Vault šílené brahmíny - největší stránka o sérii Fallout v češtině i slovenčine | Fallout 1, Fallout 2, Fallout Tactics, Fallout 3, Fallout New Vegas, FOnline, Fallout 4
... vstup do vaultu ... orientace ... vaultmasteři ... kontakt ... poslat novinku ... fórum ... archiv ..

Fallout

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
vault-boyové
holodisky
konce
texty ze hry
vychytávky
archiv zvuků
screenshoty
demo
wiki
fórum
download

Fallout 2

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
předměty
zbraně
brnění
automobil
holodisky
karmické tituly
konce
texty ze hry
kulturní odkazy
zajímavé sejvy
vychytávky
screenshoty
archiv zvuků
mapper
modifikace
wiki
fórum
download

Fallout Tactics

novinky
recenze
návod
charakter
mise
náhodné lokace
zbraně
brnění
vozidla
holodisky
drogy
screenshoty
multiplayer
hrajeme po netu
tipy a triky
editing
obličeje
modifikace
wiki
fórum
download

Fallout: New Vegas

novinky
recenze
hráčské recenze
návod
spolubojovníci
screenshoty
videa
zbraně
download
wiki
fórum

FOnline

novinky
faq
fórum
FOnline: 2238
status
server-boy 2238
manuál
mapy
instalace
screenshoty
gang VŠB
wiki-boy 2000
download
The Life After
status
manuál

Společné

bible
časová osa
bestiář
pitevna
traity
perky
technologie
zbraně vs. realita
bugy
tajemná tajemství
technické problémy
licence

Fallout projekty

Fallout Online (V13)
Fallout 4
Fallout 3: Van Buren

Příbuzné hry

Arcanum
AshWorld
Fallout: BOS
Fallout 3
Fallout: PNP
Fallout: Warfare
Fallout Tycoon
Lionheart
STALKER
Borderlands

Hry naživo

Fallout LARP
Fallout RP
download

Soutěže

O brahmíní vemeno
screenshot měsíce
žebříček charakterů
žebříček kr. zásahů
masový hrob
rychlonožka

Zábava

povídky
poezie
knihy
komiksy
filmy
hudba
kvízy
humor

Různé

články
rozhovory
jak přežít
wallpapery
bannery
průzkum
srazy a setkání
IRC channel
odkazy

Vault šílené brahminy - největší stránka o sérii Fallout v češtině a slovenčine.


ARCHIV - ČERVEN 2004

-zpět-


29.6.2004 . . . Nirvana


Nirvana: ...je název nové chystané hry neznámého německého studia. Vývojáři se chlubí, že se jim povedlo sloučit v jeden celek prvky střílečky, adventury i RPG. Každá situace má mít vícero možností řešení, přesně jak to mají hráči Falloutu rádi a navíc se můžete i na všechny úkoly vykašlat a prostě se vydat na průzkum pustiny. Díky této extrémní volnosti ovšem hrozí, že se celé hraní zvrhne jen v jakési bezcílné putování, vybíjení potvor a sbírání předmětů bez toho, že by se hráče povedlo upíchnout k základní dějové linii, která do správného plnokrevného RPG rozhodně patří. Ostatně na ofic. stránkách Nirvany (v němčině a plné chyb) se zatím o nějakém ději ani nemluví. Prostě jen obvyklé obligátní vybombení povrchu planety a vy jakožto hlavní hrdina, který je do tohoto postapo světa vržen 80 let :) po globální válce.
Hned na začátku je na výběr 8 typů postav: průzkumník, vynálezce, ex-voják, anarchista, obchodník, survivalista, kyborg nebo nomád; přičemž hra má podle výběru postavy přizpůsobit i svou obtížnost a volbu úkolů. K dispozici má být i vlastní dům ke shromažďování vydobytých pokladů. A jako zvláštní lahůdka je zde možnost vystřelit si mozek z hlavy brokovnicí. Víte jak se to dělá? To si musíte nejdřív sundat ponožky, a pak... no Kurt by mohl vyprávět (pro ty nechápavé a dříve narozené – narážka na kapelu Nirvana a konec jejího frontmana Kurta... hahaha... no tak nic...)
Co říct závěrem – vypadá to zajímavě, ale je ještě příliš brzy na nějaké jásání. Vývojáři se nejspíš zatím jen pokoušejí upoutat pozornost nějakého producenta, z něhož by vymáčkli prachy na dokončnení projektu. Pokud se jim to nepovede (což je při současném přesycení postapo tituly celkem dobře možné) Nirvana upadne v zapomnění.
Za upozornění díky NMA... petruschka

27.6.2004 . . . Screenshot měsíce zase jede! :)


Screenshot měsíce zase jede! :): Tak po několikatiměsíční odmlce, kterou zapříčinila moje zaneprázdněnost a naprosto příšerně zapráskaná paměť (jak jinak byste vysvětlili, že sem na vyhlašování úplně zapomněl?:) je tu o5 vaše oblíbená soutěž o screenshot měsíce. Vítězem minulého kola se stal Goofy, ovšem na toto kolo nasadil o5 nový screen a spolu s dalšími třemi odvážlivci se pustil do kola nového nuže: Jak již bylo řečeno, Goofy nastupuje se svým screenem nazvaným LIVE TV, dalším soutěžícím je Tamtudy se svou zkušební jízdou, následuje Sniper se svatební fotografií a nakonec na tenkém ledě bruslí Necromancker, neboť propaguje pravicový extremizmus :) Hlasovat můžete zde. RATMAN

26.6.2004 . . . Povídka  -  Telenovela IPLY IV.  -  Burgeoise screeny  -  Aktualizace vaultmasterů :(


Povídka: Pokud jste dnes ještě nedostali svůj pravidelný příděl zmutovaných příšer, radioaktivity a krví pocákaných pustin, máte možnost to dohnat přečtením nové Ziziho povídky: Barbar: ( A V ) Kterak Sulik o sestru přišel a další jeho příhody... A já jdu taky konečně psát něco svého... Harley

Telenovela IPLY IV.: ...no aspoň si procvičím římské číslovky... Interplay zveřejnila své čtvrtletní obchodní výsledky za rok 2004 (podrobnosti na Yahoo Biz). No pokusím se v tom obchodním žargonu zorientovat... ne, nepůjde to. Jediné, co jsem jaksi schopen rozšifrovat je, že IPLY zatím tratila 9 milionů dolarů oproti zisku 5,6 melounů za stejné období v minulém roce.
Oproti všemožným cifrám a kecům o čistém zisku (spíše ztrátě) na akcii a podobně je ovšem daleko zajímavější slovní průjem mistra Herva Caena. Ono je to tak blbé, že si to snad zaslouží vlastní titulek. Takže: Hervie goes ONLINE!
„Podnikáme všemožné kroky k financování projektu, díky kterému by mohly některé naše oblíbené hry, Fallout nevyjímaje, vstoupit do online světa. Podpora naší investiční banky a pokračující jednání s dalšími subjekty na herním trhu nás nechává doufat, že kombinace našich osvědčených her s online světem je ten nejlepší postup ke zlepšení finanční situace Interplaye.“
Řekl výkonný ředitel IPLY a probudil se z vlhkého sna o sladkých francouzských hošících servírujících mu žabí stehýnka a šampaňské oděni pouze v bederní roušky. Jinak si toto blouznivé prohlášení nejsem schopen vysvětlit. Dovedete si představit Fallout svět online? Několik desítek tisíc Vyvolených, putujících za spásou svého Vaultu? Zdevastovaný pouštní svět přelidněný spoustou pubertálních fracků, kteří to hrajou jen proto, aby mohli hledat lepší brokovnici a chlubit se, že se už podívali do bordelu v New Renu?
Ale prosím, takovéhle věci asi musíte cítit a nepochybuju, že je hodně lidí, kteří to prostě nepochopí a bude se jim to zdát jako skvělý nápad. Ovšem podívejme se na to z obchodního hlediska – IPLY má v rukou ze 2/3 dodělaný Fallout 3 a přesto začne dělat na úplně novém projektu. Projektu, na který nemají lidi, protože propustili většinu zaměstnanců. Projektu, s nímž nemají žádné zkušenosti, protože MMORPG hry ještě nikdy v životě nedělali. Projektu, který nikdo nechce, protože pravověrní fallouťáci prostě touží po F3. Projektu, na který nemají peníze. Vždyť oni nemají prachy ani na doplnění hajzlpapíru na svém firemním hajzlíku!!!
Ale žádný strach, podle další zprávy z Yahoo Biz nemá IPLY peníze na to, aby přežila další čtvrtletí a schází i jakákoliv jistota, že by se mu snad mohlo povést nějaké prachy získat ať už financováním zvnějšku nebo prodejem nějaké své licence a podobně. petruschka

Burgeoise screeny: Vzpomínáte si na chystanou polskou hru Burgeoise? Takže dnes tady mám nějaké nové screeny, které mě opravdu velice zaujaly. Hádejte čím: 01, 02, 03 a 04. Ne, tady je opravdu jakýkoliv další komentář zbytečný... petruschka

Aktualizace vaultmasterů :(: Před pár dny Harley oznamoval radostnou novinu o posunutí naší vzdělanosti směrem nahoru, na mě zbyla smutná povinnost oznámit vám prořídnutí našich řad. Po více než půl roku se na netu neukázal a ani nás nijak nekontaktoval Jay Kowalski a proto jsme se rozhodli, že jej z našich řad vyloučíme, neboť být vaultmasterem znamená pracovat na stránkách a patřičně se o ně starat. Těžko říct, co s ním je, možná má problémy, možná ho už práce nebavila a tak se rozhodl ztratit kdesi v hlubinách internetu, no, každopádně je nás zas o jednoho méně. Jelikož už neaktualizovat řadu měsíců, tak by tím četnost ani kvalita aktualizací utrpět neměla. Na závěr bych ještě chtěl Jayovi za všechny poděkovat za všechno, čím do vaultu kdysi přispěl. RATMAN

25.6.2004 . . . Zdařilá povídka


Zdařilá povídka: Jen co jsem včera dodělal aktualizaci, přišlo další dílko. Po dlouhé době opravdu zajímavě napsaná povídka, sice sem tam nějaká chyba, ale ten Forrest Gumpovský (slangový) styl psaní se mi zalíbil a vtáhl mě do děje. Autorem je Barracuda Smith a dílo se jmenuje Musí to tak skončit: ( A D! ) Dogwille a Catwille bývala kdysi dvě malá poklidná města, kde byla radost žít. Pak přišla Lynette a všechno zničila. Odhodlání k pomstě jednoho z obyvatel je však silnější než by kdo čekal… Harley

24.6.2004 . . . Povídky  -  Aktualizace vaultmasterů :)


Povídky: Dlouho už ste nic nečetli? Tak to se asi vrhnete na nové dílo Noxiho: Voják: ( V A ) Co se přihodilo, když se potkaly armády Bratrstva a Enklávy a o dalším osud jednoho z vojáků... Nebo raději někoho nového? Bodkin: Jen pro pár dolarů: ( V ) Příběh chudého poutníka, který je nucen vzít nebezpečnou práci za pár dolarů... Poutník: ( V ) Autor promine, ale neměl jsem sílu povídku dočíst. Už v prvních pár větách je tolik chyb, že na těchto stránkách je víceméně pro výstrahu ostatním, protože soudím že v povídkovém diskuzním fóru se moc chvály na toto dílo nenajde... S uvedením posledního díla jsem skutečně váhal, ale nakonec proč byste se na to neměli mrknout. Ostatní povídky dosahují již obvyklé úrovně... Harley

Aktualizace vaultmasterů: Nebojte, naše řady se nerozšírily ani nás nikdo neopouští. Jen se prostě chci pochlubit ukončením další etapy mého studia, čili vězte že jsem včera obdržel diplom, titul a víno, po kterém se mi ještě teď nepíše dvakrát nejlíp :) A to je asitak všecko... Bc. Harley

23.6.2004 . . . 3x download


3x download: Na stránce NMA přibylo několik nových souborů k downloadu, takže musely zákonitě přibýt i u nás. Za prvé je to nová verze legendárního Red!Vieweru - 1.6.0.19 (140Kb), který se bude hodit především moderům, za druhé MOD na Macintosh Jonas MOD (5,7MB), združující několik základních vylepšení i vychytávky typu Ferrari MOD (jak už asi lidé s IQ nad 50 podle názvu tuší, vaše auto se změní na Trabanta). Konečně třetí MOD mi trošku zamotal hlavu, poněvadž si nejsem jistý, jestli je na PC nebo Mac. Jmenuje se Mac The Knife 2,7MB (čili Mackie Messer) a združuje rovněž několik různých MODů a navíc mění například efekty drog, ceny, zbraně apod... petruschka

22.6.2004 . . . Nový banner a příspěvky ve fotogalerii


Nový banner a příspěvky ve fotogalerii: Po DLOUHÉ době tu máme nový banner, který stvořil Mad_Eye vylepšením jednoho z mých starých… moc hezké. No a aby toho nebylo málo, tak jsem se konečně dostal i k fotkám, takže: Pesus dodal pěkný detail postaposcénérie a Iriel jsme na Hofylandu přesvědčil že fotky jejího bratra ve vaultkombinéze (zepředu,zezadu) budou pro tyhle stránky vítaným zpestřením :) RATMAN

21.6.2004 . . . Tak už zase jedeme!  -  Malý Falloutí srázek v Praze č. 6


Tak už zase jedeme!: Takže po více než týdnu nejistoty je konečně vše vpořádku a vy, kdož jste nechodili na naše nouzové stránky (které mimochodem nechám a pokud dojde k jiným výpadkům, vždy směřujte své zraky tam- pravděpodobně tam vždy najdete nějaké vysvětlení:) si můžete přečíst aktualizace. Během příštích pár dní snad vyřídíme veškerou příspěvkovou korespondenci, ovšem buďte trpěliví… RATMAN

Malý Falloutí srázek v Praze č. 6: ...se konal už před více než 14ti dny, ale kvůli kolizi se stránkami, zde o něm můžu psát teprve teď. Takže, jestli to ještě někoho zajímá, tadyhlenc najdete info o srázku podpořené i fotkami, které už jsou dnes nejspíš součástí kartotéky zločinců krajské zásahové jednotky, protože Pesus fotil služebním foťákem :-) Daemon

20.6.2004 . . . Telenovela IPLY III.


Telenovela IPLY III: Podle stránky NMA (respektive OCRegister) stížnost na jednání IPLY podepsalo už 20 (bývalých?) zaměstnanců. Důvod je samozřejmě staré známé notorické neplacení výplat, pojištění... Ředitel mršiny Interplaye Herve Caen prý už zmeškal dvě domluvené schůzky se státními vyšetřovateli. Teď v pondělí má opět naklusat s dokumenty, které by zdokladovaly podnikání IPLY, ovšem Herve má přichystanou originální výmluvu, proč tak nemůže učinit – všechny firemní počítače jsou prý zamknuté ve skladišti a on se tak nemůže ke kýženým údajům dostat. To je skoro tak originální výmluva jako: „Pančelko, mě sežral domácí úkol náš pes!“ Předpokládám, že klíč od skladiště ukradl Caenovi zlý obr z říše černokněžníka Hudry Mudry a i kdyby se tam nějak dostal, nemůže počítač zapnout, protože dislokované disperzní záření gamačástic z právě vybuchlé supernovy v kvadrantu Alfa21 vyřadilo z provozu harddisk... petruschka

19.6.2004 . . . Problémy z části odstraněny, nicméně...  -  Telenovela IPLY II  -  Battlefield 1942/Dead Cities  -  Shattered Oasis  -  Kravka dvouhlavka  -  Rozhovory s polobohy  -  Ultimátní návod


Problémy z části odstraněny, nicméně...: Tak mí drazí, co se týče přístupu k sekcím, tak vše konečně jakž-takž funguje a celou verzi vaultu si můžete dále prohlížet. Problém je ovšem stále s FTP, na které se mi ani za boha nedaří připojit a netuším, kdy dojde k nápravě, proto i nadále všechny nové aktualizace hledejte až do odvolání zde.
Tímto se omlouvám všem, kteří nám zaslali své povídky, obrázky a screeny, že je budeme moci zveřejnit teprve, až vše poběží tak, jak má. RATMAN

Telenovela IPLY II: Zase jsem se týden flákal na Bahamách a nemohl vás, moji milánkové, obšťastňovat pravidelnými aktualizacemi (které jsou stejně o hovně – IPLY jde prostě do kytek). Ale přeci jen bych si měl nějak zasloužit ty nekřesťanské prachy, které mi Ratman za moje novinky platí (... erhm... haha), takže tady malé shrnutí zpráviček z NMA:
Pondělí: IPLY už je definitivně vystěhovaná a většina vybavení by mělo zatím odpočívat v nějakém zaprášeném skladišti (možná tam jednou naši pravnuci objeví počítač se zdrojovým kódem F3 a jen tak ze srandy ho dodělá a dá k volnému stažení... smutná představa). Podle některých zkazek si prý IPLY vyhlídla nový kancl v sousedství Obsidian Ent. – společnosti z velké části tvořené bývalými BISáky. Ironie, co? Obsidianu se teď daří, tvoří nový díl hry z prostředí Hvězdných válek, zatímco jejich bývalí zaměstnavatelé, kteří je sprostě vyrazili, jsou teď na dně.
Úterý: Další zkazky o tom, že Hervie prakticky propustil všechny zaměstnance snad až na své flákačské kamarády z vyššího managementu. Navíc prý právníci prohledávají všechny kouty USA a hledají Herva, který se evidentně někde schoval a čeká, jak to dopadne. A ještě k Titusu – jeho stránka zmizela podobně jako stránky IPLY... och jak mě baví pást se na neštěstí druhých!!! MUAHAHAHA!!!
K situaci se vyjádřil Luke Haase (IPLY týpek pro styk s veřejností). Jak se dalo čekat, vypadly z něj jen další obecné kecy, jak manageři makají, až se jim od koulí práší, hledají nové zdroje financí, řeší dlužné platy, pátrají po kancelářích... Navíc se chlubí tím, jak dobře informují své zaměstnance o stávající situaci, což je dost k smíchu, protože co chvíli se na fórech NMA objeví něktěrý z IPLYáků a děkuje za nové informace, které by se jinak neměl šanci dovědět :)
Čtvrtek: Jen další zkazky o tom, že pokud si IPLY nepohne a nevyrovná se s (bývalými) zaměstnanci, může jim stát šlápnout na krk a celou skomírající společnost zavřít. Herve Caen se navíc zbaběle vyhnul oficiálnímu setkání s vyšetřovateli z Úřadu práce (nebo jakési jeho USA obdoby) a poslal jim jen vyjádření s už známými sliby o tom, jak to všechno vyřeší levou zadní a dluhy vyrovná.
Zatím alles... petruschka

Battlefield 1942/Dead Cities: Před dlouhou dobou anoncovaná předělávka strategické hry BF1942 do postapokalyptického hávu se konečně dočkala uveřejnění. K ději se dá říct jen málo – v Dead CITIES se prostě stanete zástupci buďto skupiny banditů Road Rogues nebo mírumilovného tábora Civilian Compound a budete si vzájemně dávat do držky. Oproti původní hře přibyla spousta nových vozidel, zbraní, animací atd... Pokud by to někomu nedošlo, k hraní potřebuje samozřejmě placku s BF1942. MOD samotný je přirozeně zadarmo, pokud se vám ovšem chce stahovat téměř 42 MB velký macík. MOD najdete na několika místech: Fileplanet, FPSCentral, Gamershell, the650, NMA... petruschka

Shattered Oasis: Další MOD si můžou užít hráči Unrealu. Snad jsem tady o něm ještě neinformoval, pokud ano, berte to jen jako oznámení o tom, že byl na MOD uvolněn nový patch. Celou modifikaci, stejně jako nejnovější patch a vůbec všechny informace najdete na oficiální stránce Shattered Oasis. petruschka

Kravka dvouhlavka Na světě je další zmutovaný chodící hamburger. Pochází prý z Brazílie, ovšem o jeho dalších osudech toho bohužel moc nevím. No na chov si ho asi nenechají. Obrázek můžete zkouknout na NMA. petruschka

Rozhovory s polobohy: Na stránce NMA probíhá už nějakou dobu zajímavý projekt – série rozhovorů se všemi tvůrci původních Falloutů (tedy s každým, kdo sáhl na F1, F2 nebo nedokončený F3). Už byli vyzpovídání například John Deiley, Damien „Puuk“ Foletto (mimochodem ten vypadá jako chodící lednička. Mezi jeho koníčky patří vzpěračství), Jeff „Huggies“ Husges a další. Všechny zatím uskutečněná interview najdete tadytudyhlesemkahlenc. Snad se někdy rozhoupu k jejich překladu, ale prozatím se budete muset spokojit s anglickou verzí. A řeknu vám, že se rozhodně vyplatí vykopat Anglický slovník a dát se do čtení. petruschka

Ultimátní návod: Per Jorner, encyklopedický maniak a znalec Falloutů, se rozhodl updatovat svůj obří návod na F2 novými informacemi. Zdá se mi sice téměř nemožné doplnit ještě něco nového do toho dvousetstránkévho monstra, ale evidentně to ještě šlo. Návod najdete tadyhle... petruschka

15.6.2004 . . . Nouzové řešení  -  Podlahy&Zdi


Nouzové řešení: Tak už mě hosting na BW pěkně SERE, není týden aby nebyl přehlcenej server nebo se nepodělalo něco jinýho- jako teď, kdy se nejde na stránky vůbec připojit (přes FTP) a nejde odklikávat odkazy do sekcí. Tudíž- po vzoru VB jsem zřídil toto nouzové řešení, abyste si mohli přečíst alespoň nové aktualizace… vypadáto, že tuhle stránku budeme ještě HODNĚ potřebovat :( RATMAN

Podlahy&Zdi: Těmito vzrušujícími slovy začíná má aktualizace a stejně sexy se jmenuje i Mapperový tutorial ColJacka. Z toho vyplývá, že dnešní aktualizace se týká pouze pilných hochů, kteří v potu tváře a za cenu velkých osobních obětí montují dokupy své vlastní Falloutí MODy ve Fallout mapperu. Nejnovější Podlaho&Zední tutorial si můžete stáhnout v PDF verzi ze stránky NMA a další zajímavé návody na tvorbu map najdete na ColJackově stránce. petruschka

10.6.2004 . . . Telenovela IPLY


Telenovela IPLY: Na fóru Winterwind se objevil článek z OCRegister. Najdeme v něm pár dalších zajímavých podrobností (aspoň pro mě. Řekněte, kdybych vás začal nudit :) . V současnosti je sice díky zaplacení zaměstnaneckých pojistek IPLY zase nad vodou, ale státní orgány kontrolují, kolik a komu dluží na výplatách. Jakmile tahle inspekce skončí, bude muset IPLY všechno doplatit spolu s penále. Caen se tedy může jenom modlit, aby úředníci pracovali co nejčeštěji (tzn. co nejpomaleji) a on tak stihl někde sehnat prachy, jinak se zase ocitne tam, kde všechny problémy začaly. A to radši nemluvím o ostatních horentních dluzích, které můžou IPLY taky kdykoliv položit.
Jak se Caen vyjádřil, bankrot Titusu IPLY nijak neovlivní, jelikož společnost není na francouzském kolosu závislá. Caen také, zdá se, sehnal náhradní kanceláře, protože mluví o tom, že nyní chodí pravidelně do práce asi pět lidí. No na to snad není ani zapotřebí kancl, můžou se setkávat v kumbále na smetáky. Prostředky hodlá sehnat jednak dalšími půjčkami a investicemi od větších firem, a pak také prodejem svých her. Výslovně mluví o Falloutu a Baldurs Gate. Má asi na myslí nejnovější konzolovky FOBOM a BG:DA2.
Jak ho napadly zrovna tyhle dvě hry netuším. FOBOM si koupilo jen minimum lidí (onani tohohle typu) a Dark Alliance 2 je stále blokována sporem s Atari, která sedí na licenci Dungeon&Dragons. Vivendi odmítá BG:DA2 distribuovat, dokud IPLY nezaplatí Atari autorský honorář. Pěkný spletenec, co?
Další zpráva nás může zajímat ještě více – IPLY už tak docela nevlastní licenci na Fallout, takže není jasné, jak dalece ji může sám nabídnout k prodeji. Společnost totiž v průběhu let licenci několikrát (téměř 10x) nabídla různým bankám a společnostem jako ručení za své dluhy. V současnosti ji z velké části zadržuje banka Greyrock. Samozřejmě je i eminentním zájmem banky, vytřískat z licence nějaké peníze, takže by prodeji bránit neměla, ale kdo ví, jak bude tenhle vlastnický spletenec působit na případného zájemce. Moc důvěryhodně asi ne... petruschka

9.6.2004 . . . IPLY se hrabe nahoru  -  Ještě Titus


IPLY se hrabe nahoru: Alespoň podle zpráviček na NMA a Gamespotu. Ve stejném článku se ale zároveň dovídáme, že Titus zbankrotoval. Ale nejdřív k dobrým zprávám (alespoň pro IPLY). Herve Caen podle všeho dokázal obnovit pojištění zaměstnanců, díky čemuž může IPLY pokračovat v činnosti. Kde nebo kdo a na čem vůbec bude pro IPLY pracovat už zpráva neříká – firma byla, jak si snad pamatujete, vystěhována a řady zaměstnanců značně prořídly. Navíc má IPLY díky sporu s Atari blokovanou hlavní rozdělanou hru BG: Dark Alliance II. Možná bude Caen pořádat setkání managerů, kteří jako jedni z mála nedali výpověď, u sebe v garáži.
Titus, který Herve zakládal spolu se svým bratrem v 80. letech, se podle dalších novinek z Gamespotu položil už úplně. Novinka prý pochází přímo z Hervových úst. Nevím, co to znamená pro IPLY, který byl jakýmsi přívěškem Titusu. Podle některých zpráv Titus všechny akcie IPLY odprodal už před nějakou dobou, což by tedy znamenalo, že pupeční šňůra byla přeťata a Interplay je v suchu. Francouzský kolos jej už nemůže stáhnout sebou do hrobu. Ostatně klesnout do hrobu dokáže Interplay i bez pomoci... petruschka

Ještě Titus: Malé PS k bankrotu Titusu. Jak se zdá, firma nezanikne zcela. Sice zbankrotovala, ale přešla teď pod jakési nucené správcovství ze strany soudem přiděleného zplnomocněnce. Po dobu tohoto správcovství bude Titus nejspíš reorganizován a na konci by měl teoreticky povstanout opět jako Fénix z popela (Bůh chraň!). Jen malý dovětek, abyste se nedivili, že francouzští ďáblové... pardon Titus ještě nezmizel ze scény. Za právnické upřesnění díky NMA a Gamespotu. petruschka

8.6.2004 . . . GA rozhovor  -  Titus je taky v pr...


GA rozhovor: Stránce Gaming Age se povedlo ukořistit rozhovor s Damonem Vergiliem (taky bych chtěl mít tak kůl jméno :) z IPLY Public Relations. Těšte se na obvyklou dávku optimistických keců a popis vřelých zaměstnaneckých vztahů uvnitř IPLY:
GA: Můžeme předpokládat, že informace z Orange County Register (viz. novinky o vystěhování, vyšetřování atd. níže) jsou pravdivé? Jestliže ne, co z toho byste chtěl vyvrátit?
DV: Nic.
GA: Kolik zaměstnanců IPLY v současnosti pracuje takříkajíc z domova?
DV: Na to nedokážu přesně odpovědět. Já, stejně jako mnoho dalších pracuju z domova. Slyšel jsem, že lidi dávají výpovědi jako na běžícím pásu a mnoho mých přátel už pracuje u jiných společností. Ale přesné počty nevím. Jsem si celkem jistý, že 90% vyššího managementu je ještě pořád ve funkcích (pozn. překl. ano, manageři jsou přeci pro herní firmu to nejdůležitější. K čemu programátoři, designéři atd., že?).
GA: Co IPLY plánuje, aby se dostala ze sraček? A v jakém časovém horizontu to můžeme čekat?
DV: Bezprostřední plány se týkají zajištění výplat, pojištění atd. a nalezení nových kanceláří. Jediná možnost, jak to udělat bez významných investic zvnějšku, je prodat jednu - dvě licence Pokud se nám rychle povede sehnat prachy, lze očekávat, že bude IPLY zachráněno.
GA: IPLY zaštiťuje několik snad nejpopulárnějších her na trhu. Když vezmeme v úvahu projekty ohlášené před několika měsíci, založené na licencích Descentu, Falloutu, Kingpina, Exalted (od tvůrců Hunter: The Reckoning) a Dark Alliance, jsou u některé z těchto licencí větší šance na jejich odprodej?
DV: Všechno z toho je na seznamu k prodeji. IPLY jde o krk. Herve tvrdí, že v průběhu několika dalších dní vyrukuje s něčím, co vytáhne firmu ze sraček. Když společnost klesne tak hluboko jako my, nemůže si vybírat co a komu prodá – všechny zmiňované hry jsou v Nuceném výseku.
Z dlouhodobého hlediska jsme vzhledem k tomu, kolik herních licencí máme zašitých v matračce, celkem v suchu. Z krátkodobého hlediska je toho hodně, co musíme napravovat. Bankrot ale není nezbytný. SG Capital (společnost, pomáhající IPLY navýšit kapitál) s tím souhlasí.
Těsně před tím velkým průserem jsme měli několik rozjednaných podniků, ale dokud není na smlouvě podpis, není nikdy nic zaručeno.
GA: Z různých zpráv se zdá, že soudržnost týmu IPLY je velká. Ze 113 zaměstnanců jen několik podalo stížnost na neplacení mzdy. Vypovídá to o spokojenosti vašich zaměstnanců, když se rozhodli překonat s vámi tyhle těžké časy.
DV: Jsme jako jedna velká rodina – nikdo nechce odejít, ale někteří nemají jinou volbu. Musí prostě z něčeho žít. Mnoho zaměstnanců by raději šlo ke dnu spolu s lodí IPLY, než aby utekli jako krysy. A to i po velkém propouštění v prosinci (z 200 zaměstnanců klesl počet na 113. Určitě si vzpomínáte, na velké Vánoční propouštění BISáků). Mnoho lidí, kteří už nás opustili a pracují jinde, jsou připraveni vrátit se, když se situace uklidní.
TAK UŽ PROBOHA NĚKDO TOHO FALLOUTA KUPTE!!! TROIKA, OBSIDIAN, SILVER STYLE! NĚKDO!!! petruschka

Titus je taky v pr...: Aby v tom IPLY nebyl sám, začíná se mohutně otřásat i pozice Titusu – francouzského herního kolosu, pod který spadá i Interplay. Cena akcií společnosti klesla od začátku roku o plné 3. Zdá se, že vznikne nový termín – Francouzský management – a rozhodně to nebude znamenat nic milého. Ani jsem se moc nesnažil překládat oficiální zprávu na NMA – přiliš mnoho odborných výrazů. Nicméně jedno je jasné, státní úřady se začaly montovat do řízení společnosti a provádějí hloubkovou kontrolu ve třech dceřiných společnostech Titusu: Sofra Games (vývojáři), GE Titus interactive (administrativa T.) a Avalon France (distributoři).
Kontrola bude trvat až do září a následovat budou patrně další kroky osekávající aktiva Titusu. petruschka

5.6.2004 . . . Vyšetřování IPLY  -  Herve si věří


Vyšetřování IPLY: Na stránkách NMA se objevil přepis článku z Orange County Register (přístupné jen po zaregistrování. Přepis je tady). Státní úřad práce (nebo cosi takového) podle všeho zastavil činnost IPLY, protože zaměstnanci nedostávali včas plat a nebyli pojištění. Tedy nic nového, ale konečně se do věci zapojily úřady. Vyšetřovatelé mají k dispozici 7 stížností zaměstnanců, ale mají zato, že nespokojenců bude mnohem víc. IPLY prozatím vyfasovalo pokutu 79 000$ - tedy 1000 za každého zaměstnance (to je pád z 500 zaměstnanců v jeho nejlepších dnech). Dalších 179 tisíc dluží na daních a pokutách, což se jen připočítává k dalším dluhům, penězům prohraným v soudních sporech apod. Před nějakou dobou IPLY tvrdilo, že má asi 1,2 milionu k udržení se nad vodou do července. Uvidíme, jak skóre změní tyhle nové náklady.
Herve k tomu říká: „Společnost nekončí. Stát nás k tomu nemůže přinutit. Jen mi může znemožnit nechat pracovat mé zaměstnance.“ IPLY se má podle něj přestěhovat do menších kanceláří do poloviny června. Pojištění zaměstnanců chce obnovit nejpozději do úterý. Všechny problémy podle něj začaly, když jim distributor nevyplatil očekávané 3 miliony dolarů.
Stejně nesmyslně optimistický je i mluvčí společnosti Luke Haase. IPLY má před sebou podle něj nejméně 5 až 10 let fungování :)
Přes všechny problémy někteří zaměstnanci chodili do práce až do poslední chvíle. Většinou mluví o loajalitě k IPLY a ačkoliv si stěžují na nepravidelné platy, neradi by se loučili s firmou, která je pro ně jako druhá rodina. petruschka

Herve si věří: Stránce Gamespot se povedlo získat kratičké vyjádření Herva Caena ke stávající situaci firmy. IPLY podle něj nekončí (co jiného od něj čekat za kecy. Už mi připomíná iráckého ministra obrany, který taky popíral, že američani jsou v Bagdádu, když už Husajna málem drželi za koule). Důkazem toho je podle něj skutečnost, že její akcie jsou stále na trhu (ovšem za směšnou cenu). Když se jej zeptali na konkrétní věci (jako na vystěhování a hromadné propouštění), Caen se vymluvil, že prý prohlášení může dát jen při tiskové konferenci nebo v oficiální zprávě. Na nějakém takovém prohlášení a vůbec na něčem, co by vedlo k záchraně IPLY, se prý usilovně pracuje (asi hromadné modlitby a obětování panen Satanovi. Nevím, co jiného by je spasilo) petruschka

4.6.2004 . . . Potvrzeno  -  Vystěhování a další veselé drobky  -  Tattoo


Potvrzeno: Nic nového. Jen dnes na NMA potvrdili, že kanceláře IPLY jsou vyklizeny a zamčeny zvenčí. Zaměstnancům byly dány instrukce, aby se nahlásili na Úřadu práce. Co k tomu říct více? petruschka

Vystěhování a další veselé drobky: Jak se zdá, IPLY ještě není na ulici, jak tvrdila včerejší novinka. S vystěhováním má čas ještě do pátku. Aspoň to říká jeden z posledních BISáků Sean K. Reynolds (vlastně teď už dal snad i on výpověď). Kanceláře budou IPLY k dispozici až do pátku. Nicméně podle různých dohadů si Herve už dlouho před touhle poslední řeznickou ranou do zátylku stačil odnést z kanclů nějaké suvenýry – mezi jinými obří model Earthworm Jima (skvělá IPLYácká plošinovka. Jde snad stáhnout u Underdogů) a taky Falloutí modely – třeba skvostného Párače, jehož fotka by se měla povaloval někde mezi nedávnými aktualizacemi. Herve si prostě chce do Francie odvést nějaké hezké suvenýry (vyrval bych to té svini i s jeho zlodějskýma prackama. Ani na jedné z těch her se nijak nepodílel. Je to normální krádež).
A jelikož „podle sebe soudím tebe“, pojistil se před stejným chováním z řad IPLYáků i Herve a namontoval během víkendu do kanclů dodatečné utajené bezpečnostní kamery. Podle toho, co o něm vím, bude patrně největší hustota kamer na pánských záchodech. No to jen abyste si udělali obrázek, jak přátelská atmosféra v IPLY poslední dobou panuje.
Další novinku přinesl Gamespot. Někdo prý telefonoval do kanceláří IPLY s otázkou, zda společnost ještě funguje. Sluchátko zvedl kdosi, kdo odmítl říct, jestli u IPLY pracuje, ovšem Interplay podle něj nekončí. Volajícího pak přepojil k Hervu Caenovi, ale ten patrně zrovna futroval žabí stehýnka, protože na zanechaný vzkaz neodpověděl. Další volání na linku IPLY se pak už setkalo jen s tónem obsazené linky.
Můžeme jen doufat, že v tom stěhovacím zmatku se nějaké dobré duši povede pronést ven kompjůtr s rozdělaným F3. Když se to mohlo povést u Half Life 2 nebo Doomu 3, tak proč ne i tady?
A jako vždy i dnes se kořím stránce NMA, díky níž se mi povedlo sesbírat tohle kvantum drbů a klepů. Snad vás jejich čtení baví stejně jako mě jejich sbírání a překládání :) petruschka

Tattoo: Jestli nevíte, co máte dát mamince k narozeninám, tak tadyhle je malá inspirace... petruschka

2.6.2004 . . . Recenze FOBOM na Doupěti  -  IPLY – smrt v křečích  -  AutoAssault  -  Nové MODy  -  Chris Avellone  -  Další pokračování Šerifa ze Shady Sands


Recenze FOBOM na Doupěti: Jednoho dne se k rukám nejmenovaného chlapce dostala krabice se zajímavým nápisem Fallout: Brotherhood of Steel. Milý hošík těm divným slovům samozřejmě nerozuměl, ale jelikož uvnitř byla stříbrná placka potištěná barevnými obrázky, vytáhl svou Plejstejšn 2, vyměnil v ní disk se svou dosud nejoblíbenější hrou „Stupidná střílečka na motivy stupidního filmu“, odehnal od televize matku, která se zrovna dívala na telenovelu a spustil ten Fál Oud, nebo jak tomu říkají.
To vám bylo najednou radosti! Mohl si vybrat hned ze tří postav! Chvíli byl z té záplavy možností zmatený, ale pak potlačil své homosexuální sklony, pohledem se rozloučil se sexy svalovcem a zvolil sexy kozatku! Joj, to se to hrálo! Stačilo jen chodit kolem a střílet na všechno, co se pohnulo. A jak přitom jeho postavě krásně skákaly cecky! To bylo hned něco jiného, než tajná masturbace nad postavičkami Barbie a Kena jeho mladší ségry. V jednu chvíli na něj někdo na obrazovce promluvil a náš chlapec se zalekl, že snad na něj bude hra příliš náročná. Na nějaká RPG on přece není stavěný. Naštěstí ze sebe postava vypravila jen záplavu slůvek jako fuck, bitch, asshole a podobně. Tohle dobře znal – mluví tak přece jeho oblíbení hip-hopoví zpěváci. I když vůbec nerozuměl, hned se mu hra zalíbila ještě víc. Děj téměř nepostřehl a tak to měl rád – jen střílet a občas vyfasovat nějaký úkol, který jako by vypadl z podobné předchozí hry. Hlavně žádná originalita, z toho by ještě mohl dostat psotník!

Tak takhle nějak nejspíš vypadalo hraní „recenzenta“, který stvořil tuhle příšernost. Už úvodní odstavec mnou hluboce otřásl. Posuďte sami:
“Fanoušci postapokalyptické herní série Fallout mohou slavit – na pulty obchodů se dostal další díl série, který jim umožní vrátit se do milovaného světa atomových krytů, dvouhlavých krav a zmutovaných štírů. Jenže Fallout pro konzole se od toho počítačového docela liší – tentokrát je to opravdu řežba.“
Ano samozřejmě – konečně spatřil světlo světa ten jediný pravý Fallout! Pryč s neomezeným herním univerzem, vyváženým vývojem postavy, inteligentními dialogy a složitými a poutavými questy!!! V podobném duchu pokračuje recenzent dál. Líbí se mu všechno – od hudby (ani neumí správně napsat jméno kapely, která se účastnila nahrávání doprovodu), přes grafiku, atmosféru až po dialogy.
Samozřejmě si neodpustí ani kopnutí do pravověrných fallouťáků. Jsme přeci tak zaslepení a netolerantní! Stačily by ale dvě minuty u FOBOM a hned bychom sami poznali, jak geniální je to dílko. Zcela mu uchází, že naše kritika FOBOM se netýká jeho hratelnosti (no co, prostě další střílečka), ale toho, že hra si jméno Fallout přivlastňuje zcela neprávem, jen aby přilákala o nějaké to promile hráčů navíc. Už vůbec nemluvě o tom, že právě vývoj téhle konzolovky odčerpal IPLY peníze nutné na dokonční F3.
No tak jsem si kapku ulevil, snad se to nakonec i dá číst. Pokud byste vy sami pocítili nutkavou potřebu vyjádřit se k tomuhle recenzentskému majstrštyku, směřujte své komentáře semhlesemkahlenc... petruschka

IPLY – smrt v křečích: Dost mě mrzí, že jsem vás během mé nepřítomnosti (škola) nemohl informovat o nejnovějším vývoji kolem IPLY. Za těch pár dnů, kdy jsem tu nebyl, už totiž většina novinek zastarala. Takže si to alespoň zrekapitulujme. IPLY se nepovedlo a asi už ani nepovede vyhrabat ze svého komatózního stavu a zbývá mu už jen pár dní umírání ve vlastních výkalech, pohřbena díky neschopnému managementu pod horou dluhů a nenávisti kdysi věrných fanoušků (krásný básnický obrat, co?).
IPLY žalují snad všichni – od jejích zaměstnanců za to, že jim buďto neplatí nebo šeky, které dostali, nejsou kryté, přes nájemce jejich kanceláří, po jiné herní společnosti jako Bioware až po Warner Bros. s nimiž má také nějaké nevyjasněné účty. Dluhy se pohybují od několika tisíc po několik milionů. Firmu žalují také akcionáři, kterým se zdá podezřelé, že Titus dovolil Caenovi (ředitel IPLY) skoupit kvantum akcií za směšně nízkou cenu. Podle domněnky jednoho z akcionářů by IPLY v této chvíli mohlo odkoupit Atari za cca. 50 000 000$,což by se jim vrátilo po dodělání BG:DA2.
V úterý se prý zaměstnanci konečně dočkali výplaty, ovšem už tradičně bez sociálního pojištění a dalších poplatků. Ještě týž den se ovšem odehrál další akt dramatu – zaměstnanci IPLY opouštějí kanceláře. Respektive jsou z nich vyhozeni, kvůli už notorickým dluhům za nájem. Podle některých dohadů se prý měli zaměstnanci zapsat na úřadu práce jako nezaměstnaní. Společnost IPLY tedy snad ještě existuje, ale už jen jako jméno (stejně to začalo i skončilo s BIS, vzpomínáte?). Herve Caen ani jeho zástupce nejsou nikde k zastižení, nezvedají telefony, neodpovídají na maily...
No nevím, jestli je ještě nějaká naděje na záchranu. IPLY už má cenu pouze jako jméno, pod nímž jsou vedeny některé herní licence. Nastal nejspíš čas velkého porcování a rozprodávání po kusech, konečně se snad dočkáme rozhodnutí, zda a komu bude prodána licence Falloutu. Můžeme jen doufat, že si na ní nesedne Titus, pod který Interplay spadá. Opravdu bych Fallout nerad viděl ve špinavých prackách těchhle francouzských hrobařů, kteří ostatně jako loutkáři ze zákulisí nejspíš řídili i bolestně pomalé umírání BIS a nakonec i IPLY.
Za info díky NMA a její obsáhlé zpravodajské síti. petruschka

AutoAssault: je jméno nové postapo multiplayerové hry, která vás posadí za volant bojového automobilu. AutoAssault pojede na enginu The Havok 2™, který umožňuje dynamickou destrukci prostředí (projíždění zdmi apod.). Herní scénáře můžete projíždět sólo nebo ve skupině, přičemž se mapa bude samovolně měnit, můžete nahrávat nové skripty, mapy a události apod... No dost už reklamních keců, prostě další hra, která se veze na mohutné vlně postapo bojovek, šmrncnutých Mad Maxem... petruschka

Nové MODy: Na stránce NMA se objevily dva nové soubory pro F2. Abbey 2 mod přidá do hry lokaci Opatství, která měla původně být i v originální hře, ale nakonec se tam nevešla. Bohužel je celý MOD dělaný v polštině, takže vážně nevím, jak se snese s naší verzí. Druhá modifikace Longmod jen přidává zbraně, mění ceny a podobné drobnosti... petruschka

Chris Avellone: se vyzpovídal stránce Wintervind a některé části rozhovoru rozhodně stojí za přeložení. Co byste beze mně vy neanglofilové dělali? Asi byste si mě museli vymyslet...
Kráceno:
Otázka: Pracoval jsi pro IPLY na dvou hrách (Jefferson a Van Buren), na které byli fandové opravdu natěšení, a které byly obě nakonec zameteny pod koberec. Jak to všechno ovlivnilo tvůj pohled na herní byznys?
Odpověď: Ukončení Jeffersonu bylo pro mě jako kýbl ledové vody za krk. Od té doby už nic nebylo jako dřív. Byl tady ten strach, že se to může zopakovat. Tohle a pak ještě Feargusův odchod mě nakonec přimělo, abych taky odešel. Vrazili jsme do té hry hodně práce a bylo to myslím solidní hard-core RPG. Když to všechno po roce a půl dřiny náhle ukončily okolnosti mimo naši kontrolu, tvrdě nás to zasáhlo. A takovéhle věci se děly u IPLY pořád. Opravdu nevím, jak se s tím vypořádal Sawyer, ten chlap má páteř z oceli.
Abych to shrnul – to, že je váš projekt nakonec spláchnut do záchodu se v herní branži prostě stává, ale důvody, které nám pro tohle rozhodnutí IPLY uvedl, prostě nikdy nevypadaly věrohodně.
Otázka: O ději F3 prosáklo na veřejnost jen pár kusých zmínek. Většina těch, kterých jsme se ptali, o tom nechtěla mluvit z úcty k tobě jako tvůrci příběhu. Uvidíme některé části příběhu zrecyklované v tvých budoucích hrách nebo si je chráníš pro případné pokračování Falloutu?
Odpověď: Ne, děj hry byl specifický pro Fallout. Některé elementy by se sice daly užít i jinde, ale většina jich čerpá svou sílu z historie světa Falloutu.
Otázka: Co je více náročné – uspokojit očekávání Fallout fandů nebo širšího publika hry KOTOR?
Odpověď: Náročnější jsou rozhodně Fallout fani. Příznivci Star Wars jsou proti nim krotcí jako beránci. Fallouťáci nejdou daleko pro drsnější slovo. Nerad bych viděl tyhle dvě skupiny bojovat. Fallouťáci by fandy KOTORu rozsekali na hadry během několika vteřin. Vždycky jsem si ale vážil jejich názorů.
Pro dnešek konec, můžete se ale těšit na druhou část interview. Pokud tam bude zas něco zajímavého, určitě přeložím... petruschka

Další Šerif ze Shady Sands: Ano, komu by nestačila nakládačka povídek, které ze svého pytlíku..egrhm...pytle vysypal Santa Harley, pro toho tady mám další díl povídky Šerif ze Shady Sands a Velký podraz, tento, v pořadí již pátý díl se nazývá Plahočení a šerifové v něm jen o vrkoč uniknou smrti a ještě horším věcem, navíc se k nim do party nabalí další staří známí a ke všemu se v této povídce vyskytuje moje oblíbená zbraň P 90 :-) A jak si jistě mnozí oba dva z vás čtenářů všimli, minulý díl byl až trapně podobný dílu třetímu, proto jej tady uvádím znovu - Podezření.
Rest in peace. czekotay

-zpět-

Staň se pomocníkem při tvorbě, nakrm Šílenou brahmínu!:)




Stránky v EN

No Mutants Allowed
Fallout Wiki
Fallout Database

Modifikace v CZ

Fallout:Resurrection
Fallout et tu
Fallout 2 Restoration Project a neof.patch
Fallout:BGE (dead)
Fallout:Yurop (dead)

Modifikace v EN

Vault-Tec Labs
Fallout 2 Restoration Project a neof.patch
Fallout of Nevada
MIB88: Megamod
Last Hope
Fallout et tu



Sponzoři VŠB

TOPlist





.. vstup do vaultu .. orientace .. vaultmasteři .. contact us .. irc channel .. kniha hostí .. fórum .. archiv..