláva měla s hrůzami prováděnými zde něco společného. V záznamech z Mariposy ale není nikde řečeno, že by Vojenská základna spadala pod pravomoc Enklávy a plukovník Spindel – hlava vojenské posádky v Maripose – nikdy nezmiňoval nějaké spojení s Enklávou...stejně jako hlava vědců Anderson, než mu Maxson přemístil ranou z devítky obsah dutiny lebeční na okolní stěny (pozn. překl. tady sem si kapku ujel :).

Existence Mariposy ale byla zmíněna v záznamech Enklávy. Jinak by ji Enklávané těžko nalezli a začali s vykopávkami. Je tedy možné, že nějaká odnož předválečné Enklávy měla s odpornostmi prováděnými zde něco společného. Enkláva v základně vydržela několik let, ale opustila ji poté, co nalezla vzorky FEV...a poté co začali hromadně mutovat otroci používaní při dolování i někteří vojáci – včetně Frankie Horrigana.



Deadlus: Ve kterém Vaultu vlastně byl Master (Richard Grey) z F1?

Vault z nějž Grey (původně Moreau) pocházel, než zmutoval v Mastera, byl V8. Jako Master ve F1 sídlil v demonstračním/testovém Vaultu Vault-Tecu, který není očíslován (podle Chrise Taylora – díky Nicku Garrottovi za upozornění na materiály na Vault 13).

Poznámka:

Saint_Proverbius: Jaké číslo měl vault, v němž byla Masterova základna?
Chris Taylor: Master byl v soukromém Vaultu Vault-Tecu. Byl to předváděcí model, vybudovaný pro Federální Vládu a byl také velmi blízko hlavní báze Vault-tecu.



Deadlus: Takže vault dwellerem (prvním, kdo opustil vault) byl vlastně R. Grey a ne vaše postava z F1. A proč vlastně svůj Vault opustil?

Podle Lynett ve F2 byl R. Grey vypovězen z V8 za vraždu. Podrobnosti nejsou známy, ale vezmeme-li v potaz pokryteckou morálku VC je to, jestli šlo opravdu o zločin, dosti pochybné.



Peeyack: Proč není v závěru F1 a 2 řečeno nic o hráčových společnících? Rád bych věděl co se dál dělo s Marcusem, Tychem, Ianem, Cassidym nebo Vicem.

Fallout 1: Nevím proč. Tim a Troika to pro své postavy v Arcanu udělali.

No, podle manuálu F2 (napsáno Chrisem Taylorem) Iana odpráskli v Nekropolis a Dogmeat pošel ve Vojenské základně Mariposa. O Tychovi a Katje nebylo řečeno nic, takže se asi předpokládá, že se k Vault Dwellerovi nepřipojili. Ale i když to v manuálu není, nechal bych konečné vyznění na vašem vlastním herním zážitku s těmito postavami...i když je pravděpodobné, že Dogmeat chcípl ve Vojenské bázi, jelikož mu nemůžete říct: ”Sedni!” a zachránit tak jeho chlupatý zadek před smrtí v silovém poli.

Každopádně se pokusím zařadit k těmto postavám rozdílné konce, závisející na vašich činech ve hře. Musíte si nést důsledky svého jednání.

Co se týče F2 – Matt Norton a já jsme pro všechny sesmolili závěrečný proslov z perpsektivy vypravěče (u některých postav i s pomocí příslušného dabéra). Takže tady jsou sekce, které se mi povedlo vyhrabat (nejde jen o NPC, ale hlavně o ”mluvící hlavy”). Nezařadili jsme je do hry a jak tomu rozumím, asi proto že Ron Perlman už musel zpracovat 5 miliard řádek textu za 2 hodiny. Je možné, že jsme se tak nakonec rozhodli, protože už nebyl čas...nebo proto, že Ron Perlman je svalovec, který by mohl holýma rukama drtit cihly.

LYNETTE

Vault City, které jsem postavila na nohy, mě přetrvalo o mnoho dalších let. Ve volbách, které následovaly po zničení pozůstatků vlády USA, vyhrál Radní McClure a já se uchýlila na post čestného Radního. V nově nabytém volném čase jsem putovala do NCR a setkala se s tamnější prezidentkou. V následujícíh letech jsem byla zodpovědná za většinu diplomatickcýh styků mezi NCR a VC.

MARCUS

Následoval příklad Vyvoleného a odcestoval přes Velké hory na východ - hledat zbytky Masterovy armády. Nikdo o něm už nikdy více neslyšel.

PRESIDENT RICHARDSON

Zničení Enklávy vymazalo ze světa všechny stopy po prezidentovi. Nyní je titul ”prezident” používán jako jméno zlého bubáka při strašení malých harantů.

HAROLD

Čas od času slýcháváš o jeho dalších osudech. Strom rostoucí z jeho hlavy se údajně pěkně rozkošatil a pokud se dá věřit klepům, dokonce prý plodí ovoce. Semena jsou údajně extrémně odolná a mnohá z nich se uchytila i v nejnehostinnějších částech pustiny.

STARŠÍ

Starší z Arroya žila ještě mnoho let po zničení Enklávy. Těšilo ji, že oddělení Arroya a V13 bylo odstraněno a mnohokrát ti vykládala, že by byla ráda, kdyby se toho dočkal i Vault Dweller. Ukolébána jistotou, že bezpečí nové vesnice je zajištěno a komunita vzkvétá, tiše umřela ve spánku. Mnoho starších obyvatel Arroya věří, že nyní žije v Nebeském Vaultu a vykládá Vault Dwellerovi o tvých hrdinských skutcích.

STARŠÍ II [komentář Matta Nortona]

Závěr posledního filmu – Tanker míří plnou parou k obzoru. V pozadí mohutně exploduje ropná plošina Enklávy. Tanker se blíží ke kameře a obraz se zatmívá. Starší, tvá postava a zbytek vesničanů unikají na tankeru, ačkoli je nevidíš. Starší promlouvá. Je znát, že je potěšená, dokonce kapku zlomyslná:

”Oh, viděls to? To byla bezva exploze! Vyvolený, jsi hoden svého jména. Jsem naživu, kmen je zachráněn a padouši jsou mrtví. U Vault Dwellera – ty jsi pravý hrdina!

Celá vesnice tě bude ctít, jen co se vrátíme domů – i tvá teta Morliss. Upečeme si Gekona a budeme slavit. Budeš mít v chrámu i oltářík. Děti se budou učit tvé jméno. S tebou jako ochráncem bude náš kmen prospívat – zatmívačka - To byla ale exploze, co?! Myslím, že bych ráda viděla ještě jednu...”

Můžu přiložit i MP3 s Ronem Perlmanem, jak mi osobně přeje smrt za návrh závěrečných vyprávění – je to vtipné i děsivé zároveň.



A poslední dvě otázky od Richarda Greye z V13 zaslané neurolinkou z počítačů Katedrály:

Podle Chrise Avellona byli ghoulové z V12 vystaveni ozáření i styku s FEV. Harold říkal něco o tom, že dveře Vaultu se otevřely moc brzo, takže to první by dávalo kapku smysl. Jak se ale ghoulové dostali k FEV? Harold byl přece výjimečný případ, protože ten byl v Nádržích s...ehm...někým, koho nebudu jmenovat, a spadl do kádě s FEV. Co ale zbytek ghoulů?

Richard Grey


Po zničení výkumného střediska West Tek byly narušeny tanky s FEV ve 4. a 5. patře a virus se tak dostal do atmosféry. Nějakým způsobem – patrně tlakovou vlnou výbuchu – se dostal až k V12 a mutace ghoulů začala zároveň se smrtícími účinky záření. Jak byl virus schopen přečkat bez zničení výbuch, není známo. Záleží na tom, jaký druh jaderné hlavice West Tek nakřápl jako vejce.

Harold vlastně nikdy neřekl, že byl ponořen do nádrží, ačkoli je to možné. Byl ale účinkům FEV vystaven. Jak zjistili otroci Enklávy, stačí i blízkost FEV a mutace může začít. Štít mezi nádržemi a kontrolní místností byl nejspíš navržen jako ochrana před virem.

Co byl sakra zač Frank Horrigan? Supermutant v energozbroji? Kyberneticky vylepšený člověk? Kyberneticky vylepšený robotický supermutant v energozbroji? A jestli byl mutant, proč se s ním Enkláva zahazovala? Dělali snad rozdíl mezi mutací FEV a ozářením?

Richard Grey


Frank Horrigan je ztělesněná noční můra. Podle dostupné dokumentace je to Supermutant v energozbroji (ačkoli fakticky je obtížné říct co je vlastně zač. Vědci jej totiž úplně rozpitvali a pohráli si s jeho DNA a fyziologií - je tedy těžké říct, co by z něj bylo, kdyby jej nechali mutovat samovolně).

Co se týče jeho mutace – tady je ukázka z minulé aktualizace:

”Je důležité uvědomit si, že Frank nikdy sám sebe jako mutanta nevnímal. Tak jej brali jen vědci z Enklávy, ale i ti o něm vždy mluvili jako o ”experimentu” - a ani to by mu neřekli do očí. Většina vojáku jej brala jako chodící atomovku – něco co vytvořili ti potrhlí vědátoři a v zásadě si ani nepřipouštěli, že jde o mutanta. Byl pro ně ale každopádně stvůra, a jen málokdo z nich by toužil doprovázet jej v nějaké misi.”

Enklávané nedělali ani tak rozdíly jako výjimku. Nemnoho lidí vědělo o tom, že je mutant...a i ti v něm viděli spíše genetický experiment než mutanta. Je to vlastně jen sémantická otázka...a selektivní bigotnost.

Pro účely fan-fikce to může být geneticky vyšlechtěná obluda – dílo vědců Enklávy. Tohle si o něm myslí seržant Granite:

” Jo, je to geneticky upravená potvora, to jo. Bejval to osobní strážce prezidenta. Agent tajný služby Frank Horrigan. Teď je víc jak z půlky mašina.”



Otázka Michaela Warda:

Četl jsem tvůj první návrh Bible. S jednou věcí z univerza Falloutu ale tak docela nesouhlasím. Jde o to, že Vaulty měly být jen sociální experiment. Proboha proč? I když Enkláva byla jen banda sráčů, proč by úmyslně obětovala své spoluobčany, když Vaulty byly poslední šance pro přežití zbytku společnosti?

Myšlenka, že mnoho lidí zemřelo, protože Vaulty byly poruchové je v smysluplnější. Ve FoT je například počítač, který tvrdí, že za peníze určené pro životně důležité potřeby byla postavena jakási obří podzemní honitba pro ukrácení dlouhé chvíle papalášů. Myšlenka se sociálním experimentem je kapku přehnaná – to že se jednalo o korupci je daleko uvěřitelnější. To je každopádně můj názor. A k Falloutu 3 – bude nebo ne? (pozn. překl. - na otázky o F3 odmítl Chris dopředu odpovídat)


S myšlenkou Vaultů jako experimentů přišel původně Tim Cain. Neznám jeho přesné odůvodnění, ale můžu nabídnout pár spekulací:

1. Idea experimentu s lidskými bytostmi je dost strašidelná a všichni víme, že vývojáři her jsou schopni pěkných píčovinek, jen aby si trochu pohráli s emocemi hráče. Je možné, že Tim se zrovna dokoukal na Akta-X a v podvědomí mu strašily všelijaké konspirační teorie. Jak říkáš – je to kapku přehnané. Jsme vini.

2. Enklávané nám ve F2 znovu a znovu dokazovali, že nejsou zrovna racionálně uvažující lidé. Byli to v podstatě paranoici a sami sebe považovali za nadřazené všem ostatním lidským bytostem.

3. Federální vláda (nebo nějaká její pobočka, která byla za Vaulty odpovědná - nemusela to být nezbytně Enkláva) nemusela Vaulty zamýšlet jako záchranný prostředek pro společnost. Vláda mohla považovat samu sebe za nejvhodnějšího kandidáta pro přežití a přebudování společnosti, a už dopředu se připravovala na možnost jaderné nebo biologické války rozmístěním záchranných objektů (což nemusely být jen Vaulty) všude možně po státech i jinde. Enkláva se rozhodně moc nesnažila nalézt ostatní Vaulty a využít jejich obyvatele ke znovuvybudování civilizace.

4. Mnoho lidí skutečně zemřelo, protože Vaulty selhaly. Nebo je potkal i horší osud.

Mimoto – ani členové Enklávy by pravděpodobně nedokázali odpovědět na otázku - kdo byl vlastně tvůrcem experimentů? Mnoho lidí zodpovědných za celou záležitost už dávno zemřelo a během Velké války v roce 2077 se ztratila i většina záznamů. Prezident Richardson věděl o pravém důvodu existence Vaultů, ale nikdy v nich neviděl více, než zásobníky lidí, s nimiž by si mohl zahrávat.



FRANK HORRIGAN Jen pro objasnění...

Horrigan je mutant, ale byl zrůda už před tím, než se dostal ve Vojenské Bázi do styku s FEV (měl mnoho duševních problémů, které snad zařadím do jeho chystaného psychologického profilu).

Je důležité uvědomit si, že Frank nikdy sám sebe jako mutanta nevnímal. Tak jej brali jen vědci z Enklávy, ale i ti o něm vždy mluvili jako o ”experimentu” - a ani to by mu neřekli do očí. Většina vojáku jej brala jako chodící atomovku – něco co vytvořili ti potrhlí vědátoři a v zásadě si ani nepřipouštěli, že jde o mutanta. Byl pro ně ale každopádně stvůra, a jen málokdo z nich by toužil doprovázet jej v nějaké misi.

Horrigan byl vždycky loajální prezidentovi, Enklávě a ozbrojeným silám – byl takový už před zmutováním. Tyto pocity byly ještě posíleny prezidentskou direktivou, kvůli níž se musel v Enklávě podrobit mnoha nátlakovým testovacím programům. Jeho nízká inteligence (ještě více snížená vlivem FEV) těmto programům jen pomohla účinkovat silněji.



Něco více o WANNAMINGOES

Promiňte mi ten kix se sterilitou wannamingů. Zapoměl jsem na matku a vejce v Reddingu. Každopádně, abych to objasnil – vejce, která vidíte ve F2 jsou poslední generací wannamingů v pustině. Mláďata ve F2 vychcípají do pěti let, jejich rodiče ještě o pět let dříve – vnitřní genetické hodiny prostě přestanou tikat a všichni se zhroutí mrtví k zemi. Wannamingové jsou dravá mutantí stvoření, která měla svůj moment na slunci...a jejich slunce právě zapadlo.

Abych jim ještě vytesal náhrobní kámen – jejich největší hnízdo bylo zničeno, když Důl Wannamingo opět získalo - s pomocí náhodně procházejícího divocha - město Redding. Matka byla zabita, poslední zbylá vejce rozšlapána a jejich zbytky prozkoumány místními vědci a doktory, kteří odhalili genetické hodiny, o nichž jsem mluvil výše.

Opakuji – wannamingové nebyli praví vetřelci z vesmíru – jde o zvláštní, umělé, geneticky upravené zabijáky, kteří byli schopni najít si domov jen v temných, tmavých místech.

Je možné, že šlo o experiment Enklávy (nebo dokonce předválečný pokus), a jestli je to pravda, je pravděpodobné, že jejich genetický vypínač byl naprogramován úmyslně, aby se jim zabránilo množit se do určité generace.

A konečně – jde o jen mé osobní rozhodnutí. Jestli je chcete nechat žít pro účely svých povídek, PnP RPGéček nebo klid duše, klidně nechte některé přežít zastavení jejich genetických hodin. V univerzu vytvořeném Black Isle jsou ale tyhle potvůrky definitivně mrtvé, jejich ozářené skořápky roztroušené po podlaze opuštěných dolů celé severní Kalifornie a když na ně šlápnete, hezky zakřoupou.



Tři velké dotazy od Seana McGroreyho:

1) Proč tak mnoho ghoulů opustilo mezi dějem F1 a 2 Nekropolis a usadilo se v Broken Hills a Gecku? Je teď Nekropolis opuštěné? A proč se ke ghoulům připojil Harold? Vzpomínám si, že mluvil tak, jakoby nebyl ghoul – Když do konzole na otázky naťukáš “ghouls”, mluví o nich vždycky jako o “těch”.


Ghoulové mají stále lidskou potřebu rozšiřovat se a stěhovat dále – v těch osmdesáti letech mezi F1 a 2 se ghoulové rozšířili z Nekropolis do všech světových stran…a někteří se vystěhovali dokonce před událostmi F1.

Nekropolis není opuštěné. Ghoulové tam údajně stále přebývají, ačkoli Set už není jejich vůdcem. Není jasné, jestli je naživu nebo už zemřel.

Harold se v F2 ke ghoulům připojil, protože je z těch dobráků co rádi pomáhají ostatním – když uvidí v poušti bloudící skupinku lidí, přidá se k nim, aby jim pomohl. Obzvláště když tím pomůže vylepšit život všem. Kdykoli se ve Falloutu stalo něco důležitého, Harold byl poblíž a snažil se pomoci udělat ze světa kapku lepší místo k žití. Jeho vtípky jsou trochu suché a snad i drsné, ale má dobré srdce.

Harold není ghoul, ale mutant. Co se s ním přesně stalo během útoku na vojenskou bázi spolu s Francine, Markem a Richardem Grayem není přesně známo, ale byl patrně vystaven styku s FEV a zmutoval. Jeho poslední vzpomínka po útoku na bázi bylo to, že omdlel a pak se probudil v pustině…změněný.

2) Zapříčiňuje FEV opravdu neplodnost? Ve F1 to vypadalo na to, že určitě ano. Mnoho důkazů ve prospěch tohoto tvrzení bylo dáno Zaxem a Vree. Ale když ve F2 vezmete sebou do bordelu Kočičí pracky Marcuse, říká: “Doufám, že neotěhotní” a dále, že FEV nezpůsobuje sterilitu, ale že jen zabere pár let, než se “tělesné šťávy znovu rozproudí”. Navíc Párači ve V13 byli také infikováni Fev, a přesto se rozmnožují.

FEV způsobuje sterilitu jen u některých živočichů. Supermutanti a ghoulové jsou sterilní – Markusův komentář v New Renu byl jen vtípek (a nevhodný, za což se omlouvám). U jiných tvorů může FEV dokonce urychlit reprodukční cyklus (s potenciálními neblahými následky). Druhy schopné po infikování FEV reprodukce jsou: většina druhů krys, kudlanky (které se prý množí tak rychle, že zakryly území Salt Lake City jako deka), radškorpióni a párači. To je jen neúplný seznam.

Párači jsou zvláštní případ. Jako součást experimentů Enklávy byli vyšlechtěni jako bojová smečka vlády. Neměli být schopni reprodukce, ale ve F2 se o to pokoušeli. Je nejvýše pravděpodobné, že vědci Enklávy by nestáli o to, aby se párači sami množili, poněvadž by hrozilo, že by nad nimi ztratili kontrolu. To ale neznamená, že by snad nemohli udělat chybu při genetickém programování biologických limitů a sterility.

Wanamingové jsou také výsledky experimentů s FEV, ale ti jsou sterilní. Nejsou to opravdoví Vetřelci, ale říká se, že byli speciálně vyvinuti jako zbraně, které měly zavléci válku i do jiných zemí…a utekli. Žijí dlouho, ale v době kdy se odehrával F2 už vymírali. Byli pozorováni jen v oblastech F2 a nikde jinde v pustině.

3) Jsou radškorpióni výsledkem infekce FEV? Doktor Razlo v Shady Sands říká, že to kdysi byli Američtí Královští Škorpióni, a že nemá tušení, jak mohli takhle zmutovat, protože radiace sama by to nezvládla. Jestli je to pravda, jak jsou na tom ostatní tvorové v pustině? Kteří byli zmutování FEV , a kteří ne? Možná by v bestáři Falloutu mohla být uvedena úroveň nakažení FEV.

Radškorpóni jsou výsledkem kombinovaného vlivu radiace a FEV. Razlo měl pravdu – původně to byli Američtí Královští Škorpióni, kteří kapku vyrostli…kapku víc.

Téměř všichni tvorové, které jste potkali ve F1 a 2, byli změněni FEV: kudlanky, mnoho druhů krys, gekoni, brahmíny, škorpióni, mravenci, většina druhů rostlin, včetně Venušiny mucholapky. Říkálo se, že infikováni byli i někteří psi. Ale nikdo nikdy žádného zmutovaného čokla neviděl, takže prozatím je to jen neprokázaná fáma. Samozřejmě kentauři jsou směska lidského tvora, psa a různých dalších potvor…ale kdo ví, jak k takovéto mutaci došlo. Grey si patrně pohrál s geny v některé ze svých laboratoří.

Tvorové nezmutovaní FEV patrně nepřežili dobu po Velké válce. S možnou výjimkou švábů…a možná normálních mravenců, ačkoli existují i Fev infikované druhy mravenců.

Nikdo neví, odkud se ozývá ptačí zpěv ve Vault City.

Pokusím se do budoucna zpracovat tabulku FEV infikovaných i jiných, ve F1 a 2 patrně neviděných, tvorů. S největší pravděpodobností bylo FEV změněna většina druhů hmyzu – brouci, pavouci, švábi a další potvůrky (mají teď tendenci množit se rychleji a mutace se projevuje v každé generaci více).

1, 2, 3, 4, 5, 6

Staň se pomocníkem při tvorbě, nakrm Šílenou brahmínu!:)




Stránky v EN

No Mutants Allowed
Fallout Wiki
Fallout Database

Modifikace v CZ

Fallout:Resurrection
Fallout et tu
Fallout 2 Restoration Project a neof.patch
Fallout:BGE (dead)
Fallout:Yurop (dead)

Modifikace v EN

Vault-Tec Labs
Fallout 2 Restoration Project a neof.patch
Fallout of Nevada
MIB88: Megamod
Last Hope
Fallout et tu



Sponzoři VŠB

TOPlist





.. vstup do vaultu .. orientace .. vaultmasteři .. contact us .. irc channel .. kniha hostí .. fórum .. archiv..