.. vstup do vaultu .. orientace .. vaultmasteři .. contact us .. galerie .. kniha hostí .. fórum .. archiv ..
Chcete opravdu nahlásit tento příspěvek?
Autor: Karel Gott
Text: Několik poznámek k WM2
Zatím jsem se doploužil v modu na 78. úroveň a získal nejsilnější upgrade power armoru a rád bych k návodu připojil pár tipů a upřesnil několik věcí. Píšu o verzi s unofficial patchem, která zavádí možnost nalézt u mrtvoly v bojových lokacích její věci (podle úrovně vykrádání), na gamblingu závisející exp za každý úspěšný zásah (což se v první polovině hry může opravdu vyplatit) a hlavně na úrovni zálesáka závislé hromadné vaření (což ušetří hlavně vaše nervy a klouby).
Postava – asi nejdůležitější je nepodcenit Luck, lze ho v celé hře zvednout pouze 1x a to perkem. Ostatní charakteristiky lze zvedat při každém nalezení patřičného chipu (je pouze v lokaci Shelter) a zaplacení obnosu (nebo perkem – ale to je vcelku plýtvání, chipů je neomezené množství, nalezl jsem dohraomady asi 30 kusů, později jsem je odprodával společně s pěticí mozků v Heavenu). Já začal s Luck na na 5 a pak zvednul na 6, ale doporučuji 6 od začátku (lze brát perky critical more i better). Střílím bez míření pouze výjimečně, takže vyšší tolik nepotřebuji.
Skilly věda, opravář (zajistí power armor a space marine resp. její advanced verzi) a zálesák (těžba a hlavně rybolov „peněz” + hromadné vaření). Bojové vlastnosti jsem netagoval – 110 střelných zbraní je zpočátku luxus, který lze dosáhnout vcelku rychle.
K lokacím:
Airport – výtečná lokace pro pokročilý začátek, postavy jsou slabé (odpovídají tomu i expy), ale mají dobré vybavení. Uvnitř dvě bedny s nic-moc výbavou, ale v kombinaci s občasným lootingem skvělá lokace na zpětné dostání peněz z obchodníků a rychlé pořízení teleportačního sytému (po částech – koupím, vykoupím peníze zpět, koupím další část atd.).
Apocalypse camp není zas tak špatná lokace, dá se zde vydělat dost expů velmi rychle a looting z mrtvol opravdu stojí za to – mutanti mají snad všechny typy těžkých zbraní a jeden z nich má gattling laser. I když zbraně nevyužijete (obchodníci už nemají peníze a postava má nedostatečný speech), je lokace pořád atraktivní díky nevysychajícímu zdroji nábojů do space marine gun a její advanced verze (většina mutantů má minigun). U alienů získáte pouze věci z beden a to je na tak dlouhý a nebezpečný boj ( 4 královny + 1 warlorda) v silnější radioaktivitě trochu málo (ale zase je šance, že v trojici beden (za 100xp) objevíte sistolic motivator).
Shleter - toto je zásadní lokace pro růst ve hře, jsou v ní 3 (pouze v ní) truhly s nejlepším zbožím (za 250xp), jedna za 100xp a jedna za 60xp. 250ky jdou (pokud máte opravdu dobré nervy) vypáčit asi od 188 lockpicku (pomocí paklíče, se štěstím 6) a mohou být s extrémně silnou pastí, která bere mezi 400-550hp (40% šance na past při generování lokace), na nalezení a odstranění stačí přes 115 traps (a silné nervy) – ale vyplatí se to, jsou zde unikátně: human brain(12k), child, motion detector(12k), sistolic motivator etc. + navíc ta jedna 100xp „od Alienů“ (14 z 16 potřebných motivátorů jsem nalezl zde).
Cyborg – není tak těžký, jak se na první pohled zdá - lokace Shelter se dá vyčistit za chviličku (i na nižším levelu) a to lze zopakovat několikrát bez jakéhokoliv přesunu jinam (pouze do ní opakovaně vstupujete). Metoda spočívá v odstřelení senzorů dvou věží a přemístění se pod tu horní. Poté střelba na 3. věž dole, která většinou Cyborga „nastartuje“, podle jeho výchozí pozice na něj mám jedno nebo dvě kola (střelné zbraně 140 stačí a dá se udělat se space marine gun, lépe pak s advanced verzí) – buď doběhne až za dolní roh a já mám šanci ho odstřelit (raději nemířenou a doufat v critical) a při neúspěchu se chovat za roh, kam on téměř doběhne v dalším kole, poté vylézt a střílet mířeně na nohu, což velmi často skončí jeho zmrzačením a následným útěkem (dorážení je zbytečné, je za něj jen 85xp), pokud se nepovede mířená, lze za zbylé AP zkusit burst, který je pouze za 2 AP a často mu stačí pouhá dávka a truhly jsou vaše.
Co lze v truhlách nalézt, a s jakou pravděpodobností, je přímo od autora modu vyvěšeno na tomto fóru (spolu tunou dalších informací): http://wastelandmerc.8.forumer.com/a/random-boxes-fat-spoiler_post397.html
Zbraně: když jsem se dostal na slušnější laserové (125%), již jsem je nepotřeboval (není nutné do nich investovat – pouze se hodí k zabíjení mutantů, kdy po jejich spálení zbude k dispozici výbava). Obyčejné střelné zbraně jsou zajímavější kvůli trojici zbraní – do začátků jsou nepřekonatelná automatka Oversub a hlavně pistole Stinglaw (15-25, dostřel 20, střílí za 3, mířenou za 4, má i burst za 4), která stačí opravdu na všechny nepřátelé mimo Cyborga a v pokročilejší fázi (advanced) space marine gun s touto dvojicí přejdete bez problémů přes kohokoliv/cokoliv .
Tip na nudu v pozdější části hry - pokud máte všechny nezbytné perky doma a k tomu nůši čipů, co tahle vzít si mutate a změnit gifted za skilled? Uvidíte, co se stane se skills (které teď v pozdější fázi rostou tempem mizerným), primární vlastnosti sice klesnou o 1, ale ty lze rychle vrátit nasyslenými chipy na původní hodnotu (mimo luck – to je jediná reálná ztráta a ještě perk za 4 místo 3 úrovní)…

Kontaktní údaje