.. vstup do vaultu .. orientace .. vaultmasteři .. contact us .. galerie .. kniha hostí .. fórum .. archiv ..
Smejki, 2010-05-23 22:00:01, tady je ještěrovo

Mezi ještěrem a ještěrem

Ještěři jsou zlí, to ví všichni a nemá smysl zabředávat do pseudointelektuálních vod relativizace zla. Evakuujte se dříve, než dokonči svůj světovládný podlý projekt Fallout BGE.

Teď vážně. Na světě vznikla celá řada nadšeneckých skupin, které toužily oblažit svět svými projekty postavenými na Falloutím enginu, ať už šlo o pouhé modifikace nebo zcela nové hry a příběhy. Jak už to tak bývá, dá se i zde aplikovat pravidlo 80/20, které znamená, že 80 zdrojů představuje 20 produkovaných hodnot, zatímco 20 procent zdrojů jich tvoří 80 procent. Přirozeně se většina velkých nadšenců rozpadla dřív, než se dostala přes preprodukční fázi, a další kusy odpadly během tvorby. Naštěstí modding není ekvivalentem malomocného, takže to, co zůstane, je stále funkční a životaschopné a díky odplavení odpadu navíc i více vidět. Kolem stabilních center se pak soustřeďují schopní jedinci třeba i z rozpadnuvších se týmů (viz Fallout Yurop). Bohužel i na úspěšné a vytrvalé týmy lze aplikovat pravidlo 80/20, takže nemáte-li extra štěstí, nebo neleštili-li jste složení týmu dlouhé měsíce a leta, je většinou týmu tvořen minimální obsah, případně je schopných lidí s určitým skillem příšerný nedostatek.

BGE mě spolu s Restoration projectem (kde se stále žehlí český překlad starší verze, přičemž je dolaďována i původní čeština F2 a to je, věřte, spousta textů) jako jediný projekt z moddingu zajímá. Nejsem pokrytecky (jako hojekoví takyfaňoušci jednou za pár let, když se náhodou probojujeme do finále) hrdý na to, že je českého původu, Českého původu je jen ještěr, jinak jde totiž o velice multikulturní směsku pracantů, přesto, a to potěší, není z našich končin jediný. Tým po posledních čistkách řízených principem přirozeného výběru trpí nedostatkem programátorů a rozhodně by se šikl výborný textař. Grafiky svět moddingu také příliš neplýtvá, přesto jich je mnohem více a dalo by se říct, že i dostatek. A tak, máte-li jak přiložit ruce k dílu, učiňte tak. Jinak se totiž nedočkáme finální verze dřív než za několik let, nýbrž jen občasných presentací několika grafických děl a hořekování nad nedostatkem pracovních jednotek na různých potřebných pozicích. Z pochopitelných důvodů nelze u BGE určit, kdy bude možné stanovit diagnózu "připraven k životu". Fallout BGE bude a podle mého soudu bude výborný, ačkoliv ani jako vaultmaster nevidím bývalému kolegovi pod pokličku, a bude čím dřív, čím více schopných lidí přiloží ruku k dílu, byť by patřili mezi těch 80procent zdrojů s nižším výkonem. Programátorům se znalostí Céčka a Pascalu nabízí ještěr přirozeně zaučení v hybridu zvaném Falloutí skriptovací jazyk.

BGE se po cca půl roce hlásí s novými výstupy:

Černoprdelníciručníci, taková útulná osada banditů s příjemným osazenstvem a návdavkem poznání, že atomový věk je vystřídán parním:





A tradičně oblíbené ukázky práce v enginu a nahrávací obrazovky:

 

Sdílet na Facebooku
Autor: RatmanOdesláno: 07:14, 24.5.2010ID: 6054aeNahlásit Vaultmasterům
Pěkně si to napsal Smejki, moc pěkně. Bohužel pravidlo 80/20 ve světě moddingu rozhodně neplatí, kdyby ano, tak už tu máme takových 50 modifikací... Spíš bych řekl, že schopno vytvořit NĚCO je opravdu minimum.

Já osobně mám však k BGE držím silně rezervovaný přístup. Není to tím, že jsem členem "konkurenčního" Resurrection týmu, (který ostatně nebyl v článku vůbec zmíněn - jo, není se taky čemu divit, to pravidlo "80/20" platí i tam) - ale tím, že naše zemička je docela malá aby živila dva velké projekty. A tak na jednu stranu oslavujeme tvorbu skvělé graficky poladěné modifikace, na druhou si tím odebíráme tolik potřebné zdroje cenných lidí jinde. Je docela paradoxem, že Resurrection trpí pravým opakem toho, co BGE -> programátorů bylo přehršel, ale obsadit další pozice bylo už poměrně dost těžké...

Takže zatímco jedni z těchto projektů v minulosti prezentovali nádherná grafická díla, druzí dávali světu znát rozhovory, příběhy a ukázku questu... Je opravdu smutné, že tříštění sil způsobuje oddalování vydání obou děl až kamsi,,,

Bohužel se obávám, že takovéto zbrojení už nemá příliš smysl, lidí, co ovládají skriptovací jazyk Falloutu příliš mnoho není a ti co dostanou zaškolení pak stejně často odradí bugovitost, omezení a problémy spojené s celým skriptovým systémem -> jako skripter jsem si toho užil až až a věřte mi, že udělat někdy to, co si textař u postavy navymýšlí nebo ladit půl dne chybu, která je způsobena jen blbým řádkem v pozici skriptu je opravdu na mašličku.
Ale zpět k věci - nemyslím, že by se tímto způsobem dokázalo najít dost lidí, kteří by dostatečně dlouho a kativně pracovali tak, aby bylo dílo dokončeno. U grafiků takový problém naskočit do rozjetého vlaku rozhodně není, ale najít opravdu dobrého programátora/textaře, který by dokázal pracovat na souvislých a dnes už silně rozjetých projektech je poměrně problém. Neříkám, že to nejde, ale začátky jsou těžké, o to těžší je ale začínat bez jakýchkoli zkušeností tam, kde jiní strávili už dlouhá léta.Proto jsem v tomto ohledu pesimista.

Každopádně přes to všechno držím pěsti, vím, jak je látání komplexiního MODu obtížné. Třeba také časem dám ruku k dílu a připojím k dobru svůj skripterský skill... :-)
Autor: JaWOdesláno: 10:16, 24.5.2010ID: 602ecaNahlásit Vaultmasterům
Taky nechápu, proč Smejkiho zajímá nějaký BGE, který pravděpodobně nebude nikdy dodělán a netěší se raději na Resurrection, který svírá ve svých pazourech pracovitý Krysoun, a který je těsně před dokončením 8-)
Autor: DreamorCZOdesláno: 10:18, 24.5.2010ID: 7f4f26Nahlásit Vaultmasterům
Jak už řekl Ratman, kdyby platilo 80/20 tak by to bylo super. Já to vidím spíš na pravidlo 98/2. A grafiků jsou sice celé zástupy ale jen málo jich je dobrých (asi jeden ze sta).

V každém přídě BGE týmu držím palce a přeji dlouhou životnost.
Autor: JeštěrOdesláno: 20:37, 24.5.2010ID: 430b0aNahlásit Vaultmasterům
Možná text na webu nevyzněl úplně přesně, nevím. Projekt nehledá programátory na oživení mrtvoly kolosálních rozměrů, ale na prosté urychlení prací. To je rozdíl.

Většinou se ozvou geekové z Polska, Ruska, a jiní zde těžko použitelní národové, taková je prostě situace.

Na pesimismus rozhodně nemám čas. Na pesimismus budu mít spoustu času, až budu mrtvej.

Dreamore, ten argument může být pravdivý, ale na mé metody nefunguje. Grafiky si krotím výlučně sám, aniž bych jí doopravdy rozuměl. Je to drzé, ale překvapivě jednoduché, v podstatě rutina. Přes nějakou newsu se nám grafik chytil a ujal naposledy tak před třemi lety. Nelze být zalezlý v koutě s posranýma gatěma a čekat, že lidi přijdou. :-]
Autor: JeštěrOdesláno: 20:43, 24.5.2010ID: 430b0aNahlásit Vaultmasterům
Vol. 2.

Ta převaha grafiky je pro veřejnost dost zkreslena. Někdy se snad pokusím s tím něco udělat.

Já si myslim, že BGE má silnější design než vizuálno. Na toto šokující zjištění si ale mnoho lidí ještě pár roků počká :-]

Je fakt, že vnímání kupř. Ressu velice změnilo jediný zobrazení progresu questu. Nechtěl jsem to nikdy, ani za milion let, kopírovat, teď ale vidím, že "budu muset" - jako by se to ode nás taky očekávalo.
Autor: KeinOdesláno: 01:40, 25.5.2010ID: 4293e4Nahlásit Vaultmasterům
Moc to s těma novýma grafickýma fičurama nepřehánějte, aby to byl pořád ještě fallout, páč pár věcí se mi tam už přestává líbit...
Autor: knedlikOdesláno: 07:54, 25.5.2010ID: 41d2eeNahlásit Vaultmasterům
ja bych se k vam kluci rád přidal, ale co byste měli pro chlapa, co nic neumí? :o) kafe?
Autor: DreamorCZOdesláno: 08:08, 25.5.2010ID: 7f4f26Nahlásit Vaultmasterům
Ještěre, šéf projektu nikdy nemusí rozumět všemu. Já jsem zase grafik a krotím své scriptaře, i když o scriptování vím jen minimum. Ale je vidět, že se ti sešli hodně dobří grafici, to co zatím bylo poodhaleno je opravdu oku lahodící, proto taky ode mě dostáváte na ModDB každý rok hlas v MoTY.
Autor: SiusOdesláno: 10:29, 25.5.2010ID: 6f99aeNahlásit Vaultmasterům
Škoda, že nebyl FOnline engine k dispozici dřív, aby mohly vznikat mody pod ním, protože podle toho co psal Lexx a Ghostshack, tak je mnohem flexibilnější než starý F engine. Nu tak i tak letos v létě si budeme moct všichni omrknout vnitřnosti FOnline tak uvidíme.
Autor: HellbillyOdesláno: 15:52, 25.5.2010ID: 32b55eNahlásit Vaultmasterům
knedlik:síce niesom člen BGE, ale myslím, že ak vieš jazyk, tak by si sa mohol pridať ku prekladu, a ak ani ten, tak možno texty.
Autor: KnedlikOdesláno: 16:54, 25.5.2010ID: 42e206Nahlásit Vaultmasterům
toz anglicky vim, ctu si mluvim, ale porad bych to neoznacil za native speaker. By museli posoudit jini. S prekladem restoration projektu jsem castecne (malinko) vypomohl s v.102 myslim, to zase muze posoudit JaW, jak se mu to libilo. No a co se tyce textu, co tim presne mas na mysli? Opravu shody podmetu s prisudkem po nekom, nebo primo kreativni vlastni cast?
Autor: HellbillyOdesláno: 17:45, 25.5.2010ID: 32b55eNahlásit Vaultmasterům
No, čokoľvek čo vieš. Ak si kreatívny, napríklad si schopný napísať dobrú poviedku, mohol by si to skúsiť v tvorbe. Ak nie, aj korektúra je potrebná, všimol som si že v Ressu tento post majú. Som si istý že než to Jašter pustí von, korektúra sa bude robiť. Pri jeho stálom presviedčaní o tom, aké bude BGE vypiplané, by som na to bol ochotný aj staviť prachy :D
Autor: 1Odesláno: 13:06, 7.1.2019ID: 60f3acNahlásit Vaultmasterům
1
Přidat komentář

Pravidla diskuse

  • Příspěvky nesmí porušovat platný právní řád České republiky ani nabádat k jeho porušování.
  • Příspěvky nesmí obsahovat reklamu.
  • Příspěvky nesmí být přehnaně vulgární nebo primitivní.
  • Žádné příspěvky typu "První !!69".
Za porušení pravidel hrozí smazání příspěvku, permanentní BAN nebo kontaktování Policie ČR. Provozovatel si vyhrazuje právo uchovávat, zaznamenávat a v případě potřeby zveřejnit IP adresy všech přispívajících. Jakékoliv připomínky prosím pište na adresu abuse (zavináč) madbrahmin (tečka) cz.

Jak vypadá BAN na madbrahmin.cz? Spočívá v přidání Vaší IP adresy do firewallu přímo na serveru - cokoliv pod madbrahmin.cz tedy pro Vás přestane ve světě internetu existovat. Madbrahmin.cz se ve Vašem prohlížeči již nikdy nenačte.