Vault šílené brahmíny - největší stránka o sérii Fallout v češtině i slovenčine | Fallout 1, Fallout 2, Fallout Tactics, Fallout 3, Fallout New Vegas, FOnline, Fallout 4
... vstup do vaultu ... orientace ... vaultmasteři ... kontakt ... poslat novinku ... fórum ... archiv ..

Fallout

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
vault-boyové
holodisky
konce
texty ze hry
vychytávky
archiv zvuků
screenshoty
demo
wiki
fórum
download

Fallout 2

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
předměty
zbraně
brnění
automobil
holodisky
karmické tituly
konce
texty ze hry
kulturní odkazy
zajímavé sejvy
vychytávky
screenshoty
archiv zvuků
mapper
modifikace
wiki
fórum
download

Fallout Tactics

novinky
recenze
návod
charakter
mise
náhodné lokace
zbraně
brnění
vozidla
holodisky
drogy
screenshoty
multiplayer
hrajeme po netu
tipy a triky
editing
obličeje
modifikace
wiki
fórum
download

Fallout: New Vegas

novinky
recenze
hráčské recenze
návod
spolubojovníci
screenshoty
videa
zbraně
download
wiki
fórum

FOnline

novinky
faq
fórum
FOnline: 2238
status
server-boy 2238
manuál
mapy
instalace
screenshoty
gang VŠB
wiki-boy 2000
download
The Life After
status
manuál

Společné

bible
časová osa
bestiář
pitevna
traity
perky
technologie
zbraně vs. realita
bugy
tajemná tajemství
technické problémy
licence

Fallout projekty

Fallout Online (V13)
Fallout 4
Fallout 3: Van Buren

Příbuzné hry

Arcanum
AshWorld
Fallout: BOS
Fallout 3
Fallout: PNP
Fallout: Warfare
Fallout Tycoon
Lionheart
STALKER
Borderlands

Hry naživo

Fallout LARP
Fallout RP
download

Soutěže

O brahmíní vemeno
screenshot měsíce
žebříček charakterů
žebříček kr. zásahů
masový hrob
rychlonožka

Zábava

povídky
poezie
knihy
komiksy
filmy
hudba
kvízy
humor

Různé

články
rozhovory
jak přežít
wallpapery
bannery
průzkum
srazy a setkání
IRC channel
odkazy

Vault šílené brahminy - největší stránka o sérii Fallout v češtině a slovenčine.


Palikův základní tutoriál pro tvorbu map do FT

AUTOR: Palik


Pokládání tilasů a tvoření podlahy v úrovni (hladině) 0.

PŘÍPRAVA

Začneme formalitami. Musíte mít patch v 1.27. Po nainstalování se najeďte do adresáře Core do kterého rozbalte (WinZip) soubory tiles_0.bos a entities_0.bos . Ostatní rozbalovat nemusíte, ale můžete. Pokud se bude muset při rozbalování něco přepsat, souhlaste; rozbalování bude trvat DOST dlouho a pak vám na disku zabere pěknou sviňu místa. Po zapnutí editoru uvidíte tři základní nabídky: Editor Kampaní (mapa světa, města a tak), Editor Levelů (V podstatě ten hlavní po kterém jsme tolik toužili) a Editor Entit (Co jsou entity se dozvíme dále).

Tak, máme zapnutý editor Levelů a rozkoukáváme se. Nabídku File (Save, Open…) není třeba přestavovat ale co ostatní ? Nejdřív si můsíme povědět něco o filosofii tvorby prostředí do FT. Všechno co ve hře vidíme jsou Tiles („dlaždice“). Kus zdi je Tile, vrak auta je Tile, také podlaha je Tile. Podle toho se tedy dělí na podlahy (floors), zdi (walls) a objekty (objects). Než si teoretizovat je jistě lepší si vše ukazovat na příkladech.


Výška nadedveřního překladu v (úrovni) hladině 10 (hladina se posouvá myší na barevné liště vpravo).

TILY A JEJICH UMISŤOVÁNÍ

Vytvoříme si tedy jednoduchý single level s dvoupatrovým barákem který vyčistíme od nepřátel (jak jinak J)

Takže na začátek samozřejmě musíme mít jakousi základní plochu, vlastně povrch zemský bez kterého by to samozřejmě nešlo. Klikneme na záložku Tiles a vlevo uvidíme kořenovou strukturu ve které jsou přehledně uloženy Tily – například cestu najdeme v Ruined City – Ruined City Floors – Road (cesta je pochopotelně podlaha). My si uděláme mapu v městském zbořeništi takže začneme nějakým městským povrchem třeba chodníkem. Otevřeme si tedy Ruined City – Ruined City floors – Concrete – Light Concrete. Teď musíme chvíli počkat než se Tily načtou, čím je jich tam víc, tím to bude dýl trvat. Až se to načte vídíme je pěkně vedle sebe (pokud se vám zdají malé, můžete si je zvětšovat pomocí pole nad seznamem) a označíme si nějakeý rovnoměrný kus chodníku. FT je hra postnukleární, plná různých popraskaných a spadlých zdí a povrchů, proto tak 3/4 místa většinou zabírají různé poloviční zdi, sutiny, zrezivělá auta a tak. Na pravé liště si zvolíme úroveň –1 (viz. níže) a držením a táhnutím si uděláme pěkně velkej kus místa. Teď si postavíme zeď (ha – samovolný rým). Najdeme si Ruined City Walls – Type 4, označíme kus zdi, zvolíme úroveň 0 a postavíme ji někam doprostřed. Proč jsme si zvolili úroveň 0 ? FT je principem 3D takže jsme museli zeď postavit o něco výš než zem jinak by se tily prolínaly a to se nesmí. Pokud stavíme jeden objekt na jiný tak ho musíme postavit o tolik výš jako je výška prvího předmětu (logicky) tedy chodník je ve výšce –1, výšku má 1 (i když to tak nevypadá) tedy zeď bude na úrovni 0. Jistě si všímáte zeleného obdélníku při umisťování zdi – to je tzv. Bounding Box, neboli skutečný herní prostor který zabírá předmět. Můžeme nyní dodělat celé čtvercové přízemí – podobným způsobem doděláme ostatní zdi, každou označíme a přidáme zvlášť ať je to různorodé, do rohů dáme „sloupy“, dáme tam nějaké zdi s okny, můžete dát i dvě rozbořené polozdi vedle sebe ať to vypadá že do baráku nabuřilo auto. Nechte si místo pro dveře do kterého umístíte speciální část kterou vidíte na obrázku do výšky 10. Zdi máme hotové tak si to přízemí trochu vyzdobíme. Umístíme někam stoly a žídle(Ruined City objects - Furniture), k díře sutiny (R.C.obj. - rubble), třeba i nabourané auto (R.C.obj. - vehicles) … můžete si tam dát jaké objekty chcete.


Umístění stolu (tile).

ENTITY

Entity je jednoduše věc, která něco dělá. Hráč je entita (chodí, umírá), skříňka je entita (otvírá se), alarm je entita (alarmuje). Entity jsou buď už hotové ve hře použité nebo si nějaké můžeme vytvořit v Editoru entit. Pro naše účely stačí když se po mapě projdeme s nějakým ne-borcem. Dáme si tedy Entity, najdeme si Actors-BOS-infbas a umístímě ho někam. Pak si dáme Entity edit, klikneme na něho, srolujeme si seznam dolů (není tam žádná rolovací lišta; musíte mít kolečko myši) a do pole Player index napíšeme 1. To znamená že postavu budeme ovládat my a nebude tam jenom tak stát. Na závěr ještě musíme rozšířit žlutý čtverec, který ohraničuje level a za nímž se kurzor přeškrtne. Dáme si Level, zmáčkneme Set Top a klikneme někam nahoru a Set Bottom a klikneme na dolní hranici. Nyní jen uložíme hru, vypneme editory, zapneme FT, dáme jeden hráč – vlastní mise, mapu zvolíme jako ji volíme v multiplayeru, začít misi … a…


Umístění člověka (entity) do mapy a možnosti editace entity (panel nalevo).


ZPĚT

Staň se pomocníkem při tvorbě, nakrm Šílenou brahmínu!:)




Stránky v EN

No Mutants Allowed
Fallout Wiki
Fallout Database

Modifikace v CZ

Fallout:Resurrection
Fallout et tu
Fallout 2 Restoration Project a neof.patch
Fallout:BGE (dead)
Fallout:Yurop (dead)

Modifikace v EN

Vault-Tec Labs
Fallout 2 Restoration Project a neof.patch
Fallout of Nevada
MIB88: Megamod
Last Hope
Fallout et tu



Sponzoři VŠB

TOPlist





.. vstup do vaultu .. orientace .. vaultmasteři .. contact us .. irc channel .. kniha hostí .. fórum .. archiv..