Vault šílené brahmíny - největší stránka o sérii Fallout v češtině i slovenčine | Fallout 1, Fallout 2, Fallout Tactics, Fallout 3, Fallout New Vegas, FOnline, Fallout 4
... vstup do vaultu ... orientace ... vaultmasteři ... kontakt ... poslat novinku ... fórum ... archiv ..

Fallout

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
vault-boyové
holodisky
konce
texty ze hry
vychytávky
archiv zvuků
screenshoty
demo
wiki
fórum
download

Fallout 2

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
předměty
zbraně
brnění
automobil
holodisky
karmické tituly
konce
texty ze hry
kulturní odkazy
zajímavé sejvy
vychytávky
screenshoty
archiv zvuků
mapper
modifikace
wiki
fórum
download

Fallout Tactics

novinky
recenze
návod
charakter
mise
náhodné lokace
zbraně
brnění
vozidla
holodisky
drogy
screenshoty
multiplayer
hrajeme po netu
tipy a triky
editing
obličeje
modifikace
wiki
fórum
download

Fallout: New Vegas

novinky
recenze
hráčské recenze
návod
spolubojovníci
screenshoty
videa
zbraně
download
wiki
fórum

FOnline

novinky
faq
fórum
FOnline: 2238
status
server-boy 2238
manuál
mapy
instalace
screenshoty
gang VŠB
wiki-boy 2000
download
The Life After
status
manuál

Společné

bible
časová osa
bestiář
pitevna
traity
perky
technologie
zbraně vs. realita
bugy
tajemná tajemství
technické problémy
licence

Fallout projekty

Fallout Online (V13)
Fallout 4
Fallout 3: Van Buren

Příbuzné hry

Arcanum
AshWorld
Fallout: BOS
Fallout 3
Fallout: PNP
Fallout: Warfare
Fallout Tycoon
Lionheart
STALKER
Borderlands

Hry naživo

Fallout LARP
Fallout RP
download

Soutěže

O brahmíní vemeno
screenshot měsíce
žebříček charakterů
žebříček kr. zásahů
masový hrob
rychlonožka

Zábava

povídky
poezie
knihy
komiksy
filmy
hudba
kvízy
humor

Různé

články
rozhovory
jak přežít
wallpapery
bannery
průzkum
srazy a setkání
IRC channel
odkazy

Vault šílené brahminy - největší stránka o sérii Fallout v češtině a slovenčine.

ODPOVĚDI NA OTÁZKY

Něco ke strkání do brahmín – šlo je převracet i ve F1, jen si na ně musel použít kořalku nebo pivo. Ve F2 se v 50% případů převrátí, jinak popojdou.



Drunk Monk:

Všiml jsem si, že po dokončení F2 se změní dialogy lidí v NR. Proč jste tuhle možnost zpracovali jen pro New Reno? Málo času?


Dělal jsem na tom jen já a nemluvili jsme o tom, protože všichni byli moc zaměstnaní (surfování po pornu sežere hodně času). Dohadovali jsme se pak, jestli necháme hráče pokračovat i po poražení Enklávy. Matt a Feargus chtěli původně ty kecy v NR vystřihnout (zdálo se jim, že nenavazují na děj), ale nakonec jsem je uprosil, ať to tam nechají.

V Golgotě můžeš z jednoho hrobu vykopat živého ghoula. Kdo to má být?

Lennyho fotr.

V Chrámu Zkoušek máte k dispozici štangli dynamitu – jak se k ní ti primitivní vesničani bez kontaktu s okolím dostali?

Asi se jim tam válela stejně jako ta nefunkční pistole, se kterou si hrála Starší v intru. Chrám Zkoušek je vůbec jedna velká záhada – třeba ty mechanické dveře tam taky nesedí. Oficiálně ale jde o vesničany přestavěný kostel nebo možná staré muzeum.

Existuje nějaká možnost jak ojet ženu i dcerku pana Bishopa?

Ano – doprav Bishopovi kufřík od Moora z VC a budeš se moci volně pohybovat po celém Sharks Clubu a ojíždět, koho jen chceš. Ovšem bacha, ať předtím nepobiješ Nájezdníky – to by mohlo Bishopa kapku nasrat.



Marcin:

Odkud jsou SuperMutanti ve Falloutu 2, když v jedničce byly kádě, v nichž vznikali, zničeny?


Mutanti ve F2 jsou zbytky Masterovy armády, kteří po konci F1 utekli na východ. Master jich nadělal mnoho a ne všichni byli v okamžiku exploze v katedrále nebo ve Vojenské Základně.

Jaký má efekt závislost na hře Tragic?

Závislost na Tragicu je neškodná – je to narážka na hru Magic the Gathering.

Jsou ghoulové výsledkem FEV a ozáření nebo jen ozáření a proč žijí tak dlouhou?

Radiace podle Tima Caina, FEV a radiace podle Chrise Taylora. Díky informacím získaným různými čtenáři se kloním spíše k teorii o radiaci. Nikdo neví, proč žijí tak dlouhou – prostě je to tak…



Sagittarius A:

1. Proč užíval tanker Valdez palivo, namísto fúzních baterií? Byl to přeci moderně vyhlížející stroj (má na palubě Vault vrata a je automatický) a paliva bylo na rozdíl od baterií zatraceně málo.

2. Co je vlastně Poseidon Oil za společnost? Vlastní jaderné základny, vojenská plavidla, palivo, fúzní energii, základny, tiskne mapy (mapa L.A. ve F1). Má i vlastní počítačovou síť s napojením na NORAD, bunkry a nakonec i Enklávu. Je to nějaká vládní organizace?

3. Kapitán vykládá, že byl v Navarru technikem. Jak se mu povedlo utéct? A kde byl původně FOB, než se dostal k Enklávě?

4. Jak se dostal NavComp do V13? A co tam dělal chudák mrtvej Ed? Byl venku ještě před hráčem nebo byl z jiného vaultu?

5. Jaké chemikálie skladoval Metzger v kostele? Byly z VC a směřovaly do NR, ale co to bylo za sajrajt?

6. A jak se Metzger dozvěděl o radiových přenosech mezi Salvatorem a Navarrem?

8. Co bylo v Moorově balíčku?


1. Netvrdím to se 100% jistotou, ale můj názor je, že:

A. I přes ty Vault dveře a automatičnost nemusel být tanker zrovna nejnovější. Z pohledu roku 2070 mohl být velmi velmi starý. Bylo asi příliš obtížné přizpůsobit ho využívání fúzní energie. Nevíme ni co tom, zda lodě v roce 2070 využívala fúzní energii, ačkoli vojenská plavidla si ano.

B. Poseidon Oil (během předválečných let) se možná vyhýbal užívání fúzní energie, protože by to šlo proti image společnosti. Plus – myšlenka tankeru jezdícího na baterky je trochu… směšná.

C. Fúzní baterie jsou snadno k dostání, což by pro hráče zničilo náročný a zajímavý úkol (vyjednávání se Shi a Hubology).

D. Navíc fakt, že tanker jede na palivo sedí k tomu že:

i. Jedeš na ropnou plošinu

ii. Evokuje Valdez z našeho světa

iii. Pomáhá navodit atmosféru nedostatku paliva, což byl jeden z hlavních důvodů Velké Války

2. Poseidon Oil je jedna z obřích předválečných megakorporací. Tvořila vlastně stát a vládu samu o sobě.

3. Navarro mělo značné problémy s dezertéry (např. Dr. Henry v NCR). I přes zpustlost a nebezpečí pustiny preferovalo mnoho lidí volný život v nebezpečí, než nablejskané, bezživotné, ocelové stěny bunkrů Navarra a jeho vojenskou šikanu.

4. NavComp ve V13: Asi jsme ho tam umístili, abychom hráče donutili vypravit se do V13. Ed se podle Chrise Taylora vypravil ven ještě před hráčem i Taliem. Je o něm pojednáno v jednom z předchozích updatů.

5. Metzger: Prostě nějaké chemické svinstvo, které mělo urychlit proces výroby Jetu z brahminích sraček.

7. Metzger a rádio: To by mohl vědět Dave Hendee. Možná měl funkční rádio než jej rozbil a chtěl po Vicovi opravu. Mělo to pomoci nastínit vazbu Salvatorů s Enklávou, podobně jako Vertibird v Klamathu.

8. Byly v něm dvě věci: (1) po předání kufru se v Bishopově kapsách objeví dva superstimpaky. (2) Nahrávky z databáze VC. Bishop chtěl znát přesný rozpis stráží VC, aby mohl vypracovat plán na jejich uplacení/zdrogování či jiné metody “přesvědčování”.



Master Chef: Minule jsi tvrdil, že ten amputovaný palec Horriganovi nic neudělá, ale já to zkusil a jeho HP se změnily z 999/999 na 996/996.

Pravda – trochu ho to přiotráví, jako asi kohokoli jiného, ale neberte prosím vážně, že by jej to mělo zabít.



Sagittarius A: V jednom z minulých updatů mluvíš o Chánech jako o zuřivých bojovnících, kteří nejraději bojují tělo na tělo jen s nožem. Ovšem ve hře jsou to vyloženě pistolníci.

Nevím, proč byl jejich koncept změněn. Původně na nich dělal Scott Cambell, ovšem dodělával je myslím Chris Taylor. Možná se mu zdálo, že jsou s noži příliš slabí.



Kotbogdan: Uvažoval jsem o V15 a generátoru, který tam máte opravit. Mimo to s ním moc udělat nejde – byl snad původně součástí rozsáhlejšího questu? Co tam dělají ty silová pole? Možná by je po opravení generátoru mohli použít squateři jako ochranu před okolním světem…

Designér k tomu říká: Na to si moc nevzpomínám. Snad kdyžs to opravil, zapla se světla. Zároveň s nimi se všem zaply i obranné mechanismy, s nimiž se pak hráč musel vypořádat.



Dave: Mám takovou teorii, že Cassidy je synátorem MacRaye z F1. Je k tomu i pár důkazů:

Stejný model postavy
Oba jsou dobří při boji beze zbraně
Věkový rozdíl odpovídá
Když se pokusíš prodat Cassidyho jako otroka, je náhle přejmenován na MacRaye


Odpověď zní – ne. Není to MacRayův syn. Každopádně jsi ale shromáždil hezkou řádku důkazů a kdyby se Cassidy někdy chtěl soudit třeba o dědictví po papínkovi, měl by snad i šanci.

Jméno MacRae je náš vtípek – jde o prostřední jméne Fearguse Urquharta. Později jsme jej přejmenovali, nicméně v rozhovoru s otrokáři staré jméno zůstalo jako bug.



Brady Brewer: Má Vice-Prezident Carlson v NCR nějakou funkci mimo toho, že jej máte sejmout?

Ne – prostě jej máte zabít pro Bishopa… finýto.



Henri: V jedné z minulých biblí tvrdíš, že Vault Dweller se narodil roku 2141, správně? Později jsem někde na netu našel obrázek s pravidly pro život ve Vaultu. Stálo v něm také, že jelikož zásoby ve Vaultu jsou omezené, lidé se v něm během svého pobytu nesmí rozmnožovat. To by znamenalo, že Vault Dweller musel do Vaultu přijít v době začátku Velké Války 2077. Takže jak? Jsou ta pravidla napsána špatně? Ostatně V13 byl navržen k tomu, aby vydržel zavřený po 100 let.

Edova poznámka: Ukázalo se, že obrázek pochází z knihy pravidel (které budou muset projít pořádnou revizí) pro Fallout PnP na adrese http://pub90.ezboard.com/bfalloutpnp53576)



Další otázka se týká Starší – v jakém příbuzenském vztahu byla k Vault Dwellerovi a Vyvolenému? Kdyby byla jeho matka, proč by bylo stále užíváno slovo předek?

Takže:

1. Válka začala 2077
2. Vault 13 vypustil Vault Dwellera ven roku 2161
3. Takže máš pravdu – je to zmatené. Podle mě se tedy lidé ve Vaultu mohli množit, ale porody byly přísně kontrolované, aby neohrozily celý systém.

Starší je dcerou Vault Dwellera a matice Arroyská Vyvoleného. Předek prostě zní líp no…



Suicidal Bob: Tvrdil jsi, že Enkláva je schopna po síti sledovat záznamy obyvatel Vaultů i záznamy v jejich Pip-boyích. Nemohli by tedy zjistit i lokaci Vault Dwellera a následně i Vyvoleného? Asi by jim bylo celkem podezřelé, že se motá vždy tam, kde se něco děje (“ztráta” plánů vertibirdů apod.).

Za ideálních podmínek by jistě mohli kontrolovat taťku i synka, ale ve skutečnosti se vyskytly nějaké potíže (můžeme vyloučit F1, protože v té době ještě Enkláva oficiálně neexistovala a ani Vaulty ještě nikdo nebral jen jako sociologické experimenty).

Takže: Vaulty byly částí soc. experimentu a ten by byl na h….o, kdyby nebylo jak získat záznamy o něm. Proč tedy nesledovali Vyvoleného?

1. Enklávská mašinerie není z těch nejpružnějších a to se týká i komunikace mezi jednotlivými úrovněmi.

2. Po Velké Válce bylo mnoho sítí mezi Valty i dalšími organizacemi nenapravitelně poškozeny. Ovšem byla to Enkláva, která poslala do V8 signál: “Vzduch je čistý.” Což se marně snaží vysvětlit Lynette. Byli schopni vyslat tento signál i do V13, čímž je přiměli otevřít vrata. Dorazily vertibirdy, vyslali signál, posbírali “testovací subjekty” a zase vypadli. PIPBoye v té chvíli nikoho nezajímaly.

3. Vystopování PIPBoyů sice je možné, nicméně nikterak snadné. Mohli by se pokusit provětrat éter a najít tu správnou frekvenci, ale potřebovali by znát přesnou verzi PIPBoye. Navíc nikdo nemohl tušit, že nějaký špinavý domorodec vlastní tak sofistikovaný počítač. Obyvatele V13 měli, tak proč pátrat dál?

4. Navíc jen málo lidí v Enklávě znalo celé pozadí věcí – zbytek byli jen pěšáci.



Jonathan Agnew:

A. Byli roboti ve FoT inspirováni boty z Wastelandu?


Zeptal jsem se designérů FoT a řekli, že ne.

Takže - ne

B. Proč jste ve F2 vyměnili zátky za ty “zlaté” mince? Uběhlo už podle vás dost času, aby lidé opět začali používat tradičnější platidla?

Někdo (já ne!) neměl zátky rád. Já osobně je zbožňuju, ale od toho incidentu s toaletním papírem už tady nemám hlavní slovo…

C. Měli jste nějaký specifický důvod, proč nemůže réva Shiů růst na jiné půdě (mluvím o révě pohlcující radiaci ze závěrečného filmu)?

Myslím, že jsme prostě z herních důvodů chtěli zbytek pustiny zachovat jako hezké, zaprášené, ozářené, smrtící místo.



Geraldo/Darkblade

1. Byl Fallout inspirován filmem Pošťák (pozn. překl: Řekni, že néééééé, Chrisi!) s Kurvinem Costějem v hlavní roli?

2. Jak můžu zjistit, na jaké úrovni jsou má NPC?


1. Ne (pozn. překl: Hurá). Pošťák obsahuje pár dobrých momentů, ale kniha, ze které vychází je mnohem (mnohem MNOHEM) lepší. Je tedy možné, že kniha se na Falloutu podepsala.

2. Není bohužel žádný způsob, jak si ověřit něčí úroveň, vyjma Perku Avarenes, který vám řekne počet HP. Srovnávací metodou pak můžeš zhruba určit jejich úroveň.



Shards: 10mm pistole má revolverový bubínek, ačkoli to má být automat. Její popis říká: “Každý stisk spouště zbraň automaticky nabije, dokud se nevyprázdní zásobník.” To je kapku nelogické – co za tím stojí? Špatná domluva mezi designéry a umělci?

Chris Taylor: Vypadá to na špatnou domluvu. Text byl asi hotový dříve než obrázek nebo byl ten obrázek předělávaný nebo tak něco…

Mělo by tam být: “…dokud se bubínek nevyprázdní.” , ale asi bych to radši předělal celé.



Alex Lim: Vyvíjí se nějak váš vztah s Lupičkou Glendou Close z Newtonu?

Takže podle designérů FoT se má věc takto:

Dan Levin: Ačkoli vám Glenda vyzná nesmrtelnou lásku, stejně skončí jako zbytek Lupičů v koncentráku BO (což je myslím zmíněno v hlášení).

Měla to být narážka na film (Osudová přitažlivost ) Fatal Atraction s herečkou podobného jména. Také to mělo ukázat poněkud necitlivě vojenskou stránku BO.

Ed Orman: Myslím, že Dan ji napsal jako tak trochu děvku, která se bude pokoušet hlavní postavu dostat do postele. Každopádně to k ničemu nevede(takže ji nenajdete uprostřed noci na vaší vojenské palandě v negliže).



John Sellars (On Da Bounce): Obchodník se zbraněmi Jakem ve staré části Hubu zmiňuje Unii Atomových Pracovníků (The Union of Atomic Workers). Můžeš nám k nim říct něco bližšího?

Scott Bennie: Jaka jsem dělal já, ačkoli jeho dialog byl později někým patrně změněn. Přišlo mi logické, že na každou organizaci, která v drsném prostředí pustiny přetrvala, bude asi 10 dalších, které krachly. Navíc jsem chtěl nějak vysvětlit, odkud má Jake všechny ty kvéry a už mě omrzelo vysvětlení: “Kdysi jsem byl členem BO.”



Chris Avellone: Proč má vlajka USA ve Falloutu jen 13 hvězd?

Tim Cain: Leonard Boyarsky původně plánoval vytvořit pro svět Falloutu něco jako 13 superstátů. Nakonec z toho sešlo. Navíc mu tahle vlajka připadala frajerštější, než standardní 50-sáti hvězdná.



Justin "Solid Snake": V Broken Hills narazíte na pár beden při severním okraji mapy, k nimž se nemůžu dostat. Víte co v nich je?

Jde o technickou věc – při navrhování obchoďáků pro Fallout používáme “falešné” bedny, v nichž je zboží. Ty jsou většinou mimo obraz, ale tady nám prostě ujely a jsou vidět.



Kane:

Co měl v projektu s Vaulty zkoumat Vault 0? Druhá otázka je – je Kalkulátor ze série počítačů Zax?


Ed Orman:

1. Vault 0 měl za úkol znovu zalidnit kontinent, kdyby ostatní Vaulty zklamaly. Jsou v něm ti největší koumáci své doby a jejich genetické info (pozn. překl: to se jde za takovou plentu se zkumavkou a pak vám sestra přiloži k zadku elektrody – a je to! Pětistovka dobrá…).

2. Kalkulátor byl vytvořen ještě před Zaxem ke kontrole a regulaci sítě vaultů. Postupně jeho funkce rostla, až sám vedl celý systém vaultů.

Gareth Davies:

1. Vault 0 sloužil jako centrum systému Vault. Byli v něm největší vědci a umělci své doby, kteří měli později zalidnit kontinent. Obsahoval také mašinerii nutnou k obdělání země zničené válkou.

2. Kalkulátor byl zcela unikátní, bez jakéhokoli vztahu k Zaxovi.  

V intru F2 vidíme otevření neznámého vaultu a následně vojáky Enklávy zabíjející 3 jeho obyvatele. Co to bylo za vault a proč by měli enklávané střílet jeho obyvatele?

Šlo o V13. Ti lidé byli zabiti, protože podle verze vojáků: “Kladli odpor při zadržování.” Což byla samozřejmě pi…ina. Enklávané byli prostě při otvírání Vaultu tak napjatí, že neudrželi nervy na uzdě a vystřelili po první věci, co se pohnula i přes přímý rozkaz nadřízených. Pak vymetli celý Vault a zbytek lidí pozajímali.

Původně měl ovšem film končit jinak – z vaultu mělo vyběhnout děcko, rozhlídnout se kolem a pak přišla zatmívačka, což nebylo moc zajímavé.

  

Sean McGrorey: Co se stalo s Markem (tím chlapíkem, co doprovázel Harolda do Vojenské báze)? Francine byla zabita robotem a Grey spadl do kádě, ale Mark prostě zmizel.

Nikdo neví, co se s Markem stalo. Byl zraněný a vydal se na povrch, ale dál u po něm nikdo nepátral. *zní tajemná hudba z Akt X*

Myslím, že Mark byl narážkou na Marka O' Green, který psal Haroldův dialog, ale můžu se plést.



Richard Grey/Dweller:

1. Co dělal Harold v čase mezi F1 a 2?

2. Existovali nějací Supermutanti i před příchodem Mastera?


1. Nikdo neví a Harold už nejspíš vůbec ne. Zůstal nějakou dobu v Hubu a pak se vydal do pustiny, aby po nějaké době dorazil do Gecka.

2. Je to možné, i když jsem k tomu nenašel žádnou dokumentaci. Každopádně jako Supermutanty je známe až po zákroku Mastera.



Chris Avellone: Jak jste přišli se jménem Arroyo? Je zvoleno podle skutečného města nebo jste si ho vybrali prostě proto, že Arroyo je arroyo (v překladu arroyo = vyschlé koryto řeky).

Tim Cain k tomu říká: Nejdříve jsem si to jméno vybral podle skutečného města na mapě a pak řekl umělci, co jej měli tvořit, ať se inspiruje významem toho slova.

1, 2, 3, 4, 5, 6

Staň se pomocníkem při tvorbě, nakrm Šílenou brahmínu!:)




Stránky v EN

No Mutants Allowed
Fallout Wiki
Fallout Database

Modifikace v CZ

Fallout:Resurrection
Fallout et tu
Fallout 2 Restoration Project a neof.patch
Fallout:BGE (dead)
Fallout:Yurop (dead)

Modifikace v EN

Vault-Tec Labs
Fallout 2 Restoration Project a neof.patch
Fallout of Nevada
MIB88: Megamod
Last Hope
Fallout et tu



Sponzoři VŠB

TOPlist





.. vstup do vaultu .. orientace .. vaultmasteři .. contact us .. irc channel .. kniha hostí .. fórum .. archiv..