.. vstup do vaultu .. orientace .. vaultmasteři .. contact us .. galerie .. kniha hostí .. fórum .. archiv ..
Chcete opravdu nahlásit tento příspěvek?
Autor: exac
Text: Hej Blowd, logika je přece důležitá. Každé herní prostředí je rozhýbáváno podle nějakých pravidel a ty tahle pravidla musíš pochopit, aby sis tu hru mohl zahrát. Pokud je nepochopíš, pak místo hraní jen náhodně mačkáš tlačítka a sleduješ, jaký že pohyb spustí. Když je ale pochopíš, potom můžeš ty tlačítka mačkat cíleně, se záměrem vyvolat ten konkrétní pohyb, který ve své mysli očekáváš a chceš, ať k němu v herním světě dojde. No a ty pravidla nejsou ničím jiným, než pevně svázanými dvojicemi \"akce - odpovídající reakce\". No a to slovo \"pevně\" znamená \"jednoznačně\", \"neměnně\" či \"logicky\". A tvůrci her mají dvě možnosti, jak umožnit hráči tyhle pravidla pochopit. Buď je udělají tak, aby \"akce - reakce\" herního světa odpovídala skutečnosti a my se pak taková pravidla nemusíme učit, protože je už známe z reálu, nebo si tvůrci navrhnou pravidla vlastní, ale ty musí mít svou logiku ve smyslu, že budou neměnná - tj. konkrétní akce vyvolá vždy tu samou, odpovídající reakci. Teď zrovna hraju Fallouta 3 a hra se mi líbí (myšleno, že je pár lepších her, pár stejně dobrých a kupa horších). Ty nelogičnosti tam jsou (jako i v jakékoliv jiné hře), ale dá se přes ně přenést. Ať ale jenom neteoretizuju, tady máš konkrétní příklady, se kterými jsem se v minulých dnech setkal: Jako příklad nezvládnuté logiky typu \"pravidla se nemusíte učit, převezměte je z reálného života\" tu uvedu včerejší setkání s přerostlým růžovým masokrtkem - živý na mě vybafl z neporušené betonové úklidové komory o rozměrech 2 x 3 metry nalézající se v metru a zajištěně kovovými dveřmi se západkami. Napadlo mě jen, že tam přišel nájezdník, tu potvoru tam nahnal, zamkl a odešel (jenže jak to mohl udělat, když masokrtek po tobě slepě vyjede, jen co tě zmerčí?). Nebo třeba samotné střílení - v reálu, když stojím těsně u zdi, zamířím na plechovku metr před sebou a vystřelím, plechovku trefím. V F3 enginu ale trefím akorát tak tu zeď. A teď ještě příklady, kdy samotné pravidlo \"konkrétní akce - odpovídající reakce\" je porušováno: Odkrokovaný rozměr interiéru někdy vůbec neodpovídá těmtýž rozměrům venku (třeba kapitánský můstek nahoře na letadlové lodi, co je v severovýchodním rohu mapy). Nebo - stejně nakopírovaný betonový zával v ulicích Washingtonu jde jednou přelézt a podruhé ne, protože do něj tvůrci vsadili neviditelnou stěnu. A do třetice - když mluvím s postavama, kolikrát mluví o událostech, které se mi nestaly, jako by se mi staly a já s něma taky tak mluvím - nebyl jsem třeba vůbec v letadlové lodi. Místo toh jsem šel rovnou přes zaplavené dveře do podpalubí a tam byl chlápek, co se mnou mluvil o uprchlém androidovi a já jsem mu najednou dával otázky obsahující informace, které jsem sám ještě neznal... Nebo jsem narazil na živého otroka s obojkem a s přihlížejícím otrokářem jsem vedl dialog ve smyslu, jako by ten otrokář nechal obojek explodovat...
Kontaktní údaje