Vault šílené brahmíny - největší stránka o sérii Fallout v češtině i slovenčine | Fallout 1, Fallout 2, Fallout Tactics, Fallout 3, Fallout New Vegas, FOnline, Fallout 4
... vstup do vaultu ... orientace ... vaultmasteři ... kontakt ... poslat novinku ... fórum ... archiv ..

Fallout

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
vault-boyové
holodisky
konce
texty ze hry
vychytávky
archiv zvuků
screenshoty
demo
wiki
fórum
download

Fallout 2

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
předměty
zbraně
brnění
automobil
holodisky
karmické tituly
konce
texty ze hry
kulturní odkazy
zajímavé sejvy
vychytávky
screenshoty
archiv zvuků
mapper
modifikace
wiki
fórum
download

Fallout Tactics

novinky
recenze
návod
charakter
mise
náhodné lokace
zbraně
brnění
vozidla
holodisky
drogy
screenshoty
multiplayer
hrajeme po netu
tipy a triky
editing
obličeje
modifikace
wiki
fórum
download

Fallout: New Vegas

novinky
recenze
hráčské recenze
návod
spolubojovníci
screenshoty
videa
zbraně
download
wiki
fórum

FOnline

novinky
faq
fórum
FOnline: 2238
status
server-boy 2238
manuál
mapy
instalace
screenshoty
gang VŠB
wiki-boy 2000
download
The Life After
status
manuál

Společné

bible
časová osa
bestiář
pitevna
traity
perky
technologie
zbraně vs. realita
bugy
tajemná tajemství
technické problémy
licence

Fallout projekty

Fallout Online (V13)
Fallout 4
Fallout 3: Van Buren

Příbuzné hry

Arcanum
AshWorld
Fallout: BOS
Fallout 3
Fallout: PNP
Fallout: Warfare
Fallout Tycoon
Lionheart
STALKER
Borderlands

Hry naživo

Fallout LARP
Fallout RP
download

Soutěže

O brahmíní vemeno
screenshot měsíce
žebříček charakterů
žebříček kr. zásahů
masový hrob
rychlonožka

Zábava

povídky
poezie
knihy
komiksy
filmy
hudba
kvízy
humor

Různé

články
rozhovory
jak přežít
wallpapery
bannery
průzkum
srazy a setkání
IRC channel
odkazy

Vault šílené brahminy - největší stránka o sérii Fallout v češtině a slovenčine.


ARCHIV - SRPEN 2002

-zpět-



31.8.2002 Vítězem screenshotu měsíce je Neuromancer, ale… - Nové wallpapery od Comuse - Harleyova díra do světa

Vítězem screenshotu měsíce je Neuromancer, ale… Tak už tu máme konec prázdnin a s ním také vyhlášení vítěze screenshotu měsíce. Tím se s tává Neuromancer a jeho screenshot s názvem posmrtný život. Normálně bych vítězi blahopřál, ale dnes tak bohužel neučiním- důvod je prostý- není to vítězství poctivé. Už delší dobu víme, že v anketách jde v IE 6tkách hlasovat donekonečna, což byl důvod, proč jsme zrušily (spíše přesunuli na Hofyland) průzkum veřejného mínění. Se screenshotem měsíce to bohužel udělat nejde, takže se musíme spoléhat na poctivost hlasujících. Zatím to víceméně fungovalo (i když…), až do teď. Když jsem se v průběhu měsíce díval na výsledky, tak byl vítězný screenshot předposlední a s obrovským náskokem vedl Docent Braun. Za pár dní už byl první a skok to byl opravdu pořádný (myslím, že tak kolem 20-ti hlasů). Nemá smysl, abych jej za to diskvalifikoval, protože tento velký skok mohl způsobit někdo úplně jiný a navíc- další lidé by toho v příštích hlasováních mohl využít. Pokud tedy znáte službu, u které nejde hlasovat více než jednou, dejte mi prosím vědět. Teď k veselejším věcem: Vybírat můžete opět z 5ti obrázků, z nichž jsou 3 nové. Prvním je můj screen s nastoupenou jednotkou, druhý zaslal Neuromancer, který pravděpodobně nemá moc rád zmrzlinku:) a třetí je vtipný screen s poučením pro velké děti, který jsem dostal od tajemného neznámého - neuvedl jméno ani přezdívku, takže jsem do hlasování dal alespoň mailovou adresu. Hlasujte tady. RATMAN

Nové wallpapery od Comuse Náš nejaktivnější tvůrce výzdob na plochu se opět pustil do díla a stvořil dva nové wallpapery. První je opravdu nádherný (ech… teda když nestojíte moc blízko:) atomový hříbek a druhý je zaměřen na Enklávu. Oba wallpapery jsou velice povedené, takže je nenechejte bez povšimnutí. RATMAN

Harleyova díra do světa Harley pravděpodobně hodlá v budoucnu udělat díru do světa a jako správný stratég začíná od malých krůčků. Zatím se mu podařilo udělat moc pěknou "díru" do střechy, nelenil a obrázek nám zaslal do bugů s komentářem: Čau, nevim proč, ale vždycky když naloaduju hru, když jsem uvnitř budovy, tak než z ní zase vylezu tak neni pryč střecha jako normálně ale jenom kolečko jako když stojim za zdí. Nekoukal jsem teď do chyb co tam máte, tak kdyby to tam ještě nebylo... Harley RATMAN

30.8.2002 Osud kolektivní povídky - Power Armor v projektu EHPA - Renegade: díl 7. a 8.

Osud kolektivní povídky Kolektivní povídka stagnuje. Už dlouho do ní nic smysluplného napsáno nebylo a harrdisk serveru Alxnet jest zanesen vrstvou prachu převysokou. Tento stav ovšem špatný jest a nutno bude s tímto něco udělati. Možností v zasadě několikero jest: 1) nechati všechno tak jak jest, což situaci ovšem neřeší, 2) ukončiti povídku nesmyslným, dlouhým a smutným koncem nějakým, ve kterém by plno filozofických úvah bylo a 3) provésti zásadní omlazovací řez, při kterém posledních příspěvků několik by se smázlo, a mohlo by se začít psáti znovu. Třetí možnost zdá se býti mému srdci nejbližší, jde však o KOLEKTIVNÍ povídku, takže otázati kolektivu se musím, zda chce na toto řešení přistoupiti. Názor svůj ve věci této dokažte ve fóru. chekotay

Power Armor v projektu EHPA O exoskeletálních zbrojích, či chcete-li brněních s vlastním zdrojem energie, které všemožně vylepšují chabé schopnosti toho našeho křehkého koženého vaku oslizlých vnitřností, jsem tu už před nějakou dobou psal. Samozřejmě v souvislosti s energozbrojí ve Falloutu. Zmínil jsem se také o projektu vojenské výzkumné laboratoře DARPA, která vypsala konkurz právě na vývoj podobného oblečku, střiženého na míru emerickému über-vojáčkovi. Právě o tomto projektu (EHPA - Exoskeletons for Human Performance Augmentation, neboli Exoskelety pro zlepšení lidské výkonnosti) se před nedávnem objevil článek v časopise 100+1 zahraničních zajímavostí. Není v něm nic světoborného, o čem bych snad už předtím nepsal, ale jako shrnutí zahraničních materiálů poslouží bezesporu dobře. Bohužel se od dob, kdy jsem se o EHPA naposledy zajímal mnoho nezměnilo – stále ještě se hledá dostatečně malý, tichý a výkonný zdroj energie i odolný a přitom pružný a lehký krycí materiál. Takže na to, až oháknuti v podobném brnění dáte přes hubu bývalému třídnímu tyranovi, si určitě ještě počkáte. Nejméně do objasnění principu studené fúze… těš se Stando, ty Hitlere ze školních lavic… petruschka

Renegade: díl 7. a 8. A máme tu další pokračování Harleyovi povídky Renegade: Life out of Brotherhood of Steel, tohle k tomu připsal sám velký autor: Čau, po dlouhý době zas byl nějakej čásek a tak je tu pokračování povídky. Přiznávám, že to mělo mít původně tak čtyři díly, ale nějak se mi to zaplejtá... no doufám, že to neni na škodu... Harley. Na škodu? Dělá si srandu? :-) RATMAN

29.8.2002 Do Navarra snadno a rychle

Do Navarra snadno a rychle V Příručce ďáblova spratka, jsem popsal, jak se dostat do Navarra bez boje i při nízké řeči. Všiml jsem si, že ve vychytávkách tato, pro mnohé jistě známá věc, není a jelikož je to docela důležitý trik, tak jsem ji pohotově doplnil. Pro lepší představivost jsem do screenshotů F2 přidal i grafický návod jak na to. RATMAN

28.8.2002 Mozky, mozký, móóózkýýý! - Mapovač 0.96b

Mozky, mozký, móóózkýýý! Už dlouho jsme tu neměli pořádný postkatastrofický film – poslední velké projekty, o nichž vím, byly propadáky Vodní svět (ten ještě šel) a Pošťák (ten nešel – nevím jestli to je fáma, ale slyšel jsem, že jakýsi filmový kritik se o něm vyjádřil v tom smyslu, že není tak hrozný… teprve později se zjistilo, že při promítání tehdy někdo ztratil několik prostředních kotoučů. Snímek tak byl neúmyslně zkrácen o 40 minut a nikdo si toho nevšiml – tak plytký a oslizlým patosem a nacionalismem je ten film napěchovaný) .
Na stránce DaC jsem se však dočetl, že tento neradostný stav snad brzy změní nový snímek 28 Days Later (28 dní poté). Ten, zdá se, celkem zdařile kombinuje mé snad nejoblíbenější filmové žánry – postapo… a zombie horor! Čtete správně – od dob Noci živých mrtvých už uběhlo drahně vody, ale má oblíbená hláška: „Mozky, mozkýýý!!!“,kterou už od puberty úspěšně straším sestru, by opět mohla zaznít pláten z pláten kin. Abych vám lehce přiblížil dějovou linii:
Jednoho dne se obyčejný chlápek – povoláním jízdní kurýr (prostě poslíček na kole) - probouzí v opuštěné londýnské nemocnici a postupně zjišťuje, že je patrně jediným žijícím člověkem v celém Londýně… nebo Anglii? … nebo na světě? Nikdo neví a nikdo taky dlouho nic neobjasní. Vše se odehrává z pohledu opuštěného, zmateného človíčka, který může jen tušit skutečný rozsah katastrofy (jestli vám tenhle úvod připomíná Den Trifidů, tak nejste sami). Úvodní scény, kdy hlavní hrdina bloudí polonahý zdevastovaným centrem liduprázdného Londýna, to vše doprovázeno skvělou hudbou a snímáno působivou polo-amatérskou kamerou, vám jen tak něco z paměti nevymaže (jak praví kritik, který shlédl předpremiéru). Po nějaké době, kdy se muž začíná pomalu smiřovat se svou pozicí posledního člověka na planetě, vchází na scénu mí oblíbenci zombíci – tentokráte vyrobeni jakýmsi zákeřným virem, který je nutí rozsápat co nejbrutálněji všechny přeživší a šířit dále nákazu. Postupně se ukazuje, že náš hrdina není jediný ne/šťastný, který přežil (zatím) a film se mění v působivou kombinaci citlivého snímku o lidskosti a krvavých orgií páraných tkání, vyhřezlých střev a mozků rozplesklých o zeď :)
Tolik tedy k ději – snad ještě dodám, že režie se neujal nikdo jiný, než režisér Trainspottingu a Mělkého hrobu Danny Boyle, což kvalitu už přímo zaručuje (snad). Na oficiální stránce je ke shlédnutí i kratičká ukázka (jinak tam snad nic jiného nenajdete).
Jestliže vás tato kombinace postapo… a hororu navnadila, rád bych vám nabídl něco podobného v papírové formě (praktické – když se strachy potento, máte se aspoň čím utřít, což s filmovým pásem vykonáte jen stěží… klouže to až na záda a navíc se můžete říznout do zadečku). Jde o zběsilou sci-fi akci Cesta krve od jednoho z našich nejúspěšnějších autorů podobného braku Jirky Kulhánka. Stáhnout si to můžete ze stránek Robova (první a druhý díl v zipu), na nichž najdete slušnou sbírku on-line knih nebo - pokud kluci zapracují - snad i od nás. Jen upozorňuji, že jde o dvoudílnou bichli – jedna kniha tlustší než druhá, ale zaručuju, že pokud vás neznechutí nějaké to vypárané, hnijící střevo nebo šplouchající mozkomíšní tekutina, přečtete to skoro na jeden zátah... s přestávkami na fyziologické potřeby... petruschka

Mapovač 0.96b Team X si opravdu nedává načas a tak tu máme další verzi mapovače – tentokrát má být opraveno pár bugů a přidán je taky čudlík Save as. Stahujte mapovač 0.96b. petruschka

27.8.2002 My s vámi, vy s námi

My s vámi, vy s námi Abychom vám dokázali, jak si vážíme každého návštěvníka těchto stránek, rozhodli jsme se, že vám přispěcháme na pomoc při záchraně světa a to právě díky této modifikaci Falloutu Tactics. O co že jde? Je to prosté- ve spolupráci s ostatními, co pro vás připravují tyhle stránky, jsem vložil naše ctěné podobenky do první mise FT, takže místo Farsight a Stitche začnete s pěti novými rekruty: JaWem- demoličním expertem, Ratmanem- polním doktůrkem, petruschkou- známým to kutilem, chekotayem- zámečníkem a Daemonem- dokonalým vojákem. Postavy jsou na druhém levelu, takže jsem jim trošku ubral vybavení, aby se hra příliš nezjednodušila. Ovšem nejen rekruty je živ člověk, tak jako bonus v mapě najdete i starou známou brahmínku Bess, které můžete prodávat ukořistěné vybavení, ke kterému přibylo pár zajímavějších kousků, např. fusion cola nebo ghoulí brnění. Modifikaci jsme testovali spolu s JaWem na verzi 1.27, takže by s ní neměl být žádný problém. Jak je to s ostatními verzemi nevím, ale snad se žádné mouchy neobjeví. Samozřejmě, že asi ne všichni máte Fallout Tactics nebo náladu si tenhle mod odzkoušet, takže aby jste s toho měli alespoň něco, tak jsem pro vás típl dva obrázky: Na prvním uvidíte nastoupenou jednotku v plné parádě a na druhém charakteristiky mé ctěné maličkosti:) Čtěte příbalový leták, veškeré nežádoucí účinky konzultujte se svým uninstallem či reinstallem. RATMAN

26.8.2002 Mapovač konečně použitelný! - Chrisovy otázky a odpovědi - Nový MOD pro F2 - Spěchající šrotovistě aneb Steel of Haste - Jak sestavovat postavy do multiplayeru FT?

Mapovač konečně použitelný! Na diskuzním fóru BIS vypadlo z člena Teamu X Dimse, že světlo světa spatřila další verze mnohoslibného mapovače – tentokrát s označením 0.96a. Přibylo pár praktických vylepšení, která už podle mě umožňují trochu se do toho obout a stvořit opravdový MOD a ne zase další změnu popisku brokovnice nebo byť zábavné, přec pičovinky typu hrajícího oštěpu. Takže co je nového:
-Přidávání nových objektů do map
-Kreslení podlah a střech
-Vymazávání objektů
-Změny vlastností objektů
-Ukládání změn do map
-Update navigátoru
Stahovat můžete odtud a k nahlédnutí je i pozměněný obrázek Chrámu zkoušek – takhle nějak by podle mě vypadal, kdyby jej postavili v Chánově… petruschka

Chrisovy otázky a odpovědi Před nějakou dobou nás Jay Kowalski obšťastnil několika obrázky a zajímavými soubory, které vypitval z Falloutu 2. Rozhodli jsme se tyto záhady předhodit člověku z nejpovolanějších – Chrisi Avellonovi. Snad se těchto otázek a odpovědí dočkáme v dalším updatu Bible (který už možná nebudu překládat :( ), ale zatím můžeme využít přednostního práva a obeznámit vás s výsledky hledání rovnou:
Otázka: 1. V \data\party.txt a \text\english\game\MISC.MSG byl záznam s 25. členy vaší party, z nichž jména některých mi vůbec nic neříkají např: Maria (snad starší verze Mirie?), McRae (Cassidy?), Doc, Chicken (Kuře), Karl (ten ožrala z Denu?) a dokonce někdo jménem Kufr auta. Jsou to nepoužití NPC nebo jde jen o starší alterega současné party?
Odpověď: 1.
Marií si nejsem jistý. Snad to byla opravdu starší verze Mirie.
McRae byl původně Cassidy.
Doc – netuším.
Kuře mělo být původně NPC, které se vyklube z velikonočnío vajíčka (to jde najít v podzemí obchodu se zbraněmi v New Renu).
Karl – nevím.
Kufr Auta – nevím. Nejspíš to mělo být něco jako chodící inventář nebo kufr, který měl následovat vaši postavu, ale jistě to nevím.
Otázka: 2.
Další záhada – co má znament tenhle obrázek (mapper2.lbm) ze souborů data? Vypadá to skoro jako nějaký zapomenutý editor. Co takhle to uvolnit pro veřejnost? No jo… asi to byla naivní otázka, ale naděje umírá poslední…
Odpověď: 2.
Tohle je soubor obrázků, které používal náš mapovač pro svůj interface. Všechno to bylo hezky na jednom místě v .lbm souboru a koordináty jednotlivých částí byly zakódovány ve zdrojovém kódu mapovače.
Otázka: 3.
Další otázka: Tyhle názvy videí jsou v naming.txt ale ne v master.dat:
timeout.mve – čas vypršel
adestroy.mve – Zničené Arroyo s umírajícím Hakuninem
car.mve – Startování auta
cartucci.mve - Rodina Cartucci kšeftuje s Enklávou
dethclaw.mve – Setkání s vůdcem Páračů
enclave.mve – Zajatci Enklávy prchají na tanker
Odpověď: 3
timeout.mve – čas vypršel: Tenhle obrázek se objeví, když hraješ F2 po opravdu mnoho herních let (pozn. Tuším, že hra skončí asi po 13-nácti letech, ale ohanbí do ohně za to nedám). Museli jsme z programátorských příčin dát někde zarážku. Teď k dalším filmům.
adestroy.mve – Zničené Arroyo s umírajícím Hakuninem
car.mve – Startování auta: Původně jsme chtěli obrázek pro startování auta – Vrrrooům. VrrrrOOOOm.
cartucci.mve - Rodina Cartucci kšeftuje s Enklávou: To měl být filmeček pro setkání Salvatorů s Enklávou v pustině za New Renem. Cartucci byl myslím původní název Tima Caina pro Salvatorovi. Nakonec jsme se rozhodli vložit radši místo filmu střihovou scénu v enginu hry.
dethclaw.mve – Setkání s vůdcem Páračů
enclave.mve – Zajatci Enklávy prchají na tanker
To co se tam píše – prostě jsme ty filmy nakonec neudělali.
Otázka: 4.
Proč se o Hubolozích v některých souborech píše jako o Elronologistech?
Odpověď: 4.
To bylo původní jméno Hubologů.
Otázka: 5.
Při šmejdění po oficiálních stránkách F2 narazil můj spolupracovník JaW na tenhle zajímavý obrázek. Co mají znamenat ty přídavné nádrže místo kufru? Je to nějaký druh raketového pohonu, přídavný motor nebo co?
Odpověď: 5.
Tady ještě odpověď nemám. (pozn. Jak pravidelní čtenáři našich stránek jistě vědí, povedlo se nám s Jayovou pomocí identifikovat tyhle podivné nádrže jako raketový pohon, který používal Mad Max ve stejnojmenné sérii filmů).
Otázka: 6.
Co proboha hulili designéři F1, když navrhovali lokaci Nory? Mluvící mývalové?! Asi to bylo dobrý zboží, co? :)
Odpověď: 6.
No, bylo to prostě jen okamžité vnuknutí. Někdy se s odstupem času takový nápad osvědčí jako dobrý a někdy prostě ne. :) petruschka

Nový MOD pro F2 Na stránkách DaC jsem narazil na nový zajímavý MOD, který by měl obnášet změny snad všech podstatných částí F2 od zbraní a jejich popisů po takové vychytávky jako rychlejší boje nebo užitečnější alkohol. Samotný autor Mack_The_Knife k tomu říká toto:
Jestli se rozhodnete stáhnout tenhle MOD, mějte s ním trpělivost. Vzpomínáte si na začátek F2 a jak to všechno bylo v prvních lokacích nudné a jednotvárné a rozjelo se to až později? No tenhle MOD je F2 v tomhle ohledu dost podobný. Chrám zkoušek, Arroyo a Klamath jsou sice o dost vylepšené, ale ještě to není ono… jen se dostaňte do Denu a tam to začne naplno! Od Denu až k hlavní základně Enklávy tenhle MOD stojí za všechny prachy!
Takže jestli vás Mackova slova zlákala a starý dobrý Fallout 2 vás už po stopadesáté nebaví, stahujte odtud DATovou verzi velkou asi 2,77 mega. Nebo odtudlenc neDATovou verzi velkou jen 111 kilo… petruschka

Spěchající šrotovistě aneb Steel of Haste Postakalyptických her je relativně dost – většinou jde o RPG nebo různé akční hrátky se zvířátky, napadlo vás ale někdy, zahrát si postapoklayptickou závodní hru? No, snad už brzy (možná koncem roku) budete mít možnost pěkně prohnat čtyřkolé kusy nahrubo posvařovaného plechu s nadupaným motorem v postapo… závodní hře Steel of Haste aneb Spěchající ocel :) . Hra se má odehrávat ve světě stiženém lidskou blbostí neboli atomovou válkou, kdy se do zničených měst po letech vracejí první (díky radiaci kapku změnění) lidé a nemají patrně na práci nic lepšího, než pořádat závody aut... dementi. Nebudete si ovšem jen vozit zmutované zadky (tři půlky, ozubený svěrač atd. znáte to…) ve vozítkách jako vystřižených z Mad Maxe – do hry má být zabudován i příběh a možnost všemožně si své pojízdné šrotoviště vylepšovat. Z příběhu je známo zatím jen to, že budete hrát za Angela - syna místního vládce Monarchy a půjde zas o nějakou tu lásku a zradu…blablabla… Ve hře jsou zastoupeny 3 hlavní klany, které se liší jak různým stupněm zmutovanosti, tak i různorodými čtyřkolkami. Klan Vlků tak sází na nezastavitelnou, byť kapku těžkopádnou opancéřovanou sílu, klan Škorpionů spoléhá na rychlost, snadnou manévrovatelnost a z toho vyplývající minimální pancéřování a Krysy jsou někde mezi těmito dvěma extrémy. Bližší informace i nějaké ty obrázky hledejte na stránkách našeho hostitele anuswebu. petruschka

Jak sestavovat... Poslední dobou mám chuť psát samé návody a jelikož se do našeho milovaného klanu přidalo hodně nováčků, rozhodl jsem se, že by nebylo od věci, kdybych sepsal pár rad, jak si sestavit postavy pro jednotlivé bodové limity. Návod jsem psal spíš jako nakopnutí správným směrem, nesetkáte se v něm s extra přesnými požadavky a také jsem neprozradil žádné vylepšovací triky (nejsem přeci blbej:). Najdete v něm rady pro nejčastěji používané bodové limity, což mohou využít nejen začátečníci, ale i pokročilejší hráči, pokud s daným limitem doposud nehráli. Návod jistě není bezchybný, ale lepší než drátem do oka ne? :-) RATMAN

25.8.2002 Další bugy do sbírky - Rychlonožka F2: Daemon zase první

Další bugy do sbírky Naše sbírka bugů se rozrostla o pár nových kousků. Nutno říct, že se jedná o kousky opravdu vypečené. Kudlanka například zjistil, co je nejúčinnější droga ve FT! Není to fusion cola, jak jsem se až do dnešního rána domníval, alébrž megafon. Ano, čtete správě, vždyť žádná jiná droga nedokáže zvýšit maximum HitBodů 150 000x… Dalších pár kousků poslal Daemon: Posílám dva bugy, které jsem nedávno objevil. Na prvním je vidět jak si dvěře v Modocu, vyšly trochu ven navzduch. A na druhých dvou pak neobvyklé umírání dětí v Denu, kdy po nich zůstatnou stát nohy. A poslední obrázek mám od Slaverra (Slaverr@email.cz), kterému se díky modifikaci (usnesl neomezenou váhu) podařilo sebrat kus knihovny!! Daemon. RATMAN

Rychlonožka F2: Daemon zase první Už skoro týden mi v poště leží od Daemona další úspěšný pokus o zdolání Fallouta 2 v co nejrychlejším možném čase. Poslední dobou jsem trochu mimo, petruš má modem na správce, chekotay se dovolenkuje a jen Ratman neúnavně aktualizuje. K této aktualizaci mě dokonce Daemon musel dokopat svými osmimílovými botami přímo ... však víte kam. Špatně se mi sedí a tak to má naprosto opačný účinek. Přes neskonalou bolest však musím rekord na stránky zaznamenat, Daemonovy okované cvičky mě začínají hrozit i ve snech, i když by se mi měly spíše zdát nějaké čuňačinky! :/. A aby se mi dnes zdály, překonám zdánlivě nepřekonatelnou bolest! Tak tedy: Neúnavný souboj dvou pekelných mužů nekončí. Miska vah se zase pro změnu převážila na stranu Daemona. Jak dlouho to vydrží a jestli už Lucifer neztratil nervy, se dozvíme v následujících dnech! Nechám raději promluvit současného vůdce všech zběsilých chodců a olympijského šampióna v rychlochůzi, Daemona: Sice jen o asi 2 hodiny lepší, ale na první místo stačí. Podle mě by to klidně šlo překonat ještě i o několik dní, ale to zase někdy jindy... Tady to máte. Stejně si myslím, že chvílemi běžel :/. JaW

24.8.2002 Příručka ďáblova spratka
Příručka ďáblova spratka Už dlouho jsem měl chuť napsat nějaký pěkný návod. Před více než týdnem jsem se konečně rozhoupal a začal psát návod na dohrání Falloutu 2 za zlou postavu. Byla to fuška, co vám budu povídat, myslel jsem, že se z toho asi pose…, ale nakonec jsem vždy stihnul doběhnout do oné místnůstky a poté pokračovat ve psaní. Původní plán byl dokončit návod někdy počátkem září, ale posledních pár dní jsem se do toho zažral a navíc mě ještě popohnal vzkaz v knize hostí (zajímavé, tři roky si nikdo nestěžuje a hned jak začnu psát…:). Návod jsem nepsal jen jako seznam úkolů, ale snažil jsem se spíš, aby se jednalo o normálního průvodce hrou, který pochopí i lidé, co F2 v životě neviděli. Samozřejmě jsem nepsal jen z paměti, pro upřesnění některých úkolů, jsem hru rozehrál znovu (už snad po 150tý…), což sice návod zbavuje většiny chyb, ale také některých úkolů o kterých vím, že existují, ale protože jsem je neplnil, tak je raději neuvádím. Dočkáte se jich snad v dalších verzi, na kterou se vrhnu jakmile budu mít opět náladu. Pokud objevíte nějaké chyby nebo budete mít nějaké připomínky a nápady, tak mi napište na mail, budu jedině rád. Teď jen načerpám nové síly a kdo ví… třeba sepíšu i něco podobného pro Fallout 1:) RATMAN

23.8.2002 Zabijákem snadno a rychle

Zabijákem snadno a rychle O MODech Fallout Tactics se obvykle příliš nerozepisuju, většinou totiž jde o multiplayerové řežby, se kterými nemám příliš mnoho zkušeností. Tentokrát jsem ale na NMA narazil na zajímavou singleplayerovou (teda myslím) modifikaci s názvem New Genesis Assassins (Vrahové z Nové Genesis), která příjemně zabrnkala na temnější stránky mé veskrze příjemné osobnosti nájemného zabijáka :) MOD je zatím spíše v počáteční fázi a po minulých zkušenostech bych se ani moc nedivil, kdyby tam i zůstal, ale nic nám nebrání říct si něco k jeho příběhu:
Nový starosta vísky Genesis započal s přestavbou města k obrazu svému – cílem je patrně jakási bezzločinecká (nudná) utopie jménem Nová Genesis. Prvním krokem je samozřejmě zbavit se veškerého zločineckého póvlu a k tomu potřebuje někoho, kdo se nezdráhá kapku si zašpinit ruce – a to krví až po lokty… K tomuto účelu se mu znamenitě hodíš ty – nájemný zabiják, toho času v místní base. Dostáváš do lochu psaníčko s nabídkou, která se neodmítá: Vyčisti město od dvou největších gangů a budeš puštěn na svobodu…
Jak vidíte, příběh je celkem tuctová zabíjačka, ale kdo by se zdráhal kapku proluftovat hlavně své staré dobré upilované brokovnice? …sakra! Upilovaná dvojhlavňovka vlastně ve Fo:T není… bastardi… petruschka

22.8.2002 Astro: Jaderný spad díl 3. a 4. - Můj životopis

Astro: Jaderný spad díl 3. a 4. Astro poslal další díl své povídky Jaderný spad, ale asi bude lepší, když si to okomentuje sám: Zdravím!Pokuď jste si mysleli,že jsem na vás zapomněl tak jste se mýlili.Vím trvalo to dlouho,ale Jaderný Spad pokračuje!Mám silného konkurenta a proto se hodlám víc snažit. Zdraví Astro! Čtěte tady. RATMAN

Můj životopis Po vzoru Velkých Budovatelů Vaultu jsem se i já rozhodl napsat něco o sobě. Bylo to těžké rozhodování, a nakonec jsem stejně v obavách před haldou výbušných dopisů neuvedl svou adresu. Nyní tedy o mně víte (téměř) vše. chekotay

21.8.2002 Kvanta bugů

Kvanta bugů Rubrika chyby hry se rozrostla o dalších pár kousků a to už nejen z Falloutu 2, ale i z F1 a FT. Tak z poloviny se nejedná o novinky, ale spíš o stařinky, protože jsem prohledal stránky a co se hodilo, to jsem tam dal. Je jich poměrně hodně, takže je tu všechny vyjmenovávat nebudu, podívejte se na to přímo v chybách. (které jsem přemístil z Falloutu 2 pod společné). Ovšem bez novinek se aktualizace moc neobejde, takže si můžete prohlédnout zazděného párače od Jakoba a jednu "novinku" na kterou jsme přišli v sobotu s klanem. (mimochodem- pěkně mi to zkazilo náladu a FT se na mém žebříčku oblíbených her propadl o pár míst dolů) RATMAN

20.8.2002 Fallout kvíz - Harley-Renegade, 5.a 6.část - Další šokující odhalení! :-)

Fallout kvíz Nedávno se tu objevila beta verze flashového kvízu od Phoenixe ve které jste si mohli otestovat své znalosti Falloutu 2. Díky velkému úspěchu se Phoenix pustil do vylepšování a kvíz obdařil příběhem, obrázky a hlavně- obrovským množstvím dalších otázek. S vymýšlením nových jsem pomáhal i já, takže v programu si můžete vyzkoušet znalosti nejen z Falloutu 1 a 2, ale i z FT a hlavně Vaultu šílené brahmíny:) Kvíz zabalený do ZIPu o velikosti necelých 400 kB si můžete stáhnout tady. RATMAN

Harley-Renegade, 5.a 6.část Harley napsal další dva díly své povídky Renegade: Life out of Brotherhood of Steel a sám k tomu dodává: Čau, jelikož pořebuju nějaký chechtáky na dostavení motorky, tak zase chodim na brigádu, a protože mě to psaní nějak začalo bavit, a prozíravě jsem věděl, že dneska už budu k nepoužití, tak jsem si dal včera eště kafe a ve dvě v noci sem dopsal další dvě kapitoly... Jenom doufam, že v tom neni moc chyb :)). Je to takový cestopisnější a oddechový, ale musí to tam bejt, aby příběh hezky zapadal do sebe. Už v příštích dílech můžu snad zase slíbit nějakou akci... Harley RATMAN

Další šokující odhalení! :-) No ono to zase tak velké odhalení natož ještě šokující není, spíš je to taková zajímavost od Daemona (který mě předevčírem požádal, jestli bych mohl zjistit tajemství lokace Uprising a nakonec si ho stejně zjistil sám:) Takže: U popisku k lokaci BROTHERS GRIMM jsem si všim, že není zmíněno o tom, že bratři Grimmové se přidají k Bratrstvu. To je ovšem nesmíte zabít, ale pomoct jim a pak s nimi promluvit. Tím jim dokážete, že ne všichni lidi a hlavně BoS nejsou takový, jak se mezi mutanty povídá. Jak dokladají přiložené screenshoty, oba se po nějaké době k Bratrstvu přidají. Jak dobří jsou bojovníci nevím, jelikož už jsem v té době měl squadru plnou. Toť pro dnešek vše, Howk, domluvil jsem! Daemon Budiž tedy ke Grimmům tato poznámka doplněna. Amen. RATMAN

19.8.2002 Pánové a dámy, fetujte s námi! - UPRISING: šokující odhalení!

Pánové a dámy, fetujte s námi! Ne, nebojte se, nedali jsme se na to svinstvo, jen mě dlouhou dobu štvalo, že když hraju Fallout Tactics, tak pořádně nevím, jaká je účinnost některých drog a po té co si je vyzkouším, tak za pár dní zase zapomenu co přesně dělali. Takže jsem vše sepsal do (ne)přehledných tabulek. Najdete v nich účinky drog, hmotnost, maximum vlastností které lze pomocí nic dosáhnout a samozřejmě popis. Bohužel se mi nezdařilo spočítat dobu, po kterou působí, po deseti minutách hraní se stopkami jsem to vzdal. Jelikož z multiplayeru vím, že 10 minut skoro žádná droga nepůsobí, tak se s tímto problémem zkusím poprat a pokud se to podaří, tak tuto veledůležitou položku přidat. Vše je testováno na člověku, časem možná přidám i ostatní rasy. Takže jukněte na to tadyhle. RATMAN

UPRISING: šokující odhalení! Trápili jste si hlavinky při snaze rozluštit co v sobě skrývá náhodná lokace Uprising? (český název bohužel neznám) Já sice ne, ale když mě včera Daemon požádal, jestli bych to mohl zjistit, neváhal jsem a pustil se do této náročné detektivní práce. Díky editoru FT to ovšem nebyl žádný problém, jednoduše jsem si tuto náhodnou lokaci otevřel a odemknul si dveře. Pak jsem vstoupil dovnitř. V malé místnůstce není nic k ukořistění, proto jsem sešel dolů po schodech. Co jsem tam našel? No přece nic. Čekali jste snad Elvise? :-) RATMAN

18.8.2002 John Wydham: Den Trifidů - Harley-Renegade, 3.a 4.část - Highwayman vs. Mad Max - Wolf a Tragic ve F2 - Harley a bug z F1

John Wydham: den Trifidů K této knize mě přivedl petruš, když psal, že ji sháněl ve městě v knižní podobě a nikde ji neměli. Nakonec ji našel na internetu alespoň převedenou do formátu DOC. "Originál" jsem stáhnul tady. Tato kniha určitě patří na naše stránky, proto jsem ji převedl do HTML, aby jste si ji mohli kdekoliv přečíst. Je zařazena do povídek na pokračování. Stáhnout si tam můžete i ten originál. JaW

Harley-Renegade, 3.a 4.část Protože se vám úvodní dvě části povídky na pokračování s názvem Renegade: Life out of Brotherhood of Steel líbily, napsal Harley další dvě části, které naleznete přímo zde. Doufejme, že mu psaní vydrží co nejdéle. Příjemné počtení. JaW


Highwayman vs. Mad Max Higwayman, auto z Fallout 2, měl mít původně tuto podobu. Nedávno jsem tento obrázek na stránky dával s tím, že nevím o co de. Od už nevím koho mi přišla odpověď, že to jsou přece tužkové baterky :-). Před pár dny mi přišla od Jay Kowalskiho lepší odpověď: Víš jaks psal o tý káře, co měla bordel na kufru...podívej se na http://cc5.cc.cc.ca.us/boomerang/art/maxcar3.jpg, nepřipomíná ti to něco??? To je "concept art" k Mad Maxovi 2 (Road Warrior), případně se mrkni na obrázky z přílohy, sou z www.madmaxmovies.com. Možná to tvůrci F2 oddělali, aby neporušili nějaký kopyrajty...dostal sem se k tomu úplně náhodou, když sem hledal obrázek sawed-off brokárny...jedinej výsledek, kterýho dosáhl aj petrushka je ten, že mě to hodilo spoustu nepovolenejch držení zbraně, zákonů, pašování drog a Mad Maxe... Takže zavěr: Nápadně se podobá autu, se kterým se proháněl po silnicích Mad Max, viz. obr.1, obr.2, obr.3. Do hry se auto v tomto kabátku pravděpodobně nedostalo kvůli možným budoucím problémům s autorským právem. JaW

Wolf a Tragic ve F2 Wolfik našel ještě jeden pop-kulturní odkaz ve Falloutu 2: Hele, v sekci Pop-kulturní odkazy ti chybí tenhle: Tragic, the Garnering je ve skutečnosti narážka na hru co hraju - Magic, the Gathering. Díval jsem se na karmické tituly a ten text: "Bohužel, už je to tak. Jsi závislý na karetní hře "Tragic the Garnering". Cítíš neustálé nutkání shánět nové a nové sady karet" Je pravdivý (já už mám nasbíráno kolem 800 karet :-) Wolfik Děkujeme pěkně. JaW

Harley a bug z F1 Harleyova aktivita neustává. Tentokráte narazil na chybu ve Falloutu 1. Jestliže dokážete prohledat rukou skříň skrze stěnu, která je postavená ve vedlejší místnosti, tak vás to asi zajímat nebude. Ostatní vlezte sem. JaW

16.8.2002 Komixovitý Fallout - Bob, Fallout a Mad Max

Komixovitý Fallout Jay Kowalski se neomezuje jen na zbrojní aktivity a hrabání se v souborech Falloutu (mimochodem - obojí nese nezvykle bohaté plody), ale připravil pro nás i velice hezké obrázky našich starých známých ze světa Falloutu: 2x jacísi nukleární hrdinové Nuke a Radon, Vault Dweller, krasavice Laura, do zad střílející hajz...ehm - kumpán Ian a konečně krásná mrcha Lynette. Abych ho zas nepřechválil :) - nejde přímo o jeho díla, ale portréty vytvořené s pomocí utility Heromachine (něco jako Stroj na hrdiny). Flashový prográmek si lze snadno stáhnout – zadat mu základní údaje jako: barvy, typ hrdiny (fantasy, superhrdina apod.), oblečení atd. a ve finále vám vyjede komixoidní podobenka vašeho vysněného bohatýra. Můj osobní favorit je Ilja Muromec a Čurila Plenkovič... petruschka

Bob, Fallout a Mad Max Náš věrný zásobovač Jay Kowalski opět poslal několikero zajímavostí. Tou první je onen slíbený obrázek Boba, prodávajícího své vyhlášené pochoutky, který se nachází ve spořiči obrazovky s padajícími atomovkami. Druhou je pár postřehů z Filmu Mad Max: No, tak sem se teď chvílu probíral stránkama o Mad Maxovi (www.madmaxmovies.com) a v sekci "references" sem narazil na odkaz z Falloutu. Původní majitel Dogmeata byl chlápek v kožený bundě...Max měl taky čokla a koženou bundu:) Teda nevím v kterým díle toho psa měl, viděl sem jenom dvojku a trojku a už si to moc nepamatuju...
V původním anglickém znění je to: "In the area known as JunkTown, there is a citizen who cannot get into his house because a vicious dog is guarding the door. The frustrated man mentions the dog was previously owned by a man with a black leather jacket. If your player character walks past the dog wearing a black leather jacket (for armor), "Dogmeat" will think you are his former master and stay with you for life. The canine companion is one of the most valuable allies to have in the campaign. When I play Fallout, Dogmeat saves my life again and again."
Možná že už to bylo někde rečený, ale kožená bunda ve Falloutech je taky podle Mad Maxe. Měl totiž "jednu ruku dlouhou", lépe řečeno měl jeden rukáv utrženej... Mimo jiné je v Mad Maxovi dva místo jménem Broken Hills, což by nejspíš mělo být nějaké vrakoviště (možná se tak jmenuje místo, kde se to natáčelo...)
Doufám, že Maxe budou zase brzo dávat...sem na to teď nějakej vysazenej:) Dickeso a.k.a. Jay Kowalski RATMAN

15.8.2002 Harley-Renegade: Life out of Brotherhood of Steel - Harley a jeho bugy z F2

Harley-Renegade: Life ... Všichni máme rádi povídky a poslední dobou jich chodí opravdu hodně. Teď se přidal i Harley se svojí první povídkou Renegade: Life out of Brotherhood of Steel. Pan "moc silná motorka" říká: Čau lidi, moc rád čtu ty povídky na vašich stránkách a nedalo mi to a pokusil jsem se taky něco sesmolit a tak vám to posílám. Tak kdyby se vám to nezdálo úplně blbý, tak to tam dejte mezi ně, a kdyby si chtěl někdo přečíst jak to dopadne, tak už mam rozmyšlený i další díly, který by šly hodit na monitor... Zdraví Harley Čtěte a posléze dle svého nejlepšího uvážení hodnoťte přímo tady. Aby náhodou Harley neremcal a nemusel sem to pak předělávat, tak sem to nechal v originálním oblečku. JaW

Harley a jeho bugy z F2 Aby toho nebylo od Harleye málo, tak tady máte ještě nějaké grafické chybky z Falloutu 2. JaW

14.8.2002 Zbraně? Hrrr na ně!!!!! - Nukleární Morrowind

Zbraně? Hrrr na ně!!!!! Včera jste si mohli stáhnout originál velice vydařeného dílka, které vytvořil Jay Kowalski- Zbraně Falloutu vs. realita, kde porovnává zbraně ze hry s jejich skutečnými protějšky. HTML verze se měla objevit už včera, ale vysadil mi monitor, takže se zpracování krapet pozdrželo. Dnes je vše v pořádku ( až na ty zku*vený, pod*laný povodně:(((((((( ), takže se v klidu můžete začíst do tohoto rozsáhlého popisu. Velikost se mi podařilo zmenšit na polovinu, ale pro pomalé připojení je to i tak příliš, takže je rozdělené na tři části: v první se dozvíte mnoho zajímavých informací o munici a pistolích, v druhé části najdete samopaly a brokovnice, v třetí části ten zbytek- pušky, kulomety a ostatní (granátomet). Jayovi musím složit velkou poklonu, udělat něco takového chce opravdu velké znalosti a odhodlání. Takže lidi- čtěte! Dozvíte se kvanta zajímavých informací. RATMAN

Nukleární Morrowind Pro majitele RPG hry Morrowind (kterým můžu leda tak závistí poslintat jejich nadupané mašiny, které tenhle skvost utáhnou) mám dobrou nebo alespoň zajímavou zprávu. Jak jsem se dozvěděl ze stránky Dřepni a kryj se, chystá na vás tým ApocalypsE totální konverzi fantasy světa Morrowindu do post-nukleární, post-katastrofické, pseudo-fifties, alternativní anti-utopické reality jaderného spadu (takže příděl cizích slov na den vyčerpán). Projekt je zatím ve fázi rozjezdu, takže mu držte palce, ať nevyhoří jako podobné, velkohubě ohlašované konverze připravované např. s pomocí editoru Arcana nebo Dungeon Siege… no nebuďme zas tak pesimističtí - snad o posledně jmenovaných projektech ještě uslyšíme, ale zatím to vypadá, že z fáze rozjezdu přešly plynule do fáze hybernace nebo rovnou hnilobného rozkladu. Konečník hlášení… petruschka

13.8.2002 Honzova galerie se rozrůstá - Dočkáme se editoru Falloutu? - Jay Kowalski: Zbraně Falloutu vs. realita - Grafický bug F2 od Phoenixe - Lucifer zas obul sedmimílové botky - Jakob 3. v "Rychlonožce F1" - Wolf a jeho screen z F1

Honzova galerie se rozrůstá Náš dvorní všeumělec Honza Doležálek si na nás zase vzpoměl (spíš mám dojem, že mu díky mnohahodinovým ICQ pokecům vůbec nedávám možnost zapomenout na nás, i kdyby sebevíce chtěl :) , a tak tu od něj máme tři opravdu velice zdařilé obrázky pajduláků ze světa Falloutu - fall01, fall02, fall03. Vaší pozornosti doporučuji obzvláště v pořadí druhý obrázek sličné děvy, jejíž oděv zcela jistě příliš nechrání před radškorpioními klepety ani chtivými pohledy vilných ghoulů. Ostatně – nechť promluví Hanz sám: Ahoj, tak jsem se po dlouhé době dostal k tomu, abych vám poslal zase nějaký malý příspěvek... Teď je to několik postaviček, které si já představuji ve světě Falloutu. Nakreslil jsem jich víc, ale nestihnul všechny nascanovat, takže je brzy pošlu. Navíc jsem si koupil tři nové tužky :o) takže další budou následovat. Ahoj a brahmíně zdar, Honza. Nezbývá než doufat, že se zbytku dílek dočkáme co nejdříve. A abych vás navnadil na příští Honzův příspěvek, prozradím jen, že s ním už mám domluvené sezení na mé akty, takže se máte na co těšit… petruschka

Dočkáme se editoru Falloutu? Chris Avellone se patrně rozhodl setřepat ze zad BISu hysterické fandy, vyjící s krvavou pěnu u úst své požadavky na Fallout 3. Zdá se, že se jim rozhodl zacpat hubu uvolněním editoru hry (Boží požehnání na tebe i tvé potomstvo, Chrisi! Za tohle si to zasloužíš), a tak na fóru BIS publikoval malou anketku na téma: Chtěli byste editor Falloutu hned a bez dokumentace nebo si radši počkáte až jej uvolníme i s manuálem? Zde je jeho kompletní proslov:
Tato otázka je čistě hypotetická. Možná z toho sejde, ale jsem prostě zvědavý, jaký máte názor na případné uvolnění editoru Falloutů.
Avšak předtím než odpovíte, vemte na vědomí pár podstatných faktů.
Za prvé - tyhle editory nejsou žádný Svatý grál. Při jejich použití se nad vámi neotevřou nebesa a neosvítí vás božské vnuknutí, díky kterému hravě uskutečníte každý herní scénář, který vás napadne – to platí tím spíše, že skriptování a dialogy jsou řešeny samostaně. Navíc, možná po pěti minutách šťourání v editoru zjistíte, že vaše oči krvácejí a na prstech vám naskočila divná vyrážka, kterou si ZA ŽÁDNÝCH OKOLNOSTÍ NEŠKRÁBEJTE!
Za druhé - BIS vám nebude moci poskytnout k editorům nějakou formu online podpory a v nejbližší budoucnosti se nedočkáte ani podpůrné dokumentace. Těch pár lidiček (cca 2) co se v tom vyznají, mají teď plné ruce práce na dalším projektu. Jestli nám dáte pár měsíců, snad nějakou dokumentaci sesmolíme, ale online podpora je velice nepravděpodobná.
Za třetí - v editoru není zahrnut zdrojový kód (Chris později doplnil, že hlavní problém s uvolněním z. kódu spočívá v tom, že jeho součástí je zvukový kód jiné společnosti a ten by bylo třeba z právních důvodů odstranit).
Takže v mé anketce jde o tohle:
1. Chtěli byste editor co nejdříve a už si s ním ještě před uvolněním manuálu kapku pohráli nebo…
2. …si raději nějakou dobu počkáte na dokumentaci? Nevím, kdy to bude ani jak obsáhlá by případná dokumentace byla (nevím ani, jak dalece se v editoru vyzná těch pár posledních mohykánů, co na falloutu dělali a navíc ani jeden z nich není programátor, který by to mohl kapku rozpitvat), takže v důsledku vám možná ten manuál bude dobrý leda tak na…
Znovu – tahle anketa je čistě hypotetická a nic si od toho zatím neslibujte – jsme prostě zvědaví na vaše názory.
Můžete poděkovat JE. Sawyerovi za protlačení tohohle nápadu, Feargusovi za to, že nás vyslechl a Darrenu Monahanovi za povolení ke zvěřejnění téhle otázky. Chris
Osobně si myslím, že by (hypoteticky) měli BISáci pěkně pohnout (hypotetickou) prdelí a uvolnit editory co nejdříve. Za těch několik týdnů/měsíců čekání na manuál by programátorsky zdatní fallouťáci (a že jich není málo) byli jistě schopni rozlousknout velkou část temných tajemství editoru a případně i vytvořit vlastní dokumentaci. Takže mazejte semka a jistě víte, jak máte hlasovat… petruschka

Jay Kowalski: Zbraně Falloutu vs. realita Dickeso a.k.a. Jay Kowalski po dlouhou dobu pracoval na něčem vskutku jedinečném. Rozhodl se porovnat zbraně z Falloutů (F1, F2, FT) a skutečné existující zbraně. Zatím máme pro vás připraven originál, později materiál převedeme do HTML podoby, aby jste si mohli počíst kdekoliv není k dispozici Mikrošit Word. Myslím si, že kdyby to Jay předělal i do angličtiny, tak by mu za to fanoušci, ze zahraničních stránek o Falloutech, zulíbali pracky a bůh ví, co ještě!!! Soubor má 1,77 MB a sáhnete ho tady. JaW

Grafický bug F2 od Phoenixe Před nějakým časem Rat nový zajímavý odkaz "Chyby hry". Něco málo už tam je. Sám vím o X dalších, ale mám toho v makovici tolik, že nevím co dříf. Phoenix poslal pěkný obrázek, který asi bugem bude (nebudeme přeceňovat grafiky Falloutu2 :)), ale vypadá to spíše, jako by si Vyvolený na svého protivníka vítězně vyšlápl :-). JaW

Lucifer zase obul sedmimílové boty Dalším z restů, které jsem nestihl před odjezdem k léčení se z abstinentismu. Je jím "Rychlonožka Falloutu 2". Pekelný souboj mezi Daemonem a Luciferem se stává doslova šíleným. Ani jeden z nich se nechce spokojit s druhým místem a tak stále předvádějí své ďábelské kousky. Tentokráte se hromovým hlasem svému sokovi směje Lucifer. Ale jak dlouho? Lucifer praví: FO2 rychlonozka o5 patri mne-Luciferovi-dohrano 19 zari 2241 :o) Lze to dohrat mozna o radove hodiny rychlejc ale o moc uz to nepujde, optimalizoval jsem trasu na mape jak to jen slo. Jinak za cca. hodinu a neco to bylo dohrano (z toho cca. 40 minut save/load magorskej finalni souboj pac pouze level 10 uff... ;o) ) No. Pánové. Žasnu! JaW

Jakob 3. v "Rychlonožce F1" Sir Jákob II. z Nemanic (Kube) nám poslal screen do "Rychlonožky Faloutu 1", který ofšem stačí "jen" na 3.místo v pořadí. I tak děkujeme a posíláme mu jedno balení Alpy na unavené nohy! JaW

Wolf a jeho screen z F1 Screenshotů z Falloutu 2 je obrovské množství, Fallout však hrůzně zaostává (v tuto chvíli teprve první obrázek!!!). Tuto situaci se rozhodl změnit Wolf. Poslal screen, u kterého, když jsem ho otevřel, sem se se málem udusil smíchy (jelikož sem cosi zrovna polykal). Odložte bagety a vlezte sem! JaW

11.8.2002 Mini-armáda F2

Mini-armáda F2 Toužili jste někdy ve F2 velet své soukromé armádě? Nevyzkoušeli jste si všechny spolubojovníky a nechce se vám kvůli tomu hrát F2 od začátku? Díky zajímavým savům už to nebude problém. Hned poté, co jsem získal CD z F2 zpět, jsem jej rozehrál pěkně od začátku za charismatickou slečnu, posbíral všechny co se chtěli přidat (až na Pariaha) a v Modocu z nich sestavil slušně vybavenou armádu, tedy kromě Mirie a Davina, ty budete muset zbouchnout a vybavit, což vzhledem k obsahu kufru nebude velký problém:) Samozřejmě, žádné armádě nemůže velet civilista, proto jako bonus je postava kapitánem stráží ve Vault City. A nebojte se, vše je poctivě vydřené, žádný editor jsem nepoužil. Stahujte tady. RATMAN

9.8.2002 T-Rayovo dílo - Povídka o hledání Vaultu Šílených brahmín - Mokrý wallpaper

T-Rayovo dílo Tímto příspěvkem potěším hned dvě skupiny čtenářů – milovníky Falloutu a milovníky umění. Jak již vaše bystré mozečky jistě postřehly, kombinací nám vznikne buďto za A) Milovník Milovníka nebo za B) Umění Falloutu…ehm…co jsem to chtěl… jo!
B) je samozřejmě správně a navíc taky jako jediné dává smysl. Jeden z návštěvníků stránky Duck and Cover ApTyp učinil zajímavý objev a sice několik skvěle zpracovaných obrázků a videí z Falloutu (ovšem nejen z Falloutu), jejichž autorem není nikdo jiný, než Tramel Ray Isaac jinak též T-Ray. Pro informaci (ať víte, s kým máte tu čest): T-Ray spolupracoval na F1 jako: tvůrce modelů postav a jejich animátor, tvůrce scenérií, animátor intra + tvůrce obrázků do oficiálního průvodce Falloutem. Na F2 pak jako: zasloužilý… tedy vedoucí umělec (prostě Big Boss ubohých animátoříčků) atd…blablabla… Teď už ale dost suchých faktů a kochejte se těmito dílky ve vysokém rozlišení – vše jako připravené k poslintání chtivými fanoušky nuklárních radovánek… petruschka

Povídka o hledání Vaultu Šílených brahmín Chtěl jsem dělat na stránkách (pro ty co nevědí: stránky Klanu [VSB], pozn. Ratmana), ale najednou mě políbila múza (potvora jedna přelétavá) a já musel začít psát povídku. Z části inspirován i zmínkou o šílené brahmíně v Chakoteyově poslední povídce jsem sepsal první díl vyprávění o Jonnyho hledání nazvané "Jonnyho putování za bájným vaultem". Doufám, že ten čas strávený psaním, stál zato. Další pokračování bude až opět najdu čas a inspiraci, což nemusí být příliš brzy, ale druhý díl by zas tak dlouho trvat nemusel. Hlavně jsem zvědav jestli se to bude vůbec líbit :) Daemon

Mokrý wallpaper Toužili jste někdy v ruce držet vodní čip? No schválně, nebylo by krásné stán se alespoň na chvíli zakladatelem a potěžkat tu potvoru kvůli které to vlastně všecko začalo? Že je to nereálné? Máte pravdu, tak se teď alespoň díky Comusovi na něj můžete dívat:-) RATMAN

7.8.2002 Další moje povídka

Další moje povídka Tak, lidi a je tu další pokračování Šerifa ze Shady Sands. Původně to měla být jen taková drobná povídečka, ale teď přerostla v seriál, který si ničím nezadá s venezuelskou telenovelou. Zatím má teda jen dvě části, ale v hlavě mám nápadů na padesát. Tak to vypadá, že brzo zaplním celý server:-) Povídku si můžete přečíst tady. chekotay

6.8.2002 Nory - Jefferson?! Nééééééé!!! - Phoenixův beta kvíz

Nory Tak a je to v cajku – Bible číslo 7 je kompletně přeložená a já můžu jen doufat, že Chrise chytne na dalších pár týdnů lenora... jinak by se taky mohl jednoho rána ve své kanceláři dočkat tikajícího balíčku bez zpáteční adresy. Tentokrát se dozvíte možná až moc o lokaci Nory, vyřazené z Falloutu 1 už v ranném stadiu – osobně jen dodám: Díky bohu, že se to tam nedostalo! Něco takového jste určitě už dlouho neviděli – troufám si tvrdit, že nejméně od blahých dob, kdy na ČT1 běžel seriál Gumítci, které mi popisovaní tvorové i jejich způsob života hodně připomínají… snad jsou ještě křížení s wookii z Hvězdných válek 6. Nezbývá, než pogratulovat zaměstnancům BIS k dobré úrodě – na políčku za budovou firmy se muselo urodit dost kvalitní zboží s vysokým obsahem THC, jinak si následující odstavce nedokážu vysvětlit. No, posuďte sami… petruschka

Jefferson?! Nééééééé!!! Rádi byste věděli, jakáže to úžasná, inovativní hra se skrývá pod krycím jménem Jefferson? JE Sawyer o ní mluvil jako o pecce, která bude razit cestu pomalu novému hernímu žánru. Ačkoli nemá jít o F3, jistě do ní mnozí vkládali své naděje jako do hry, která, když nic jiného, alespoň příjemně zkrátí čekání na F3. Takže teď se podržte – bude to úžasné a neokoukané, třetí pokračování inovativního, průkopnického, originálního a zcela novátorského ICEWIND DALE! Ne, neděste se příliš, tohle asi vážně není Jefferson, ale jen už předem připravený datadisk k IWD II. jménem Icewind Dale: Ark of warior (něco jako archa válečníka). Upozornila mě na to stránka DaC, která novinku zase vyhrabala z prodejní stránky EBgames. Ovšem když BIS dělá s Jeffersonem takové tajnosti, není se co divit, když se hráčstvo nachytá i na podobný klep. Nicméně tato novinka upozorňuje na stále rozšířenejší, nepříjemný jev v herním byznysu – a sice rozdělení hry na dvě části, které se pak prodávají za téměř stejnou cenu a ještě se zaštiťují tím, že chtějí jen vyhovět fandům a sami na tom pomalu tratí. Jak trefně poznamenal jeden z čtenářů DaC (a zároveň vývojář Fo:T, což činí jeho komentář poněkud pikantnějším) v komentářích, bude zřejmě dalším krokem manažerů herních společností přejmenování zákazníků na kurvy, když už je stejně pravidelně znásilňují svými manažerskými triky…
PS: Osobně nemám nic proti IWD a sám si to rád zahraju, nicméně po všech těch kecech o úžasné, překvapivě inovativní hře, mi poněkud zaskočilo při myšlence na 3. pokračování téhle ohrané písničky… petruschka

Phoenixův beta kvíz Phoenix nám poslal beta verzi svého flashového kvízu. Své znalosti Falloutu si můžete vyzkoušet v šesti testech seřazených dle obtížnosti- od úplně jednoduchých otázek až po ty extrémě těžké. Jelikož je jedná o beta verzi, upozorňuji, že v ní narazíte na pár chybek- takže pokud chcete každý test zvládnout napoprvé, tak zvolte možnosti: FOB v Enklávě a Vesničané v prvním patře, doufejme, že normální verze bude bez chyb:) RATMAN

5.8.2002 T-Ray a exploze jeho koulí - Masový hrob o5 ožil - Přeloženy konce Falloutu Tactics

T-Ray a exploze jeho koulí Petruš zase někde na netu vyhrabal věc, která vás určitě bude zajímat. Prý T-Ray (chlápek v Renu, co si "půjčil" váš auťák) po rozhovoru s krásnou ženou (min. charisma 7), která se nechá od něho 5x ojet, exploduje! Bylo mi to předhozeno a proto jsem to vyzkoušel. Závěr? T-Rayovy koule se opravdu rozletí na tisíce spermií, chudák T-Ray ovšem s nimi :(. Obrazová reportáž je k nahlédnutí zde. Pro ty, kteří by ani screenshotům nevěřili a nechtělo by se jim to přitom zkoušet, jsem připravil exkluzivní video. Má 2,16 MB a ke zkomprimování jsem použil kodek DivX Pro 5.0.2. Komu by toto video nestačilo, může si stáhnout ještě toto, kde je vidět účinek raketometu na chabě chráněných banditech. Hezkou zábavu :). JaW

Masový hrob o5 ožil Hodně vody uteklo a spousta radioaktivního spadu napadalo od posledního příspěvku do "Masového hrobu". Anton.Fedorenko však nelenil, vydal se na lov feťáků a pár jich taky ulovil. Jeho lovným rajónem byl Den, kde se smažky stále z neznámých příčin přemnožují. 74 úlovků však stačí jen na 5té místo. Všiml jsem si, že tam ještě nějaké rezervy jsou. K dispozici je ještě spousty volného místa, které by se dalo s úspěchem velmi dobře zaplnit. Jedem smažoun dokonce Antonovi prchl (všimněte si vpravo na vrchu postavy, která se neuvěřitelnou rychlostí šourá pryč). Vede stále Daemon, který na stejném fleku před několika měsíci odstřelil 137 kousků! I tak je to pěkný výkon. Blahopřeji. Zde je výsledek, 5té místo. JaW

Přeloženy konce Falloutu Tactics Trvalo to dlouho, ale nakonec jste se dočkali. Už to bude rok, kdy vyšla čeština na Fallout Tactics. Nejvíce vás štvalo, že nebyly k videím titulky. Spokojili by jste se i s odposlouchaným a přeloženým textem, ale nebyl tady nikdo kdo by vám dokázal pomoci. Až jednoho dne přišel spasitel petruschka a vaše prosby vyslyšel. Již nebude těch kteří by svoji neznalost museli skrývat a choulit se v ústraní, aby byli posléze za svou neznalost kamenováni. Nadešel den, kdy budou vědět všichni! Vědět to, jak dopadl Fallout Tactics. Vémen. Poslední co zbývalo přeložit byly konce. Tady jsou: Konec A, Konec B, Konec C, Konec D. Jako vděk za tuto bohulibou činnost pošlete, prosím, své dcery, sestry, ba i mladší maminky petruschovi v plen! Určitě si to zaslouží :). JaW

4.8.2002 Jakub Stejskal: The Mad Brahmin and Wanderer Dialogue - Ví někdo co to je?

Jakub Stejskal: The Mad ... Včera nám Jakub "James" Stejskal poslal svoji velmi povedenou prácičku. Jde o klasický falloutovský rozhovor udělaný v html, který vypadá opravdu moc pěkně. Soubor si stáhněte tady. Jestli se dostanete do Vaultu napoprvé, tak sním toho černého uslintaného hafana, co mi tady běhá pod nohama! Stahujte. JaW

Ví někdo co to je? Už nějakou dobu se mi na hadru válí tento snímek. Lokalizace, po objevení třetí části Denu: Obytné čtvrti, je jasná. Co to ale má ta kraksna na kufru? Obrázek jsem stáhl z oficiálních stránek Falloutu 2. Jestli to někdo ví, tak ať odpoví. Já to nevim. JaW

2.8.2002 Jay Kowalski: Poznáš šílenou brahmínu? - Filmečky SS04 a SS05 - Pár otázek z Bible

Jay Kowalski: Poznáš šílenou brahmínu? Jestli jste měli problém rozeznat šílenou brahmínu od té obyčejné, tak zbystřete. Jay Kowalski udělal šikovný prográmek, aby vám teď i v budoucnu ulehčil identifikaci těchto tvorů. Jen dodám, že je to předělávka originálu, takže jste se s tímto testem v jiné, rozhodně ošklivější formě setkali. Stahujte tady. JaW

Filmečky SS04 a SS05 Dnes jsem pro vás přelouskal dva filmy – SS04 a SS05. První pojednává o vzrůstající robotické hrozbě, druhý se zabývá původními funkcemi Kalkulátoru a jeho armády robotů. Na závěrečné obří filmy se musím psychicky připravit, takže prosím o trpělivost… petruschka

Pár otázek z Bible Tentokrát je to opravdu jen pár otázek. Chris se soustředil na popis nezařazené lokace jménem Nory a otázky fanoušků omezil na jednu – dvě stránku. I tak je to ale zajímavé čtení – dozvíte se, že Dogmeat se měl původně jmenovat Dogshit a párači vypadali jako nepovedený pokus o vlkodlaka… hmm… to je vlastně asi tak všechno… petruschka

1.8.2002 Info o vydání Fallout Tycoonu - Jay Kowalski a další várka zajímavostí - Demon Spawn první v žebříčku postav F2

Info o vydání Fallout Tycoonu Všichni jistě čekáte na dokončení ambiciózního projektu českého amatérského týmu, který pracuje na budovatelské strategii Fallout Tycoon, která jak název napovídá, má něco společného se světem Falloutu, který tak všichni milujeme. Kdo neví o co de, ať zamíří na stránky projektu, kde se má možnost detailně seznámit s celým projektem. Na stránkách je dokonce ke stáhnutí velmi ranné demo, které vám nejlépe přiblíží připravovanou hru. Celý projekt vede Jan Bílek, který nám poslal info o tom, kdy by asi tak měla spatřit světlo postapokalyptického světa konečná verze hry: Tak nám začal srpen a já můžu už celkem přesně oznámit konečné vydání Fallout Tycoonu. Pokud se nepřihodí něco nepředvídatelného, plná verze bude vydána v říjnu. Odklad je způsoben především naší snahou o zlepšení něterých, původně nedotažených nápadů, ale i tak bychom to asi nestihli. Jan Bílek Jestli chcete připojit ruku k dílu, tak napište Honzovi a on vás určitě rád zaměstná. JaW

Jay Kowalski a další várka zajímavostí Po zajímavých odhaleních z F2 nám Jay Kowalski poslal několik dalších věcí: Jedna pop-kulturní reference. Určitě ste se dívali na Vodní Svět. Film je to totální béčko, ale jsou dvě věci, který se mě na něm líbily. Heleniny kozy a postapokalyptickej svět. Tvůrci Falloutu 2 ten film taky viděli, takže na něj ve F2 nezapoměli. Jak každý ví, hraje tam důležitou úlohu tanker. Jmenuje se PMV Valdez. Ve Vodním Světě je taky...ehm...tanker a ten se jmenuje Valdez. Už si nevzpomenu, jestli se kapitán tankeru ve F2 nějak jmenoval, ale možná se jmenuje podle toho kapitána na obraze u kazatele v tankeru ve Vodním Světě. Možná se na to mrknu, mám to nahraný na videu.
Zkusete si v savegame pozici od Davea (s těma gravitačníma talířema), vlézt spátky do tankeru. Pro Badgera si tam přídou bouchači od Shi. Pokud by tak nebylo, zkuste počkat do rána a pak tam běžte.
Když necháte jet asi 3 minuty screensaver s těma padajícíma bombama, objeví se nějakej obrázek. Je to asi náhodný, zatím mám tři. Všechno je to ve screensaver.zip (bla, bla, bla, kecy, kecy, kecy...všechno to *BYLO* v screensaver.zip, jenomže věřte disketám...z poškozenýho zipáče sem dostal jenom obrázek 1...zbytek zkusím poslat ještě tento týden...v tom případě můžete ignorovat příští souvětí:) Obrázek číslo dva sem zatím asi nikde neviděl, ale to co tam Bob nabízí, bych si teda určitě nevzal. (pro ty co tohle nepochopili: Jay zatím nevlastní modem, takže na net nechodí z domu- takže musíme holt pár dní počkat)
Když už sme u toho Boba (prodejce leguánů-napíchnutých-na- klacku-ze-stromu-co-roste-harroldovi-na-jeho-radiací-a-fev- zmutované-hlavě-kterou-zdobí-zelená-oschlá-schlíplá-kůže-pokrytá- plísní-a-chorobami-dělám si srandu:) prostě v Hubu ve F1 prodává rádoby leguány ... pro toho kdo by to nevěděl) Když máte slušnou řeč (měl sem okolo stovky), tak ho můžete stále dál a dál vydírat, takže ze 200 sem to vytáhl na 3000, ale určitě to de i víc. Jediná nevýhoda (pro někoho výhoda) je, že to za každý zvýšení platby snižuje karmu. Pro Last, Best hope of Humanity k ničemu, pro zlou postavu naprosto ideální:)
Myslím, že si zase zahrju F1, tentokrát za zlou postavu. Uvidím, jak moc zápornou karmu budu mít. Pak mě taky napadá, že skusím F2 bez šukání, hrou Tragicu, a pitím alkoholu:) Uvidím, jestli ty tituly dostanu... Těžko…takhle jsem to hrál taky:) RATMAN

Demon Spawn první v žebříčku postav F2 Demon Spawn už mě pár dní zahlcuje obrázky a vysvětleními, jak se dá dostat rychle na vyšší level, ale díky špatnému típání obrázků a mému pracovnímu vytížení (vydělávám chechtáky hééč!:) jsem nemel čas ji sem umístit. Dosti blilo zdržování, a tak i přes to, že má postava nasazený PWA jsem ji do žebříčku umístil (autor snad později pošle verzi bez PWA, tak ji vyměním). Postava je na levelu 55, což je opravdu úctyhodný výkon. Demon poslal malý návod, jak rychle postupovat na další levely: Jako menší důkaz podotýkám, že jsou některé oblasti ( hory 10-20 políček od Navarra), kde člověk potkává jen floatery, kentaury a fire geckony, ale hlavně lokace JESKYNĚ V LESE ( není to žádná speciální, stejná jako např. jeskyně bez lesa, les, atd..) kde jsou různé příšerky (geckoni všech druhů, rad scorpioni, potkani všech druhů, BABY DEATHCLAW!!! s 50 hit pointama za 250 exp.!!! v počtu tak 10-20 kusů, a nejlepší varianta--lupiči v kevlaru s T.plasmovkou, G11E, Gauss Rifle, M.power fist, což je sice dost o držku, ale s Power Armour a T.plasmovkou se to zvládnout dá...tak 2x save&load ), což je tak kolem 4000-8000 exp. za jeskyni + kolem 5200 exp. za potvory před jeskyní , to ty levely pak skáčou hned. S trochou trpělivosti se na 30 level člověk dostane poměrně rychle. Takže pokud chcete stanout v žebříčku charakterů na prvním místě, tak už víte jak na to… RATMAN

-zpět-

Staň se pomocníkem při tvorbě, nakrm Šílenou brahmínu!:)




Stránky v EN

No Mutants Allowed
Fallout Wiki
Fallout Database

Modifikace v CZ

Fallout:Resurrection
Fallout et tu
Fallout 2 Restoration Project a neof.patch
Fallout:BGE (dead)
Fallout:Yurop (dead)

Modifikace v EN

Vault-Tec Labs
Fallout 2 Restoration Project a neof.patch
Fallout of Nevada
MIB88: Megamod
Last Hope
Fallout et tu



Sponzoři VŠB

TOPlist





.. vstup do vaultu .. orientace .. vaultmasteři .. contact us .. irc channel .. kniha hostí .. fórum .. archiv..