.. vstup do vaultu .. orientace .. vaultmasteři .. contact us .. galerie .. kniha hostí .. fórum .. archiv ..
Smejki, 2011-03-04 07:54:21, Obsidian forum

Design v Dead Money

Byv okouzlen přívalem mamonu od Cenegy, padl jsem držkou do morálního bahna, kdy už mi není nic svaté. A proto vám přináším PR článek bezostyšně propagující nadcházející DLC. Ne, teď vážně... Dead Money, přiznám se, mě příliš nezajímalo. Jednak mne zcela míjí tématem (kasino, poklad, "horor") a za druhé mě okázalé přehlížení herní obce pomocí exkluzivit pudí k tomu, abych se ke strůjcům této čuňačiny (hochům z Redmondu) choval stejně přezíravě. Celé to nalomila až posloupnost akcí, která vedla k tomu, že Dead Money na PC vyjde a povedu jeho překlad. Pár dní předtím to již téměř dokonale dolomil hlavní designér prvního DLC pro FNV i FNV samotného - Chris Avellone (MCA). Rozpovídal se o tom, jak tento balíček navrhoval. Že je MCA pro falloutery modla (jedna z mnoha), není věc nová. Člověk, který navrhl New Reno, vyžehlil Vault City, (ko)designoval Plascape Torment, KOTOR2 a NWN2 a jistou dobu řídil vývoj Van Burenu, nemůže být považován za nějakou druhořadovku. Že nad svou prací skutečně přemýšlí, toho budiž důkaz třeba již zde a v dnešním článku. Přemýšlí nikoliv stylem Mika Laidlawa z Bioware, který doprasuje RPG do podoby lineárních filmů plochodrážního typu, nýbrž jako jeden z mála jde proti proudu, neboť s žánrem vytrvale experimentuje, aniž by ho neustále ořezával či transformoval jeho význam. Čtěte zde.

Sdílet na Facebooku
Autor: AmarounOdesláno: 11:31, 6.3.2011ID: 42bce4Nahlásit Vaultmasterům
"Jaké žánrové konvence a klišé nesnášíte vy? A jak byste je vy změnili a udělali tím lepší hru? (mě osobně by to taky docela zajímalo - Smejki)"
Já nesnášim klišé Kantora - Postavy, jenž uvádí postavu do děje a vysvětluje co se děje a jak má co dělat... Celkově se mi líbí když je postava hozena do zmatku v kterym se musí nějak sama zorientovat. Např. Pochopit příběh z narážek - Half-life jest dobrý příklad....
V rgp nesnášim questy, kde každý se ti ihned svěří se svým problémem. To mně příjde strašně naivní.
Naopak konečnýho bosse považuju za dobrou tradici... Ikdyž bych se určitě nebránil kdyby hra končila trošku jinak, klidněji s důrazem na příběh....
Autor: CarlosOdesláno: 14:24, 7.3.2011ID: 51d688Nahlásit Vaultmasterům
Myslím, že Avellone perfektně vystihl fungování strachu ve videohrách. Např. Doom 3 vyděsil v prvním třech úrovních, pak to bylo postavené jen na tom, že i ten nejposlednější imp sežral hromadu munice. Nuda, stereotyp. Suffering měl třeba dobře vykročeno, ale nakonec to byla taky jen procházečka.
Kdyby nebylo respawnu potvor, vítězil by jasně Silent Hill - i tak je to ale podle mě nejděsivější hra vůbec. To a FEAR.
Autor: FeidiasOdesláno: 20:40, 8.3.2011ID: 6fe636Nahlásit Vaultmasterům
Mě poslední dobou vadí souboj dobra a zla. Přijde mi to jako jedno z možná největších klišé, které je prostě všude a objevuje se i v FNV. FNV není úplně černobílý, ale stejně jsou NCR prostě ti dobří skauti a Legion jsou hajzlové. Líbí se mi víc ty ojedinělé případy jako Zaklínač (hru jsem ještě nehrál), kde jsou frakce (nebo strany) co sledují své cíle a nejsou prostě uplný zvrhlý hajzly na první pohled, co nemají světlého místečka v duši, ale uskupení s uvěřitelnějšími motivy. Třeba ale podotknout, že je to jedna z mála věcí co se dá FNV vytknout z mé strany, protože jinak tam ty frakce jsou jako vedlejší. Jsem rád, že tu zaznělo hodnocení Mass Effectu protože já ho hrál až teď po Falloutu a přesně, jako líbí se mi jak je to udělaný, má to výbornou hudbu a atmosféru, v tom je pokrok úplně jasnej, ale rozhovory a celej příběh byly proti Falloutu úplně hluchý a 1001x viděný a těch rozhodnutí co ovlivní vše jsem až tolik nezaznamenal, narozdíl od FNV, kde jsem poprvé měl pocit, že reklamní heslo - odvíjí se od vašeho rozhodnutí skutečně platí.
Autor: smejkiOdesláno: 21:49, 8.3.2011ID: 513b6eNahlásit Vaultmasterům
s Legií ve FNV je ta potíž, že její zamýšlený rozsah museli z časových důvodů seřezat. Původně byla plánována i "civilní" území pod správou legie, kde by člověk viděl, jak to chodí prakticky, mimo vojenské záležitosti. Nakonec to bohužel (možná i naštěstí) dopadlo tak, že morální kodex Legie je hráči promítán osobami Césara a Lišky (Vulpes Inculta), s kterými oběma se musí hráč střetnout.
Autor: mat123Odesláno: 22:24, 8.3.2011ID: 607bc2Nahlásit Vaultmasterům
Inac s Legiou to vo FNV az take hrozne nebolo, ze by bola iba ta zla, ked si sa podrobne porozpraval s Ceasarom, tak jeho myslienky a ciny, co sa tyka riadenia klanu (Legie) neboli uplne zle ani nerealne. V mnohych veciach hovoril velmi rozumne (hlavne v kontexte, co sa vo Fallout univerzu stalo - atomova vojna a jej nasledky), takze clovek na jeho mieste by pravdepodobne jednal velmi podobne
Autor: AmarounOdesláno: 20:25, 9.3.2011ID: 42bce4Nahlásit Vaultmasterům
smejki: Kdyby byli "civilní" území" Legie v nějakém DLC tak bych se nezlobil...
Autor: dexterOdesláno: 15:56, 11.3.2011ID: 51d624Nahlásit Vaultmasterům
Amaroun: možná to tak dopadlo. Vyřadili to, ale udělají z toho DLC.
Autor: smejkiOdesláno: 19:28, 11.3.2011ID: 513b6eNahlásit Vaultmasterům
co vím, tak to bylo utnuto v preprodukci, takže neměli nic než hrubé design dokumenty. Podle potenciálních názvů dalších DLC to ale skutečně vypadá, že Legie bude hrát prim
Přidat komentář

Pravidla diskuse

  • Příspěvky nesmí porušovat platný právní řád České republiky ani nabádat k jeho porušování.
  • Příspěvky nesmí obsahovat reklamu.
  • Příspěvky nesmí být přehnaně vulgární nebo primitivní.
  • Žádné příspěvky typu "První !!69".
Za porušení pravidel hrozí smazání příspěvku, permanentní BAN nebo kontaktování Policie ČR. Provozovatel si vyhrazuje právo uchovávat, zaznamenávat a v případě potřeby zveřejnit IP adresy všech přispívajících. Jakékoliv připomínky prosím pište na adresu abuse (zavináč) madbrahmin (tečka) cz.

Jak vypadá BAN na madbrahmin.cz? Spočívá v přidání Vaší IP adresy do firewallu přímo na serveru - cokoliv pod madbrahmin.cz tedy pro Vás přestane ve světě internetu existovat. Madbrahmin.cz se ve Vašem prohlížeči již nikdy nenačte.