.. vstup do vaultu .. orientace .. vaultmasteři .. contact us .. galerie .. kniha hostí .. fórum .. archiv ..
Ještěr, 2010-02-24 17:50:00, Obsidian blog, DaC

Avellone bloguje, Cain odpovídá, Fargo farguje...

Chris Avellone si na svém obsidianím blogísku pustil hubu mírně na špacír v souvislosti s tím, co jeho vývojářskou maličkost bralo a nebralo na Bethesdím Falloutu 3. Jeho berličky berte s uričtou rezervou: dá rozum, že pěšák nikdy nebude doopravdy jedovatě plivat na svého živitele.
Nevoněla mi nemožnost zabít Amatu nebo robota Andyho na úplném začátku, protože jsem obě entity po čertech nesnášel. Nezdálo se mi, že první rekrutovatelný NPC společník byl drahý a měl zlou karmu. Dovednost Opravář se na moje gusto drala nějak moc do popředí. Level cap mi (něco jako zasvěcenému vývojáři) nevadil, ale bylo špatné, že odháněl lidi od hry pryč. Pakliže nemáte u sebe Broken Steel, má hra bohužel uzavřený konec (na rozdíl od Falloutu 2 – pozn. překl.). Některé lokace, jako třeba Dunwich, se mi líbily herně, ale ne už tak svou premisou.
Naopak bylo dobré, jak nás Bethesďáci dokázali do hry vcelku svižně ponořit, dokázali vrátit do světa Falloutu s určitou grácií. Fallout 1/2 úplně kašlal na některé dovednosti, které FO3 oprášil a vrátil do hry (Opravář, První pomoc, Doktor). Fast Travel – dost dobrá věc. Arlingtonský hřbitov mě pěkně praštil dortem do ksichtu – jako by nesmyslnost války přenesli až ke mě do obýváku: hroby, kam se podíváš, a rozbordelený Washington DC všude na horizontu – ne moc fajn pocit. Žůžo bylo likvidovat svou brokovnicí autobus s pěti zaklíněnými ghouly na autostrádě v Dupont Circle a sledovat, jak všechno na obrazovce mizí v plamenech. Permanentní odměny za brouzdání pustinou – člověk vylezl na kopeček a vždycky viděl alespoň tři věci, žádající si bližšího očichání.
Takže asi tak u Avellonů.

Dacani z DaC  nějakým způsobem ukecali Tima Caina, otce, nebo možná spíš už dědečka Falloutu, aby jim odpověděl na pár nepříliš všetečných otázek:
DaC: Jaký máš pocit z Falloutu 3 a různých Bethesdích DLCček? (Do)hráls to?
Tim Cain: Hrál a dohrál jsem to hned jakmile to vyšlo. Fakt jsem si ho užil, z odfláknutého domácího úkolu designéry Bethesdy nepodezřívám. Fallout 3 ukázal, že autorům nechybí hluboké porozumění světu a rozumí klíčovým aspektům původních her. Dokonce jsem to rozehrál vícekrát více způsoby a z hlediska zábavy to fungovalo.
Samozřejmě, že bych tu hru udělal poněkud jinak, kdyby to leželo na mých bedrech, ale o tom to není.
DaC: Jaká byla tvoje první reakce na tah, kdy Bethesda koupila práva na značku od Interplaye?
Tim Cain: Byl jsem překvapen a drobátko zklamán. Samozřejmě jsem chtěl tuhle licenci pro Troiku (tehdejší studio, kde Cain působil, dávno krachlé – pozn. překl.), ale Bethesda nás finančně úplně vyšplouchla. Nakonec, jak známo, zplodili dobrou hru, a já se dostal do velké společnosti, kde dělám MMO hry, takže to všechno dopadlo jak v pohádce.
DaC: Změnil bys ze zpětného pohledu něco zásadního na původních hrách?
Tim Cain: Ó, tak toho je opravdu spousta, ale zpětně se to dobře kecá. Interface by mohl být vymakanější, tahový systém bojů rychlejší a vybalancovanější. Tímto by vypadal víc dnešně, víc moderně. Vývoj (asi jedničky – pozn. překl.) poznamenal nedostatek prachů, ani ne tak z hlediska délky a velikosti hry, ale kvůli nemožnosti uspořádání pořádné marketingové kampaně. Jako by Fallout 1 byl pouze něco jako reklama na Fallout 2.
Je vcelku interesantní sledovat, o kolik lépe si Fallout 3 vedl (eventuálně o kolik víc byl tolerován) u jeho starých vývojářů než u starých fanoušků.

Podle posledních drbů bude pro Bethesdu možná makat i jako vždy tajemný RPG guru Brian Fargo, jehož vliv na Fallout je dodnes poměrně sporný. Ne přímo na Falloutu, oklikou (Bethesda vodí světem za ručičku jeho společnost InXile Ent.), vlhkým snem starých vlků je přirozeně Wasteland 2. Starým hladovým psům se zachtělo nové a plnější mističky! Holota nohatá!

Sdílet na Facebooku
Autor: meehailOdesláno: 20:47, 24.2.2010ID: 60f40eNahlásit Vaultmasterům
Udivuje ma, ze si niektori tunajsi ludia bez problemov dovolia vkladat svoje myslienky do slov inych ludi. Poznamka, ze mame brat Avellonove slova s rezervou, je trapna. Kazdy nech si urobi vlastny nazor.
Niekedy su niektori z vas ako nabozenski fanatici, ktori nepripustia nic ine nez svoju pravdu. Avellone naznacil ze vela veci by urobil inak, cize nie je asi velmi spokojny. To, ze uznava aj pozitiva F3 je jeho otvorenost mysle a vase snahy vyvratit este aj toto je vasa zaslepenost.
F3 si nezasluzi tolko chvaly, kolko dostava, ale nezasluzi si ani tolko kritiky, kolko tu dostava. Radikalny postoj je zriedka ten spravny. F1/2 nie su najlepsie hry na svete, aj ked su velmi kvalitne. F3 nie je najhorsia, najhorsia vyzera asi takto:

http://www.youtube.com/watch?v=rmhdaOiI2zs
Autor: KeinOdesláno: 21:36, 24.2.2010ID: 7f274eNahlásit Vaultmasterům
ha ha ha
Autor: PsychoticOdesláno: 06:11, 25.2.2010ID: 60f086Nahlásit Vaultmasterům
Ty jo, ta hra je fenomenopauzální :-)
Autor: CarlosOdesláno: 13:05, 25.2.2010ID: 51d688Nahlásit Vaultmasterům
Chrise Avellonea neřeším, názor je, slušně řečeno, zkreslen jeho nynějším zaměstnavatelem, ale to, jak mluvil Tim Cain mě přinejmenším velmi zklamalo. Zdá se, že i dědulové jsou nakaženi byznysem. Výtky Tima Caina k F 1\\2 akceptuji, přišly mi dobré a v Psychoticově topicu se mnohé objevily. Vychvalovat fast travel! Kam jsme se to dostali!!!
Autor: smejkiOdesláno: 15:18, 25.2.2010ID: 513b6eNahlásit Vaultmasterům
co ti vadí na fast travelu? je to jen možnost neputovat těmi stejnými místy furt dokola. v F3 je fast travel velké plus!
Autor: CarlosOdesláno: 16:45, 25.2.2010ID: 7eb478Nahlásit Vaultmasterům
Osobně bych preferoval spíše dopravní prostředek a eventuelně i nějaké důvody k cestování už procestovanými lokacemi (třeba random eventy nebo tak, dnes mi chybí fantasie)...
Autor: JaWOdesláno: 17:21, 25.2.2010ID: 524da6Nahlásit Vaultmasterům
Proč se tomu říká fast travel, když je to obyčejný magický teleport?
Autor: AmarounOdesláno: 19:34, 25.2.2010ID: 41aaaaNahlásit Vaultmasterům
A proc se necemu rika ze je nevalny , kdyz slovo nevalny drive znamenalo nazev pro spatny platno hmmm???
a mamiii proc se ty svitilne rika baterie kdyz slovo baterie znamena puvodne sestava ?? a proc se rika vysavaci lux . kdyz lux je jednotka pro osvetleni ??
Autor: TuzadOdesláno: 22:01, 25.2.2010ID: 60cb6aNahlásit Vaultmasterům
A preco nas tu Amaroun poucuje ked Amaroun je jogurtova torta? :)
Autor: JaWOdesláno: 23:43, 25.2.2010ID: 524da6Nahlásit Vaultmasterům
Amaroun - hochu, ty máš v hlavě dobře nasráno.
Autor: smejkiOdesláno: 03:45, 26.2.2010ID: 513b6eNahlásit Vaultmasterům
mě udivuje, že New Vegas kopíruje nejen bioshock ale i Rainbow Six Vegas. Všimněte si slůvka Vegas a jistě nepříliš áhodné podobnosti v obraze! ::conspiracy

http://image.allmusic.com/00/agg/cov200/drg200/g262/g26270isrzb.jpg
Autor: AmarounOdesláno: 09:44, 26.2.2010ID: 41aaaaNahlásit Vaultmasterům
Jaw - Jenom jsem se snazil rict ze ne vsechny pojmy musi byt hned exaktni
Autor: knedlikOdesláno: 10:36, 26.2.2010ID: 42931aNahlásit Vaultmasterům
a zrovna Amarounuv post mě pobavil :) kolikrát se mi něco hrozně líbí... třeba FNV. Každopádně jsem zvědavej na výsledek. Marně naivně doufám, že to bude něco jako vztyčený prostředníček mezi F3 a F4.
Autor: SiusOdesláno: 14:22, 26.2.2010ID: 6f99aeNahlásit Vaultmasterům
Kopírování Bioshocku či R6V? Mno nevím jak vám, ale mě příjde, že jednoduše zpracovali "welcome" logo Vegas a prskli do toho trochu svého. Považovat to za obšleh z výše zmíněných her mi příjde... pitomé.

Jako kdyby na hodině kreslení nařkl někdo A někoho B, že kopíruje jeho práci, když oba mají kreslit misku s jabkem.
Autor: smejkiOdesláno: 17:35, 26.2.2010ID: 513b6eNahlásit Vaultmasterům
modří čtou mezi řádky
Autor: diLucca/neo8110Odesláno: 00:58, 27.2.2010ID: 524c1cNahlásit Vaultmasterům
s tou podobnostou, R6V to skopirovalo, podla pravej tabule "Welcome VEGAS"
Len "mezi radky", na co konkretneho narazas s Bioshockom? Dakujeeem ;)
Autor: smejkiOdesláno: 01:25, 27.2.2010ID: 513b6eNahlásit Vaultmasterům
jen přiživuji Keinovy úžasné teorie. přečti si komenty u předchozích článků ;-)
Autor: HerrerOdesláno: 08:36, 2.3.2010ID: 705b08Nahlásit Vaultmasterům
Co je to artwork?:-P
Přidat komentář

Pravidla diskuse

  • Příspěvky nesmí porušovat platný právní řád České republiky ani nabádat k jeho porušování.
  • Příspěvky nesmí obsahovat reklamu.
  • Příspěvky nesmí být přehnaně vulgární nebo primitivní.
  • Žádné příspěvky typu "První !!69".
Za porušení pravidel hrozí smazání příspěvku, permanentní BAN nebo kontaktování Policie ČR. Provozovatel si vyhrazuje právo uchovávat, zaznamenávat a v případě potřeby zveřejnit IP adresy všech přispívajících. Jakékoliv připomínky prosím pište na adresu abuse (zavináč) madbrahmin (tečka) cz.

Jak vypadá BAN na madbrahmin.cz? Spočívá v přidání Vaší IP adresy do firewallu přímo na serveru - cokoliv pod madbrahmin.cz tedy pro Vás přestane ve světě internetu existovat. Madbrahmin.cz se ve Vašem prohlížeči již nikdy nenačte.