Vault šílené brahmíny - největší stránka o sérii Fallout v češtině i slovenčine | Fallout 1, Fallout 2, Fallout Tactics, Fallout 3, Fallout New Vegas, FOnline, Fallout 4
... vstup do vaultu ... orientace ... vaultmasteři ... kontakt ... poslat novinku ... fórum ... archiv ..

Fallout

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
vault-boyové
holodisky
konce
texty ze hry
vychytávky
archiv zvuků
screenshoty
demo
wiki
fórum
download

Fallout 2

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
předměty
zbraně
brnění
automobil
holodisky
karmické tituly
konce
texty ze hry
kulturní odkazy
zajímavé sejvy
vychytávky
screenshoty
archiv zvuků
mapper
modifikace
wiki
fórum
download

Fallout Tactics

novinky
recenze
návod
charakter
mise
náhodné lokace
zbraně
brnění
vozidla
holodisky
drogy
screenshoty
multiplayer
hrajeme po netu
tipy a triky
editing
obličeje
modifikace
wiki
fórum
download

Fallout: New Vegas

novinky
recenze
hráčské recenze
návod
spolubojovníci
screenshoty
videa
zbraně
download
wiki
fórum

FOnline

novinky
faq
fórum
FOnline: 2238
status
server-boy 2238
manuál
mapy
instalace
screenshoty
gang VŠB
wiki-boy 2000
download
The Life After
status
manuál

Společné

bible
časová osa
bestiář
pitevna
traity
perky
technologie
zbraně vs. realita
bugy
tajemná tajemství
technické problémy
licence

Fallout projekty

Fallout Online (V13)
Fallout 4
Fallout 3: Van Buren

Příbuzné hry

Arcanum
AshWorld
Fallout: BOS
Fallout 3
Fallout: PNP
Fallout: Warfare
Fallout Tycoon
Lionheart
STALKER
Borderlands

Hry naživo

Fallout LARP
Fallout RP
download

Soutěže

O brahmíní vemeno
screenshot měsíce
žebříček charakterů
žebříček kr. zásahů
masový hrob
rychlonožka

Zábava

povídky
poezie
knihy
komiksy
filmy
hudba
kvízy
humor

Různé

články
rozhovory
jak přežít
wallpapery
bannery
průzkum
srazy a setkání
IRC channel
odkazy

Vault šílené brahminy - největší stránka o sérii Fallout v češtině a slovenčine.


ARCHIV - ZÁŘÍ 2002

-zpět-



30.9.2002 Nová filmová recenze - JE se vykecává - Static v koncích - Team X se činil

Nová filmová recenze Po dlouhé době se nám postapokalyptické filmy rozrostly o další recenzi, tentokráte na film, jehož hrdinové jsou drsní jak smirkovej papír a rychlí jak průjem, ano, správně- je to Matrix. Recenzi si přečtěte tadyhle. RATMAN

JE se vykecává Za dobu mé nepřítomnosti (proháněl jsem v nemocnici sestřičky a v mezičase se svíjel v improvizovaných brake-dance křečích neznámého původu) se mi na zahraničních stránkách Duck And Cover a hlavně pak No Mutants Allowed nahromadila slušná řádka zajímavých novinek - takže teď s chutí do toho (doufám, že mě tahle aktualizace nebude stát další týdenní pobyt v nemocnici – zdá se totiž, že na ty moje tajemné záchvaty má nějaký vliv blikání monitoru počítače. Vidíte, jak se pro vás obětuju :).
JE Saywer si nám na Bis Foru otevřel srdíčko a jal se vysvětlovat, proč že ještě není na světě F3 a přidal k dobru i nějaké detaily o Jeffersonu.
Takže: Chcete, abychom udělali Fallout 3 za rok? F2 jsme takhle uspěchali a našlo se mnoho lidí, kteří z finálního stavu hry zrovna neskákali radostí. Jestliže bychom si ale dali s F3 načas a makali na něm tak rok a půl nebo i dva roky, mohl by BIS za tu dobu utrpět nenahraditelné finanční ztráty, z nichž by se už nemusel nikdy vylízat. Nakonec by to mohlo dopadnout tak, že by se BIS v porodních křečích položilo s F3 sotva napůl venku ze stydkých pysků a bez naděje na nějaké jeho pozdější odrození císařským řezem.
O Jeffersonu: Jefferson je první velký projekt BIS od chvíle, kdy jsme vzdali vývoj TORNu. Existuje zde určitá pravděpodobnost, že alespoň část technologií upotřebených pro Jeff si najde cestu i do F3. Ovšem nic nezaručuji a navíc může být pro někoho tato možnost příslibem a pro druhého hrozbou. Chyby a překážky, které se objevily při práci na Jeffu nám mohou pomoci při produkci F3. To samé lze říci i o práci odvedené na TORNu (pro připomenutí – TORN mělo být 3D fantasy RPG využívající systém SPECIAL). Ať už něco z Jeffu použijeme nebo ne, myslím, že jsme tady všichni rádi, že konečně opouštíme pasivní využívání Infinity Enginu (BG1, 2, IWD1, 2, PS:T). Je to zvláštní, když vám po takové době někdo řekne – „Joshi, to přece nemusí fungovat stejně jako v Infinity.“
Podle dalších zmínek by se na F3 mohlo začít naplno dělat do tří let (nové technické a programátorské hračky mohou tento proces uspíšit)… atd…
Otázka: Existují nějaké jiné důvody proč dělat Jeff dříve než F3? Jestliže ano, celkem by nás potěšilo, kdyby ses s námi o ně podělil.
Odpověď: Ne. Kdybych k tomu řekl více, musel bych také něco prozradit o projektu Jackson, což samozřejmě nejde. Sorry. Tým makající na Jeffu neměl nikdy dělat na F3. Většina lidí, která měla původně dělat na F3 pracovala na jiném projektu, a to v době, když byl Jeff ještě v předprodukci. To bylo ještě v době, když jsme dělali na Heart of Winter (datáč k IWD)… Dávalo nám tehdy spíše smysl pracovat dříve na Jeffersonu a ne F3… blablabla…
Dále se JE ještě zmíňoval o tom, proč TORN a ne F3 a ještě jednou proč Jeff a ne F3 atd. atd… nakonec mi hnul žlučí, když se zmínil o tom, že dnešní hráči vyžadují super-průser-mega-šit-nablejskaný 3D engine a 2D ve stylu původního Falloutu by se asi prodávalo jen mezi hard-core fandy Falloutu, čímž nepřímo naznačil, že pokud někdy F3 bude, bude se patrně jednat o 3D hru (nevím jak se na to díváte vy, ale podle mě tvoří značnou část kouzla FO 2D grafika a kreslené pozadí…).
Ještě jednou o Jeffu – tentokráte o něco málo o ději:
Hlavní postava hry (tzn. Vy) je do děje původně vtažena čistě náhodně. On/ona/ono se nachomýtnou k nějaké extrémně bizarní události. Účastníci této události se pak zdejchnou a na místě zanechají jen naší vyjukanou hlavní postavu. Každopádně ale tato úvodní událost nijak přesně nestanovuje další děj – jen naznačuje, jakým způsobem bude hlavní postava účastna na dalších událostech a jakou v nich bude hrát roli. Necháme na hráči jak svou úvodní pozici využije k dalšímu postupu. Neexistují žádné designérsky špatné postupy – jen postupy, které nezapadají do našeho světa. V průběhu hry pak hráč dále ovlivňuje osud svůj i světa jako celku. Jakým způsobem si svou postavu vytvoříte a budete dále vyvíjet bude samozřejmě velmi důležité. Takže teď toho o Jeffu víte trochu více (no… takhle by se dalo obecně popsat téměř jakékoli RPG, že :), ale pamatujte – není to Falloutu 3… petruschka

Static v koncích Bill Fox, vedoucí týmu Staticu o sobě dal opět vědět, ale nejsou to novinky nikterak potěšující – hra je, jak již bylo dříve řečeno, zmražena. Její další možný vývoj sice Fox oficálně zcela nevyloučil, ale vyjádřil se spíše v tom smyslu, že určité aspekty hry by mohl jeho tým v budoucnosti využít při práci na dalších projektech. Prostě si Static rozeberou na náhradní díly. Hlavním důvodem jsou přirozeně finance – celý tým makal prakticky zadarmo na novém demu hry, které mělo posloužit jako vějička na investory, což už však nadále nebylo únosné. Další naděje na postapokalyptický odvaz pohřbeny… petruschka

Team X se činil TeamX opravdu nezahálí a tak zde máme novou verzi mapovače (klikněte pravým krysidlem a zvolte - "uložit jako") – tentokráte jsou opraveny nějaké bugy při otvírání map F1, je přidána podpora logu a opraveny další drobnosti. Mimo mapperu tu však máme od Teamu X i zajímavý patch, který umožňuje přidat do Falloutu s pomocí mapovače vytvořená města. Právě absence této možnosti byla jednou z hlavních zábran vytváření opravdu inovativních MODů. Vypadá to, že se opravdu máme na co těšit… petruschka

29.9.2002 Harley: Renegade díl 11. a 12.

Harley: Renegade díl 11. a 12. Jeden z našich nejlepších povídkářů- Harley napsal další díl své skvělé povídky Renegade: Life out of Brotherhood of Steel a sám k tomu dodává: po několika nepříjemných událostech s mym kompem, kdy padal a padal a padal... (reinstall Win ME) bych tu měl další kousek povídky. Jo a taky teď při škole pociťuju nedostatek času (na koleji se pořád něco děje :), tak nevim, jak budu stíhat. Povídka je psaná v časové tísni tak tam možná bude pár chyb. Jo a jelikož se mi to dost zaplejtá, tak kdo tam najde nějakou dějovou kravinu co by se nemohla stát, tak ať mi napíše... Pravdu díž bratře, škola je svině, ale furt lepší než jít makat:) Nuže to by bylo asi všecko, tak na co ještě čekáte? Vy ještě nečtete? RATMAN

28.9.2002 Vítěz screenshotu měsíce

Vítěz screenshotu měsíce S potěšením vám oznamuji, že vítězem screenshotu měsíce se stává velký, všemi obdivovaný a mocný Ratman! (Pro ty/toho dotyčného co se mě snaží nasrat: Myslíš, že když jsem se včera večer díval na výsledky, tak mi dneska nebude vůbec připadat divný ten obrovskej nárust hlasů u ulvrina? Už jsem si myslel, že tohle kolo proběhne korektně a teď sem se zas nasral...) Takže mu samozřejmě gratuluji, je prvním, komu můžu poblahopřát osobně:) Takže to by bylo k úvodním pitchovinkám asi tak všecko a teď se moji zlatí baculatí pustíme do představování nových soutěžních příspěvků: První screenshot, který si můžete prohlédnout poslal náš věrný návštěvník a stálý soutěžící ve screenshotu- Docent Braun, jako tradičně, i tentokrát se jedná o vtipný obrázek, vysvětlující, proč chce Bishop koupit vaše auto- vždyť takováhle limuzína musí mít kurefsky velkou spotřebu! Dalším soutěžícími jsou nováčci- LT a jeho armáda proti enklávistům a DinoCop se svou masakrací v podání mini-tanku z FT, doporučuji je shlédnout všechny, protože opravdu stojí za to- a nezapomeňte hlasovat! (každý jen jednou, jinak se naseru) RATMAN

27.9.2002 Trocha poezie, další postapo kniha, hrst humoru a mírně upravená kolektivní povídka

Trocha poezie, další postapo kniha, hrst humoru a mírně upravená kolektivní povídka Poslech postapo písní bardů zručných a čtení příběhů Muad´Dibových přimělo mysl mou báseň stvořiti a společně s písní Falloutu 2 vám ji nabídnout. Také má paměť zapracovala a z temných hlubin svých vzpomínku dávnou vylovila, a já recenzi o jedné knize napsáti musel. Než dosti bylo vážných věci, zabavit se je také třeba a smíchem hlubokým přehlušit dlouhé úpěnlivé stony pertuschkovy, jenž pitván v nemocnici prý jest-taktéž dialog vtipný přinesl jsem vám. A do třetice všeho dobrého a zlého, jak hovořívala má učitelka matematiky, když dávala nám čtvrtou písemku přetěžkou, mírně upravenou povídku kolektivní můžete sobě přečíst a snad vás, chrabré pisatele, povzbudí a svou činností dovedete pátrání Aničino po minulosti své do konce zdárného a veselého. chekotay

24.9.2002 Konec zlatých časů? + 2 wallpapery

Konec zlatých časů? + 2 wallpapery Jak jste již z nadpisu jistě poznali, tenhle příspěvek bude tak trochu pesimistický, takže začnem trochu veseleji: NEUROMANCER nám poslal dva wallpapery (již dříve na ně upozornil Jay Kowalski)- na prvním je Leguana Bob a na druhém vstup do vaultu- oba v rozměrech 800x600, Neuromancerovi za ně moc děkujem a Jayovi se omlouváme, že i když už jeden z nich posílal, tak jsem ho do wallpaperů nezařadil. A teď trošku smutněji: Jak už mnozí (dva?) mí fandové vědí, tak jsem tento týden nastoupil na další školičku, tentokráte na tu vysokou a jak vědí ti, kdož na vysoké studovali, první rok to bývá pěknej záhul, což za ty dva dny můžu potvrdit- je to k zbláznění! Většinu dnů v týdnu mám až do večera a domů se vracím za tmy, což mé náladě na aktualizace zrovna moc nepřidává… K tomu ještě připočtěte stav zbytku vaultmasterstva a víte, kam to všechno spěje:( (ne- nekritizuju je, i když to tak vypadá, kdo čte pravidelně fórum ví co myslím) Nechci tím v žádném případě říct, že bychom to chtěli zapíchnout- naopak, budeme se co nejvíce snažit, ale už jste si asi zvykli na denní aktualizace, ale ty teď bohužel nejspíš prořídnou. Píšu to tu hlavně pro to, aby jste věděli, že na vás nekašleme, jen teď holt máme svých problémů až nad hlavu, snažte se být proto tolerantní a výbušné balíčky si schovávejte pro BIS, aby už konečně vydali F3. Jak se říká- naděje umírá poslední a snad se vše nakonec v dobré obrátí…. RATMAN

22.9.2002 Lionheart: Popis herního systému

Lionheart: Popis herního systému Fantasy hra Lionheart se pomalu ale jistě blíží svému dokončení (snad bude hotová už koncem roku) a vzhledem k tomu, že používá Falloutí systém SPECIAL, bylo by jistě záhodno kapku si ji přiblížit (navíc se nudím... a není do čeho... ani koho... píchnout... erhm). Pokusím se vám v tomto článku přiblížit herní systém, tvorbu postavy atd. a navázat tak na můj starší článek Podrobnosti o Lionheartu. Je třeba předem říct, že následující příklady skillů, perků atd. nejsou dosud definitivně stanoveny a budou se s největší pravděpodobností ještě měnit. petruschka

20.9.2002 Aktuality o editoru - Televize a Fallout

Aktuality o editoru Chrisi Avellonovi se patrně trochu stáhl zadek a poté, co dal hráčům Falloutů naději na uvolnění editoru, cítí nyní potřebu zase je preventivně zchladit (velký zlý šéf patrně udělal: „Bububu – s nějakýma nerentabilníma sračkama se mi zdržovat nebudete!“). Tady je jeho nejnovější prohlášení k celé věci, které se objevilo na Duck And Cover :
O editoru – Stále na tom děláme. Mohou se vyskytnout nějaké problémy na poslední chvíli, ale myslím, že hlavní obtíží bude nakonec jen čas.
Zdrojový kód – Ten nemůžeme uvolnit, protože (jak tomu rozumím) obsahuje zvukové a filmové knihovny, které nejsou naše a mohly by se vyskytnout nějaké konflikty zájmů kolem vydání Falloutu 2 na Mac. Neodepisujeme jejich uvolnění úplně, ale zabere to určitě mnohem víc času než editory a nic nemůžeme zaručit. Nemáme navíc mnoho záložních kopií dokumentace a to, co jsem vydal v Bibli o Šakalech, Zmijích, Norách… je už poněkud mimo mísu. Editory budou potřebovat trochu přeprogramování, než je budeme moci vydat a je těžké dokopat k tomu nějaké programátory, protože většina jich dělá na jiných projektech (pozn. překl.: rozdělaný je záhadný Jefferson a o dvou dalších hrách se nejspíše uvažuje). Fakt, že editory už jsou poněkud staršího data nám taky moc nehraje do karet a až s tím programátoři skoncují, bude ještě třeba provést nějaké testy, což taky zabere čas.
Takže jak jsem řekl – mohou se vyskytnout nepředvídatelné problémy s vydáním a i pokud by se nic takového nestalo, zabere to ještě spoustu času.
Snad vám to pomohlo – díky za trpělivost…
Neznám trpělivější hráčskou komunitu než Fallouťáky – nebo vy snad víte o jiné hře, která má tolik let po vydání tak mnoho (a tak aktivních) fandovských stránek? To nám ovšem nemusí zabránit v menším lynčovacím výletu do centrály BIS, takže pohni Chrisi – dehet a peří čeká… petruschka

Televize a Fallout Dneska jsem si chtěl válet šunky a šetřit síly na blížící se začátek školního roku, ale cítím že je mojí morální povinností vaultmastera informaovat ty jež na StarTrek házejí bobek, že v dnešním díle mohli vidět předlohu mé nejoblíbenější náhodné lokace (teda hned po mluvící makovici)- Strážce věčnosti. Musím uznat, že hoši z BIS odvedli dobrou práci. Pokud zrovna mlátíte hlavou o zeď a litujete toho, že jste se na StarTrek nedívali, tak vězte, že dnes zhruba třičtvrtě hoďky po půlnoci máte možnost podívat se na reprízu. RATMAN

19.9.2002 S.T.A.L.K.E.R. - Další recenze

S.T.A.L.K.E.R. Na stránkách Tiscali games jsem narazil na několik zajímavých informací o nové ruské střílečkově – takticko – postkatastrofické hře s názvem S.T.A.L.K.E.R.: Oblivion lost (podle další definice je Stalker – cituji: psycho-industrial sci-fi horor zpracovaný do žánru akční (survival)/RPG. Hezké, že? :). Pakliže vám název Stalker něco říká, patrně jste už někdy četli něco od bratří Strugackých nebo snad viděli Tarkovským zfilmovanou verzi jejich románu Piknik u cesty právě s názvem Stalker. No jestli jste zmiňovaný snímek viděli, nemá cenu vám ho připomínat. Ten prostě z hlavy nedostanete - hlavně díky hyper-realistickému způsobu zpracování (např. 20. minutový záběr zátylku hlavního hrdiny, cestujícího vlakem a sledujícího okolní krajinu). Kupodivu i přes podobné experimentální eskapády se na to dalo dívat.
Takže o co ve hře půjde: Katastrofa jaderné elektrárny Černobyl nebyla ve skutečnosti dílem náhody nebo nedbalosti ruských továryšů, kteří místo sledování červeně blikajících kontrolek popíjeli stolyčnáju pod obrazem báťušky Stalina, ale výsledkem sabotáže amerických tajných služeb. Zničená elektrárna byla spolu s jakýmsi supertajným radarem (jenž byl hlavním cílem amerického útoku) uzavřena pod ochranou kupoli a dlouho se nic nedělo. Až roku 2006 kupole stavěná v rámci akce Zet náhle praská a radiace se šíří po širokém dalekém okolí. Vzniká smrtelně nebezpečná Zóna, o jejímž tajemném vlivu tak rádi píší bratři Strugačtí a jejíž prozkoumávání se, pokud netoužíte po vycucnutí mozku zmutovanou chobotnico-krávou (nebo čím), zásadně nedoporučuje. Vy se jako jeden ze Stalkerů (amatérských průzkumníků Zóny) pouštíte do jejího mapování a prolejzání – objevujete zmutované potvory, podivné artefakty, které vlivem radiace a kdovíčeho ještě vyrostly samy od sebe z trosek industriálního zázemí elektrárny a provádíte vědecké experimenty v pozměněných fyzikálních podmínkách Zóny. Snad nejlépe k přiblížení zvláštní, temné atmosféry hry poslouží popis jedné z kreatur Zóny:
Dwarfové: Oškliví žluto-bílí trpaslíci žijící v kobkách, jejichž citlivé oči osleply pod ostrým světlem. V kobkách trpaslíci aranžují na stalkery, vědce i vojáky pasti. Snaží se zablokovat všechny východy velkými troskami a trámy. Trpaslíci jsou vybaveni silnými pažemi, kterými jsou schopni roztrhnout své oběti v půli. Tito tvorové rovněž vedou válku proti klanu slepých psů…atd.
Prostě bizarní svět Alenky v říši divů umístěný do vybombardované staré továrny…
Další zajímavé info získáte z interview na stránkách Tiscali, kde je k dispozici i 15. megový trailer. Já jen dodám, že vydání hry se chystá na podzim roku 2003. petruschka

Další recenze Tak tu máme další den a zase se (skoro) nic neděje, tak si dáme další recenze co říkáte? :) Ostřílený recenzent petruschka pro vás sepsal povídání o Final Fantasy: Esence Života a já se vrhl na další Kostějovo (skoro) dílo- Vodní svět, tentokrát jsem už v hodnocení nebyl tak mírný. Kromě toho jsem ještě do seznamu přidal další film- Alej prokletí, zatím je bez popisku, ale snad ho brzy změní (já viděl jen konec a bylo to volaké čudné…). RATMAN

18.9.2002 Recenze- Pošťák

Recenze- Pošťák Dnes jsem chtěl udělat trochu více než jen tuto recenzi, ale díky blížící se škole jsem musel vyřizovat pár věcí, tak se holt budete muset spokojit jen s touto jedinou. (nebojte, další budou (snad) zítra) Jako svůj první recenzentský počin jsem si vybral film, u něhož nejde už nic víc pokazit- Pošťáka. Pokud jste o něm nikdy neslyšeli, tak buďte rádi, ale možná budete znát jeho český překlad- Posel budoucnosti (je to holt jeden z těch filmů, u kterého máte chuť navštívit pana překladatele a několika kopanci do zadnice mu vysvětlit co si myslíte o jeho práci). Pokud patříte mezi lidi, kterým se film líbil (jen doufám, že náš vault nenavštěvují oba dva), tak recenzi v žádném případě nečtěte! Mohla by ve vás vyvolat chuť nakoupit kvanta sýrů a pastiček na myši, snad vás jen potěší, že jsem v hodnocení nebyl moc přísný… RATMAN

17.9.2002 Filmy: recenze + pár novinek - Jaderný spad: díl 5. a 6.

Filmy: recenze + pár novinek Slibované doplnění postapo filmů o recenze je konečně tady- petruschka zrecenzoval celkem čtyři filmy: 12 Opic, Mad Maxe 1, Mad Maxe 2 a Mad Maxe 3 a doplnil je o své hodnocení. Vlastní názor na film můžete vyjádřit v anketě na konci recenze, nebo pokud chcete, tak sepsat recenzi vlastní- jak je libo. Aby toho nebylo málo, tak jsem přidal petruschkův popisek na prvního českého zástupce ve filmech- Poslední přesun. Takže se kochejte/slintejte/sledujte filmy, ať se vám čekání na F3 popřípadě Fallout Tycoon nezdá tak dlouhé… RATMAN

Jaderný spad: díl 5. a 6. Astro poslal další díl své povídky s tímto komentářem: Takže pokud jste si zase mysleli,že jsem zapomněl tak jste se zase mýlili.Já nikdy nezapomínám! Další pokračování Jaderného Spadu je tady.Připravte se,že mě to občas bude trvat pěkně dlouho. Harley mě bruálně předhání a já pomalu ve své kobce smolím další pokračování.Připravte se na chyby a na masakr. Zdraví Astro! RATMAN

16.9.2002 Další verze mapovače pro Fallout 1,2

Další verze mapovače pro Fallout 1,2 Teamx přišel s novou verzí mapovače pro Fallout a Fallout 2, tentokráte ve verzi 0.96dx . Co je nového? Podpora DirectX. Kompatibilní s Windows 98 !!! Plná podpora map z Falloutu 1. Plná podpora souborů DAT Falloutu 1. Více přehlednější. Kdo by ho nerozjel, tak jako já, tak se může podívat na tento starší screen. JaW

15.9.2002 Nová postapo kniha

Nová postapo kniha Teď trochu polezu chekotayovi do zelí, ále což, stejně je to jediná postapo knížka co jsem kdy přečet:-) (i když…) Jedná se o dvoudílnou knihu jménem Strážci ticha- v níž se lidstvo kupodivu nezlikvidovalo atomofkami ani nemocemi, ale zničilo to nejdůležitější- životní prostředí. Je to už pár let, co jsem tuhle knížku četl, takže recenze není nijak obsáhlá- prostě jen to nejdůležitější, abych nadělal co nejméně chyb… RATMAN

14.9.2002 Harley: Renegade díl 9. a 10.

Harley: Renegade díl 9. a 10. Tak už mě tu zase máte, to jste rádi co? :) Dosti bylo odpočinku a dalších radovánek (čti: chlastu:) a je čas začít pracovat. Zatím jsem v té záplavě mailů (celkem 50ti- síla co?) objevil další dva díly skvělé povídky Renegade: Life out of Brotherhood of Steel od Harleye: Zdar, Po delší době sem zase trochu pohnul se svojí povídkou, takže 9. a jubilejní 10. kapitolu si můžete přečíst tady (teda pokud mi sem Ratman nebo JaW dá odkaz :-)) ). Mějte se, Harley RATMAN

12.9.2002 Zbraně Falloutu vs. realita v.1.01 - Hledá se grafik bojů pro Fallout Tyccon

Zbraně Falloutu vs.. realita Jay Kowalski zapracoval na další verzi "Zbraně Falloutu vs. realita". Ke stažení je nyní k dispozici verze 1.01 v PDF. JaW

Hledá se grafik bojů pro Fallout Tyccon Ladík Loukota mě informoval o nešťastné události, která se mu přihodila s jeho hadrem a grafikou pro Fallout Tycoon (viz. Kniha hostí na Mr.Handy) a poprosil mě, abych uveřejnil tuto žádost: "Kdokoliv , kdo by se rád podílel na tvorbě české freewarové hry Fallout Tyccon, jmenovitě na grafice bojů ať se ozve na LoukotaL@seznam.cz nebo Armstrong@quick.cz Každá pomoc je vítaná a místo v credits zaručené.Díky." Záleží i na vás, jestli bude hra brzy dokončena. takže, kdo chce pomoct tomuto skvělému projektu na světlo boží, ať pomůže! JaW

11.9.2002 Harley: 543 dead madbrahmins

Harley: 543 dead madbrahmins Harley se dostal při putování pustinou do náhodné lokace Šílené brahmíny a napadla ho šílená věc: Čau, tak se tak procházim pustinou, když tu najednou potkám explodující krávy, tak jsem je chtěl VŠECHNY zabít. Přiznávám se, nedokázal jsem to, vzdal jsem to po 543 mrtvolách... Stálo mě to kolem dvou tisíc patron do útočný pušky, který jsem si poctivě šetřil :) Taky mě zaujaly dvě krávy, který se né a né rozcáknout a po smrti si klidně stály dál :) Harley Nevím jestli ho na našich stránkách někdo nebo něco konkrétního naštvalo, že si musel vybíjet zlost na našich uctívaných a téměř posvátných brahmínkách, ale obyvatele našeho vaultu tento čin tak znechutil a doslova nasral, že jsem okamžitě poslal složitě šifrovanou zprávu veliteli Klanu Daemonovi do vedlejší místnosti, aby vyhlásil červený poplach! Daemon sestavil bleskově odvetné komando a podle posledního hlášení si vede nebývale úspěšně. Komando už zničilo 450 strojů Harley a až se zastaví na čísle 544, pomstě bude učiněno za dost! JaW

10.9.2002 Lord Zipacna a jeho nadílka - Postapo knihy - J.Doležálek: Nová várka kreseb - Fallout Tycoon už brzy

Lord Zipacna a jeho nadílka Lord Zipacna se rozhodl nám taky napsat a poslat nám své výtvory: Moc mě inspirovaly obrázky vytvořené v programu Hero Machine (co to?) a tak jsem taky něco vytvořil - Sulika, Marcuse a jednu prostitutku (Sákryš! Dal bych si říct! [ Doprdele, vypadáme tady ve Vaultu jako banda nadrženců :-/, obzvláště jeden z nás a všichni víme o koho jde :-)] ) z Kočičí packy. Taky jsem v poušti našel jeden důkaz, že i ve světě Falloutu si lidé pochutnávají na Tequile:). Jo a ještě jsem přišel na jeden kulturní odkaz ve F2: Ve Vaultu 13 se jeden deathclaw jmenuje Dar a tuším, že o sobě říká, že je válečník. Takové jméno má i hlavní hrdina z béčkového filmu Beastmaster (Pán šelem) a je kupodivu také válečník. To už je vše a pokud něco zajímavého najdu, tak ti to určitě pošlu. Lord Zipacna Uff. Dnes už toho víc nestihnu. Ještě mám v poště pár lahůdek, ale ty až příště. No. Musím říct, že se snažíte festovně! Co by za to daly jiné vaulty :-) JaW

Postapo knihy Protože Ratmann si odjel balit holky, pít Martiny a vůbec provádět regeneraci svých duševních i tělesných sil (odjel na atol Mururoa:-)), začal jsem na nové vymoženosti pracovat já. Prozatím tam je jen pár knih, ovšem s mými recenzemi a hodnocením-na rozdíl od krysáka si do toho nenechám od nikoho kecat:-). Momentálně však problém veliký vyřešit musím-zda kniha, která dopadla dobře (tzn.ne apokalypsou) patří taky mezi postapo, nebo je to preapo, a zda tedy má místo v tomto vaultu či nikoliv. Na tento problém navazuje problém další, totiž jestli Star Trek taky patří mezi postapo, nebo ne. Odehrává se totiž po třetí světové, ale všichni jsou v něm děsně happy a vůbec nebudí dojem nukleárních zoufalců. Bude nutné lépe definovat pojem postapo. chekotay

J.Doležálek: Nová várka kreseb Honza Doležálků nám opět poslal pár velice hezkých kreseb do galerie inspirovaných Falloutem… ale teda řeknu vám, jestli bude v námětech pokračovat podobným směrem, budeme muset zřídit zvláštní sekci Erotika Falloutu. A přitom své obrázky doplnil tak nevinně znějícím mailem: Ahoj, tak po nějaké době zase posílám nějaký malý příspěvek mému nejoblíbenějšímu vaultu :o) Doufám, že se budou obrázky líbit. Jen doplním - pokud máte něco v kalhotách, tak zaručeně budou :) Tady je ten zajímavý a tadydle další, zajímavý už poněkud méně (nemluvím samozřejmě o umělecké hodnotě ale… o kozách no… i když tomu chlapovi jde taky vidět bradavka… tak si to užijte :) . petruschka

Fallout Tycoon už brzy Demo, druhé v pořadí, postapokalyptické strategie Fallout Tycoon vyjde na stránkách Mr.Handy v nejbližších dnech. Už by mělo být o velký kus hratelnější než první, které vyšlo ve velmi ranné části vývoje. Vedoucí celého projektu Jan Bílek se k vydání druhého dema vyjádřil v knize hostí na ofic. stránkách projektu Fallout Tycoonu: Nyní můžu upřesnit vše, co se týká útoků v demu - pokud ještě nerozhodneme jinak, bude v demu útočení všech organizací, ale postavy budou zatím pouze "skákat" (ještě není hotova všechna grafika) a navíc asi budou chodit úplně rovně, přesto si myslím, že to je solidní výkon, protože už jsem posedmé (a naposled) přenělal systém útočení, takže nyní má každá postava skutečně hitbody, obranné číslo pro každý druh poškození zvlášť a útočné číslo taktéž pro každý druh poškození. To samé platí pro budovy (obranná čísla a hitbody, útočná čísla jsou určována pro jednotlivá pole (takže i pro pole, kde budovy nestojí, ale věžičky tam dostřelí) a platí stejné druhy poškození).
Ve finálové verzi samozřejmě postavy budou chodit, střílet a umírat a jejich pohyb nebude omezen na "přímo vpřed" ale budou i zatáčet, takže třeba neuzavřené oplocení si obejdou. Nevím jak vy, ale já se už nemůžu dočkat! Kluci vydržtééééé! JaW

9.9.2002 Rychlonohý Hexman a Yed

Rychlonohý Hexman a Yed Protože už nějakou dobu na všechno házím velikánské bobky, připravil sem o prvenství Hexmana (18.09.2241) v "Rychlonožce Falloutu 2", který před více než týdnem poslal svůj výsledek a do dneška by vedl. Včera dorazil jiný a rychlejší rychlochodecký screenshot od Yeda (28.08.2241). Hexmanovi se omlouvám a dovoluji mu, až mě něgde potká, jednu ránu jakoukoliv končetinou do mého sprostého uslintaného xichtu! Neboj se pořádně rozpřáhnout, ať se vzpamatuju! Dík JaW

8.9.2002 Filmy- konečně pokrok

Filmy- konečně pokrok Díky spolupráci kecálků na Hofylandu (kde se mimochodem můžete zapojit do ankety o nejoblíbenější postapokalyptický film) se v naší novopečené rubrice filmů začalo něco dít. Všichni dali hlavy dohromady a vzpomínali, kolik filmů s námětem vycházejícím z konce naší civilizace viděli- a že jich nebylo málo! Na filmové stránce tedy kromě trochu nezbytných úprav naleznete abecední seznam zatím 15ti filmů z krátkýmy popisy, vypracovanými petruschkou a mou maličkostí (jsou tam ty u kterých se děj točí kolem apokalypsy, takže se moc nedivte:) a zatím nevyplněným hodnocením- to bude úkol pro recenzenty. Každý má možnost napsat na některý z filmů recenzi, okořenit ji nějakými těmi obrázky a připsat své hodnocení. Samozřejmě, že to asi nebudou všechny filmy, co existují- pokud víte o dalších, tak nám prosím napište. (Já si tedy na jeden vzpomínám, ale už si nepamatuju jméno- vše se točilo kolem cestování v čase, kdy v budoucnosti vyšlou bojového robota do 70tých let, ale jak to tak bývá- něco se posere a robot začne útočit na rodinu, takže jeden z vědců se ho vypraví zastavit, což se mu samozřejmě nepodaří a ještě navíc nakazí rodinku jakýmsi virem- pak se vrátí zpátky, ale všechno je zničené roboty a zbytek lidstva s něma bojuje- viděl tohle někdo? Jestli jo, tak mi prosím napište, jak se to jmenovalo, dík:) Chekotay ještě navrhl, že můžeme něco podobného zavést i o literatuře, což je dobrý nápad, takže až se za pár dní vrátím z ozdravného pobytu u bečky:) dočkáte se i tohoto zlepšováku… RATMAN

7.9.2002 Příručka ďáblova spratka verze 1.1

Příručka ďáblova spratka verze 1.1 Jak jsem slíbil, tak jsem i udělal. Po vyslechnutí připomínek k návodu jsem provedl pár úprav- do návodu zařadil úkol na rozmlácení Beckyina destilátoru, prodání Sulika do otroctví a trochu poupravil kapitolu o vyvražďování měst. Doufám, že jsem na nic nezapomněl… RATMAN

6.9.2002 Banditi na čtyřech kolech - Otrokářská válka ve FoT - Nový Red´s viewer Nové diskuzní fórum - Humor: postava s inteligencí 1 - Krallik 4tý v "Masovém hrobě"

Banditi na čtyřech kolech Sotva před pár dny jsem se pozastavoval nad zajímavou, byť nezvyklou závodní hrou Steel of Haste z postapo… prostředí a už tu máme další podobnou věc, jménem Bandits. Tentokrát jde však spíše o arkádovitý, střílečkově-závodní žánr (pokud to jde pojmentovat jednodušeji, dejte vědět). O samotném pozadí katastrofy, která svět připravila o civilizační výdobitky jako studené pivo a odpolední telenovely, toho zatím mnoho nevíme. Rozhovor s producentem Bandits na Tiscali vás však nenechá na pochybách, že nás čeká opravdu drsný akční výhřez za zvukového doprovodu dunících brokovnic a skřípějícího plechu pouštních buggin – nejsladší to hudba pro každého fanouška Mad Maxe. Budete mít možnost hrát hned za dvě postavy (alespoň tak jsem to pochopil) – řidiče Fenneca a skřetího maniaka na zbraně Rewdalfa, což by mělo spolu s možností multiplayeru zajistit určitou variabilitu a zábavnost i při několikátém dohrání. Dále na vás čeká 13 různých zbraní a 20 vozidel. Hned úvodní mise vás pak přesvědčí, že co se týče reálnosti prostředí a misí, vede Bandits před Steel of Haste nejméně o jedno zarachocení závěrem brokovnice – hned v úvodu totiž máte se svými dvěma postavami vniknout do konkurenčního nájezdnického klanu Flaming Pumpkins a ukrást jim věc v postapokalyptickém světě ze všech nejdůležitější – destilačku na pálenku z kaktusů. Další mise se mají pohybovat od prostého jeď, střílej, jeď, střílej, střílej, střílej… až po ochranu konvoje s cenným nákladem… takže vlastně taky jeď, střílej… Možná tenhle článeček vyzněl až příliš nadšeně, ale hra na mě, alespoň podle toho co zatím vím, působí velice příjemně jako povedený mix zběsilé, nekomplikované akce, hezkého prostředí a dobře utrefené postapo… atmosféry. Hra už je kompletně v cajku a tak nezbývá, než si počkat na vydání… petruschka

Otrokářská válka ve FoT Na stránkách DaC se objevila zprávička o novém singleplayer MODu pro Fo:T jménem In Our Own Image. Podle jeho tvůrců jde o upravenou verzi původní mise Osceola, která by se však měla více blížit k hratelnosti původního RPG Falloutu a dočkáme se také starých dobrých zbraní F1 a 2. Děj se bude točit kolem boje NCR Rangerů proti jejich zapřísáhlým nepřátelům Otrokářům. Ke stažení je zatím Demo velké 1,32 Mega… petruschka

Nový Red´s viewer …prostě nový Red´s viewer… verze 1.0.6.12. petruschka

Nové diskuzní fórum Protože se nám naše diskuzní fórum trochu přeplnilo (více jako tisíc příspěvků je už opravdu hodně) a natahuje se teď hrozně pomalu, založil jsem nové diskuzní fórum, které nyní můžete používat. Staré fórum necháme jak je (nebudeme ho mazat), aby si ho mohl kdokoliv přečíst. K dispozici je i verze ke stažení a k prohlížení offlajn (510 kB). JaW

Humor: postava s inteligencí 1 Hexman nám poslal několik rozhovorů, které natípal, když hrál Fallout 2 za postavu s inteligencí 1. Osobně si myslím, že těch 9 rozhovorů, co Hexman natípal, je dobrá polovina rozhovorů ve hře. Před nějakým měsícem sem to taky hrál s takovou postavou a moc sem si nepokecal :/. Buďto s vámi nebude chtít nikdo mluvit nebo vás po vašem prvním slově ("blé","uh?"apod) pošle do pryč a už se s vámi nebude zahazovat. Nejdelší rozhovor bude, "kupodivu", s pasáčkem brahmín Torrem, který by s vámi určitě chodil do stejné třídy v "pomocné škole", kdyby nějaká v postapokalyptickém světě zůstala. Rozhovory jsou zde. JaW

Krallik 4tý v "Masovém hrobě" Na čtvrté místo, v naší zábavné a všemi oblíbené soutěži "Masovéhý hrob", se vyšvihl Krallik, který poslal na onen svět 96 lidí, ponejvíce smažek a kuref, ale i jedno děcko se tam, na zemi v krvi sytě rudé, válí (určitě se do něj špatně trefovalo, že?). Kdo má chuť na trochu krve (takový malý předkrm před Televizními novinami na TV K@RVA), ať vleze laskavě sem. JaW

5.9.2002 Spiderman a trestanci

Spiderman a trestanci Je to neuvěřitelné, ale je to tak! Ve Falloutu Tactics narazíte na slavnou komixovou postavu- Spidermana. m452 jej přistihl přímo při lezení na stěnu a pohotově ho vyblejsknul, aby jste i vy mohli vidět tento zázrak mutace! Další pozoruhodný screen poslala Aimie- dokazuje, že se Vic a Robopes dali na špatnou stranu zákona, vždyť- do stěn se vždycky zazdívali zločinci… (a nevěrné manželky:) RATMAN

4.9.2002 Jak vrátit zmizelé společníky?

Jak vrátit zmizelé společníky? Už se vám to nejspíš stalo- chrápali jste s Bishopovou ženou/dcerou a pak jste s hrůzou zjistili, že vaši parťáci kamsi zmizeli. (nicméně hra se pak chovala, jakoby byli stále s vámi). Neznámý dobrodinec, který chtěl pravděpodobně zůstat v anonymitě (proboha lidi, podepisujte se, víte jak je blbý tohle psát?) přišel na to, jak tento problém vyřešit bez použití loadu: Četl jsem na stránkách Vault šílené brahminy o té chybě jak mizí společníci, když se vyspíš s Bishopovou ženou. Zkus několik dní počkat a až se znovu ,Bishopova žena nebo dcera, objeví dole tak se sní zase vyspi a běž dolů. Pak by tam měli společníci být. Jestli ne tak to několikrát opakuj než tam budou. U mě to fungovalo. Zní to docela logicky, co říkáte? RATMAN

3.9.2002 Staronová grafika - Dračí apokalypsa - Filmy

Staronová grafika Tak nám začal nový školní rok a spolu s ním se na našich stránkách trochu pozměnila grafika. Změna to není nijak hrozná, původně jsme sice měli v plánu přidat moc pěkný vrchní frame, který stvořil sám velký Comus, ale ukázalo se, že by se spolu sním musela radikálně přestavět celá koncepce stránek a na to nemá nikdo z nás čas ani náladu. Zůstalo tedy u staré dobré tabulky, které se přidaly ještě tři spodní chlívečky, které mají za úkol zpřehlednit a zpříjemnit vám orientaci po vaultu a dalších dobrých stránkách. Co jednotlivé položky znamenají snad není třeba sáhodlouze vysvětlovat- nepřehlédněte se týká těch nejzajímavějších věcí co tu máme, v zajímavých odkazech se zase vyskytují stránky které stojí za to navštívit. O oblíbených hláškách se tu trošku rozepíšu. Z F1 a F2 jsem vybral kolem padesáti většinou vtipných keců postav, které se budou při každém načtení stránek prostřídávat, snažil jsem se vybírat ty nejlepší, ale určitě jsem jich pár vynechal, takže pokud ještě o nějakých dobrých (vtipných i vážných) víte, budu rád, když mi je pošlete. Podmínka je jediná: musí být v přesném znění (a nezapomeňte připsat jméno postavy, která ji má na svědomí). No nic, to by myslím ke grafice stačilo, případné připomínky můžete jako vždy napsat do fóra. RATMAN

Dračí apokalypsa Už jsme tady měli konec světa vyvolaný atomovou válkou, chemickou katastrofou, zombifikací veškeré populace, zemětřesením, střetem s meteoritem nebo mimozemskou civilizací, která pro změnu nepřicházela v míru nebo nechtěla volat domů a dokonce i nějakou tu náboženskou propagandu ve formě ohňů pekelných a Ježíška, který namísto dárečků přinášel zkázu, smrt a věčné zatracení pro tu část obyvatelstva, která mu odmítala pravidelně každou neděli lézt do prdele.
Odvážím se ale tvrdit, že takovýhle konec civilizace vás ještě nenapadl, a když, tak nejvýš ve velmi ranném věku, kdy vás z dětských snů budila hrůzná představa, co by se asi stalo, kdyby Bajaja dostal od toho sedmihlavého draka na prdel a ne naopak. Ano – vládu nad světem převzali ve filmu Království ohně draci a nepostrádají rozhodně nic ze svého hrůzného půvabu pána vzduchu, ohně a smrti. Děj Království ohně se točí kolem člobrdy jménem Quinn, který nešťastnou náhodou vzbudil při svých dětských objevitelských hrách na staveništi ze staletého spánku draka. Hop o 20 let dopředu a máme tu zemi spustošenou nájezdy inteligentních, leč silně teritoriálně založených draků – prostě se jim nelíbí, že se jim na jejich planetě roztahujou ti směšní dvounožci, kteří navíc tak skvěle chutnají a srandovně chroupou mezi tesáky. Quinn toto běsnění kupodivu přežil a stal se velitelem požárníku, což je, jak jistě chápete, v těchto vpravdě žhavých chvílích profese více než důležitá. Nicméně náš hrdina na to jde kapku špatně – odmítá s draky bojovat a místo toho čeká… na co proboha?! Drakům evidentně pár těch století vrásky nedělá a tak se vyhynutí ještě hezkých několik melounů let určitě konat nebude. To si naštěstí uvědomuje drsňák Van Zan, který se jako jeden z mála pouští do aktivního protidračího odboje a po určitém váhání a vzájemném přesdržovém dialogu se k němu připojuje i Quinn se svojí značně prořídlou tlupou poserů. Tolik tedy k ději originálního postapokalyptckého filmu (který se odehrává opět v Anglii, stejně jako nedávno avizovaný zombie horor – takže do Anglie na prázdiny ani za politickým azilem ne, děti!) , jenž u nás bude mít premiéru 24. 10. 2002. Podrobnější preview hledejte na stránkách Cinemy a tady je pár hezkých postapo… scenérií in a ex/teriérů. Fotky draků jsou kupodivu dosti vzácné a tak se mi povedlo ulovit jen tenhle poster a panoramatický a značně nezřtelný ale krásný dračí nálet. petruschka

Filmy Je to černý a klepe to na dveře, co je to? Přeci naše růžová budoucnost:) Taky vás štve, že Fallout 3 stále nepřichází a žádná pořádná postapokalyptická pecka se jen tak neobjeví? Koho ne, ale co s tím? Pokud nemáte pár melounů a kontakty s Usámou, tak asi nic, ale čekání si můžete trošku zpříjemnit díky postapokalyptickým filmům! Ano- petruschkovi filmové novinky mě přivedli na zajímavou myšlenku- vytvořit zde takový koutek pro příznivce filmů odehrávajících se po zániku naší civilizace, kde budou nejen horké novinky, ale i starší klasické kousky (hlavně Maxík:). Zatím je stránka čistě provizorní- jen s nedávnými informacemi, ale brzy se dočkáte mnohých vylepšení. RATMAN

2.9.2002 Nová česká stránka o FT - Bug z F2: Smrt ve stoje

Nová česká stránka o FT Před pár dny jsme dostali mejla od Raveninga, že rozjíždí své nové stránky o Fallout Tactics. Žádal nás, jestli by jsme mu neposkytli obrázky zbraní, brnění atd. Protože nejsme až tak velké svině, jak si o nás fšichni myslí, tak jsme mu je poskytli s podmínkou, že uvede jejich zdroj. Raveningovo jednání se mi líbí, proto mu, když bude potřebovat, budeme pomáhat. Všichni určitě pamatujete na hajzlíka (velmi slušně řečeno), který se na nic neptal a "půjčoval" si materiál z různých stránek o Falloutech a vydával je pak za svůj. Buď mu země těžká. Nová stránka má zřejmě teprve pracovní název Fallout page. Požádal sem Raveninga, aby vám něco na úvod napsal o svém dítku: Fallout page, Fallout zábavnou formou, včetně info o nich je tu i komiks, animace a mnohem víc. Jestli to chcete zjistit pojďte se mrknou na www.fallout.zde.cz ! Ještě tam toho není mnoho, ale určitě časem budou další věci přibývat. Držme Raveningovi palce, ať mu práce na stránkách dlouho vydrží! JaW

Bug z F2: Smrt ve stoje Všichni víme, jak jsou všechny Fallouty zabugované. Další z řady pěkných bugíků zaslala půvabná Aimie. Screen velmi rychlé smrti prokonzula z NCR poslala i s krátkým komentářem: Tento obrázek se mi povedlo típnout po tom, co jsem prokonzula v NCR nadopovala super-stimpakama a on umřel v poněkud........nepřirozené poloze. Posílejte další lahůdky, určitě jich ještě pěknou hromádku najdete. JaW

1.9.2002 Killianovo vybavení do nepohody - Static ve stázi - Pat a Mat…teda Chris a Matt

Killianovo vybavení do nepohody Taky vás už napadlo, co byste dělali vy sami a ne nějaká postavička ze hry, kdyby spadla A-bomba a vy to nějakou náhodou přežili? Představte si následující situaci: Sedíte v zabedněném sklepě svého domku a pomalu dojídáte posledního člena rodiny (v pozadí se kupí pietní hromádka kostí maminky, tatínka a mladších sourozenců). Co ale dál, když už jsou obrány i poslední kůstky vašich domácích mazlíčků? Radiace venku se nemusíte obávat, máte-li po ruce spolehlivé a stylové vybavení značky Vault-Tec! Navlékněte se do zaručeně těsnícícho ochraného obleku, naládujte Rad-X, seberte sekyrku a můžete bez obav z ozáření vyrazit do blízkých sklepů na lov souseda!
Před nějakou dobou jsem se zeptal Killina, majitele skvělých stránek Fallout Shelter o všemožných vymoženostech týkajících se radiace, zda by nebyl ochoten sestavit nám podobný seznam vybavení, nezbytně nutného pro každého správného Vault Dwellera, opouštějícího rodný Vault. K mému překvapení mě s tím neposlal do prdele, ale souhlasil a dřív, než jsem se z toho šoku mohl vzpamatovat, máme tady od něj několik praktických rad a obrázků vybavení i s cenami a možnostmi pořízení. Takže pro paranoiky mezi námi, které stále ještě straší přízrak SSSR nebo nově Usámy, je vše přichystáno tadydle. Jen upozorňuju, že tajemná řeč, v níž je to všechno sepsáno je slovenština. Malá ukázka: Tak, tu mate dole zoradené veci, ktoré sa Vám zídu ak chcete prežiť nukleárnu vojnu. Ceny sú orientačné a v USD ($). Pokúšal som sa nájsť tie s najlepším pomerom cena/výkon, takže tu nebudú žiadne high-tech veci (až na nejaké výnimky). Všetko je možné legálne objednať a ak Vás zaujímajú tieto veci, skúste moju stránku http://radiation.szm.com, ktorú Vám odporúčam, ak chcete vedieť viac o týchto veciach (anglická verzia má toho viac). Jestliže jste rozuměli, postupujte dále :) petruschka

Static ve stázi Už nějakou dobu jsme tady neměli žádnou novinku o jednom z nejnadějnějších postapokalyptických herních projektů – Staticu. No tak teď ji máme, ale moc vás asi nepotěší. Na stránce No Mutants Allowed se objevilo ne zrovna povzbudivé vyjádření vedoucího vývojového týmu Willa Foxe. Nejdřív trochu dobrého – stránka hry už je po nějaké době, kdy byla mimo provoz, opět funkční a fachčí i diskuzní fórum. Co se ale týče hry samotné, zdá se, že veškerá činnost (snad zatím) ustala. Willy se radil se členy svého týmu, ale nikdo neví, co podniknout dále. O Static sice stále ještě projevují chabý zájem dva producenti, ale pouhý zájem tenhle projekt těžko ufinancuje.
…no ještě že můžeme své naděje stále upírat ke Svatému Grálu Falloutu 3. To co neexistuje nám totiž nikdo vzít nemůže… smrk… petruschka

Pat a Mat…teda Chris a Matt Před nedávnem se nám tady Chris rozkecával v odpovědi na naše zcela zásadní a světoborné otázky typu, kolikrát si Myron v průběhu hry zdravě zamasturboval, ovšem jeho vševědoucnost ztroskotala, když měl identifikovat tento obrázek podivného raketového pohonu auta z F2. Pro úplnost přidám i mojí odpověď Chrisovi, ačkoli z předchozích zpráv asi zhruba víte, o co jde:
petru: … rád bych objasnil tu záhadu kolem obrázku káry s raketovým pohonem namísto obvyklého kufru. Náš čtenář a přispěvatel Jay Kowalski to vyřešil za nás, když objevil obrázky auta Mad Maxe (jak jsem si vzpoměl, vozítko se jmenuje Interceptor), které má stejné nádrže, či co to je ( obr. 1 - hodně jeté a obr. 2 - teploušsky nablejskané). Bylo to asi z Falloutu odstraněno, aby BIS předešlo potížím s copyrightem nebo jste si prostě uvědomili, že by tím hráč přišel o skladovací prostor kufru.
Chris: Ahoj, Petře („ty můj šmudlo“ tam bylo taky, ale zatím to s Chrisem tajíme, tak jsem to taktně vynechal) – díky za to info o Interceptoru. Mám k tomu pro tebe další odpověď od Matta Nortona, hlavního pachatele designu auta F2:
Auto mělo být původně poháněno fúzí … nebo filckama… nebo co – prostě něčím jaderným (co mělo umožnit jezdit si klíďo bez obav o palivo). Ty velké neskladné nádrže, připevněné na zadní části našeho krásného Chevyho 57 měly představovat právě tenhle nevyčerpatelný zdroj energie.
V určité fázi vývoje jsme měli kapku velké oči a uvažovali o tom, že auto bude možno v průběhu hry vylepšovat, zrychlovat, obrnit nebo vybavit zbraněmi atd. a stalo by se tak důležitějším článkem hry. Nicméně nakonec z toho z velké části sešlo a skoro celý tenhle nápad vyletěl komínem. Zdroj energie byl nahrazen tradičním dvaadvaceti kubíkovým motorem (což je víc, než má jakékoli jiné vozidlo v této třídě!).
Všechno tohle vybavení piráta silnic bylo očesáno, aby bylo ve shodě s NCR normami o znečišťování ovzduší. To víš – prototypy aut si s těmi v sériové výrobě nakonec nebývají moc podobné :) -Matt Norton petruschka

-zpět-

Staň se pomocníkem při tvorbě, nakrm Šílenou brahmínu!:)




Stránky v EN

No Mutants Allowed
Fallout Wiki
Fallout Database

Modifikace v CZ

Fallout:Resurrection
Fallout et tu
Fallout 2 Restoration Project a neof.patch
Fallout:BGE (dead)
Fallout:Yurop (dead)

Modifikace v EN

Vault-Tec Labs
Fallout 2 Restoration Project a neof.patch
Fallout of Nevada
MIB88: Megamod
Last Hope
Fallout et tu



Sponzoři VŠB

TOPlist





.. vstup do vaultu .. orientace .. vaultmasteři .. contact us .. irc channel .. kniha hostí .. fórum .. archiv..