.. vstup do vaultu .. orientace .. vaultmasteři .. contact us .. galerie .. kniha hostí .. fórum .. archiv ..
Hellbilly, 2010-01-06 11:47:27, NMA fórum, Fallout Mutants Rising

Novoročné správy z modderskej kuchyne

Už v prvý deň nového roka sa vydrali na svetlo sveta zaujímave správy z moddingového prostredia.

NMA, rovnako ako oficiálna stránka, nám okrem priania všetkého najlepšieho do nového roku dáva aj konkrétnejšiu nádej že Mutants Rising by sme mohli dostať do rúk v tomto roku. Ako sa totiž dozvedáme, väčšina dôležitých prác je hotová a MR sa nachádza v testovacej fáze, s možným vydaním(aj keď to nie je oficiálny termín) v prvej polovici tohto roku. Ambiciózny tím už dokonca začal pracovať na expansion packu. Pre bližšie info navštívte www.mutantsrising.com, kde je ke stažení i část soundtracku ke hře.

NMA tiež informuje o pokrokoch v mode s názvom Ardent's Fallout 2 Mod. Ardentov mod do Falloutu 2 je vo vývoji od prvých mesiacov roku 2009 a až doteraz nás jeho tvorca zásoboval len screenshotmi. Pracovitý Ardent ale zamakal, a stihol dať dokopy demo.

(JaW EDIT - Složku Ardents_Mod_30_12_2009 rozbalte tak, že ji budete mít v hlavním adresáři Falloutu 2. Hru budete spouštět souborem Fallout2.exe z adresáře Ardents_Mod_30_12_2009... /Fallout2/Ardents_Mod_30_12_2009/Fallout2.exe)


Sdílet na Facebooku
Autor: knedlikOdesláno: 06:08, 7.1.2010ID: 616686Nahlásit Vaultmasterům
mu-a-ha-ha! We all live in the yellow submarine, yellow submarine :) tak snad to dobre dopadne.
Autor: JaWOdesláno: 15:08, 7.1.2010ID: 6056a0Nahlásit Vaultmasterům
Vyhledem k tomu, že už jen vychytávají chyby a zbytek týmu Mutants Rising se z nudy pustil do rozšíření, tak to vidím velmi dobře.

Ten Ardent's Fallout 2 Mod vypadá strašně dobře. Jeden člověk za rok práce udělal tolik, že se musí ostatní velké projekty s x členy stydět. Zatím tam má 30 úkolů, půl mega textů (stejně jak jiná One Man Show- Last Hope), 25 map atd.
Autor: JeštěrOdesláno: 19:20, 7.1.2010ID: 7f27b0Nahlásit Vaultmasterům
Proč by se měl někdo stydět ve své zájmové činnosti v závislosti na práci někoho jiného? To je naprosto debilní přístup.

Ardent může být jak chce dobrý (což je, ostatně jinak bych s ním nespolupracoval), ale rozhodně tuhle práci neudělal sám, jak přiznal. Na tom projektu má určitou zásluhu minimálně několik programátorů a grafiků.

Příště bych hledal širší souvislosti a méně černobílé.
Autor: JaWOdesláno: 19:51, 7.1.2010ID: 6056a0Nahlásit Vaultmasterům
Myslel jsem to samozřejmě jako srovnání produktivity, kdy ve srovnání s "obřími" projekty (co se do počtu členů týče), vychází vítězně jeden jediný člověk (Ardent, Forgotten_Knight).

Pokud se podíváš do readme, tak zjistíš, že Ardent udělal 99%, takže nevím kdes vzal ty programátory a grafiky.

V podstatě jsem chtěl říct jen to, že přesně takhle by se měly dělat skutečné projekty. Méně mlít pantem a více dělat!
Autor: JeštěrOdesláno: 20:09, 7.1.2010ID: 7f27b0Nahlásit Vaultmasterům
Obří je jenom FMF, ten měl snad cosi přes 100 členů... :)

Probíral jsem to s Ardentem dva nebo tři večery. V podstatě všechna komplikovanější grafika toho modu je cizí. Jako programátor se zase nikdy, absolutně nikdy neobejde bez rad týpků jako Timeslip, Killap (dříve Dude_obj, Jargo...), pokud ten mod má za něco stát.

Tím ho nechci nijak tupit. Jenom prostě odkrývám tu zamlženou pravdu, která zvenčí absolutně není vidět. Ty nůžky mezi Ardentem a FMF nejsou zdaleka tak rozevřené jak se kecá. Jediný, koho jsem potkal a kdo byl schopen kompletního moddingu v jednom člověku, byl Mad Eye, ale ten byl zase nepoužitelný jinak (viz jeho konce u Ressu, BGE).

I tak jsou lidi jako Ardent, Lexx úžasní hlavně pro tu svou univerzálnost. Nezkurví vyloženě texty a mapy, grafiky někde klofnou (sami jsou v tom velmi pragmatiční, páč ví, kam směřují a na co ne/mají) a sami si to pak všechno pěkně naskriptí. Malej milej mód je na světě, možná nic opravdu skvostnýho, ale vyjde to rychle a komunikační šum rovná se nule.

V kontextu jejich úspěchů a FMF trapasu (kde asi skončil jejich tiskový mluvčí? :D) teď logicky očekávám vlnu jisté nevole vůči větším spolkům. Ne, že by na tom doopravdy záleželo - ti, co to vydaj, stejně budou mít ty samý lidi jednou u kolenou, protože mít specializovaný textaře, mapéry, grafiky, skriptaře etc. je furt obrovská výhra, pokud je někdo umí vést.

A to nemluvím jenom ze zkušenosti BGE, kde já nebo Přebral napíšem klidně dvacetistránkovej dialog obohacený o miliardu serepetiček, podmínek, konsekvencí a floatů, zatímco někdo jako Lexx, Ardent se tím nezabývá, protože na to a) nemá tolik času, b) nemá s tím zkušenosti, c) ví, že si ten hnus bude muset nakonec naskriptovat úplně sám. Podobně košatý texty a gamedesign očekávám i u Ressu potom, co jsem viděl 1 jejich dialog (a dalších asi 6 Yuropích).

Totální konverze tedy vidím jako projekty s největší mortalitou, ale zároveň největším kvalitativním a uměleckým potenciálem. A on to někdo jednou dokáže...

Brr, já bych měl o tom moddingu začít blogovat...
Autor: JaWOdesláno: 20:37, 7.1.2010ID: 6056a0Nahlásit Vaultmasterům
Ano, grafika je cizí, ale kdyby nebyla, tak by ho to nezdržovalo, protože by se bez ní prostě obešel. Takhle je to jen líbivé plus navíc. Bez té grafiky by projekt vznikl tak jak tak.

Pokud jde o programátory, tak to, že se se zeptá na několik rad, je samozřejmá věc....to dělají všichni, to sem dělal i já, když sem dával dohromady RP. Pokud mu někdo jiný skriptoval, tak ho v readme zapomněl uvést, takže předpokládám, že to všechno dělal sám. Poděkování výše zmíněným programátorům za pomoc samozřejmě nechybí.

Když mluvíš o Ardentově a Lexxově práci, mluvíš o malých modech. Ardentovo DEMO má zatím 253, Shattered Destiny 113 a Last Hope 515 funkčních skriptů. V porovnání s Falloutem 2 + RP, který má 1089, je to i tak úctyhodné číslo.
Pro zajímavost, kolik má funkčních skriptů BGE k tomuto datu? Předpokládám nejméně 1000, protože to asi malý mod zrovna nebude.

Je mi jasné, že BGE a Ress budou mít kvalitní, rozvětvené dilogy. Jde mi ale o to, jestli se jich ale vůbec někdy dočkáme. Není pak lepší mít jednu dvě "malé" totální konverze, než hafo artworků a úžasných vizí, které nikdy neuvidí světlo světa?
Autor: PajaOdesláno: 20:55, 7.1.2010ID: 5161beNahlásit Vaultmasterům
Haha, kdo se cítí, ten se vtípí, co? :-D
Ještěre, to se jen tak říká, že by se ostatní měli stydět, nemusíš se stydět;)
-------
Projekty pěkné, už aby to bylo hotovo a ne jen demo:)
...a časem můžem překládat (pokud nějaký překlad bude a pokud mě JaW bude chtít :-D)
Autor: TyfuZOdesláno: 22:45, 7.1.2010ID: 4246ecNahlásit Vaultmasterům
Ardentovi a podobným se hluboce klaním, ale porovnávat počty skriptů mezi různými mody je docela na prd. Není skript jako skript. Ardentovo demo jsem ani neviděl (čili jsem neviděl ani skripty), takže nemůžu posoudit jak na tom je, ale můžete udělat mod, kde většina skriptů bude mít přes 500 řádků a více nebo udělat mod, kde většina NPC řekne "ahoj" a "nazdar" a skript má řádků třeba 50 a skriptař s nima strávil 20 minut. Takže tak. Hlavně by mě ale zajímalo, čím se Ardent živí, jestli je (ne)zaměstnaný nebo student a kolik má proboha času, že to všecko dělá sám:)
Pro upřesnění, neobhajuju co psal Ještěr, i když jsem jeho osobní skriptařský otrok:)
Autor: JaWOdesláno: 00:44, 8.1.2010ID: 6056a0Nahlásit Vaultmasterům
TyfuZ: Na prd to je, ale nějakou přibližnou představu o stavu modu to dá.
Když porovnáš u jednoho projektu počet hotových skriptů + množství textu k těm skriptům a třeba počet úkolů oproti tomu druhému modu, tak se to přibližně porovnat dá, ne?

Jednoznačné ovšem je, že Ardent, Forgotten_Knight, Lexx a jim podobní jsou uber výkonní tvorové a takových moc není 8-)
Autor: TyfuZOdesláno: 08:30, 8.1.2010ID: 700c84Nahlásit Vaultmasterům
JaW: Tohle už je trochu objektivnější, hlavně pokud k tomu přidáš ty texty. I když i v tomhle případě si někteří textaři (aspoň co se BGE týče) dokážou navymýšlet různých speciálních situací, interakcí mezi NPC apod., což většinou dá neúměrně více práce vzhledem k délce textu:) Ale tak do podrobna to pitvat nemusíme:)
Každopádně mě vážně překvapuje univerzálnost Ardenta a podobných. Já sice taky občas fušuju do jiných oblastí moddingu (texty, prototypy, velice lehce grafika, kafrání na Ještěrovy výmysly:) apod.), ale nedovedu si představit, že bych dělal celý mod sám. Strašidelná představa:)

P.S: pokud tohle čte nějaký programátor, který by se chtěl přidat k BGE, tak ať se ozve:)
P.S.2: Omlouvám se za reklamu, nemohl jsem si to odpustit:)
Autor: JaWOdesláno: 10:18, 8.1.2010ID: 6056a0Nahlásit Vaultmasterům
TyfuZ: Když už mluvíš s obdivem o těch "univerzálech", trochu mě překvapuje, že za těch pět let, co to děláte, jich nemáte v BGE víc.

Co mi říkal Ratman, tak on se naučil, za tu dobu, co dělá na Ressu, od mappingu, přes texty a skriptování, úplně všechno. Já sám, kdybych se do něčeho takového pustil, tak bych měl taky všechno za tu dobu v malíčku a pomáhal bych, kde by bylo právě potřeba, třeba i s tím skriptováním. To u vás asi moc nefunguje, co, když na černou práci pořád hledáte nové lidi?
Autor: TyfuZOdesláno: 10:46, 8.1.2010ID: 700c84Nahlásit Vaultmasterům
Univezálem byl už Ještěrem zmiňovaný mad_eye, ale ten se jednoho dne prostě vypařil a od té doby sem o něm slyšel jednou, když se na jeden den zase objevil a opět zmizel:) No a pak bych řekl, že univerzální je ještě Zob (snad vše krom skriptování.. zatím). Problém ohledně skriptování je ve dvou věcech:
a) Ne každého tohle zrovna bude bavit a lákat. Upřímně, mě to kolikrát taky nebaví, když se s něčím nedaří:)
b) Ne každý na to má (když si představím jak učím Ještěra skriptovat, tak mi vstávají hrůzou vlasy na hlavě... ale pššt:). Většina lidí v týmu, kteří neskriptují, snad nikdy neprogramovali, takže to se pak těžko učí skriptovat:)

A obecně jsem u skriptaření narazil na obrovskou úmrtnost. Našlo se dost lidí, co prošlo přijímacím testem, udělali jeden dva skripty, a zmizeli v propadlišti dějin. Nedávno se přidal nový skriptař eXist, který nasadil vysoké tempo i laťku, ale bohužel je momentálně neaktivní kvůli zkouškám. Nejlepší by byla banda nudících se nezaměstnaných programátorů:)

Zpátky k "univerzálům", když nad tím tak uvažuju tak Ještěr je polouniverzál (design, mapy, texty + nábor a kafrání). Takže vlastně já, Zob a Ještěr máme asi nejširší záběr. Ostatní mají tu svoji jednu oblast a té se věnují.

A na závěr: Noví lidi se vždycky hodí. Čím více lidí, tím více se toho udělá (a rychleji). Takže i kdyby bylo skriptařů 10, tak bych 11. klidně bral:)
Autor: JaWOdesláno: 10:59, 8.1.2010ID: 6056a0Nahlásit Vaultmasterům
Jasan, černá práce, která není vidět, se nikomu nechce dělat.

Tak ať to hlavně někdy doděláte, ať to trvá jak dlouho chce!

Děkuji za rozhovor 8-)))
Autor: JeštěrOdesláno: 22:14, 8.1.2010ID: 7f27b0Nahlásit Vaultmasterům
Myslim, ze uz jste si pokecali az az, tak jenom strucne na vsecko.

Zjisti jsem si, ze MR ma tesne pred releasem 380 skriptu. I v tomto kontextu mi prijde 515 skriptu Last Hope krajne podezrelych. Pokud si dobre pamatuju, tak ten mod, byt na nem bylo vynalozeno kvantum prace, zase za tak moc nestal (i kdyz je pravdou, ze jsem vsechny ty mody v podstate ani nehral, maximalne probehl grafiku a mapy, jednak nemam moc casu, jednak se mi do toho nijak zavratne nechce).

Domnivam se, ze rozdil mezi dialogem v BGE (Ressu) a nejakem one-man-show modu je opravdu fatalni a to hlavne ve strukture: berou doopravdy v potaz konsekvence pribehu v lokaci, hracovu povest, hracovu kartu charakteru? Je to treba fajn, ale porad to neni to, proc tady urcite % nejnarocnejsich jedincu sedi a ceka. Citankovy priklad "uplneho Falloutu" je pro me jedina ukazka z Ressu (Mimi), ktera me udrzuje v ocekavani prakticky doted. Pokud skutecne reprezentuje smer usili Ressu, pak si myslim, ze na neco takoveho tady vyslovene cekam(e), a dava tim smysl i natahovany vyvoj Ressu.

Zaroven si nedovedu absolutne predstavit Lexxe nebo Ardenta psat dialog Prebralova kalibru, to at se na me pani nezlobi :-) (jinak - opakuji - Ardent je opravdu inteligentni a zvidavej a mam dojem, ze prave s nim budu do budoucna spolupracovat nejvice; uz kdyz delal BGE PL stranky, slapalo vsechno spravnym zpusobem)

K te specializaci - nikdy jsem ji prilis nefandil a na podobe BGE se to nutne podepisuje. Jsem zastancem teorie, ze makajici specialista je na kazdy pad mnohem lepsi, nez makajici univerzal (cest vyjimkam - ale kolik jich je?). Myslim, ze je nesmysl utopit Prebrala v prekladu nebo (OMG!) programovani, Conta v mappingu, etc. Velke % lidi by na BGE nedelalo nic nez nac se uzce specializuji (dobre je to videt v grafice), nebot je k Falloutu treba ani nic nevaze.

Najit univerzala je stejne strasne obtizne. Mad Eye mel u BGE totalni volnost a vicemene ji hlavne zneuzival. Porad mel v hlave moudra (dnes zlata klasika :)) typu "na modu dela moc lidi, kteri jenom mapujou a nic neumej", "vsechny itemy by se mely predelat do 3d", "nejsem si jistej, ze kvalita nasich dialogu je adekvatni predchudcum" atd atd. Nakonec v podstate nekde zmizel sam a vynoruje se tak 1x za rok (alternativni Vanoce).

Zoba jsem nasel jenom jednoho, a to se zpocatku tvaril opravdu nepouzitelne. Ale kdyz chce clovek makat, tak pro nej vzdy existuje cesta. A neni to black worker, nybrz grey worker 8-)
Přidat komentář

Pravidla diskuse

  • Příspěvky nesmí porušovat platný právní řád České republiky ani nabádat k jeho porušování.
  • Příspěvky nesmí obsahovat reklamu.
  • Příspěvky nesmí být přehnaně vulgární nebo primitivní.
  • Žádné příspěvky typu "První !!69".
Za porušení pravidel hrozí smazání příspěvku, permanentní BAN nebo kontaktování Policie ČR. Provozovatel si vyhrazuje právo uchovávat, zaznamenávat a v případě potřeby zveřejnit IP adresy všech přispívajících. Jakékoliv připomínky prosím pište na adresu abuse (zavináč) madbrahmin (tečka) cz.

Jak vypadá BAN na madbrahmin.cz? Spočívá v přidání Vaší IP adresy do firewallu přímo na serveru - cokoliv pod madbrahmin.cz tedy pro Vás přestane ve světě internetu existovat. Madbrahmin.cz se ve Vašem prohlížeči již nikdy nenačte.