Akta X

    Jistě jste v průběhu putování radioaktivním světě uviděli něco, co si nedokážete vysvětlit. Ne, nemyslím střízlivého otce Tullyho, mám na mysli něco, co vás přiměje k zamyšlení: "Je to jen nějaká blbost, nebo to má hlubší smysl?". Možná jste také pocítili ten podivně paranoidní pocit, že se tady děje víc, než je na první (i druhý a taktéž třetí) pohled vidět. Osobně jsem se s tímto jevem setkal u prvního trsu láskavce, který jsem potkal. Znáte to, to s tím božím znamením. Nuže rozhodl jsem se založit tato Akta X (Y a Z nebudou následovat), abych soustředil pod jedno záhady Falloutů a snad i rozřešil je. Případná řešení nebo další záhady pište do diskusního fóra.

Případ první: Podivné kosti
Co je sakra tohle?
Popis případu: Hromádka kostí očividně nezemského původu. Jak se dostala na SAD? Odkud? A proč?

Řešení: Možná odpověď je uvedena v tomto holodisku, v zápisu ze dne 1. července 2077. (Jestli vám ty zápisy připadají kruté, mrkněte se, kdo je psal-Lector je kanibal z té slavné trilogie, co je teď v kinech.) Takže je možné, že se jedná o nějakého chudáka z U.S. Army, který se měl změnit v nového Thufira Hwata a nějak to nevyšlo.
[Thanx:Jos ]


Případ druhý: Značka na náhrobku
Jakési záhadné runové napisy...
Popis případu: Při procházení po Golgothě může člověk zakopnout o velké množství nejrůznějších zajímavůstek. Ale docela by mě zajímalo, proč je tento hrob označen. BTW: Vilém Pohroma je pohřben také v Denu, že by bug?

Řešení: Po získání kulečníkové koule se dovíte, že na Golgotě, u hrobu se značkou "trash" (odpadky) je zakopán poklad. [Thanx:Typhon ]



Případ třetí: Poslední slovo Frankieho Horriganů
No tohle, ani nedokončí větu a klidně si chcípne!
Popis případu: Tak jsem si zašel na pokec s Frankiem, akorát že on podlehl otravě olovem dříve, než stihl doříct svou poslední větu. Co znamená Semper Fi...?

Řešení: Semper Fidelis = Věrni zůstaneme = heslo amerických Mariňáků (USMC), jejichž členem Frenk Horrigan zřejmě byl. Takže to nebyl až takový bezcharakterní hajzl, ale nacionalistický patriotický bastard.
[Thanx: petruschka; Ivo Stokláska]




Případ čtvrtý: Tajemní podnájemníci
Kurňa, kdo to tam je?!
Popis případu: Poslední patro Mariposské základny obývá jediný supermutnat se svými mazlíčky. Když jsem se po jeho smrti podíval na scanner, spatřil jsem vyrovnané řady živých objektů v pravém horním rohu. Co to má být? A navíc, na mapě je vidět část prostoru v pravém dolním rohu, do kterého se nadá dostat. To ale není všechno. Zeptal jsem se vševěda Sulika a dočkal se těchto odpovědí:
"Vyšší místa, protaženější obličej."
"Tam býti nebezpečné osobavy."
"Tichá voda netéci vůbec."
"Hledat obraz sebe sama. Stezky se před tebou otevřít."
"To co dveře vždy ne vésti někam. To co dveře nebýti někdy vésti."
Tyto hlášky z něj jdou většinou vypáčit jen za základně. Že by tajná chodba?


Řešení: Vpravo nahoře je zásobárna potvor! U Melichara jsou pouze tzv. "sloty", míst, na která se mazlíčci transportují ze "skladiště." Řešení bylo jednoduché, stačilo se podívat do editoru. Zde jsou důkazy!
[Thanx: JaW, Seto]




Případ pátý: Chybějící tlačítko
Něco mi tu chybí...
Popis případu: Druhé tlačítko v menu pip-boye chybí, je vylomené. Ale co tam bylo předtím, než ho někdo vylomil?

Řešení: Takže tam patří talčítko Clues (stopy). V demu Falloutu 1 se ještě nachází, odstraněno bylo až později. Asi proto, že ve finální verzi žádné stopy nebyly. Nicméně je to zajímavá ukázka z vývoje hry.




Případ šestý: Enclave City
Ale, to jsou znaky Enklávy!
Popis případu: Na stěnách před vstupem do Vaultu 8 jsou vytesány obrazce, ve kterých při bližším pohledu rozeznáme znaky Enklávy. Jaké tedy je spojení Vault City s Enklávou? Lynette kecá něco o "vše-mazacím-signálu," co to má být? Navíc, Vault 8 přece ukrýval vedení projektu Safehouse! Jak to, že nikdo o ničem nic neví?

Řešení: NEMÁ




Případ sedmý: Zadní vchod
Hele, co to tady máme?
Hele, co to tady máme?
Popis případu: Tenhle případ je z F1, z města Hub. Ve čtvrti Vodních kupců se v jednom z domků nachází tato brána ve zdi. Proč?

Řešení: NEMÁ