Vault šílené brahmíny - největší stránka o sérii Fallout v češtině i slovenčine | Fallout 1, Fallout 2, Fallout Tactics, Fallout 3, Fallout New Vegas, FOnline, Fallout 4
... vstup do vaultu ... orientace ... vaultmasteři ... kontakt ... poslat novinku ... fórum ... archiv ..

Fallout

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
vault-boyové
holodisky
konce
texty ze hry
vychytávky
archiv zvuků
screenshoty
demo
wiki
fórum
download

Fallout 2

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
předměty
zbraně
brnění
automobil
holodisky
karmické tituly
konce
texty ze hry
kulturní odkazy
zajímavé sejvy
vychytávky
screenshoty
archiv zvuků
mapper
modifikace
wiki
fórum
download

Fallout Tactics

novinky
recenze
návod
charakter
mise
náhodné lokace
zbraně
brnění
vozidla
holodisky
drogy
screenshoty
multiplayer
hrajeme po netu
tipy a triky
editing
obličeje
modifikace
wiki
fórum
download

Fallout: New Vegas

novinky
recenze
hráčské recenze
návod
spolubojovníci
screenshoty
videa
zbraně
download
wiki
fórum

FOnline

novinky
faq
fórum
FOnline: 2238
status
server-boy 2238
manuál
mapy
instalace
screenshoty
gang VŠB
wiki-boy 2000
download
The Life After
status
manuál

Společné

bible
časová osa
bestiář
pitevna
traity
perky
technologie
zbraně vs. realita
bugy
tajemná tajemství
technické problémy
licence

Fallout projekty

Fallout Online (V13)
Fallout 4
Fallout 3: Van Buren

Příbuzné hry

Arcanum
AshWorld
Fallout: BOS
Fallout 3
Fallout: PNP
Fallout: Warfare
Fallout Tycoon
Lionheart
STALKER
Borderlands

Hry naživo

Fallout LARP
Fallout RP
download

Soutěže

O brahmíní vemeno
screenshot měsíce
žebříček charakterů
žebříček kr. zásahů
masový hrob
rychlonožka

Zábava

povídky
poezie
knihy
komiksy
filmy
hudba
kvízy
humor

Různé

články
rozhovory
jak přežít
wallpapery
bannery
průzkum
srazy a setkání
IRC channel
odkazy

Vault šílené brahminy - největší stránka o sérii Fallout v češtině a slovenčine.


ARCHIV - PROSINEC 2002

-zpět-



30.12.2001 Chcete vyhrát Fallout CD speciál? - Fallout včera, dnes a zítra - Auditorium neboli Pokeccimra Vaultu šílené brahmíny - Dodělávky a předělávky - Kamikaze MOD

Chcete vyhrát Fallout CD speciál? A co jako to má být? Právě dokončuji CD (pracovní název je Fallout CD speciál), na kterém je suma sumárum fšecko, co se dá na internetu stáhnout. No, asi všechno ne, ale snažím se, aby tam toho bylo co nejvíce. Malý výčet toho co už tam je: offline Vault šílené brahmíny, češtiny, dema, editory a utility, hry, manuály, mapy, modifikace, mp3 hudba z Falloutů, návody, obaly na cd, patche (včetně 80 MB patche FOT_3CDPatch_032301.exe do FT), screenshoty, skiny, spořiče, témata, videa, wallpapery a nevímcoještě. A jak to všechno mít doma v teple? Vyhlašuji tímto národu falloutuchtivému, že CD dostane ten, kdo napíše nejlepší povídku, kdo sesmolí nejlepší článek, tj. úvaha, fejeton, vypravování a kdo vytvoří nejlepší báseň z Fallout prostředí. Ceny tedy budou tři a též výherci budou tři. Všechny náklady včetně poštovného hradím já! Ach jo :(. Uzávěrka je 31.1.2002. Vyhodnocení provedou obyvatelé Vaultu šlené brahmíny: JaW a Ratman, poutník Petruschka a vůdce militantního křídla Vaultu šílené brahmíny: Sq. Daemon (tito jmenovaní dostanou CD zdarma). Dejte se tedy do díla, aby se vám práce brzy zdařila. Sákryš. JaW

Fallout včera, dnes a zítra Krásnou úvahu o Falloutech jsem nalezl včera k večeru v naší rezavé poštovní schránce. Autorem je Jan Doležálek. Jelikož nám pošta chodí každý den (využíváme poštovní služby Deathclaw Post Company), máte tu možnost, se s námi, o tuto zdařilou práci, podělit. (Sakra není těch čárek tam trochu moc?) Mrkněte se semka. Tuto úvahu zařazuji do soutěže o CD. JaW

Auditorium neboli ... Tak, to nám tu ještě chybělo :). odkaz je pod RŮZNÉ a je předposlední. JaW

Dodělávky a předělávky Rok 2001 nám pomalu končí a některé věci, které jsem chtěl dodělat již dávno pořád stagnují, proto jsem se rozhodl, že si trochu pohraju a to co chybí nebo je nepřehledné předělám. Co vše se změnilo? 1. Do Bestiáře jsem přidal snad poslední dvě potvůrky co chyběly- Kalkulátor a Generál Barnaky. 2. U měst Falloutu 2 jsem dodělal grafické odkazy. 3. Dodělal a upravil jsem poškození charakterů ve Fallout Tactics (teď jsou tam všechny i s obrázky:) 4. V chatu jsem se dozvěděl, že Goris mi nešel vzít do party, protože jsem si neprohlédl záznam, takže jsem jeho kolonku poopravil. Na závěr jsem předělal řazení článků - Nejnovější budou vždy nahoře. což se mi zdá i logičtější. RATMAN

Kamikaze MOD Je pro vás Fallout dvojka málo drsný? Střelné zbraně vám připomínají dětské špuntovky a Super kladivem, byste nezatloukli ani skobu na pověšení obrázku s loztomilouškými štěňátky, který vyšívala vaše babička? Pak je tady pro vás Kamikaze MOD chlapíka jménem Trytec, který si lze stáhnout třeba ze sajty Duck and Cover a samozřejmě i od nás. MOD změní obyčejné kvéry i chladné zbraně v nástroje zkázy. Ale pozor - v rámci vyváženosti je zároveň udělá o něco těžší a některým i zkrátí dostřel. Podle autora vychází z reálných předloh, takže se je na co těšit…Pro instalaci doporučuji stáhnout si správce modů FAME. Jinak je třeba přejmenovat původní patch000.dat třeba na realpatch a Kamikaze pro změnu na patch000.dat… petruschka

29.12.2001 Doražení multiplayerových downloadů - Doplnění přehledu multiplayerových map

Doražení multiplayerových downloadů Dnes jsem vypotřeboval všechny multiplayerové mapy, co jsem si šetřil na horší časy (ale ty ne a ne přijít :). Celkem zde přibylo 7 nových misí- Mapy Bridge a Fun Arena jsou typu skirmish, první jmenovaná mě docela zaujala, myslím, že by se mohla stát novou mapou pro paření skirmishu v sobotním turnaji. Další mapa vypadá dost dobře a navíc je to CTF(nedostatkový zboží)- jmenuje se Half-Nuked a dějištěm je malé městečko. Každá ze stran má k dosažení cíle k dispozici 3 vozidla (2x Hummer + APC), vypadá dosud nejlíp ze všech map co jsem viděl (i když jsem zvědav jestli trumfne Gloried Run). Zbytek map jsou Assaulty: Vault, City Siege - o těch se moc rozepisovat nebudu. Mnohem víc mě zaujala mapa Normandy- proti ní vypadá dobývání pevnosti na Omaha Beach jako procházka růžovou zahradou. Poslední mapou je Stalingrad Short- zkrácená verze skvělého Stalingradu, takže nyní už nemusíme na její zapaření hledat další hráče. RATMAN

Doplnění přehledu multiplayerových map Do přehledu map přibyly dvě nové- je jím Church Assault- jedna z mála map upravená pro noční boj a to osvětlení opravdu stojí za shlédnutí. Druhou mapou je dnes doplněný Stalingrad Short. RATMAN

28.12.2001 FALLOUT3! - Hans na 3 místě v rychlonožce F2

FALLOUT3! …ještě opravdu není... ale na německé stránce fallout-online se objevil celkem zdařilý fake screenshotu z F3. Pokud jsem dobře informován, obrázek je postaven na enginu Baldurs Gate 2. Není to sice tak úplně podle mého gusta (trošku moc naleštěné a high-tech oproti původnímu - otřískanému a ušmudlanému - pojetí), ale přesto jsem se musel ovládat, abych neposlintal obrazovku… petruschka

Hans na 3 místě v rychlonožce F2 Pěkné třetí místo pro Hanse, pokud se chcete podívat, jak dlouho mu trvalo dosažení cíle, mrkněte na to zde. RATMAN

27.12.2001 Fallout 3 - fakta a domněnky

Fallout 3 - fakta a domněnky petruschka opět narazil na nějaké ty zajímavosti a jelikož nám už dlouho nic neposlal, rozhodl se přeložit jeden zajímavý článek z Duck and Cover. Co se v něm všechno dozvíte? No např. to jak by asi mohl vypadat Fallout 3, Kdo jej bude dělat, jakou bude mít grafiku atp. petruschka ještě upozorňuje, aby jste si za každé druhé slovo dali velké prý nebo možná. Bližších informací bychom se podle F. Urquharta měli dočkat snad po novém roce... RATMAN

26.12.2001 Šílené Vánoce u Šílené Brahmíny

Šílené Vánoce u Šílené Brahmíny Po celém světě pomalu končí vánoční svátky a tak je čas udělat si malou rekapitulaci, jak proběhly. V našem Vaultu se již tradičně na štědrý den stává velice brzy, je to hlavně proto, abychom do osmé hodiny stihnuly nachystat ozdoby - po nedobré zkušenosti se stromečkem ozdobeným ostrými granáty, jsme letos vsadili spíše na kolekce s motivem zvířátek- já měl za úkol najít a chytit švábí rodinku, zatímco JaW šel lovit potkany (tohle prostě musel dělat on, já se jim vždycky brutálně mstím za to, co provedly mým přítelkyním), se šváby to máte těžké - ty potvory jsou příliš rychlé, ale po několika hodinách a několika vystřílených zásobnících na našem zuhelnatělém vánočním stromečku zatřpytily jejich lesklé krunýře doplněné roztomilými mrskajícímise potkánky... Jako každý rok nám na dveře Vaultu zaklepala členka nadace pro záchranu malých Deathclawů a prosila nás, aby jsme se na svátky ujaly jednoho jejího svěřence, letos jsem ji ovšem poslal pryč, protože jsme už konečně sehnali kapra. S kaprem to máte vůbec těžké je slizký a pořád se mrská, ovšem od prodavače jsme si koupily příručku: "Štědrovečerní kapr snadno a rychle", takže jakous takous představu o jeho přípravě jsme měli. Psalo se v ní: "Na usmrcení kapra musí spolupracovat dvě osoby- první stojí před kaprem a snaží se rozptýlit jeho pozornost např. hraním kašpárkového divadla, druhá osoba se ke kaprovi opatrně přiblíží ze zadu a počká než divadlo skončí (pozor: zabití před ukončením divadla je považováno za týrání zvířat!), potom rychle chytí kapra za prostřední nohu a zatímco jej zvedá (hlavami dolů) druhou rukou přiloží měsíc staré ponožky k nosním dírkám levé hlavy, čímž kapra bezbolestně usmrtí" na spodní straně bylo ještě malým písmem napsáno: " dojde-li k pokousání nebo poškrábání kly neprodleně kontaktujte svého lékaře či lékárníka". Jak psali, tak se i stalo postupovali jsme přesně podle návodu, ale bohužel jsme si nevšimli, že náš kapr chytil rýmu, takže jeho čich byl značně otupělý, místo aby ho moje ponožky poslaly do věčných lovišť, tak jej ještě více rozzuřily, takže nakonec jsme jej museli uzemnit pěkně postaru- kladívkem do hlavy- jenže jediné kladívko v dosahu bylo Superkladivo které nám věnoval Sulik, takže letos polívka nebyla... Když jsme smyly zbytky mozku ze stěn, byl už čas na chystání štědrovečerního stolu a vaření večeře, měli jsme co dělat, abychom to do večera stihly, ale nakonec se vše podařilo - hlavně díky mé plasmové pušce, která hodně urychlila smažení. Kapřík byl sice lehce zuhelnatělý, ale alespoň byl pěkně křupavý. Pak nastal očekávaný okamžik: rozbalování dárků- bohužel i tento rok jsme zapomněli pootevřít dveře Vaultu, aby se sem dostal Ježíšek a donesl nám dárky, takže je dostaneme až příští rok i s těmi loňskými a předloňskými, já jsem na tom ještě dobře, přál jsem si jen kardiostimulátor prezidenta Richardsona, ale JaW chtěl štěně, radši nechci vidět co z něj zbude... Takže jsme se museli spokojit s tím, co jsme si vzájemně nadělili- od petruschky každý dostal pěkné Santa Ghoulovské přáníčko podepsané jeho krví a dalšími tělesnými tekutinami a my mu nadělili hezký dárek na pokračování - část plasmového granátu- druhou část s nápisem :"POJISTKA" mu dáme k narozeninám... JaW zase dostal poukázky na slevu do Kočičí Packy a já dostal stavebnici: "Slož si svého Ghoula", teď už chápu, proč tu byl poslední měsíc tak šílenej smrad. Tak takhle nějak proběhly vánoce ve Vaultu Šílené Brahmíny, jaké to bylo u vás? RATMAN

23.12.2001 Veselé Vánoce

Veselé Vánoce Tak už je to tady, zítra se všichni radostně probudíme do Štědrého dne. Za celý Vault Šílené Brahmíny vám proto přeji šťastné a veselé prožití svátků vánočních, aby jste pod stromečkem nalezli nejen kupu dárků, ale i štěstí, zdraví a spokojenost... A kdyby jste nevěděli, jakou koledu si u stromečku zazpívat, tak zkuste třeba tuto:
Narodil se Fallout nám
veselme se
Z Interplaye přišel k nám
radujme se
Z kódu strojového
Cédéčka zlatého
nám, nám
narodil se
RATMAN

22.12.2001 Výsledky průzkumu

Výsledky průzkumu Po úmorném zápase s leností jsem konečně dokončil vyhodnocování výsledků posledního průzkumu, který se týkal toho, jak asi vypadá složení návštěvníků našeho Vaultu. Z výsledků se dozvíte, že nejvíce sem chodí návštěvníci mezi 15tým a 20tým rokem života, z toho tedy logicky vyplývá, že sem nejčastěji zavítají středoškoláci. Více než polovinu našich návštěvníků tvoří češi následováni Moravou a Slezkem a drtivá většina z nich se o nás dozvěděla z vyhledavače. Nejčastěji se k nám lidé dívají z domu, jen málo lidí okrádá o penízky svého zaměstnavatele nebo svůj výchovný ústav:) Pravidelných návštěvníků moc nemáme - je jich zhruba třetina, většinou se sem lidé dívají podle nálady, ale zase párkrát do týdne, což tak špatná bilance není. Asi nikoho nepřekvapí, že nejvíce se všem líbí naše informace o Falloutech, ale je jen málo těch, co si přejí kompletní informace, spíše si přejete více downloadů a aktuální informace, myslím, že se nám v posledních týdnech podařilo tyto dvě položky splnit... Také je hodně těch, co se chtějí stát členy našeho klanu, což je dobře, ovšem od vyhlášení ankety uběhl více jak měsíc a od té doby máme jen dva nové členy, tak sakra lidi kde se flákáte? Nejvíce potěšující je ovšem poslední položka - 60% dotázaných uvedlo, že jsme bezkonkurenčně nejlepší, což rozhodně zahřeje vaultmasterovo srdce ze všeho nejvíce. Celkově je vidět, že nás hodnotíte kladně, ovšem je nutno přihlédnout k faktu, že ne-všichni se do průzkumu zapojili a je poměrně jasné, že ti, kterým se tu nelíbilo se průzkumu nezúčastnili (tedy až na jednoho, to jsou ta 3%), ale tak to máte skoro u každého průzkumu... Kompletní výsledky průzkumu si můžete prohlédnout zde. RATMAN

21.12.2001 Rozhovor s Creckxem

Rozhovor s Creckxem Dnes vám přinášíme slíbený rozhovor s Creckxem. V jeho repertoáru se najde spousta věcí, nejvíce ovšem každého zaujaly jeho hry (jak jinak :)). Jelikož se s ním už nějaký ten pátek spolupracuji, řekl jsem si, že by bylo zajímavé trochu jej prokecnout, optat se na pár zajímavostí o programování, o věcech které vytvořil (a vytvoří) a samozřejmě i o jeho vztahu k Falloutům. Doufám, že ti vnímavější z vás (EN - 6 a více), mě po jeho přečtení nebudou bombardovat otázkami... Rozhovor si můžete přečíst zde. RATMAN

19.12.2001 Feargus Urquhart se vykecával - Ptejte se Chrise Avellona - Modifikace Bozaru do Falloutu 2

F. Urquhart se vykecával Na boardu Black Isle Studios se objevil sám velký náčelník BIS Feargus Urquhart s obsáhlým (a nicneříkajícím) monologem. Snad jediné co by se dalo považovat za novinku je potvrzení už nějakou dobu kolujících zpráv - opravdu se chystá zveřejnění dvou nových her, jejichž jména jsou zatím úzkostlivě tajena. Navíc firma spolupracuje na dvou dalších projektech s externími vývojáři. Na závěr svého proslovu, v němž se věnoval hlavně herní branži jako celku, neopomněl hodit kost i fandům Falloutu. O novém pokračování se prý usilovně uvažuju (a snad i více než to). Bližší informace k tomuto tématu by se snad měly objevit začátkem roku 3. petruschka

Ptejte se Ch. Avellona Na Vaultu 13 se objevila další aktualizace sekce "Ptejte se Chrise Avellona". Tentokrát jde o pár skvělých původních obrázků z F1, které sloužily jako předloha pro dvě scény ve hře - náborový plakátek pro vaulty a laboratoř s mutačními káděmi. Autorem je Tony Postma. petruschka

Modifikace Bozaru do Fallout 2 RGS Chevrolet - tvůrce Doordestroyer modu - přispěl na stránky Duck And Cover modifikací oblíbeného Bozaru (já sice tvrdím, že nic se nevyrovná gausovce, ale proti gustu.). Charakteristiky zbraně teď vypadají takhle: Single Shot: min. dmg: 40HP, max dmg: 70HP; Burst mode: max dmg: 700HP; Ammo Capacity: 40; Burst Round: 10; Range: single.: 80, burst.: 40; DAMAGE TYPE.: EXPLOSION !!! Item Name.: Bozar (code: 350). Řekl bych, že tuhle hračku se asi moc nevyplatí dávat do pracek Markusovi.tedy pokud nechcete vidět jak vás nadzvukouvou rychlostí předbíhají vaše namleté vnitřnosti.....

V případě že máte nainstalované nějaké patche spusťte správce modů FAME a navolte "off" ve funkci "delete files from the data/ folder after playing". Zmáčkněte "Play" - když se objeví hlavní menu Falloutu hru i FAME ukončete. Spusťte Fallout2.exe (c:/program files/black isle/Fallout2). Jestliže chcete mod odinstalovat, odstraňte jej z adresáře "data", nebo spusťte FAME a navolte "on" ve funkci "delete files form the data/ folder after playing". Hru spusťte - hned zase ukončete a FAME mod odstraní (netestováno!). petruschka

18.12.2001 Drby, drby, drby - Něco málo zajimavostí o Falloutu 2 - Vymoženosti Falloutu 2 realitou

Drby, drby, drby: Snad si ještě vzpomínáte (bylo to sice jen před třemi dny, ale sám vím, že radioaktivní spad dělá s pamětí nepěkné věci) na zprávičku o krátkém rozhovoru se zaměstnancem BIS J.E. Sawyerem o dvou nových hrách, které se blíží dokončení. Dnes se na stránce Vaultu 13 objevila další „zaručená“ zpráva – dobře informovaný zdroj měl „kdesi komusi“ sdělit, že Black Isle Studios chystají na rok 2002 uvedení dvou nových RPG her, z nichž jedna má být téměř jistě Fallout 3. Čte se to jako pohádka co? Nicméně nepropadejte naději - možná to totiž pohádka je… petruschka

Něco málo zajimavostí o Falloutu 2 Chris Avellone ve své pravidelné rubrice na Vaultu 13 ozřejmil, jak to bylo s některými lokacemi, z nichž bohužel ve finální verzi hry sešlo.
AARON POLK: V programu hry jsem našel tři města, která ve světě Falloutu neexistují. Jsou to Abbey, EPA a Primitive Tribe (Kmen primitivů). Co to jsou tedy za místa?
CHRIS AVELLONE: Matt Norton, Jason Suinn, Tim Cain, Leonard Boyarsky a Jason Anderson navrhovali pro F2 celou řadu různých lokací. Jak projekt postupoval, neměli jsme už na všechno dost času a museli jsme tři zmíněné oblasti vyškrtnout. Já sám jsem dělal lokaci EPA, ale když došlo k tomuto rozhodnutí, měl jsem hotové sotva dva - tři dialogy (žádná velká ztráta – New Reno samo se rozrostlo nad všechna původní očekávání a nahradilo je).Takže co o tom všem vím:
ABBEY – měl být původně klášter na severo-východním kraji mapy. Žili zde mniši a historikové, kteří zde spravovali tuny knih a holodisků o starém světě. Měla to být zábavná a zároveň informativní lokace a myslím, že Tim tím byl opravdu nadšený, ale udělat to by zabralo příliš mnoho času.
EPA – byla tajná lokace, o které vám měl povědět Myron. Podle posledního plánu mělo design sedmipatrového podzemí přecpaného ukecanými rostlinami, hádavými hologramy, zvířecími exponáty, novými zbraněmi (solar scorcher jste měli původně najít tady - spolu s insekticidním kvérem proti hmyzu a herbicidním pistolí na příliš dotěrné rostliny) a zdrojem energie (power cube), který měl navždy zabezpečit přísun energie pro New Reno. A vzpomínáte si na všechny ty různobarevné kondomy roztroušené po celé hře? Původně měl každý obsahovat specifickou chemikálii, s jejíž pomocí byste v podzemních laboratořích EPA vyrobili nové originální zbraně. Pro záporňáky zde byla k dispozici zkumavka s virem STD, kterým jste se mohli naočkovat – pak se v New Renu vyspat s nějakou šlapkou a dále už jen sledovat jak virus vyhubí celé město. Možná bylo dobře, že jsme to nakonec nedokončili… O vesnici domorodců (PRIMITIVE TRIBE) toho moc nevím… petruschka

Vymoženosti Falloutu 2 realitou: Snad každý hráč Falloutu měl někdy chuť vyzkoušet si některé prvky z tohoto herního světa na vlastní kůži (já měl takové nutkání hlavně na „Panenské“ ulici v New Renu). Jako tolikrát předtím i tentokrát věda a technika šlapou naší fantazii na paty a snad už zanedlouho dají možnost prvním vojclům zkusit si na míru kovaný apartní POWER ARMOR. Takže zarytí antimilitaristé a úplatkáři s modrou knížkou v kapse – o tohle přicházíte: http://www.nfb.ca/grizzly/suit.html - jakýsi cvok (pochopitelně z Emeriky – kde jinde by na to vzali prachy) sestrojil na vlastní náklady brnění proti medvědům. Už s ním přestál náraz náklaďákem, výstřel z brokovnice a speciálního (armour piercing) luku, pád z 15 metrů atd. už mu chybí jen to setkání tváří v tvář s medvědem – hlásí se nějací dobrovolníci?
http://www.darpa.mil/DSO/solicitations/00/Baa00-34/cbd.htm http://people.mw.mediaone.net/celticfiddle/Design.htm http://www.howstuffworks.com/exoskeleton2.htm - další tři adresy se týkají vojenského projektu EHPA (Human performance augmentation => Zdokonalení lidské výkonnosti?). Z toho vyplývá, že nejde jen o dokonalejší tělesnou ochranu, ale vědci se pokoušejí i o vylepšení schopností lidského těla jako síly, rychlosti a výdrže (tedy opravdové power armor jak jej známe!). V současnosti se snaží nalézt vhodný krycí materiál, který musí být nejen dostatečně odolný, ale zároveň lehký a pružný. Zároveň probíhá vývoj spolehlivého, tichého, dostatečně výkonného a samozřejmě také přenosného zdroje energie. Padesátimilionový projekt zadává Defense Advanced Research Projects Agency.
http://stelarc.va.com.au/exoskeleton/index.html - tak tahle hračka vypadá jako plod lásky obří tarantule a nějakého hmyzomilného zoofila. Nicméně podobný pavouček by mohl alespoň částečně vyřešit problémy s přílišnou váhou high-tech brnění…
http://www.springwalker.com - a tenhle vynález by zase mohl napomoci ke zvýšení rychlosti našeho obrněnce…
Mimochodem věděli jste, že už roku 1960 byl zkonstruován tzv. „Hardiman hydraulic and electrical body suit“ (Hardymanův elektricko/hydraulický oblek).Při své váze 1500 liber (převeďte si to sami) ovšem nemohl být příliš užitečný… petruschka

17.12.2001 Dáreček pod stromeček - Průzkum ukončen

Dáreček pod stromeček Dlouho jsme se rozmýšleli, co dát návštěvníkům našeho Vaultu jako vánoční dárek, Pentium IV s nejmodernějším vybavením jsme z nedostatku financí zavrhli, takže nám zbyly jen dvě možnosti - bečka piva a dvě bečky piva. Po krátkém zhodnocení situace jsme vybrali možnost třetí - chat. Určitě by si mnozí z vás rádi pokecali o Falloutech, Vaultu, novinkách a x dalších věcech, občas se mohou s námi pořádat i různé debaty, teď vám konečně dáváme možnost si pokecat přímo tady. Nečekejte kvalitu xchatu či podobných profesionálních udělátek, náš mini-chat má databázi na jednom slovenském serveru, takže sem-tam ztratí spojení(které se ovšem za chvíli obnoví), ale hlavně že je, tak si jej užijte... Samozřejmě, že nikdo z nás neovládá PHP skripty, na to nemáme mozkovou kapacitu :), proto jsem o pomoc požádal mého kamaráda Creckxe, který ani na chvíli nezaváhal a ochotně jej pro nás vyrobil. Těm, co se pohybují on-line kruzích delší dobu nebude toto jméno jistě neznámé, má na svědomí už pár podobných věciček. Rozhovor s tímto ambiciózním tvůrcem vám přineseme během tohoto týdne. No a já jdu JaWovi pomoc s těma bečkama... RATMAN

Průzkum ukončen Historicky první průzkum veřejného mínění byl dnes ukončen. Pokud jste nestihli hlasovat, máte smolu a musíte se zapojit v dalším, který přijde za nějaký ten týden po vyhodnocení výsledků. Výsledky musím zanést do grafů a vše pečlivě zdokumentovat, což nebude tak jednoduché, protože si musím pohrát s Excelem a navíc sem až po uši ponořen v nádherném světě Civilizace III, což rychlosti vyhodnocování výsledků taky moc neprospěje, ale snad vše stihnu ještě do vánoc... RATMAN

16.12.2001 Doordestroyer- bezbolestná smrt - Drby z Black Isle

Doordestroyer- bezbolestná smrt Na Duck and Cover se objevil mod na fallout 2, který z obyčejné upilované brokovnice dělá nástroj apokalypsy - nahrazuje obyčejný výstřel explozivním pšoukem schopným jednou ranou přemístit vaše střeva z oblasti dutiny břišní na podlahu do souměrného prskance 30x30 metrů...ufff - to jsem se nějak odvázal...Damage: min 100HP, max 150HP - hezké ne? Když máte správce modů FAME, nemusíte se o nic starat - postup je stejný jako u ostatních modifikací. Jinak je třeba přejmenovat originální patch000.dat třeba na realpatch.dat a doordestroyer.dat (tak se mod jmenuje) jednoduše zase na patch000.dat. petruschka

Drby z Black Isle …takže další várka novinek (na to že jsem tvrdil, že nemám vůbec čas, jsem až nechutně aktivní). Na boardu Black Isle Studios se objevil herní designér BIS J.E. Sawyer s poněkud záhádným oznámením (lépe řečeno téměř nic neříkajícím oznámením). Jakési dva blíže nespecifikované projekty (předpokládám, že hry) se blíží k dokončení. Následně se nejspíše lekl, aby se na něj nevrhli všichni fanoušci Falloutu a nerozebrali ho na prvočlánky a své prohlášení zmírnil - zmiňované hry si až tak rychle nezahrajeme. Dají si s tím prý ještě načas, protože nemají žádný pevně stanovený harmonogram a nic je netlačí k nějakému zběsilému programování. Aby si kryl zadek ještě trochu víc, prohlásil, že jako vývojáři do toho jaké informace zveřejní a nezveřejní nemají moc co kecat. Pak ještě všechny ujistil, že přes nepříznivou situaci BIS se nikdo nechystá opustit potápějící se loď a budou na svých projektech makat až do roztrhání těla… Tady je adresa na zmíněný pokec: http://feedback.blackisle.com/forums/showthread.php?s=c0ccfb1f84a2d5a9dde5a3dfe103d751&threadid=14649&pagenumber=1 petruschka

15.12.2001 Rozhovor s Billem Foxem o Staticu v kostce - Prototyp Gauss Rifle na světě - Vánoce přicházejí

Rozhovor s Billem Foxem o Staticu v kostce Takže Billie si opravdu "ale opravdu" nemyslí, že by snad šlo o Fallout klon (nezbývá než dodat…ehm - jestli mi rozumíte ;). Mezi své další inspirace řadí hry jako Deus Ex, Half Life nebo Metal Gear. Systém perků - dobře známý z Falloutu - by mohl být nahrazen jakýmis stupni expertízy, které budou nejspíš poskytovat speciální bonusy. Hlavní pajdulák bude jen v jednom provedení (nejspíš se tedy neobjeví ani ženská varianta). Postava se ale samozřejmě bude měnit v závislosti na používaném brnění a zbraních. Kvéry budou vycházet z reálných vzorů, nicméně budou upraveny aby zapadly do alternativního světa, v němž se hra odehrává. Schopnosti a atributy postavy budou označovány jakýmsi vojenským žargonem - například kradení se bude říkat akvizice. Ovládání bude rovněž vylepšeno panelem quick items, který nebude nijak limitovaný - tzn. zcela volný přístup do inventáře i v průběhu bojů. V příběhu budou hrát klíčovou úlohu jacísi "troničtí operátoři" což budou nejspíše jakési šedé eminence, tahající ze zákulisí za nitky celého děje. V únoru se snad objeví oficiální demo, nicméně už dnes je k dispozici krátké beta demíčko (krátké ale pěkně velké)…tak to je asi tak všechno podstatné, co se dalo z rozhovoru vyždímat. petruschka

Prototyp Gauss Rifle na světě Na světě je prototyp funkční Gauss(tedy magnetické) pušky. Celý článek jsem zatím nepročítal. Je ostatně celkem odborný (ale rozhodně zajímavý). Snad jen jednu úctyhodnou zajímavost - polední prototyp je schopen vystřelit rychlostí až 270km/hod. K dispozici jsou i videa z pokusů. Adresa je : http://www.powerlabs.org/coilguns.htm petruschka

Vánoce přicházejí Tak rok se s rokem sešel a opět nám vánoční svátky klepou na dveře. Začíná vonět vánoční cukroví, kapříci se prohánějí ve vanách a na dvorech stojí vánoční stromky. Děti zfanatizované emerickou kulturou se těší na Santa Clause a my ostatní se těšíme na pár dní volna. Ani náš Vault nezapomněl na vánoční svátky, uklidily se všechny chodby, utřel se prach a místnosti se vyzdobily ohořelým radioaktivním chvojím… Sice jsme nikde nesehnali elektrické svíčky na stromeček, ale zajeli jsme na nákupy do Gecka a tam koupili nádhernou fosforeskující jedličku, takže to ani tak moc nevadí. A co že to najdete pod stromečkem? Nechejte se překvapit… RATMAN

14.12.2001 Aktuality, aktuality a aktuality

Aktuality, aktuality a aktuality Náš skoro poutník petruschka nám poslal opět čerstvé zprávy : ...takže ještě jednou já - na Duck and Cover se objevila zprávička o freeware adventuře, která se má nést v duchu falloutu s poněkud neobvyklým názvem "Last Rose in a Desert Garden: A Poem of Sadness". Oficiální popis je: V této kontroverzní adventuře se ocitáš v roli jediného přeživšího po atomové katastrofě. Sám a bez naděje bloudíš po poušti. Hra vypráví o dvou velice silných emocích - naději a nenávisti... Hra je to údajně velice krátká a pomalu v ní není do čeho píchnout. Přesto (nebo snad proto) má mít zajímavou atmosféru a dobrou hratelnost. Je velká 5 mega... Další zprávička se týká PnP Falloutu - objevila se třetí verze a její autor uvažuje o tom, že hru s pomocí nějakého vydavatele uvede na trh. Mimo to jsou zde k dispozici dva celkem hezké fan art wallpapery... ...tak čest - petruschka RATMAN

12.12.2001 Stáhněte si Fallout Tactics Theme - Michailic na prvním místě - rozhovor s Billem Foxem

Stáhněte si Fallout Tactics Theme Náš dobrý návštěvník petruschka nám poslal zajímavé Fallout Tactics Theme. Čím že je zajímavé? Hlavně svou velikostí, i přes svých 124 kB docela hodnotné obsahuje ikonky, kurzory a pozadí + mění barvu oken. Pokud si jej chcete stáhnout, můžete jej najít v downloadech nebo přímo zde. RATMAN

Michailic na prvním místě První a jediné místo v žebříčku postav Falloutu 2 obsadil Michailic, napsal k tomu toto: Zdravim tak koukam, ze budu asi jedinej clovek co poslal postavu z dvojky, no, je to takovej prumer, ale aspon snad namotivuju dalsi lidi, aby poslali taky. V archivu mam text s detailama. Vaultu zdar preje Michailic alias Savage DOS. Tak doufám, že se mu to motivování povede, já zase začnu motivovat lidi ve Falloutu 1, ale až jej dohraju z nynější postavou (ta poslední sloužila pouze k zjišťování postav a úkolů, takže je odfláknutá). S postavou jsem dostal opravdu vše, co bylo třeba, konečně jeden člověk, co si řádně přečetl pravidla… RATMAN

Rozhovor s Billem Foxem Dnes mi petruschka poslal rozhovor s Billem Foxem, hlavní designér týmu hry Static (bude to prý takový Fallout 3!!!!), sám jej přeložil, omlouvá se za případné chyby, ale já doufám, že zas moc velký nebudou :) Aby vyrovnal rovnováhu ve Fallout vesmíru, poslal jej i Slamoušovi, takže dnes pravděpodobně budou mít oba vaulty stejnou náplň :) jinak mu samozřejmě moc děkujem. RATMAN

11.12.2001 Optimalizujte si chod Fallout Tactics

Optimalizujte si chod Fallout Tactics Je pro vás hraní Fallout Tactics utrpením ? Nemyslím, to že vás nebaví, ale spíše dlouhé doby načítání a pomalé scrollování . Je to důsledkem špatné konfigurace hry. Tyto nedostatky by měl vyladit Fallout Tactics Booster Optimizer, který upravuje soubory s příponami BOS. Instalace je dosti zdlouhavá, je možné si zvolit jaké soubory mají být optimalizovány. Přiznám se, že jsem po optimalizaci prvního souboru program ukončil (trvá to fakty dlouho), takže vám nemůžu přesně popsat, co to udělá, ale hra běžela normálně, takže pokud to chcete zkusit, za pokus nic nedáte (leda budete muset instalovat celej FT znova :)) RATMAN

9.12.2001 Databáze postav Falloutu 1 - Nové downloady + wallpaper - Dodělávky v multiplayerových map - Jak je to s filmem?

Databáze postav Falloutu 1 Jak jsem slíbil, tak i plním. Databáze zatím obsahuje jen mluvené postavy, do ostatních se pustím později, ale určitě budou, to se nebojte. Systém databáze je stejný jako u Falloutu 2, jen možná nebude tak moc podrobný (to víte Fallout 1, jsem nedohrál tolikrát…) a také obsahuje více namluvených postav, které vám v podstatě moc neřeknou (oproti druhému dílu), takže je obtížné sestavit něco kloudného, ale snad se mi to povedlo :) RATMAN

Nové downloady + wallpaper Dnes si na své přijde opravdu každý- máme tu totiž download dvou assaultových map - Cold War a Omaha Beach. Na tu první si musíte vzít teplé oblečení, protože se odehrává na sněhu a z názvu té druhé už jistě tušíte o co jde… A aby ostatní nepřišli moc zkrátka, je tu i zajímavý Armour mod 1.00, který vylepšuje tesla a power armory, celkově ovšem zdražuje jejich cenu jak v single, tak i v multiplayeru, pro ty, co hrají Fallout Tactics po netu moc nedoporučuji, já si jej instaloval a nějak mi to začalo blbnout (no jestli vás to zajímá, tak jsem úspěšně kosil Daemonovy panáky, ale u něj ti mí stáli a ani se nehli, takže i když jsme hráli stejnou hru, tak každej viděl něco jinýho)) - objevilo se to po instalaci tohoto modu, ale ještě to nutně nemusí znamenat, že je to tím. Dále je tu ke stažení nový wallpaper pro nenáročné, žádný složitý motiv, malá velikost, ale špatný rozhodně není, poslal mi jej petruschka, kterému za to moc děkuji. RATMAN

Dodělávky v multiplayerových map Do multiplayerových map přibyly nové mapy : Cold War, Omaha Beach, Stalingrad a Gloried Run. Jsou prvními neoficiálními mapami v databázi, proč? Jelikož mají malou mapku, která je pro zařazení důležitá, zkoušel jsem zpracovat i mapky ostatních, ale převodem v editoru to dost trvá, takže jestli nepřijdu na lepší způsob, tak máte smolu :) RATMAN

Jak je to s filmem? No popravdě řečeno nijak, ale petruschka mi k tomu poslal menší pokec: ...teď mě napadlo, že nějaké info bych pro tebe přece jen měl. Nejde přímo o Fallout, ale o film Mad Max, ze kterého Fallout (hlavně atmosférou) hodně vychází. Zatím to jsou jen spekulace, ale mohl by v tom hrát znovu i Gibson. Objevily se ale i "zaručené" zprávy, že hlavní postavu ztvární Heat Ledger (Patriot, Příběh rytíře). Děj by měl být zasazený do ještě vzdálenější budoucnosti (dvě stě let po Dómu hromu...což by ovšem vylučovalo Mela...i když...je to sci-fi, že) než původní 3 filmy a hlavním artiklem - okolo kterého se bude točit celý děj - tentokrát nebude benzín, ale čisté (radiací v pustinách nezmutované) geny potažmo krev (no věděl bych i o jiných tělesných tekutinách, vhodných pro tento účel, ale to by se pak asi jednalo o úplně jiný žánr ;} ... Podle posledních zpráv by práce na filmu měly začít v roce 2002. Tak mě zajímá, jak to dopadne… RATMAN

6.12.2001 Informační vsuvka - Úprava měst Falloutu 1 - Nové downloady - Existuje petice za Fallout film?

Informační vsuvka Nuže, je čas na nepravidelné informační okénko. Včera jsem měl "stužkáč" a musím říct, že lepší spářku jsem ještě nezažil (no možná, že jo, ale po téhle nemám takový vokno), vrátil jsem se dnes kolem páté ráno a hned jsem lehl do pelechu, když mě pak probudila vůně oběda linoucí se z kuchyně, vstal jsem a šel se naobědvat. Po dobrém obědě jsem zasedl k počítači a začal práce na nových věcech. Po osmé jsem dokončil Fallout 1, natípal screeny mluvících postav a už začínám s tvořením jejich databáze. Vyladil jsem města Falloutu 1(viz. níže), funkcí random jsem vybral dva downloady a teď píšu tuhle zprávu. Co vám v ní chci říci? Kromě výše zmíněných věciček uklidním fandy JaWa, že není nezvěstný, jen zažraný do BG2, proto se tu poslední dobou objevují hlavně moje aktualizace. Hladovce po downloadech zase zprávou, že jich mám opravdu tuny, ale většina z nich jsou multiplayerové mapy, takže kdyby někdo věděl o nějakých jiných downloadech, budu moc rád, když mi dá vědět, kde je najdu. Za deset dní končí průzkum veřejného mínění a já vůbec netuším o čem bude ten příští, takže kdyby měl někdo dobrý nápad, dejte mi prosím vědět. No a to je pro dnešek fše. RATMAN

Úprava měst Falloutu 1 Města Falloutu 1 se krátce po svém objevení dočkala velkých změn, konečně se mi totiž zachtělo dopsat chybějící úkoly a připsat k nim odměny, bylo u toho dost práce, protože počet qestů se ztrojnásobil a vyhledat v návodu kolik za co dostanete zkušeností je taky fuška, pár věcí jsem sice znal, ale to víte… Poslední změnou je předělání odkazů do jednotlivých měst, které se dočkaly grafického zpracování. RATMAN

Nové downloady Dnes jsem zde umístil dva zajímavé downloady - prvním je mod do Fallout Tactics, který si oblíbí především milovníci Hvězdných Válek- Starwars mod. Obsahuje nějaké ty xichtíky a pár zbraní. Pokud se těšíte, že si zahrajete singleplayer s některým svým oblíbencem, musím vás zklamat, xichtíky si totižn můžete volit pouze u multiplayerových postav. (ovšem já jej netestoval, takže doví co vše tam jde a nejde). Mapu do CTF - Gloried Run, jsem si ovšem už prohlédl a musím říct, že se mi zbíhaly sliny, CTF map je málo a tato vypadá velice dobře, odehrává se ve Vaultu a vypadá to na velké taktizování… RATMAN

Existuje petice za Fallout film? Jeden z pravděpodobně čerstvých návštěvníků Vaultu nám napsal: Ahoj, kdyz uz se pisou petice za Fallouta 3, neni nahodou nejaka na film? pridal bych se (samozrejme ze oba dily!) co treba anketa kdo by moh koho hrat (primlouvam se za Danyho De Vita jako Vica :-)) Jinak diky za pekny stranky o hre, kvuli ktery sem si musel vzit i dovolenou v praci. zdravi - Michailic - Není to milé? Taková pochvala rozhodně potěší, ale kvůli tomu se to zde neobjevuje. Můj mail k adresátovi nedošel a jelikož jsem podobného smýšlení, byl bych velice nerad, kdyby tato zpráva skončila v propadlišti dějin. O žádné petici za Fallout film nevím, ale myslím, že vzhledem k dnešní filmařské módě to ani nebude zapotřebí :) Když se zde objevila rubrika články, přemýšlel jsem jestli napsat úvahu o tomto tématu, ale nakonec mě přemohla lenost (mrška jedna…) a tak jediné nad čím jsem zauvažoval bylo zpracování. Ať jsem přemýšlel jak jsem přemýšlel, myslím, že by šlo asi dost těžko do filmu zasadit celý děj, na to je prostě moc různorodý, dále je velice smutným faktem, že když se dělá film podle hry, většinou stojí za dvě věci (já tedy ještě žádnej dobrej neviděl vy jo?). Momentálně panuje averze vůči filmům, kde neohrožený hrdina zachraňuje svět, takže než opadne je šance na film dosti mizivá… Fallout je dle mého názoru sice dosti těžko zpracovatelné téma, ale kdyby se to povedlo, tak 100% strčí do kapsy i Harryho Pottera (asi) RATMAN

3.12.2001 Mikulášská nadílka o dva dny dříve - Nová rubrika - Wallpapery - Nové downloady

Mikulášská nadílka o dva dny dříve Mikuláš má rok od roku víc a víc práce, takže musí začít s pochůzkami o nějaký ten pátek dřív. Dnes k večeru zaklepal i se svým průvodem na dveře našeho vaultu, já jsem sice JaWovi říkal, ať neotevírá, že se bojím čerta, ale on byl celý rok hodný, tak se těšil na dárky. Samozřejmě že Mikulášovi byly jakovždy ukradený naše básničky a hned skočil po první flaši, co uviděl, následován celým svým doprovodem. Následnou spoušť bych vám rozhodně nepřál vidět, protože se jejich žaludek po vypití přibližně 3 beček piva(maj ale výdrž co?) začal chlubit, jak pokročil se zpracováním večeře… Nezbylo nám nic jiného, než si zavolat na pomoc policii, která naše "dobrodince" odvezla na záchytku, takže pokud budete vyhlížet Mikuláše a on ne a ne přijít, víte, kde jej najdete… No, samozřejmě, že jsme si půjčili na stálo jeho nůši i se všemi dárky a že to byla nadílka opravdu povedená!!! Představtesi, takových downloadů!! Bude trvat pár týdnů, než je všechny přeberu, prozkoumám, vyhodnotím a ty co budou stát zato umístím na stránky. Nicméně kromě downloadů se v nůši válelo ještě pár dobrých nápadů (a lahváčů, které jsme pochopitelně zabavily), které rovněž využijeme. RATMAN

Nová rubrika - Wallpapery Díváte se na obrázek v pozadí plochy (pokud tam nějaký máte) a pořád vám na něm něco chybí? Že by to byl motiv z Falloutu? Možná. V každém případě, jsem o víkendu prohledal všemožné stránky o Falloutech a ty nejpodařenější wallpapery zde umístil ke stažení. Doufám, že se vám budou líbit, můžete se na ně podívat v sekci Různé nebo přímo odtud. RATMAN

Nové downloady Prví downloady z Mikulášské nadílky - Assaultová mapa Bakersfield, zajímavá svou architekturou a Skirmishová mapa Search and Destroy, název je opravdu výstižný, mapa je hodně rozsáhlá a obsahuje několikapatrové budovy, pět ze čtyř psychiatrů varují - nehrejte ji v nízkém počtu!!! RATMAN

-zpět-

Staň se pomocníkem při tvorbě, nakrm Šílenou brahmínu!:)




Stránky v EN

No Mutants Allowed
Fallout Wiki
Fallout Database

Modifikace v CZ

Fallout:Resurrection
Fallout et tu
Fallout 2 Restoration Project a neof.patch
Fallout:BGE (dead)
Fallout:Yurop (dead)

Modifikace v EN

Vault-Tec Labs
Fallout 2 Restoration Project a neof.patch
Fallout of Nevada
MIB88: Megamod
Last Hope
Fallout et tu



Sponzoři VŠB

TOPlist





.. vstup do vaultu .. orientace .. vaultmasteři .. contact us .. irc channel .. kniha hostí .. fórum .. archiv..