.. vstup do vaultu .. orientace .. vaultmasteři .. contact us .. galerie .. kniha hostí .. fórum .. archiv ..
JaW, 2010-02-08 18:36:21, The Vault, NMA

Fallout New Vegas - co zatím víme ...

Tak jsem se konečně dostal k tomu, abych dal dohromady fakta, která nám přinesl ve svém preview PC Gamer:

- Fallout New Vegas (dále jen FNV) začíná v roce 2280, 3 roky po skončení Falloutu 3, 41 let po skončení Falloutu 2.

- FNV bude akční RPG z vlastního pohledu, na stejném enginu jako Fallout 3.

- možnost nastavit "hardcore mode", ve kterém hráč bude muset pít vodu (pravděpodobně i jíst), munice něco váží, léčení nepůsobí okamžitě apod.

- "normal mode" bude podobný tomu, na jaký jsme zvyklí u Falloutu 3 (Nikdo mi nevymluví, že toto není jedna z podmínek Bethesdy).

- příběh se bude točit kolem konfliktu mezi New California Republic, Caesar's Legion (otrokáři z východu) a obyvateli New Vegas.

- hráč začne jako kurýr, zraněný a ponechaný smrti v mělkém hrobě. Přátelský robot Victor, kterého známe z teaseru, nás vyhrabe a jeho vlastník, doktor Mitchell vás dá zase dohromady. Projdete si "vigour testem", ve kterém si nastavíte SPECIAL a dovednosti. Budete mít možnost projít i  "Rorschach testy", které jsou prý jen pro zasmání. Doktor vám pak dá PipBoy, protože kdysi býval obyvatelem Vaultu.

- několik nových zbraní jako je útočná puška podobající se M4, dvouhlavňový kolt a těžká zbraň s rancem na zádech (plamenomet, granátomet?).

- nové pohyby pro boj zblízka ve V.A.T.S. - golfový úder zvaný  "Fore", který vypadá přesně jako ve Falloutu 3 chybějící útok na genitálie.

- jeden z úkolů je zachránit ghoula ze spárů Tabithy, supermutantí krásky, kterého si nechává na opravu svého oblíbeného robota. Po zachycení živého vysílání z Black Mountain Radio a sledování signálu do Black Mountain, můžete ghoula osvobodit. Ghoul se po záchraně může stát vaším společníkem ve zbrani.

- geckoni jsou zpátky.

- potkáte hloupé i inteligentní supermtanty, včetně elitních Nightkinů. Minimálně jednou budete mít možnost je poštvat proti sobě navzájem. Někteří supermutanti vypadají jako ti ve Fallout 3 a někteří jsou noví. Narazíte i na supermutantku Tabithu, vůdkyni State of Utolbitha, s účesem z padesátých let.

- základna NCR je na McCarranově letišti, Caesar's Legion má základnu ve Vegas Strip, zatímco supermutanti sídlí na místě zvaném Black Mountain (jižní část Las Vegas).

- ve hře je také město Fremont a Primm (skutečné město nedaleko Las Vegas, 38 mil směrem na jiho-jihozápad po interstate 15)

- mapka v preview ukazuje i lokaci Area 51.

- dovednosti (skilly) mají větší vliv při rozhovorech. Například, postava s vysokou dovedností výbušniny, bude mít možnost se o výbušninách bavit tam, kde to bude možné.

- reputace se vrátila, doplňuje karmu, jak ji známe z Fo3. Reputace bude v každém městě/osídlení jiná, tak jak to bylo ve Fallout 1/2.

- FNV se bude odehrávat v Mohavské poušti. Vegas nebylo zasaženo tolika atomovými střelami, proto je zde mnoho neporušených budov, nedotčená vegetace. Samotné Vegas je vetšinou nedotčené.

- všechny možnosti v dialozích jsou ukázány všem hráčům, bez ohledu na to, jestli mají šanci uspět nebo ne. Žádný postih za neúspěch.

(K tomuto se vyjádřil J.E.Sawyer: "Každý dialog závisející na dovednostech má dva různé texty: jeden pro vysokou dovednost (povede k ůspěchu) a jeden pro nízkou dovednost (povede k neúspěchu). Pokud nebudete splňovat požadovanou hranici dovedností, uvidíte druhý text. Pro to jsou hned dva důvody:

- stejně tak jako u zamčeného trezoru, hra upozorní, že hráč nemá dostatečnou dovednosti paklíče, že je možnost trezor otevřít.

- některé reakce NPC na hráčovu nízkou dovednost mohou být docela zábavné.
Dále bych chtěl objasnit, co znamená "žádný postih za neúspěch". Jednoduše to znamená, že neskončíte v horší situaci, než před zvolením dané možnosti. Jestliže chlápek vpadne dovnitř se záměrem vás zabít, pořád vás bude chtít zabít, jestliže budete mít malou dovednost řeč a nebudete mu to schopni rozmluvit."
(Tohle si myslím, nebyl ten nejlepší příklad. Jaký by byl postih za neúspěch, když vás stejně bude chtít zabít? Bude vás chtít zabít ještě víc?)

Smejki k tomu měl na fóru taky zajímavou poznámku:

"Jestliže jsem vědecký neznaboh, nevím, pro bych se s vědcem nemohl zkusit bavit o vědě...byť mně pošle do řiti.
Nicméně to má i temnou stránku - např hra za idiota. V momentě, kdy budu mít inteligenci 10 bude opravdu divné, když budu mít přístupné dialogy kreténa a naopak. Z toho vyplývá:
1) že tam takové dialogy nebudou --> diversita je v řiti
nebo
2) takto rozdílné dialogy (související se SPECIAL, nikoliv skilly) budou skryty
nebo
3) to bude jak je psáno a mně trefí
nebo
4) to bude vyřešeno nějak geniálně
"

- obchodování nebude mít za důsledek jen snížení cen, ale i možnost vyjednávání.

- zbraně mají větší odraz na zobrazení smrti. Brokovnice pěkně pošle postavu na vyhlídkový let.

- společníky budete moci ovládat pomocí kontextového menu pomocí příkazů "následuj", "stůj" nebo "zaútoč" a budete jim moci dávat věci do inventáře a přikázat jim jaké zbraně mají používat.

- "Hoover Dam" je ve hře a zásobuje elektřinou město. "Hoover Dam" a "Helios" (sluneční elektrárna postavena společností Poseidon) jsou dva zdroje energie, ze kterých můžete nasměrovat energii podle nejlepšího uvážení. Helios si můžete nechat pro sebe a použít energii pro napájení silného laseru.

- Ve hře se objeví Vault 21



Tak co, jak to zatím vidíte? Dočkáme se konečně nástupce skvělého Falloutu 2?

Sdílet na Facebooku
Autor: CarlosOdesláno: 20:37, 8.2.2010ID: 7eb478Nahlásit Vaultmasterům
Jaw: Nemyslím si, že ta normální obtížnost bude podmínka Bethesdy. Podíváme-li se souhrně na hry Obsidianu, nejsou to nijak výrazně složité hry, naopak jsou velmi přístupné - KOTOR2 i NWN2 byly poměrně jednoduché hry.
Autor: CarlosOdesláno: 20:40, 8.2.2010ID: 7eb478Nahlásit Vaultmasterům
Osobně bych si přál, aby obsahoval více zbraní a nesrovnatelně promakanější dialogy oproti F3, taktéž méně střeliva a to všechno ostatní, co bylo právem vytýkáno F3. Myslím, že ale tentokrát se už nemusíme bát o variabilitu prostředí.
Autor: JaWOdesláno: 20:52, 8.2.2010ID: 524da6Nahlásit Vaultmasterům
Carlos - Podívej se, tyhle věci byly nedílnou součástí dřívějších Falloutů (1/2). Předpokládám, že Obsidiáni přinesli výše vypsané novinky proto, že prostě do atmosféry Falloutu patří. Pak přišel někdo z Bethesdy a zeptal se, jestli se jim sakra nelíbí obtížnost tak, jak jí měl Fallout 3 a že by se neměla lišit (a nebo pravděpodobněji - již předem měli sepsanou smlouvu, ve které měli přesně vypsané co a jak mohou a nemohou měnit). Tak vznikl "hardcore mod". Už ten název je směšný, když si vezmeme, že tyto vlastnosti byly součástí všech obtížností ve Falloutu 1 a 2 a není na nich opravdu nic hardcore.
Autor: JaWOdesláno: 20:55, 8.2.2010ID: 524da6Nahlásit Vaultmasterům
Pánové Sawyer a Avellone jsou zárukou dobrých dialogů. O tohle se opravdu nebojím.
Autor: CarlosOdesláno: 21:01, 8.2.2010ID: 7eb478Nahlásit Vaultmasterům
Jsem v tomto směru možná zbytečný naivka, ale přesto si myslím, HC moc spíš vznikl tak, že si kluci z Obsidianu vzali soupis největších fandovských výtek a alespoň trochu se jim rozhodli vyjít vstříc, přijetí Oscura do svých řad je potom poměrně logický krok - vybalancoval díky level scallingu málo trvanlivý Oblivion, který sice nebyl dokonalou hrou, ale přinejmenším už mělo alespoň trochu smysl hrát jej déle nežli jedno odpoledne.
Když se to vezme kolem a kolem, v několika komentářích k F3 jsem se dočetl, že byl dost obtížný, taktéž mi to do očí tvrdili někteří moji kamarádi. Je tam zajisté nemalý vliv touhy po co největší ziskovosti (proto ponechají normal obtížnost).
Bethesda se hovala podle logiky tržního gigantu - odstranit hráči\\konzumentovi z cesty iritující překážky (právě zatížení municí apod.), aby dostal to, co podle jejich teorie chce (v tomto případě akci). Popravdě, ani já jsem nečekal, že mě nakonec tento krok bude tak moc štvát (well, nejsem dobrý věštec :-) )
No a otázka toho názvu - z hlediska obtížnosti dnešních her skutečně tato obtížnost přidává do určité míry Hard Core prvky.
Autor: smejkiOdesláno: 21:30, 8.2.2010ID: 70a85cNahlásit Vaultmasterům
podle JaWa by měla být normal obtížnost a volitelná "softbitch unbelievably easy"=F3 normal obtížnost. :D
Autor: CasinoOdesláno: 21:34, 8.2.2010ID: 6141c6Nahlásit Vaultmasterům
Pokial viem, tak vo F1/F2 nebolo potrebne pit vodu a uzdravovanie bolo okamzite....alebo sa mylim?
Autor: JaWOdesláno: 21:41, 8.2.2010ID: 524da6Nahlásit Vaultmasterům
Casino - bylo potřebné u sebe nosit flašku Vaultu 13, jinak tě to při cestování po mapě zastavovalo a ubývali ti HB.
Uzdravování sice nebylo okamžité, ale nemohl jsi používat quickslot a vyléčit se z fleku, ale musel si vlézt do inventáře a to tě stálo AB.
Autor: majkelOdesláno: 21:49, 8.2.2010ID: 32dc72Nahlásit Vaultmasterům
no zatial dojem nic moc...co tam mozu preboha za necele dva roky vymysliet...nic nove a to iste...mozno niake nepodstatne kozmeticke zmeny,museli by podla mna prekopat system na to su 2 roky malo....bude to na 80 PERCENT O HOVNE...
Autor: jaxOdesláno: 22:34, 8.2.2010ID: 6f981eNahlásit Vaultmasterům
O hovne jsi maximalne tak ty a tobe podobni... opravdu mam rad typky co kydaji na vsechno kolem sebe z nejakych posahanych a uchylnych duvodu a vubec se na veci nedivaji objektivne a neumi soudit az kdyz k tomu prijde opravdu cas...
Autor: NecromanckerOdesláno: 22:37, 8.2.2010ID: 618e5eNahlásit Vaultmasterům
Hospodine, ať to neposerou, prosím, hlavně ať to neposerou!
Autor: SiusOdesláno: 23:30, 8.2.2010ID: 6f99aeNahlásit Vaultmasterům
Vsadím krabici piva dle výběru výherce, že to bude stejný ztrátočas jako F3 a s každou odkrytou informací se mi to zdá čím dál tím pravděpodobnější...
Autor: BiDOdesláno: 23:59, 8.2.2010ID: 618fecNahlásit Vaultmasterům
Tentokrát nekupovat, ale nejprve stahovat...
Autor: PsychoticOdesláno: 00:22, 9.2.2010ID: 60f086Nahlásit Vaultmasterům
H4ůůůstý, hybrid F2 a F3. Tohle je ideální. Každému, co jeho jest.
Autor: ArmyboyOdesláno: 00:50, 9.2.2010ID: 6f9944Nahlásit Vaultmasterům
Moc řečí k málo informacím, počkejte až to vyjde, prolezte hru křížem krážem a až pak vynášejte nějaké rozsudky, tohle nikam nevede, já osobně jsem zvědavý jaké to bude a nejsem ani příliš pesimistický, ani optimistický, nechám se překvapit.
Autor: SiusOdesláno: 07:04, 9.2.2010ID: 6f99aeNahlásit Vaultmasterům
Mno mě samotného strašně zamrzel už samotný fakt, že se staví na stejném enginu jako má F3. Jó kdybychom se dočkali takového nášupu, že by nový Fallout šlapal jako Dragons Age, tak to bych si pustil do gatí. Ovšem mé nejoptimističtější odhady jsou, že FNV bude lehce oprášený F3 s několika málo novinkami, které by každý radioaktivitou nedotčený fallouter čekal už u F3. Žádná revoluce a na to se sázím basu piv...
Autor: jakoubecekOdesláno: 09:31, 9.2.2010ID: 51397cNahlásit Vaultmasterům
jaw: hardcore to je, vezmu-li v potaz, že v původních falloutech, jak sám potvrzuješ, to byl jen slabý odvar... nevidím nic super na tom, že jsem nucen si obstarávat jídlo a pití a cpát ho do sebe, chci hrát, ne "žít" virtuální realitu, to už byste rovnou mohli chtít, aby se tam mohlo chodit na hajzl, atd... ok, beru, že u sebe musíč mít láhev, ale ne, že z ní musím každých 15 minut pít, abych nebyl postihován, akorát to otravuje...
každému vyhovuje něco, o tom žádná, hc to ale rozhodně je, bez ohledu na to, jak to kde bylo...
Autor: jakoubecekOdesláno: 09:33, 9.2.2010ID: 51397cNahlásit Vaultmasterům
...tam muselo chodit...
Autor: JaWOdesláno: 10:02, 9.2.2010ID: 524da6Nahlásit Vaultmasterům
jakoubecek - kde jsi se dočetl, že se musíš každých 15 minut napít? Jak víš, jak to bude nakonec ve hře vypadat? Každá maličkost, která udělá z arkády realističtější a atmosféričtější hru, je u mě vítaná. Ty si klidně hraj na normal 8-)
Autor: jakoubecekOdesláno: 11:52, 9.2.2010ID: 51397cNahlásit Vaultmasterům
jaw: pro příklad vycházím z úspěšného XFO, nechytej člověka za slovíčka... jak jinak by to mělo vypadat? jinak samozřejmě uvidím, co vše hc mod bude ovlivňovat, ale zřejmě skončím skutečně u normal, jelikož se nehodlám ve hře zabývat stereotypními zbytečnostmi typu "sakra, ještě se musím najíst", "sakra, mám moc munice, musím ji doběhnout prodat", atp:ú)
Autor: JaWOdesláno: 12:07, 9.2.2010ID: 524da6Nahlásit Vaultmasterům
jakoubecek - přesně pro takové hráče byl Fallout 3 a já jen doufám, že FNV takový nebude, alespoň ne na ten hárdkór mód. Už by mohli konečně udělat Fallout pro nás staromilce, kteří se rádi piplají s postavou, inventářem a hlídají si statistiky (ozáření, otrava, dehydratace apod). Munice a lepší zbraně by měla být omezená, minimálně na prvních pár hodin hry. Nejlépe by se mělo začínat s holýma rukama nebo jen s nějakou deskou, co najdeš opodál. Už nechci zažít to, když jsem vylezl z Vaultu a za 10 minut pobíhání kolem jsem měl raketomet, gattling a plamenomet s hromadou nábojů a to vše na těžkou obtížnost. Fujtajxl.
Autor: majkelOdesláno: 14:52, 9.2.2010ID: 41f8ccNahlásit Vaultmasterům
to:jax
Brrraaaacho preboha sak sa nerozculuj..ja len som chcel poukazat ze to bude podobne jak F3 ktory som presiel 2x aj ked ten druhy bol z nudy...a tym naznacit ze k F2 a to myslim ze mi daju za pravdu viaceri,sa to a to sa nebojim nacrtnut uz teraz..aspon atmosferou ani nepriblizi..vsak uvidis sam neboj...nechaj sa neprekvapit? cha cha
Autor: DrizztOdesláno: 15:00, 9.2.2010ID: 51ae4eNahlásit Vaultmasterům
Tak zní to dobře, mám ale zase strach z několika věcí:

-VATS, ten systém je prostě debilní. Typická situace z F3: Zalezu za roh vylezu, vysřílím VATS, zalezu a počkám až se nabijí AP a znova. Ne že by to bez toho VATS nešlo, ale stejně je tu něco špatně :D.
-HC mod Ok, ale ne že budeme každých deset minut chlemtat vodu a každých 20 minut jídlo, takhle opravdu ne :).
-opravování, tahle vlastnost mě iritovala v každé hře od Bethesdy, střílíte/ mlátíte půl minuty a už je to rozbitý a nestřílí to :D. Nutnost tahat s sebou několik zbraní stejnýho typu a pořád klikat do inventáře je OTRAVA. (kdežto plánování si boje dopředu, kombinace schopností, taktika a profilace si vlastní postavy je ZÁBAVA, ale to se dneska nenosí, že :)).
-textový inventář bez zobrazení předmětů opravdu nepatří do hry 21. století, ovšem mnoha vývojářům to pořád nedochází. Na PC bych uvítal invetář jako tabulku, ne jako dlouho nudli :).

No to je asi všechno co mě napadá, hlavně doufám, že dostojí své pověsti skvělých scénáristů a vrazí tam q, děj a příbeh kompatibilní s Falloutem a že to nebude taková WOW vykrádačka nápadů z původních her. Howgh
Autor: jakoubecekOdesláno: 08:19, 10.2.2010ID: 51b10aNahlásit Vaultmasterům
jaw: osobně se rovněž považuji za staromilce, vzhledem k časovým možnostem už hraji v podstatě jen rpg, a to si ještě musím vybírat... hraji je mj i proto, že mě baví si piplat postavu a mám radost z každého nového předmětu (souhlas s dostupností zbraní a vůbec všeho v F3, to je žel bethesdí styl)... avšak všeho s mírou a věci typu neomezeného inventáře (gothic) či automatického vyléčení po boji (zaklínač, da) i (možná právě proto) jako staromilec uvítám, když mi to umožní plynulejší a lepší zážitek ze hry (jsem ten typ, který všechno sbírá a zužitkuje/prodá, ani prd nezůstane někde ladem, v případě léčení mě to oprostí od nutnosti tahat sebou zbytečná kvanta lektvarů, stejně na ně vždy mít budu a nosit je taky budu)... ano, není to realistické, ale jak jsem psal výše, osobně mi to přináší lepší požitek tím, že mě to oprostí od stereotypních "nutností"... to, že člověk může být nějak někde např. ozářen a je nucen to řešit je samo super, to je jasné, byl-li bych ale ozařován průběžně celou hrou a každou třeba hodinu musel pozřít radaway, to už pro mě není zábava, naopak mě to otravuje... toť můj pohled na věc, aby nedošlo k nedorozumnění, že chci akci a staty jsou pro mě problém... jen musí hraní být pořád požitek, ne otrava...
Přidat komentář

Pravidla diskuse

  • Příspěvky nesmí porušovat platný právní řád České republiky ani nabádat k jeho porušování.
  • Příspěvky nesmí obsahovat reklamu.
  • Příspěvky nesmí být přehnaně vulgární nebo primitivní.
  • Žádné příspěvky typu "První !!69".
Za porušení pravidel hrozí smazání příspěvku, permanentní BAN nebo kontaktování Policie ČR. Provozovatel si vyhrazuje právo uchovávat, zaznamenávat a v případě potřeby zveřejnit IP adresy všech přispívajících. Jakékoliv připomínky prosím pište na adresu abuse (zavináč) madbrahmin (tečka) cz.

Jak vypadá BAN na madbrahmin.cz? Spočívá v přidání Vaší IP adresy do firewallu přímo na serveru - cokoliv pod madbrahmin.cz tedy pro Vás přestane ve světě internetu existovat. Madbrahmin.cz se ve Vašem prohlížeči již nikdy nenačte.