Vault šílené brahmíny - největší stránka o sérii Fallout v češtině i slovenčine | Fallout 1, Fallout 2, Fallout Tactics, Fallout 3, Fallout New Vegas, FOnline, Fallout 4
... vstup do vaultu ... orientace ... vaultmasteři ... kontakt ... poslat novinku ... fórum ... archiv ..

Fallout

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
vault-boyové
holodisky
konce
texty ze hry
vychytávky
archiv zvuků
screenshoty
demo
wiki
fórum
download

Fallout 2

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
předměty
zbraně
brnění
automobil
holodisky
karmické tituly
konce
texty ze hry
kulturní odkazy
zajímavé sejvy
vychytávky
screenshoty
archiv zvuků
mapper
modifikace
wiki
fórum
download

Fallout Tactics

novinky
recenze
návod
charakter
mise
náhodné lokace
zbraně
brnění
vozidla
holodisky
drogy
screenshoty
multiplayer
hrajeme po netu
tipy a triky
editing
obličeje
modifikace
wiki
fórum
download

Fallout: New Vegas

novinky
recenze
hráčské recenze
návod
spolubojovníci
screenshoty
videa
zbraně
download
wiki
fórum

FOnline

novinky
faq
fórum
FOnline: 2238
status
server-boy 2238
manuál
mapy
instalace
screenshoty
gang VŠB
wiki-boy 2000
download
The Life After
status
manuál

Společné

bible
časová osa
bestiář
pitevna
traity
perky
technologie
zbraně vs. realita
bugy
tajemná tajemství
technické problémy
licence

Fallout projekty

Fallout Online (V13)
Fallout 4
Fallout 3: Van Buren

Příbuzné hry

Arcanum
AshWorld
Fallout: BOS
Fallout 3
Fallout: PNP
Fallout: Warfare
Fallout Tycoon
Lionheart
STALKER
Borderlands

Hry naživo

Fallout LARP
Fallout RP
download

Soutěže

O brahmíní vemeno
screenshot měsíce
žebříček charakterů
žebříček kr. zásahů
masový hrob
rychlonožka

Zábava

povídky
poezie
knihy
komiksy
filmy
hudba
kvízy
humor

Různé

články
rozhovory
jak přežít
wallpapery
bannery
průzkum
srazy a setkání
IRC channel
odkazy

Vault šílené brahminy - největší stránka o sérii Fallout v češtině a slovenčine.


ARCHIV - DUBEN 2002

-zpět-



30.4.2002 Flashový Fallout - Kolektivní povídka - Konec průzkumu

Flashový Fallout Díky Vaultu 13 jsem se dozvěděl o zbrusu novém Fallouťáckém projektu, který byl dosud - kdoví proč - držen v téměř dokonalém utajení. Jde o flashovou internetovou záležitost (nevím jak to přesně nazvat) z prostředí naší oblíbené hry. Najít ji můžete na adrese http://www.vault52.net/ . Zatím je ovšem celý projekt ve fázi rozjezdu – prohlédnout si lze jen jednu místnost vaultu - máte zde však mimo jiné i možnost přístupu k počítačové databázi hry, takže nudit se určitě nebudete. Pokud se rozhodnete překousnout poněkud delší načítání flashové stránky, určitě nebudete litovat. Autorovi projektu lze vyčíst snad jen jednu věc – proč proboha držel své dílo tak dlouho pod pokličkou? Když si jen vzpomenu na tu spoustu projektů (hlavně v souvislosti s editorem FoT), které jejich autoři s fanfárami div ne prodávali, sotva je napadla první mlhavá koncepce a dnes se po většině z nich slehla zem. Takže ještě jednou – rozhodně doporučuju. Zatím sice jen k nahlédnutí, ale nahlédnutí velice příjemnému. petruschka

Kolektivní povídka Po úspěšném povídkářském měsíci přichází další skvělá věc, hlavně pro ty, co chtějí nějakou tu povídku vytvořit, ale stále nedostali žádný nápad. Novinkou je kolektivní povídka, do které se můžete zapojit všichni, bez ohledu na věk, pohlaví, rasu a vyznání:) Princip je jednoduchý: někdo začne vyprávět příběh, který pak záměrně v určitém napínavém okamžiku přeruší a pokračovat v započatém vyprávění bude další zájemce. Žádné omezení v počtu příspěvků od jednoho autora není, můžete se zapojit kolikrát budete chtít, ovšem platí podmínka, že navázat můžete až na jiný příspěvek (tj. jakmile někdo napíše pokračování vaší části povídky). Vznikne tak kolektivní povídka ze spletitým dějem, protože každý má na věci svůj názor a nápad jak je řešit. Vaše příspěvky by měli být přiměřeně dlouhé, minimum je alespoň 10 řádků, maximum je na vás, ale moc to nepřehánějte:) Váš text musí samozřejmě na druhý navazovat. Příběh můžete zakončit až po překročení hranice 50-ti příspěvků, ale pochopitelně také nemusí skončit nikdy, to nechávám jen na vás a na vaší fantasii. Toť citace pravidel. Nápad s touto povídkou, dostal náš aktivní návštěvník Chekotay (autor Deníku vyvoleného) už před nějakou dobou, ovšem díky úřednické byrokracii:) nabyl účinnosti až teď. Autor tohoto osvíceného nápadu napsal také úvodní část povídky, která už sama o sobě stojí za přečtení, takže doufám, že se v dopisování povídky pěkně vyřádíte. Na závěr pár nepříjemných zpráv- nevím, jak pofrčí česká písmena, mě se podařilo dostat do nadpisu háčky a čárky asi na třetí pokus, doufám, že už vše půjde bez problémů, kdyby ne, tak příběh převedu na jinou službu i ze všemi příspěvky, ale asi už nenajdu tak příjemný vzhled:( Po zkušenostech z knihy hostí přikládám ještě jedno upozornění- své dotazy směrujte do fóra, protože je stejně smažu:) RATMAN

Konec průzkumu Prodloužený průzkum dnes skončil, zítra začnu s vyhodnocováním výsledků a do konce týdne je sem umístím. Účast byla poměrně hojná, což mě těší. Na další průzkum si budete muset počkat trochu déle, než je zvykem, ale snad vám čekání vynahradí kolektivní povídka, na kterou jsem umístil odkaz do horní tabulky. RATMAN

28.4.2002 Pár zajímavostí aneb co vás možná ve Falloutu nepotkalo - Dokončení obličejů FT

Pár zajímavostí aneb co vás možná ve Falloutu nepotkalo Na boardu BIS se objevilo několik zajímavostí, které jste možná při hraní F2 přehlédli. Neručím za stoprocentní pravdivost a přesnost, no ale tohle jsem odtud vyčetl – dejte vědět, jestli všechno opravdu funguje. petruschka

Dokončení obličejů FT Dodělal jsem zbytek obličejů z portrait packů, bylo jich tam opravdu požehnaně, teď si konečně můžete prohlédnout kompletní přehled xichtů, které se na vás ve FT mohou zubit. Ještě bych sem rád umístil návod, jak importovat své obličeje do hry, ale musím vše prověřit a k tomu mi chybí prográmek, který by otevíral ZAR soubory jako normální adresáře (Game Resource Viewer nebo podobný), pokud někdo víte, kde jej můžu sehnat, dejte mi prosím vědět. RATMAN

27.4.2002 Obličeje Falloutu Tactics - Hlavní události Falloutu v češtině

Obličeje Falloutu Tactics Po perném týdnu jsem si potřeboval odpočnout a jako správný workholik to nešlo jinak než u práce:) Natípal a seřadil jsem všechny obličeje FT + přidal ty z portrait packu (najdete v downloadech), tedy kromě člověka, těch je opravdu hodně a zabere mi to ještě nějaký čas, ale časem je dodám (asi:). Na xichty se můžete podívat tady. RATMAN

Hlavní události Falloutu v češtině Asi jste si už několikrát prohlédli obrázek událostí vedoucích k velké válce, který máme v bibli, bohužel však byl pouze v anglické verzi. S tím si však hravě poradil náš bratr slovák- neo8110, celý jej přeložil do češtiny (s překladem vypomohl petruschka, kterému obrázek zaslal) a nezapomněl okořenit i naší adresou na spodku obrázku:) Napsal: Nazdar! Posielam ti tie \"Hlavni udalosti....\" Ma to nejakych 176kb, takze to je mensie ako org.(.../cesky.jpg) Je tam aj vasa WEB adresa! S pozdravom \"fallouták\" neo8110. Tímto bych chtěl neovi8110 poděkovat za to, že si dal s obrázkem takovou práci, udělal jej opravdu důkladně, díky! Shlédnout jej můžete zde. RATMAN

26.4.2002 Vítězem screenshotu měsíce je Ratman

Vítězem screenshotu měsíce je Ratman Pro většinu z vás jistě žádná novinka, neboť podle četnosti hlasů musela hlasovat alespoň polovina stálých návštěvníků našeho vaultu (i když… špatně se to odhaduje, třeba hlasovala jen desetina ;))). Celkovému počtu hlasujících nejspíš napomohl odkaz na stránku, s hlasovací anketou, kterou jste už nemuseli hledat, takže tak budu činit i v budoucnu. Můj screen- Chromouši si získal srdce čtyř desítek hlasujících, na druhém místě skončil Daemonův screen se šestnácti hlasy. Ostatní moc dobře nedopadli. Na další měsíc si můžete vybírat s třech nových screenů, čili v soutěži zůstaly z původních jen dva- již zmiňovaný Daemonův screen a Crysmanův, který získal čtyři hlasy, které mu zajistily třetí místo. Novinkami jsou: Podařený mix Docenta Brauna, který se v budoucnu rozhodně neztratí, neboť ho po vítězství/vyřazení ze soutěže hodlám zařadit do humoru, Jusepeho a Skautikovy screenshoty- všichni soutěžící jsou tedy členy našeho klanu. Tak civilisté, rozhodně se nenechejte zahambit a tvořte, tvořte, tvořte! Jo, málem bych zapomněl, své hlasy odevzdávejte zde:) RATMAN

25.4.2002 FalloutLoadingScreens v.001b

FalloutLoadingScreens v.001b Na posedním CD Levelu je od Napalma program, který změní při spuštění počítače logo Woken na obrázek z Falloutu. Program se jmenuje FalloutLoadingSceens a stáhnout si ho můžete i od nás. Obrázky si můžete prohlédnout tak, že přepíšete soubory s koncovkou *.ntd na *.bmp. Při instalaci postupujte podle návodu. JaW

23.4.2002 Nové demo Staticu - "Senzační odhalení" na Doupěti

Nové demo staticu Spíše jako zajímavost uvádím novinku, že světlo světa spatřila další verze technického dema chystané falloutovsky laděné hry Static. Pokud vám nevadí gargantuovský rozměr 211 Mega, můžete se dát do stahování (nicméně nejprve si radši změřte teplotu – přesto, že stahovat můžete i po částech, přičítal bych takovéto rozhodnutí spíše náhlému záchvatu španělské chřipky nebo posednutí démonem Telecomu). Stránka Staticu si nicméně i tak zaslouží vaši návštěvu – přibylo hned několik zajímavých sekcí včetně screenshotů a diskusního fóra. Pokud se do toho přeci jen pustíte, tady jsou doporučené nároky – Pentium III nebo kompatibilní (700 MHz), 256 MB RAM, Windows 2000/XP, DirectX 8.1, 300 MB na hadru, 32M GeForce.. petruschka

"Senzační odhalení" na Doupěti Na stránce www.doupe.cz přibyl „senzační“ článek o údajně „téměř jistě“ chystaném Falloutu 3. Článek sestává z několika starých novinek, útržků rozhovorů s BISáky, starých a 20x vyvrácených fám – vše patrně převzato buďto od nás nebo od DJ Slamáka (ten je v současnosti opět na nouzové adrese). Pokud jste nicméně průběžně nesledovali naše aktuality (některé úžasné novinky na Doupěti jsou už pár měsíců staré) můžete si z článečku udělat aspoň přibližný obrázek o zmatené situaci kolem F3. petruschka

22.4.2002 Ratman´s Tactics žije - Vylepšení zbraní FT

Ratman´s Tactics žije Už je tomu rok (+- autobus), kdy jsem založil první české stránky o Falloutu Tactics a nazval jsem je jak jinak než Ratman´s Tactics:) Stránky byly docela oblíbené a to mě těšilo. Přišly prázdniny a já se přestěhoval sem, do tohoto krásného vyhřátého místečka, kde se mi vcelku daří. Ratman´s Tactics pak už jen čekal neradostný osud vyhaslých neaktualizovaných stránek, což se však nelíbilo Cowdogovi a požádal mě, jestli by se o stránky nemohl starat. Samozřejmě nejsem žádný škudlil, tak jsem mu to dovolil. Snad teď mé dítko čekají radostnější vyhlídky a doufám, že se mi o něj bude Cowdog pěkně starat aniž by mi v tom dělal moc velkej bordel:) Zde se můžete podívat co mi z nich udělal:) RATMAN

Vylepšení zbraní FT Trochu jsem si pohrál se zbraněmi FT- udělal jsem je pěkně obrázkové, aby se vám víc líbily a v budoucnu je ještě trochu zpřehledním (udělám řazení na malé, velké…), tak jak to bylo dřív (až zase bude čas). Ještě jsem udělal bonus- náboje- na ty se nějak pozapomnělo, tak to teď po XY ,měsících napravuji. Na výsledek mého snažení se můžete podívat tady. RATMAN

20.4.2002 Fallout MOD pro Dungeon Siege - Fallout Fantasy: stále nejasno, ale... - Milan "Astro" Suchánek: Fallout 3: díl sedmý - Jak vytvořit hratelnou mapu

Fallout MOD pro Dungeon Siege Na stránkách No Mutants Allowed se objevilo zajímavé info o možném dalším klonu Falloutu. Jde o amatérský (doufejme, že ne ve smyslu kvality) pokus chlápka jménem Darkness40k vytvořit si vlastní verzi Falloutu s pomocí editoru hry Dungeon Siege (který ovšem ještě není na světě). Projekt je zatím ve fázi rozjezdu, ostatně stejně jako narychlo splácaná oficiální stránka. Podle skoupých informcí na ní, bychom se měli brzy dočkat alespoň modelů postav a zbraní...(to se mi to rýmuje:) petruschka

Fallout Fantasy: stále nejasno, ale... Zatím jsme se sice o Fallout Fantasy nedočkali žádných určitých informací, ale na boardu BIS z úst vývojářů přeci jen něco zaznělo. Většinou se sice jen ohrazovali proti výpadům fanoušků nebo si z celé aféry dělali nepokrytě srandu, ale mezi řádky už něco vyčíst šlo. Dave Maldonado i Chris Avellon se jen tak mezi řečí ohradili proti (podle nich) nepodloženým hrůzným zkazkám o tom, jak by měl FF vypadat a posléze mi vlili trochu naděje do žil poznámkou, že si máme počkat do E3 (herní „veletrh“ v květnu), kde se snad dočkáme příjemného překvapení. Už mě (asi stejně jako vás) nebaví neutále potvrzování a vyvracení fám, ale v tomto případě vezmu zavděk jakoukoli nadějí – vize Fallout Fantasy je pro mne příliš hrůzná. Nicméně ještě si neodpustím rýpnutí do obou výše zmíněných vývojářů. Je sice hezké, že se aspoň kapku věnují fandům tak staré hry, která jim už asi moc peněz nenese, ale forma kterou tak činí mě vyloženě SERE. Snaží se žertovat, ale v konfrontaci s tím, že někteří lidé se hře zarytě věnují už od jejího vyjítí, vedou velké a navštěvovavné stránky, baví je o ní diskutovat a jen pro radost si třeba vyvinout PnP verzi, jejich rádoby žertování na náš účet vypadá jako pustý výsměch. Na tuto stránku asi těžko někdo z nich zavítá a už určitě nebude rozumět, přesto bych jim aspoň symbolicky rád něco vzkázal: Když už neumíte říct nic určitého nebo rozumného, držte radši huby a nedělejte si legraci z lidí, kteří Falloutu a jeho atmosféře rozumí často více než vy. petruschka

Milan "Astro" Suchánek: Fallout 3: díl sedmý Astro včera poslal další díl své povídky Fallout 3, a napsal: Jo Fallout 3 se zase rozšířil.Šestý díl měl velký úspěch,proto jsem na tomhle ještě víc zapracoval.Jo úmistěte co nejdřív jak vždycky říkám. Zdraví Astro. Přečíst si ji můžete tadyhlenc. RATMAN

Jak vytvořit hratelnou mapu A nastaly bezesné noci, kdy Ratman nemohl zahmouřit oka aniž by myslel na těžkou životní zkoušku, která ho již za krátko čeká. Aby nemyslel na své utrpení začal psáti návod na editor Falloutu Tactics. Po popisu editoru byl však dále sužován špatnými myšlenkami, a tak se rozhodl pomoci další malou částí návodu, tentokráte však už jen dodatečnou- určenou pro začínající tvůrce map, aby si lépe uměly rozvrhnout práci s editorem. I dopsal ubohý Ratman tento svůj návod a umístiv ho na stránky se odešel opět připravovat na svůj osud- být vyvoleným:) RATMAN

18.4.2002 Prachy ještě rychleji

Prachy ještě rychleji Velitel našeho militantního křídla- Daemon, trochu vylepšil návod, jak si ve Falloutu 1 vydělat peníze, takže se pohodlně usaďte a pozorně poslouchejte: Když se v Junktownu dozvíte (od trpaslíka u Doctora Morbida), že doctor Morbid posílá mrtvoly lidí Leguanovi Bobovi, který z nich dělá svoje "leguny na špejli" můžete pak Leguana Boba po vhodně volených odpovědí vydírat. Vydíraná částku od něho získáte každých 5 dní, ale tato částka se dá navyšovat. Jak moc ho můžete vydírat závisí na vašich schopnostech řeči a obchodu (ale nejspíš jen obchodu). Já osobně jsem se při obchodu 80 % a řeči asi 120 % dostal přes 20 000 zátek!! A moch jsem dále navyšovat, ale už mě to přestalo bavit, protože navyšování probíhá po stovkách. Každopádně ten "obchod s lidským masem" musí Bobovi dost vynášet když je schopnej platit takové částky každých pět dní. Daemon RATMAN

16.4.2002 Uvolněte zdrojový kód F2! - Prachy snadno a rychle - Lukáš Klus na 1. místě v masovém hrobě - Ze života podrazáka díl druhý

Uvolněte zdrojový kód F2! Aféra kolem očekávaného konzolového Falloutu Fantasy rozpoutala celou řadu různých reakcí - od bleskurychlého zaregistrování domény www.falloutfantasy.com, kterou jste si mohli prohlédnout v jedné z minulých aktualizací, po poněkud smysluplnější (i když...) sepsání petice, která po Interplay vyžaduje uvolnění zdrojového kódu Falloutu 2. Fanoušci požadují buďto úplné uvolnění kódu nebo alespoň jeho odprodání třetí společnosti, která by byla ochotná pustit se do F3. Oproti všem očekáváním se na boardu BIS objevil i jeden z IPLY týmu J.E.Sawyer a celou akci podpořil. Prý o tom sami uvažovali, ale mají momentálně příliš práce s chystaným Ice Wind Dale II. Navíc by bylo z kódu třeba odstranit stopu další společnosti, jež na F2 spolupracovala. Vzhledem k tomu, že na podpisovém archu za F3 se nashromáždilo už hodně přes deset tisíc podpisů a stále se nic neděje, ani do téhle petice bych moc nadějí nevkládal...ale snad se zázraky přeci jen občas dějí. petruschka

Prachy snadno a rychle Darchangel poslal zajímavý tip, jak si vydělat ve Falloutu 1 peníze: Hrál jsem takhle Fallouta 1 a jako správná svině jsem vydíral Boba, prodavače sticků z lidskýho masa. Přijdu si k němu pro prachy a on na to, že Oukej, oukej, mám tvý prachy. Chceš něco dalšího? Já na to že ne. V celku normálka, ale. Řikám si, že to zkusim znova. Ve skutečnosti jde tenhle proce zopakovat asi tolikrát, kolikrát jen chceš. Já ho proved tak stokrát a pak už jsem jenom zavítal do Jacobova krámku hned ve vedlejší čtvrti s patnácti klackama v cashi. Zajímavé, ovšem nezkoušel jsem to, jelikož už mám opravdu napilno (takže ti co sem chodí kvůli mým aktualizacím budou teď nějaký čas sušit hubu:), pokud tedy paříte F1 a máte hluboko do kapsy (a nevadí vám úbytek karmy), máte zde šanci na výdělek. RATMAN

Lukáš Klus na 1. místě v masovém hrobě Je to neuvěřitelné, ale je to tak, masový hrob se po XY měsících rozrůstá a to velice hodnotným screenem. Sice jsem říkal, že to s radostí přenechám JaWovi, ale znáte mě, já toho nakecám:)Teď si asi řeknete- na prvním místě přeci bylo 101 mrtvol, víc už přeci nejde dosáhnout, ale to je chyba přátelé- na tomto screenu je mrtvol celkem 107 (pozn. Je možné, že jsem něco při počítání přehlédl, ale mrtvoly, které jsou úplně na krajích a je jim vidět jen minimální část těla jsem nepočítal). Dějištěm tohoto největšího masakru v dějinách Falloutu 2 je městečko Den. Screenshot se zdůvodněním, jak se masákovi:) podařilo zabít 107 lidí ve městě, kde jich je sotva polovina najdete tady. RATMAN

Ze života podrazáka díl druhý Mnozí z vás mají ještě v paměti nedávné události, kdy člověk skrývajícíse pod přezdívkou Mad Max okopíroval design Fallout Data Systemu a okořenil to informaceji z jiných Webů (nás nevyjímaje). Tehdy se mezi našimi stránkami a tímto "originálním" webem rozpoutala menší "diskuse", ale nakonec vše dopadlo dobře- Max se omluvil a slíbil, že už bude informace získávat jedině poctivou cestou. Časy optimismu zkončily a Maxovi opět narostl hřebínek. Po několika našich příspěvcích v jeho diskusním fóru vyzval návštěvníky "jeho" stránek, aby se také vyjádřily, ale jelikož jej nikdo nepodpořil, tak fórum včera večer smázl. Je to škoda, protože některé (no vpodstatě všechny:) příspěvky opravdu stojí za přečtení. No, raději vám tím nebudu kazit náladu, fórum jsem si típnul a pokud si chcete prohlédnout, jaké příspěvky se v něm objevili, najdete jej tady. RATMAN

14.4.2002 Lukáš Klus na 1 místě v charakterech F2

Lukáš Klus na 1 místě v charakterech F2 Posledním žebříčkem charakterů, kde neměl Lukáš Klus (snad se tak jmenuje, ocenil bych v dalších mailech trochu více údajů) zástupce byl žebříček F2. Jeho charakter tu obsadil první místo. Autor neposlal žádný údaj o karmě, ale asi bude hodně v záporu, protože po sléze dorazil jeho screen do masového hrobu, kde se to mrtvolami jen hemží (těch mrtvol mi na Den přijde nějak moc, ale dle zbraně usuzuji, že se jedná o modifikaci), ale ten s radostí přenechám JaWovi, jelikož o masový hrob se stará on a mě se ty mrtvoly počítat nechtějí:) RATMAN

13.4.2002 Dokončovací práce v editoru úrovní - Viktor Smyček: Občan Blake - Fraška jménem Fallout Fantasy

Dokončovací práce v editoru úrovní Všichni tvůrci map, zbystřete pozornost, neboť právě nastává okamžik, na který jste tak dlouho čekali. Ano, je to tak, dokončil jsem popis prací v editoru úrovní, nyní už můžete vytvářet mapy se vším všudy, tedy pokud něco z těch zápisků pochopíte:) Umíte již pracovat s entitami, umísťovat tily a v této části návodu naleznete ten zbytek- jak udělat Briefing, minimapu, jak mapu pojmenujete a to nejdůležitější- jak deklarovat podmínky k vítězství (a obecně různé akce při splnění podmínek tzv. Triggery). Při zjišťování jak na to, jsem se dosti zapotil, třeba taková tvorba minimapy je opravdovou lahůdkou- posuďte sami: Típnete obrázek mapy v JPG, ten potom zmenšíte a uložíte v jiném formátu, který však posléze opět převedete do jiného formátu a teprve potom z něj můžete udělat minimapu, celkem síla. Při vysvětlování některých položek jsem se většinou držel vysvětlování jedné z možností (platí hlavně u Triggerů), z které by jste měli vydedukovat princip tvorby dalších (doufám:). Takže jak vytvořit funkční mapu již víte, doufám, že za pár dní se nám objeví v downloadech kopa vašich výtvorů:) RATMAN

Viktor Smyček: Občan Blake Viktor píše povídky jak na běžícím pásu. Určitě ho k práci na dalších povídkách popohání i výborné hodnocení, které jste jeho povídkám udělili. Jeho dalším výtvorem je Občan Blake. Tady je jeho email: Tak jsem napsal další povídku. Opět je to nepřímé pokračování Třináctkových dobrodružství. Tentokrát je ale povídka zaměřená spíše na jiného hrdinu a Vyvolený slouží pouze jako pojítko na předchozí příběhy a je opět vlastně ten, kdo to všechno rozpoutá. Neváhejte tedy a dejte se do čtení. JaW

Fraška jménem Fallout Fantasy Po včerejším neoficiálním zveřejnění Fallout Fantasy nastala doslova bouře ve sklenici vody. Zpravodaji Duck and Cover Killianovi, byl hostitelem DaC Gamespyem odepřen přístup na stránky a v tuto chvíli to vypadá, že Kill se bude muset z DaCu pakovat nadobro - údajně v důsledku neprofesionálního (!?!) jednání, když zveřejnil minirozhovor se zaměstnancem Interplaye o FF. Taky vám připadá, jakoby nějaká velká společnost (ehm...Inteplay) udělala na herní server Gamespy bububu - nedostanete od nás (co já vím...třeba:) právo na napsání přednostní recenze, když celou aféru nezahladíte? Mezitím to ovšem žilo i na diskusním boardu BIS. Zmatení a naštvaní fanoušci se pustili do linčování lidí z týmu BIS, kteří byli natolik odvážní (čti - blbí), aby se s nimi dali do diskuze. Jenže ta se vede těžko, když vám právní závazky nedovolují před oficiálním zveřejněním prozradit cokoli o chystané hře- dokonce ani vyvrátit fámy. Zůstalo tedy u vzájemného obviňování ze lhaní a nakonec se všichni svorně (zaměstnanci BIS ovšem ne :) pustli do francouzského herního molochu Titus, který nyní IPLY vlastní a na něhož se taky obrátilo podezření, že právě on přišel s myšlenkou konzolového fantasy Falloutu. Na závěr si vychutnejte dílko Mr. Carrota, který neváhal obětovat pár doláču, zakoupil domény www.falloutfantasy.com a www.fallout-fantasy.com a vyzdobil je podle svého gusta ;} petruschka

11.4.2002 Reklama je svině - Smrtelné křeče Falloutu 3

Reklama je svině Řeknu vám, že reklama je pěkná svině, nikdy nevíte, kdy vás napadne- vyřítí se na vás ze všech stran a nedá vám už pokoj. Na internetu se to bannery jen hemží, ten nabízí to ten zase tohle, jejich účel je však jasný- přitáhnout vaši pozornost a dostat vás na stránky toho či onoho subjektu. Každá pořádná stránka má mít alespoň jeden, tak proč ta naše suší hubu? No, částečně je to i moje vina, o nějakou takovou návštěvníkolapku se pokouším už pár měsíců, ale nikdy se mi nic pořádnýho nepovedlo, až teďkonc. Takže moji drazí, mílí a rozmilí, mám tu čest vám představit první dva z rodiny bannerů, které budou snad reprezentovat náš vault. Nápady mám ještě na pár dalších, snad se mi nevykouří z hlavy. Pokud si jimi chcete zkrášlit svoje stránky:), poslužte si, jejich ukázky najdete tady. RATMAN

Smrtelné křeče Falloutu 3 Jestliže jsme doposud mohli doufat, že akční slátanina Fallout Tactics byla jen pouhým přechodným výpadkem zdravého úsudku firmy Interplay a snad se v budoucnu dočkáme i plnoprávného pokračování her ze světa jaderného spadu, musíme se nyní zbavit všech iluzí. Interplay se nechal zcela strhnout do horoucích pekel manažersko/marketingového blázince, ve kterém je v rámci zisku povoleno vše - důkazem budiž čerstvá zpráva (ještě se z ní kouří jako z koňského koblížku v podzimním ránu) : Francouzský server Overgame obdržel od firmy Virgin Interactive, která mimo jiné zajišťuje distribuci her Interplaye po Evropě, seznam nových her pro rok 2002. Ze soupisu her trčí jako kudla do zad příznivců Falloutu jméno tak příšerné, že si k jeho napsání musím přistavit kýbl pro případ žaludeční nevolnosti - FALLOUT FANTASY. Hra se údajně chystá k vydání na září 2002. Bližších informací se dočkáme na výstavě E3, která se má konat koncem května. Článeček v hrubém překladu z frániny do angličtiny si lze proletět tady. Nějaké další info je i na Blue´s News. Nejen že však nejde o vymodlený Fallout 3, ale jakéhosi zmutovaného fantasy levobočka (Interplayi asi nestačilo spálit se o fantasy Falout klon TORN), navíc se jedná o hru na Play Station 2. Titul bude patrně vyvíjet divize Intarplaye Digital Mayhem a to na bázi enginu Dark Alliance (Play Station odnož Baldurs Gate). Toto info se podařilo vydolovat z nějakého IPLY insadera Killianovi z Duck and Cover. Mimo jiné se ještě dozvěděl, že se bude patrně jednat o akční RPG, jak je ostatně u konzolových titulů zvykem. J.E. Sawyer se sice proti uvedeným tvrzením vehementně ohradil - prý sice budou na E3 ohlašovat novou hru (Quincy, o němž se jednu dobu mluvilo jako o F3), tu však osobně nedělali. Tím však jen potvrzuje výše uvedené informace o tom, že na hře dělá externí tým, v tomto případě Digital Mayhem. Sbohem propracovaný světe Falloutu, sociální vztahy, atmosféro zmaru a rozkladu, černý humore, sbohem členité rozhovory a osobitá grafiko...Vítej s@^/(č# pro pubertální zmetky...
PS. Přesto, že uvedené informace jsou potvrzeny ze tří nezávislých zdrojů, byly GameSpyem, který hostí stránky Duck and Cover odstraněny (čti zcenzurovány) jako novinářský neetický nepodložený žvást. Vyberte si z toho co chcete, já už to udělal... petruschka

10.4.2002 Arcanum: dodatek

Arcanum: dodatek Do včera slavnostně odhaleného Arcana jsem doplnil nějaké ty odkazy a také jeden nový download- patch. RATMAN

9.4.2002 Klony Falloutu: Arcanum

Klony Falloutu: Arcanum Tak dámové a pány už je to tady! Po dlouhatánských odkladech se mi povedly realizovat dvě novinky, tu první vám právě představuji, na druhou budete muset chvíli počkat. Už jistě víte, o čem bude řeč- ano o hrách podobných Falloutu. Rozhodl jsem se zřídit novou rubriku, kde najdete hry, které se podobají Falloutu a tak nám do jisté míry mohou nahradit pokračování. První z těchto her je Arcanum. Zatím u něj najdete čtyři položky- Recenzi, dílo petruschky (kterémuž tímto děkuji za ušetření kvanta práce), první dojmy, ty už tu trůní někdy od září 2001, downloady a odkazy, kteréžto hodlám v nejbližší době rozšířit- nejvíc mě štve, že už jsem je měl všechny pěkně sepsané, ale musel jsem formátovat disk a jak to tak bývá- po formátu zjistíte, na kolik záloh jste zapomněly:( Ještě snad dodám položku duel, kde dojde ke srovnání hry s Falloutem. Ti kdož doufáte, že se zde dočká Arcanum stejného rozpitvání jako se dostalo našemu zbožňovanému Falloutu musím zklamat, k tomu přece jen slouží jiné stránky, ale kdo ví, třeba až nebude co dělat… :) RATMAN

8.4.2002 Povídka Fallout 3: díl šestý od Astra - Povídka Třináctka v New Renu od Viktora Smyčka

Povídka Fallout 3 Bojovník Astro chrlí jedno pokračování, povídkové série Fallout 3, za druhým. Na řadě je šestý díl. Vyvoleného družina pokračuje v putování do základny Omega 13 a cestou opět poblije pobije pár nepřátel. Astrova jediná slova v mejlu zněla: Tak posílám další část Falloutu 3, tentokrát jsem si snažil dát záležet. Prosím zase to umístěte co nejrychlejc. Zdraví Astro. Brzy bude asi díl sedmý :). JaW

Povídka Třináctka v New Renu Po úspěchu povídky Třináctka se Viktor Smyček rozhodl napsat volné pokračování, které určitě nezaostává, ba naopak. Více Viktor: Zdravím všechny ve Vaultu šílené Brahmíny! Napsal jsem volné pokračování svojí povídky "Třináctka", které se zabývá pobytem Vyvoleného v New Renu. Musím podotknout že tahle povídka byla napsána s trochou ironie, nadhledu a záměrného přehánění, tedy stejně jako bylo ve Fallout 2 uděláno New Reno. Taky děkuju za všechny pozitivní ohlasy na vašich stránkách. Ať se vám líbí. A tady je. JaW

7.4.2002 Mapovač Falloutu - verze pro Win98 - Rozjímání u plápolajícího krbu s Feargusem Urquhartem - Editor předmětů pro F1, 2

Mapovač Falloutu - verze pro Win98 Jen malá aktualizace - Team X vydal další demoverzi svého mapovače, tentokráte pro majitele Win98, takže kdo jej ještě nemá, honem semhle. petruschka

Rozjímání u plápolajícího krbu s Feargusem Urquhartem Legenda fanouškovské komunity Falloutu - Saint_Proverbius ze stránky Vault13 - vyzpovídal samotného velkého Ferga Urquhuarta, v jehož rukou leží rozhodnutí o dalším pokračování Falloutu. Nijak jej nešetřil a Ferg musel nasadit vpravdě všechny řečnické triky, které se patrně naučil na posledním manažerském školení BIS. Výsledek jejich slovního zápolení můžete posoudit v překladu tadyhle. petruschka

Editor předmětů pro F1, 2 Chlapík jménem Dark Raven zbastlil editor souborů předmětů (item files) pro oba Fallouty. Instalace i obsluha je velmi jednoduchá – stačí prostě kamkoli nainstalovat, spustit a začít měnit hodnoty u jednotlivých předmětů. To lze provést jednoduše pomocí šipek nahoru, dolů. Aby vám hra vaše editované soubory nesmazala, je třeba je změnit na “pouze pro čtení” (right clickem). Soubor s editorem (342kb) si stáhněte tady, readme si prohlídněte tadyhle. petruschka

6.4.2002 Nové odkazy

Nové odkazy Když jsem před nějakou dobou nabízel rozšíření odkazů, a aby mi zájemci posílaly adresy zajímavých stránek, tak nic nedošlo, ale nevadí, odkazy jsem stejně rozšířil:) Přírůstků je celkem pět a většinu z nich budete určitě znát: prvním z nich jsou stránky o Falloutu 1 a 2, kterým jsem v odkazech dal titulek Nargovy stránky o Falloutu, protože nevím jejich název (pokud tedy nějaký mají:). Druhým přírůstkem je Fallout Skynet, který světlo světa spatřil před dvěma měsíci a hned se mu dostalo velké publicity (viz. archiv 3.2.2002), ale snad už se nic podobného nebude opakovat. Třetím přírůstkem je slovenský Fallout Shelter, tentokráte ovšem ne o hře, ale o skutečném radioaktivním spadu. Poslední dva kousky jsou diskuse- naše Brahminí auditorium, které pomalu ale jistě ožívá a druhým je diskuse na Hofylandu, která snad brzo taky ožije. Teď už tu máme odkazů jak na nějakým portálu… RATMAN

4.4.2002 Denník Vyvoleného pokračuje - Nejčastější chyby začátečníků

Denník Vyvoleného pokračuje Překrásná a všema těma nádhernejma věcma, které má žena mít, ověšená dívka Teya, si pro nás připravila další povídání z její pouti světem Falloutu 2. Denník Vyvoleného pokračuje přímo zde. JaW

Nejčastější chyby začátečníků Po dlouhé době mě na chvíli chytla chuť napsat zase nějaký ten návod. Od vzniku klanu a prvních krůčcích v multiplayeru se toho dost změnilo, proto jsem se rozhodl začít vylepšením původního návodu. Ve starých věcech jsem nic moc neměnil, snad jen vylepšil odkazy na další položky (teď jsou pěkně obrázkové, doporučuju si na ně zvyknout, bude hůř:). Hlavní novinkou je sepsání nejčastějších chyb začátečníků, teda alespoň to tak mělo vypadat, ale trochu se z toho stal i jakýsi doplňkový návod, ovšem svou funkci doufám splňuje (tj. menší pravděpodobnost nahrabání bodů na nováčcích v klanu i mimo něj). RATMAN

3.4.2002 "Holodisky" Fallout Tactics

"Holodisky" Fallout Tactics Nedávno jste si tu mohli přečíst dva texty z Fallout Tactics- Barnakyho dopis ženě a Deník paladina Lathama. Byla by škoda nechat tyto dva texty jen tak v home, proto jsem je zařadil do nové položky - holodisky, sice se o holodisky nejedná, ale ať to je alespoň trochu kompatibiilní s F1 a F2:) (rozuměj: krysa byla líná vymýšlet lepší název). Aby tam nebyly tak osamocení, přidal jsem i texty z terminálů v misích Canyon city a Cheyenne mountain, což je také zajímavé počtení. RATMAN

2.4.2002 Vylepšení popisu misí FT - Diskuse na Hofylandu

Vylepšení popisu misí FT Popis misí FT jsem trošku vylepšil- přidal briefingy a zpřesnil cíle mise. Pokud si mé dílo chcete prohlédnout, najdete ho zde. Zítra se můžete těšit na nějaké ty zajímavé textíky z Fallout Tactics (teda pokud to stihnu:). RATMAN

Diskuse na Hofylandu Nechci tu moc zabíhat do reklamní branže, ale zhruba někdy kolem Aféry Skynet jsem se přidal k diskusi o Falloutu na Hofylandu (Skupiny-Hry-Fallout), tehdy to tam opravdu žilo, chodilo tam mnoho známých i neznámých člobrdů, ale poslední dobou diskutujících značně ubývá, což je rozhodně škoda, s minimálním využitím našeho auditoria, budiž mu země lehká, jsem se už smířil, ale být svědkem zániku dalšího - to už bych asi neunesl:( (nemluvě o tom, že jsem si toho správcování moc neužil:) Takže z moci mi svěřené Vaultem šílené brahmíny vás srdečně zvu k návštěvě a doufám, že i nějakému tomu pokecu. RATMAN

1.4.2002 Fallout po česku! - Vault Budoucnosti končí - Zhodnoťte povídky

Fallout po česku! V napjatém očekávání Falloutu 3 a neustálých zklamáních při dementování zpráv o jeho vývoji přišlo vysvobození- a to přímo z českých luhů a hájů! Dobře známý vývojový tým- Caudron připravuje hru s pracovním názvem Dark Sun, která by jako z oka vypadla Falloutům, tedy alespoň soudě podle předběžných obrázků- posuďte sami, používá stejný izometrický pohled, stejné rozložení zbraní, postavičky v přibližně stejné velikosti… Jak se mi podařilo zjistit, celé se to bude odehrávat v 23. Století, samozřejmě po zničující jaderné katastrofě, ovšem aby nedošlo ke konfliktu s autorskými právy Interplaye, budou původci teroristé a v tomto světě se nesetkáte s žádným systémem vaultů, škoda, ale co se dá dělat. O dalším příběhu se moc neví, ale nejspíš půjde o likvidaci zbytků teroristické sítě, která po válce začala ovládat velkou část přeživších. Vývoj charakterů bych přirovnal tak něco mezi Arcanem, Falloutem a Diablem, funguje zde jak systém perků (které se zde pravděpodobně perky nazývat nebudou), tak počátečních rysů a vlastností postavy. Naštěstí se nemá jednat jen o tupou řežbu, ale k dispozici je i spousta vedlejších úkolů, mnohdy s pěkně zapeklitými řešeními. (snad nám z toho neudělají logickou blbost ala The Lost Vikings:). Jak už bývá zvykem, na své si přijdou i milovníci taktiky- souboje mají být sice pouze tahové, ale budete prý moci ovládat všechny lidi v grupě, kteří však nebudou levý, jako jejich kolegové ve Falloutu… Je toho hodně a hra má světlo světa spatřit až koncem roku, takže se toho nejspíš ještě hodně změní (možná hlavně kvůli konfliktu s autorskými právy), ale myslím, že můžeme být hrdí, že další nástupce Falloutu je právě z českých luhů a hájů… RATMAN

Vault Budoucnosti končí Ano, čtete dobře. Vault Budoucnosti opravdu končí svou existenci. Včera jsem se na ICQ bavil s DJ Slamákem a mi sdělil tuto novinku. Rozhovor si přečtěte tady. Možná bude DJS dělat u nás, ale na to se ještě musím zeptat petruš, jestli s tím bude souhlasit. Ratman už souhlas dal, i když nebyl moc nadšen, protože jak říkal: "Hlásili se k nám lepší borci, ale DJS už pro Fallouty udělal hodně, tak aspoň za ty zásluhy". Počkáme si na petruschkův názor a zítra by jsme už měli vědět víc. JaW

Zhodnoťte povídky Před pár dny jsem dostal vskutku "originální" nápad v podobě vyjádření se k povídce, kterou si u nás ve Vaultu přečtete. A jelikož se tato myšlenka líbila, vložil jsem ke všem povídkám a básním hlasovací formuláře, do kterých můžete vyjádřit svůj názor na dané dílko. JaW

-zpět-

Staň se pomocníkem při tvorbě, nakrm Šílenou brahmínu!:)




Stránky v EN

No Mutants Allowed
Fallout Wiki
Fallout Database

Modifikace v CZ

Fallout:Resurrection
Fallout et tu
Fallout 2 Restoration Project a neof.patch
Fallout:BGE (dead)
Fallout:Yurop (dead)

Modifikace v EN

Vault-Tec Labs
Fallout 2 Restoration Project a neof.patch
Fallout of Nevada
MIB88: Megamod
Last Hope
Fallout et tu



Sponzoři VŠB

TOPlist





.. vstup do vaultu .. orientace .. vaultmasteři .. contact us .. irc channel .. kniha hostí .. fórum .. archiv..