Vault šílené brahmíny - největší stránka o sérii Fallout v češtině i slovenčine | Fallout 1, Fallout 2, Fallout Tactics, Fallout 3, Fallout New Vegas, FOnline, Fallout 4
... vstup do vaultu ... orientace ... vaultmasteři ... kontakt ... poslat novinku ... fórum ... archiv ..

Fallout

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
vault-boyové
holodisky
konce
texty ze hry
vychytávky
archiv zvuků
screenshoty
demo
wiki
fórum
download

Fallout 2

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
předměty
zbraně
brnění
automobil
holodisky
karmické tituly
konce
texty ze hry
kulturní odkazy
zajímavé sejvy
vychytávky
screenshoty
archiv zvuků
mapper
modifikace
wiki
fórum
download

Fallout Tactics

novinky
recenze
návod
charakter
mise
náhodné lokace
zbraně
brnění
vozidla
holodisky
drogy
screenshoty
multiplayer
hrajeme po netu
tipy a triky
editing
obličeje
modifikace
wiki
fórum
download

Fallout: New Vegas

novinky
recenze
hráčské recenze
návod
spolubojovníci
screenshoty
videa
zbraně
download
wiki
fórum

FOnline

novinky
faq
fórum
FOnline: 2238
status
server-boy 2238
manuál
mapy
instalace
screenshoty
gang VŠB
wiki-boy 2000
download
The Life After
status
manuál

Společné

bible
časová osa
bestiář
pitevna
traity
perky
technologie
zbraně vs. realita
bugy
tajemná tajemství
technické problémy
licence

Fallout projekty

Fallout Online (V13)
Fallout 4
Fallout 3: Van Buren

Příbuzné hry

Arcanum
AshWorld
Fallout: BOS
Fallout 3
Fallout: PNP
Fallout: Warfare
Fallout Tycoon
Lionheart
STALKER
Borderlands

Hry naživo

Fallout LARP
Fallout RP
download

Soutěže

O brahmíní vemeno
screenshot měsíce
žebříček charakterů
žebříček kr. zásahů
masový hrob
rychlonožka

Zábava

povídky
poezie
knihy
komiksy
filmy
hudba
kvízy
humor

Různé

články
rozhovory
jak přežít
wallpapery
bannery
průzkum
srazy a setkání
IRC channel
odkazy

Vault šílené brahminy - největší stránka o sérii Fallout v češtině a slovenčine.


ZPRÁVY O FALLOUTU 3

Dne 9.12.2003 byl vývoj F3 zmražen a většina členů BIS propuštěna, od 13.7.2004 vlastní licenci na F3 firma Bethesda (Morrowind), i nadále však sledujeme situaci a informujeme o novém dění



27.8.2004 - Bonusweb: Fallout 3 - souhrn událostí

Pokud se vám nechce pročítat všechny naše archívy i zprávy o F3 (které hodlám v nejbližší době aktualizovat – půl roku jsem na to nesáhl), tak pro vás mám zajímavou alternativu a to článek který včera vyšel na Bonuswebu. Pokud jste našimi pravidelnými návštěvníky a čtete vše, co se zde píše, prakticky nic nového se nedozvíte (vždyť naše stránka byla použita coby jeden ze zdrojů :o), ale pokud jste dosud událostem kolem F3 nevěnovali moc pozornosti nebo v tom máte radioaktivní guláš, tak by se mohlo jednat o zajímavé počtení :)

26.8.2004 - Postapo Troika

Leonard Boyarski z Troiky zodpověděl stránce Hardwired pár otázek týkajících se postapo obrázků, které před nedávnem prosákly na veřejnost (01, 02). Pokusím se shrnout to nejpodstatnější:
Vývoj této zatím bezejmenné postapo hry začal zhruba před rokem a byl ze začátku spjat se snahou koupit licenci Falloutu. Troika nakonec bohužel Fallout nezískala a díky tomu opadl i zájem producentů o hru. Troika se tedy vrhla na Vampíří RPG Bloodlines. V současnosti ovšem opět obcházejí producenty a přes počáteční potíže (podle producentů se postapo neprodává) se nyní zdá, že by se nějaké finance mohly najít. Hra používá zcela nový engine umožňující všechny možné moderní grafické pikačoviny. Boyarski zodpověděl i otázky týkajíc se postavy na screenech a její podivné mušketo-halapartny – tenhle panák se ve hře neměl vůbec objevit. Původně jej navrhli pro úplně jiný typ postapo hry, která ale odumřela už v začátku. Vývojáři prostě potřebovali strčit do dema nějakého týpka, tak si vypůjčili tohohle. Hra by měla využívat realtime boje s možností pauzy (něco ve stylu Baldurs Gate). Troika by sice ráda použila tahové boje, ale to by už producenta nejspíš nenašla vůbec...

19.8.2004 - Van Buren plakáty

..se objevily na NMA. Procvičte si tedy zápěstí nad kulervoucím obrázkem vault kočky (btw. Vault 69 byl ten s devítistydevadesátidevíti ženami a jedním mužem) a pak oblažte své oči kresbami dvou plechových veteránů pustin.

14.8.2004 - Kdy to vyjde (prý)

Na španělské stránce Meristation se objevil první odhad, do kdy by se mohl objevit Fallout 3 – listopad 2005. Vzhledem k tomu, že v tomto období sucha je to jedna z mála zpráv o F3, tak jsem to sem hodil, ale musím upřímně říct, že tohle datum vypadá dosti podezřele. Vývojářský cyklus dlouhý jen rok a něco by svědčil nejspíš o tom, že Bethesda chce využít svůj Morrowindí engine. Na plnohodnotný vývoj hry i s novým 3rd person enginem to nejspíš nestačí. Pokud sledujete dění na NMA, jste právě svědky další bouře ve sklenici vody – fallouťáci se už na datum vrhli jako na hotovou věc a zase stahují Bethesdu z předkožky, že jim kurví Fallout a vyrábějí Morrowind s puškama... Použití Morrowindí technologie by jistě byla ta horší varianta, ta lepší (a pravděpodobnější) je, že si to Meristation prostě vycucala z prstu.

13.8.2004 - O co jsme taky přišli

Na stránce DaC a NMA se nahromadilo několik článků, popisujících pár zajímavých prvků Van Burenu. Jelikož z Bethesda o jejich F3 zatím nevypadlo kloudné slovo, pojďme se podívat alespoň na obrané kosti BISáckého F3:
Kde se měla hra odehrávat: jihozápad USA – Arizona, Nevada, Colorado, Utah. Nejzápadnější hranice hry tvoří východní část NCR. V záplatce šlo hodně o problémy, které se vyrojily v NCR. Tvůrci si navíc už připravovali půdu pro F4 – roztrousili po hře narážky na další oblasti USA.
Města
Vlastní město:
hráč měl nejen možnost navazovat styky s různými frakcemi a městy (např. zařídit dodávky léků do určité oblasti nebo osvobodit otroky, poslat je do svobodného města a tam se s nimi opět setkat), ale mohl odkoupit zdemolovanou městskou čtvrť a pak ji spravovat podle svých schopností. Z města se mohl stát zločinecký slum nebo druhé Vault City.
Hoover Dam: Největší město ve hře a základna NCR. Město je postaveno po okrajích přehrady. Naneštěstí je starosta Dodge slabý vůdce a válka s Bratrstvem Oceli jeho popularitě taky nepřidala. I přesto je však rozhodnut držet NCR pohromadě poté, co Enkláva zničila Shady Sands.
Maxsonův bunkr: Malá základna BO. Bratrstvo se stalo pouhým stínem své bývalé moci, už nejsou jedinými strážci technologie v pustinách a nyní se snaží najít si nový cíl. Stávající vedení se ovšem snaží vrátit k původní myšlence Bratrstva a pokouší se vyrvat technologii s rukou „nižších lidí“. Tento postup jim nepřinesl mnoho přátel a Bratrstvo se začíná rozkládat zevnitř.
Nursery (školka): Poslední naděje pustin. Zde byly před válkou uskladněny vzorky čistého genetického materiálu. Skrytá základna je umístěna ve svěží a zelené krajině. Zabloudil sem i Harrold a vzhledem ke stromku na hlavě byl označen za zajímavý genetický materiál a zadržen zde strážnými roboty.
NPC
Bombay Jack:
poněkud švihlý demoliční expert.
Oběšenec: Oběšenec měl být nejlepší bojové NPC v celé hře. Ať už pěsti, nože nebo kvéry – ve všem byl mistr. Hráč měl najít všechna NPC hned na začátku, takže se pracovalo na způsobu, jak Oběšencovy schopnosti hned z kraje trochu omezit. Tato postava měla být od hlavy k patě zabandážovaná, protože má po těle ošklivé spáleniny. Fakt, že je stále tak pohyblivý, dává jen tušit, jak nebezpečný musel být před tím, než se popálil. Když jej vaše postava najde, visí zrovna na šibenici v Pevnosti Abandon – místo podobné Shady Sands. Je stále živý a pochopitelně celkem naštvaný. Když jej odříznete, přidá se k vám. Naneštěstí je Oběšenec také jedno z mála zlých NPC – znásilnění, vražda, loupež – to všechno stihne ještě před ranní kávou. Ostatní obyvatelé pustin znají jeho reputaci a pokud jej máte v partě, bude jednání s nimi poněkud obtížné.
Dogmeat: Místo Dogmeata měl ve Van Burenu zastoupit poněkud přerostlý rotveiler. Díky mutacím byl trošku větší, zlejší a drsnější než normální pes. Získat jej do party byl celkem oříšek. Někteří domorodci (Hangdogové, kteří uctívají psy) mu přezdívají Ďáblův pes a mají jej za zlého ducha. Pokud jej zkrotíte a ukážete se s ním ve vesnici Hangdogů, vysloužíte si okamžitý respekt a pozici šamana.

5.8.2004 - Van Buren vozítka

JE Sawyer odněkud vyhrabal ztracené obrázky vozidel a postnul je na NMA. Zamáčkněte tedy nostalgickou slzu a uľijte si aspoň popisu těchto motorových mazlíků:
Motokára: Boudicca-78/S, spolehlivá moderní motorka uľívaná Britským královským ozbrojeným sborem, Arabská divize. U.S. Národní garda je pouľívala v době karantény těsně před válkou. Motor o síle 78 koňských sil potřebuje malé energo-články. Za sedadlem řidiče je malý zavazadlový prostor.
Pouątní bugina: Stroj vzniklý svařením několika ocelových rámů a přidáním motoru o síle 133 ks. Díky provizorním sedačkám a navařeným madlům uveze aľ 6 pasaľérů. Bugina vznikla někdy po válce a byla ponechána svému osudu uprostřed pustiny patrně po útoku nájezdníků. Nemá ľádný úloľný prostor.
Policejní Anton: Detroit Motor Cars Police Interceptor. Prostě policejní kára. Jede také na energo-články.
Tirák: ...jsme tu sice měli uľ včera, ale takhle je to aspoň vąechno hezky pohromadě

4.8.2004 - Ještě Van Buren

JE Sawyer připomněl na fóru NMA starý Fallout 3 vyvíjený původním BIS. No, je to uľ jen taková historická zajímavost, ale proč si to nepřeloľit. Takľe jdeme na to, aneb drásání starých ran.
K dispozici mělo být pět vozidel:
Vlak – k tomu se moc říct nedá. Jede samozřejmě jen po neporuąených kolejích.
Motorka se sajdkárou – rychlá, moc neľere, lze upgradovat kulometem na sajdkáře. Pobere 3 lidi.
Pouątní bugina – průměrně rychlá, lze upgradovat větąími koly a bugina pak jede i po velmi náročném terénu bez postihů. Pobere asi 4 lidi.
Policejní auto – rychlé, lze upgradit vstřikovačem, čímľ se z antona stane nejrychlejąí auto ve hře. Pobere 6 lidí a na zadním sedadle se můľete ąmajchlovat s divoąkama.
Náklaďák s návěsem – pomalý, hodně ľere a pohybuje se jen po lehčím terénu, ale lze na něj naloľit vąechna odstatní vozidla (aľ na vlak samozřejmě). Můľete za něj připojit starý karavan a získat tak mobilní laboratoř pro vědecky zaměřenou postavu a téměř neomezený skladovací prostor. Pobere 6 lidí (z čehoľ plyne, ľe 6 byl asi finální počet vaąich NPC).
Podle jednoho článku z PCZone se měla hra odehrávat deset let po F2 a mohli jste se setkat také se Sulikovou sestrou jménem Kuritsu...

31.7.2004 - Okurková sezóna

...aneb hovno se děje, milé děti. Ovšem jelikož nemám co dělat, na koupaliště si s mým rachitickým tělem, mrtvolně vybledlým a pokrouceným sezením u počítače, netroufám, pornogalerie na netu už taky nejsou co bývaly a vůbec – celosvětová apokalypsa se blíží, rozhodl jsem se vás poctít několika řádky o ničem.
Snad nejzajímavější novinka je, že stránka Duck and Cover se po dlouhé době nečinnosti opět zvedla z prachu. Najdete ji na nové adrese www.thevats.net. Zatím jim to klape, snad se nová posádka složená převážně ze skalních návštěvníků fóra NMA nerozhádá stejně jako ta původní.
Dále – nějakému administrátorovi fóra Bethesdy ruplo v bedně a vymazal všechna témata o Falloutu 3. Ani se mu moc nedivím. Dovedete si představit několik set stránek zaplněných bezobsažnými a neustále se opakujícími debatami (ne, nemluvím o fóru naší stránky) o třech větách, které řekl nějaký nevýznamný PR týpek? No nakonec se situace uklidnila a téma Fallout bylo opět povoleno. Jestliže se chcete zapojit, můžete tady.
Dále – rozjel se nový MODerský projekt jménem Fan Fallout. Obvyklé superlativy o tom, jak bude MOD věrný původnímu Falloutu, jaké bude mít skvělé questy, NPC atd. atd. atd.... si můžete přečíst na této stránce. Uvidíme, za jak dlouho upadne v zapomnění, jako už tolik jeho předchůdců... jak se jen jmenovali?
Dále – nevýznamný PR týpek... pardon, chtěl jsem říct Pete Hines z Bethesdy vysvětlil svá slova o tom, že Bethesda nezačne najednou dělat isometrické hry typu Baldurs Gate (kterými vyvolal děsivou bouři nevole ze strany fallouťáků). Prý se jednalo o telefonický rozhovor a někdo jej špatně citoval. Neříkal prý: „Nezačneme najednou dělat...“, ale „Nevím, jestli začneme dělat...“. Hned budu spát líp...
Update stránky Buržoasie. Přibyly obrázky, rendery, wallpapery a přehrávač muziky ze hry.
IPLY vydalo ze svých hnijících útrob další mrtvolný sten– prý se jejich finanční situace poněkud vylepšila (možnost prodávat BG:DA2, prodej Falloutu) a brzy lze očekávat nové zprávy (definici slova „brzy“ nechávám na vás).
Stalker se opozdí – nejspíše se počítá s jeho uvedením na trh před Vánocemi.
Z Falloutu 1,2 se stává sběratelská záležitost. Ještě před nedávnem byl k dostání v balíku s F:Tactics za nějakých 10 dolarů, dneska můžete první dva díly vidět na Amazonu i za 90 doláčů...
Za tento balík informační vaty poděkujte mně a samozřejmě NMA a DaC...

18.7.2004 - Slova útěchy

...zazněla z úst tiskového mluvčího Bethesdy Peta Hinese. Minule se mu povedlo vyvolat bouři, když tvrdil, že Bethesda na stará kolena nezačne vyvíjet hry typově podobné Baldurs Gate a nepřímo tak naznačil, že příští Fallout by taky mohl vypadat jako Morrowind s kvérama. Tentokrát svá slova negoval, když se zpovídal stránce Gamesplanet a povedlo se mu tak aspoň částečně vyvrátit obavy fanoušků. Na otázku, zda chce Bethesda zůstat věrna tradičnímu pojetí Falloutu (3rd person, TB boje a systém S.P.E.C.I.A.L.) z něj vypadla odpověď zabalená sice do obvyklého PR marastu, ale vyplynulo z ní, že se Bethesda chce držet už ověřených Falloutích postupů. Svá slova ovšem okamžitě relativizoval tradičním dovětkem, že na nějaké závěry je ještě příliš brzy. Ujistil nás však alespoň o tom, že F3 bude rozhodně dospělá hra a Bethesda se kvůli rozšíření trhu neuchýlí k cenzuře násilí a vulgarit, kterými je Fallout okořeněn.

17.7.2004 - Vzpomínka na Van Buren

Na stránce NMA se objevil další screen ze zaniklého BISáckého F3. Tentokrát jde o obrazovku inventáře, v němž se zrovna dává dohromady prototyp nového bojového brnění s názvem Hermes. V obrazovce jsou jasně viditelné veškeré požadavky na to, aby jste byli schopni dát brnčo dokupy. BISáci zůstali věrní staré Falloutí grafice menu i předmětů, za což si určitě zaslouží poplácat po rameni... i když teď už je nám to víte k čemu...

15.7.2004 - Obrázky a pár keců o F3

Na fóru NMA se objevil velice hezký obrázek ze zaniklého F3/Van Burenu. Jde o obrazovku nastavení pro multi-playerové klání. Nejsem si jistý, jestli jde o originál ze hry nebo o představu nějakého fanouška, ale je to vážně pěkné, až jsem musel zamáčknout slzu... smrky smrk... Další obrázek pochází z Penny Arcade. Jde o komixový strip popisující prodej práv na Fallout. Abych řekl pravdu, tak docela jsem to nepochopil, ale je to tak krásně absurdní a mírně nechutné, že jsem to sem prostě musel střelit...
Kolem F3 od Bethesdy... (chtělo by to nějakou zkratku, nechce se mi to furt vypisovat... co třeba Ballout? Tak fajn, dohodnuto. Znamená to sice v překladu KouleVen, ale co už). Takže kolem Balloutu se toho moc neděje. Až na to, že Bethesďáci konečně narazili na diamantově tvrdou, živou hradbu hard-core super-duper nasraných a fanatických fallouťáků z NMA... a moc to nerozdejchali. Fallouťáci se nespokojili s nicneříkajícími PR kecy okamžitě zaryli do místa nejcitlivějšího – turn-based boje a isometrický pohled. Právě o těchto prvcích toho lidi z Bethesdy nechtějí moc říct a z některých náznaků se zdá, že by raději 1.person akci a real time boje. Jenže bez těchto prvků by to prostě NEBYL Fallout, s čímž plně souhlasím. Mohla by to třeba být dobrá hra, Bethesda je ostatně kvalitní RPG firma, ale velká část kouzla Falloutu je tvořena jeho pulp atmosférou. Vzpomínáte si na nahrávací obrazovky dělané jako titulní stránky šestákových komixů a dobrodružných rodokapsů? Tak to je pulp. A stejný pocit má evokovat i pohled na vašeho pajduláka prohánějícího se mezi zdevastovanými domy a spálenou pustinou. Je to prostě z velké části komixová figurka.
Když tedy fallouťáci s citlivostí sobě vlastní okomentovali tyhle nejasnosti, jeden z vývojářů to nevydržel a značně neomaleně jim vynadal do fanatiků a pitomečků, kteří umí jen mlít pantem a ve skutečnosti jsou pouze banda zahořklých křiklounů, kterým nejde o Fallout, ale pouze o to, na někoho si zanadávat. Tolik k profesionálnímu přístupu Bethesďáků. Dost mi to připomíná debatu kolem FOBOM – na začátku se vývojáři taky tvářili jako svatouškové a doslova žadonili o podněty z řad fanoušků. Ovšem jakmile přestaly být ohlasy fandů kladné, uchýlili se k sprosťárnám a později k mlčení... Velice, opravdu VELICE doufám, že se FOBOMácká historie nebude opakovat.

14.7.2004 - Zase o F3

I dnes byla NMA zahlcena více či méně relevantními novinkami o Bethesďáckém Falloutu. Jako snad nejdůležitější bych chtěl vypíchnout fakt, že Interplay sice prodal licenci na všechny platformy, ale jak se zdá, nevzdal se nároku na to, vytvářet plánovaný Fallout Online. K tomu se vyjádřil Todd Howard z Bethesdy. Bethesďácký F3 by prý neměl být ochuzen o multiplayer. Interplay si nechal pouze práva na masivní multiplayerovou hru (tedy ta známá jazykolamná zkratka MMORPG). Údajně už prý něco chystá v Jižní Korei, známé to baště herních fanatiků. Znám sice i méně bolestivé způsoby sebevraždy (třeba přivázat si na tělo ocelovou polokouli s krysou, která nemá jiné východisko než prohryzat se vaším trupem...), ale když to tak Hervovi vyhovuje...
Podle Howarda Bethesda nepočítá s využitím už hotových prvků z Van Burenu. Začnou úplně sami takříkajích na zelené louce. Nevylučuje ovšem zaměstnání bývalých BISáků, i když to prý není žádná priorita. Ovšem dotaz, zda bude F3 isometrický jako jeho předchůdci nebo dělaný po Morrowindím stylu, zatím Howard nechal otevřený. Prý má zůstat zachován i systém perků, Pip-Boy a Falloutí ultranásilné animace smrti. Ale kdo ví, jestli nakonec Bethesda necouvne a ve snaze vyhnout se zařazení do vyšší věkové kategorie nakonec z násilí nesleví. Stejně tak zůstane i systém S.P.E.C.I.A.L., který není nedělitelnou součástí Falloutu, ale funguje vlastně samostatně, může si jej koupit kdokoliv a aplikovat jej na svou hru. A jelikož Bethesda podle vlastních slov S.P.E.C.I.A.L. zakoupila, dá se snad počítat s tím, že jej taky použije.

13.7.2004 - Fallout 3 od Bethesdy

Fámy a klepy se staly skutečností. Když jsem dnes večer zavítal na stránky NMA, praštila mě okamžitě do očí záplava článků o tom, že licence Falloutu (tzn. veškeré budoucí hry na PC, konzole nebo handheldy typu GameBoy) přechází pod ochranná křídla Bethesdy – firmy, která je známá především svými RPG ze světa Elder Scrolls (Morrowind atd...).
Herve Caen se vzpamatoval ze svého střídavého pominutí smyslů, kdy chvílemi sliboval pokračování Falloutu na konzole, chvíli spřádal velikášské plány o Falloutu Online a chvílemi se schovával před dlužníky pod maminčinou sukní. Udělal to jediné možné, co v jeho situaci šlo a KONEČNĚ prodal Fallout nějaké aspoň trochu rozumné firmě, která se z něj narozdíl od něj nebude snažit udělat GameBoy závody motokár ve světě Falloutu. V průběhu večera se vám pokusím přeložit sbývající články o této transakci, ale považoval jsem to za natolik zásadní zprávu, že jsem ji prostě musel na MadBrahmínu šoupnout v předstihu...

13.7.2004 - Aktuality o F3 od Bethesdy

Stránka NMA se doslova hemží všemožnými novinkami ke stávající situaci, takže se bez dalších průtahů pustíme do toho...
Homelan udělal mini-rozhovor s Petem Hinesem z oddělení pro styk s veřejností Bethesdy:
HL: Bude mít IPLY nějaké slovo při vývoji F3? Bude moci vetovat vaše rozhodnutí?
Pete: Máme kompletní kontrolu nad vývojem hry. (pozn. překl. což znamená, že konečně můžeme Interplay nechat za sebou jako zlý sen jednoho šíleného Francouze jménem Herve Caen! HURÁ!!!)
HL: Bude ve vašem týmu někdo z původních BISáků?
Pete: Na personální otázky je ještě příliš brzo.
HL: Poslední otázka – začal už vývoj F3? Můžete nám dát nějaká data, dokdy by mohl být hotový?
Pete: Na data je příliš brzy. Ale už jsme začali s pre-produkcí hry.
K F3 se vyjádřil i jeden ze zaměstnanců Bethesdy Gary Noonan. Podle něj se všichni doslova hrnou do týmu, který má dělat F3, všichni jsou nadšení fanoušci, všichni se doslova klepou na návrhy fandů... no prostě kecy. Bodejť by říkali – že na F3 nasadili tlupu nováčků, z nichž jen dva hráli konzolový FOBOM a na fandy z vysoka... no nic, jen mě tahle předposraná nadšenost, když ještě nemají v ruce ani jednu mapu nebo dialog, trošku štve. Prostě amíci...

Dále vyjádření Gavina Cartera na fóru Bethesdy:
1. Zatím nečekejte žádné přesné a skálopevné rozhodnutí. Jsme ve fázi ranné předprodukce a zatím si prostě nemůžeme dovolit ani odhad dalšího vývoje.
2. Prozatím neotvíráme nové fórum. Můžete o Falloutu diskutovat na fóru Community Discusion.
3. Neděláme žádný Morrowind s puškama. Lidi, kteří si Bethesdu omezují jen na Elder Scrolls, se brzy dočkají překvapení.

Další rozhovor s Petem Hinesem tentokrát díky Gamespy:
GS: Máte teď práva na Fallout pro všemožné platformy. Plánujete i vydání na konzolích?
Pete: Hra se objeví na vícero platformách.
GS: Pracujete s již vyvinutým enginem Van Burenu?
Pete: Ještě je příliš brzy na takové otázky.
GS: A konečně – bude F3 isometrický jako jeho předchůdci nebo z pohledu hráče jako Morrowind.
Pete: Ještě je na to brzy, ale řekl bych, že se asi budeme držet námi vyvíjené technologie.

Objevila se už i první petice. Její požadavky – isometrický Fallout, systém S.P.E.C.I.A.L., tahové boje. Pokud si ještě pořád myslíte, že petice jsou k něčemu jinému než k vytírání prdelí (to se týká těch papírových, internetové nejsu ani k tomu), pak podepisujte tadyhle...

A další rozhovor s Hinesem. Ten chlápek si svůj plat opravdu zaslouží. Ptá se IGN:
IGN: Můžeme očekávat něco vy stylu Morrowindu?
Pete: Můžu jen opakovat – je příliš brzo. Ale mohu snad říct, že se nepohneme příliš daleko od stylu, který zvládáme nejlépe. Nezačneme z ničeho nic dělat isometrické hry ve stylu Baldurs Gate, protože to prostě není náš šálek kávy. (pozn. překl. chci umřít, být spálen a můj popel smíchejte se strychninem, který nasypejte do kafe těmhle blbům, kteří se patrně rozhodli kompletně zničit ducha Falloutu!!!)
Mé svaté rozhořčení pak poněkud schladil další vývojář Bethesdy, který Hinesovy řeči uvedl na pravou míru. Podle něj ještě ani není řečeno zda a kdy se začne Fallout dělat. Všechno je ještě příliš čerstvé, Bethesďáci makají i na jiných projektech. Všechny zatím uvolněné informace jsou tedy 100% spekulace! Ještě nepadla žádná rozhodnutí. A ještě dlouho asi bude ticho po pěšině.
Moje pocity se při čtení a překládání těchto novinek pohybovaly od jakési rozkolísané naděje (všechno je lepší než Interplay), po téměř nadšení, až po chladnou sprchu z úst Peta Hinese (ano, ty kecy o 1. person Falloutu). Nicméně Hines je pouhá PíáR nicka, která mele pantem, jak mu to nakážou shora, takže je celkem jasné, že když mu seshora nedali žádné informace k předžvýkání fanouškům, držel se toho, co Bethesda dělá normálně a vypadl z něj i tenhle blaf (aspoň doufám, že to tak je). Nakonec se tedy vracím k mým prvotním pocitům – mírná skeptická naděje...

26.6.2004 - Telenovela IPLY IV.:

...no aspoň si procvičím římské číslovky... Interplay zveřejnila své čtvrtletní obchodní výsledky za rok 2004 (podrobnosti na Yahoo Biz). No pokusím se v tom obchodním žargonu zorientovat... ne, nepůjde to. Jediné, co jsem jaksi schopen rozšifrovat je, že IPLY zatím tratila 9 milionů dolarů oproti zisku 5,6 melounů za stejné období v minulém roce.
Oproti všemožným cifrám a kecům o čistém zisku (spíše ztrátě) na akcii a podobně je ovšem daleko zajímavější slovní průjem mistra Herva Caena. Ono je to tak blbé, že si to snad zaslouží vlastní titulek. Takže: Hervie goes ONLINE!
„Podnikáme všemožné kroky k financování projektu, díky kterému by mohly některé naše oblíbené hry, Fallout nevyjímaje, vstoupit do online světa. Podpora naší investiční banky a pokračující jednání s dalšími subjekty na herním trhu nás nechává doufat, že kombinace našich osvědčených her s online světem je ten nejlepší postup ke zlepšení finanční situace Interplaye.“
Řekl výkonný ředitel IPLY a probudil se z vlhkého sna o sladkých francouzských hošících servírujících mu žabí stehýnka a šampaňské oděni pouze v bederní roušky. Jinak si toto blouznivé prohlášení nejsem schopen vysvětlit. Dovedete si představit Fallout svět online? Několik desítek tisíc Vyvolených, putujících za spásou svého Vaultu? Zdevastovaný pouštní svět přelidněný spoustou pubertálních fracků, kteří to hrajou jen proto, aby mohli hledat lepší brokovnici a chlubit se, že se už podívali do bordelu v New Renu?
Ale prosím, takovéhle věci asi musíte cítit a nepochybuju, že je hodně lidí, kteří to prostě nepochopí a bude se jim to zdát jako skvělý nápad. Ovšem podívejme se na to z obchodního hlediska – IPLY má v rukou ze 2/3 dodělaný Fallout 3 a přesto začne dělat na úplně novém projektu. Projektu, na který nemají lidi, protože propustili většinu zaměstnanců. Projektu, s nímž nemají žádné zkušenosti, protože MMORPG hry ještě nikdy v životě nedělali. Projektu, který nikdo nechce, protože pravověrní fallouťáci prostě touží po F3. Projektu, na který nemají peníze. Vždyť oni nemají prachy ani na doplnění hajzlpapíru na svém firemním hajzlíku!!!
Ale žádný strach, podle další zprávy z Yahoo Biz nemá IPLY peníze na to, aby přežila další čtvrtletí a schází i jakákoliv jistota, že by se mu snad mohlo povést nějaké prachy získat ať už financováním zvnějšku nebo prodejem nějaké své licence a podobně.

20.6.2004 - Telenovela IPLY III

Podle stránky NMA (respektive OCRegister) stížnost na jednání IPLY podepsalo už 20 (bývalých?) zaměstnanců. Důvod je samozřejmě staré známé notorické neplacení výplat, pojištění... Ředitel mršiny Interplaye Herve Caen prý už zmeškal dvě domluvené schůzky se státními vyšetřovateli. Teď v pondělí má opět naklusat s dokumenty, které by zdokladovaly podnikání IPLY, ovšem Herve má přichystanou originální výmluvu, proč tak nemůže učinit – všechny firemní počítače jsou prý zamknuté ve skladišti a on se tak nemůže ke kýženým údajům dostat. To je skoro tak originální výmluva jako: „Pančelko, mě sežral domácí úkol náš pes!“ Předpokládám, že klíč od skladiště ukradl Caenovi zlý obr z říše černokněžníka Hudry Mudry a i kdyby se tam nějak dostal, nemůže počítač zapnout, protože dislokované disperzní záření gamačástic z právě vybuchlé supernovy v kvadrantu Alfa21 vyřadilo z provozu harddisk...

19.6.2004 - Telenovela IPLY II

Zase jsem se týden flákal na Bahamách a nemohl vás, moji milánkové, obšťastňovat pravidelnými aktualizacemi (které jsou stejně o hovně – IPLY jde prostě do kytek). Ale přeci jen bych si měl nějak zasloužit ty nekřesťanské prachy, které mi Ratman za moje novinky platí (... erhm... haha), takže tady malé shrnutí zpráviček z NMA:
Pondělí: IPLY už je definitivně vystěhovaná a většina vybavení by mělo zatím odpočívat v nějakém zaprášeném skladišti (možná tam jednou naši pravnuci objeví počítač se zdrojovým kódem F3 a jen tak ze srandy ho dodělá a dá k volnému stažení... smutná představa). Podle některých zkazek si prý IPLY vyhlídla nový kancl v sousedství Obsidian Ent. – společnosti z velké části tvořené bývalými BISáky. Ironie, co? Obsidianu se teď daří, tvoří nový díl hry z prostředí Hvězdných válek, zatímco jejich bývalí zaměstnavatelé, kteří je sprostě vyrazili, jsou teď na dně.
Úterý: Další zkazky o tom, že Hervie prakticky propustil všechny zaměstnance snad až na své flákačské kamarády z vyššího managementu. Navíc prý právníci prohledávají všechny kouty USA a hledají Herva, který se evidentně někde schoval a čeká, jak to dopadne. A ještě k Titusu – jeho stránka zmizela podobně jako stránky IPLY... och jak mě baví pást se na neštěstí druhých!!! MUAHAHAHA!!!
K situaci se vyjádřil Luke Haase (IPLY týpek pro styk s veřejností). Jak se dalo čekat, vypadly z něj jen další obecné kecy, jak manageři makají, až se jim od koulí práší, hledají nové zdroje financí, řeší dlužné platy, pátrají po kancelářích... Navíc se chlubí tím, jak dobře informují své zaměstnance o stávající situaci, což je dost k smíchu, protože co chvíli se na fórech NMA objeví něktěrý z IPLYáků a děkuje za nové informace, které by se jinak neměl šanci dovědět :)
Čtvrtek: Jen další zkazky o tom, že pokud si IPLY nepohne a nevyrovná se s (bývalými) zaměstnanci, může jim stát šlápnout na krk a celou skomírající společnost zavřít. Herve Caen se navíc zbaběle vyhnul oficiálnímu setkání s vyšetřovateli z Úřadu práce (nebo jakési jeho USA obdoby) a poslal jim jen vyjádření s už známými sliby o tom, jak to všechno vyřeší levou zadní a dluhy vyrovná.
Zatím alles...

10.6.2004 - Telenovela IPLY

Na fóru Winterwind se objevil článek z OCRegister. Najdeme v něm pár dalších zajímavých podrobností (aspoň pro mě. Řekněte, kdybych vás začal nudit :) . V současnosti je sice díky zaplacení zaměstnaneckých pojistek IPLY zase nad vodou, ale státní orgány kontrolují, kolik a komu dluží na výplatách. Jakmile tahle inspekce skončí, bude muset IPLY všechno doplatit spolu s penále. Caen se tedy může jenom modlit, aby úředníci pracovali co nejčeštěji (tzn. co nejpomaleji) a on tak stihl někde sehnat prachy, jinak se zase ocitne tam, kde všechny problémy začaly. A to radši nemluvím o ostatních horentních dluzích, které můžou IPLY taky kdykoliv položit.
Jak se Caen vyjádřil, bankrot Titusu IPLY nijak neovlivní, jelikož společnost není na francouzském kolosu závislá. Caen také, zdá se, sehnal náhradní kanceláře, protože mluví o tom, že nyní chodí pravidelně do práce asi pět lidí. No na to snad není ani zapotřebí kancl, můžou se setkávat v kumbále na smetáky. Prostředky hodlá sehnat jednak dalšími půjčkami a investicemi od větších firem, a pak také prodejem svých her. Výslovně mluví o Falloutu a Baldurs Gate. Má asi na myslí nejnovější konzolovky FOBOM a BG:DA2.
Jak ho napadly zrovna tyhle dvě hry netuším. FOBOM si koupilo jen minimum lidí (onani tohohle typu) a Dark Alliance 2 je stále blokována sporem s Atari, která sedí na licenci Dungeon&Dragons. Vivendi odmítá BG:DA2 distribuovat, dokud IPLY nezaplatí Atari autorský honorář. Pěkný spletenec, co?
Další zpráva nás může zajímat ještě více – IPLY už tak docela nevlastní licenci na Fallout, takže není jasné, jak dalece ji může sám nabídnout k prodeji. Společnost totiž v průběhu let licenci několikrát (téměř 10x) nabídla různým bankám a společnostem jako ručení za své dluhy. V současnosti ji z velké části zadržuje banka Greyrock. Samozřejmě je i eminentním zájmem banky, vytřískat z licence nějaké peníze, takže by prodeji bránit neměla, ale kdo ví, jak bude tenhle vlastnický spletenec působit na případného zájemce. Moc důvěryhodně asi ne...

8.6.2004 - GA rozhovor

Stránce Gaming Age se povedlo ukořistit rozhovor s Damonem Vergiliem (taky bych chtěl mít tak kůl jméno :) z IPLY Public Relations. Těšte se na obvyklou dávku optimistických keců a popis vřelých zaměstnaneckých vztahů uvnitř IPLY:
GA: Můžeme předpokládat, že informace z Orange County Register (viz. novinky o vystěhování, vyšetřování atd. níže) jsou pravdivé? Jestliže ne, co z toho byste chtěl vyvrátit?
DV: Nic.
GA: Kolik zaměstnanců IPLY v současnosti pracuje takříkajíc z domova?
DV: Na to nedokážu přesně odpovědět. Já, stejně jako mnoho dalších pracuju z domova. Slyšel jsem, že lidi dávají výpovědi jako na běžícím pásu a mnoho mých přátel už pracuje u jiných společností. Ale přesné počty nevím. Jsem si celkem jistý, že 90% vyššího managementu je ještě pořád ve funkcích (pozn. překl. ano, manageři jsou přeci pro herní firmu to nejdůležitější. K čemu programátoři, designéři atd., že?).
GA: Co IPLY plánuje, aby se dostala ze sraček? A v jakém časovém horizontu to můžeme čekat?
DV: Bezprostřední plány se týkají zajištění výplat, pojištění atd. a nalezení nových kanceláří. Jediná možnost, jak to udělat bez významných investic zvnějšku, je prodat jednu - dvě licence Pokud se nám rychle povede sehnat prachy, lze očekávat, že bude IPLY zachráněno.
GA: IPLY zaštiťuje několik snad nejpopulárnějších her na trhu. Když vezmeme v úvahu projekty ohlášené před několika měsíci, založené na licencích Descentu, Falloutu, Kingpina, Exalted (od tvůrců Hunter: The Reckoning) a Dark Alliance, jsou u některé z těchto licencí větší šance na jejich odprodej?
DV: Všechno z toho je na seznamu k prodeji. IPLY jde o krk. Herve tvrdí, že v průběhu několika dalších dní vyrukuje s něčím, co vytáhne firmu ze sraček. Když společnost klesne tak hluboko jako my, nemůže si vybírat co a komu prodá – všechny zmiňované hry jsou v Nuceném výseku.
Z dlouhodobého hlediska jsme vzhledem k tomu, kolik herních licencí máme zašitých v matračce, celkem v suchu. Z krátkodobého hlediska je toho hodně, co musíme napravovat. Bankrot ale není nezbytný. SG Capital (společnost, pomáhající IPLY navýšit kapitál) s tím souhlasí.
Těsně před tím velkým průserem jsme měli několik rozjednaných podniků, ale dokud není na smlouvě podpis, není nikdy nic zaručeno.
GA: Z různých zpráv se zdá, že soudržnost týmu IPLY je velká. Ze 113 zaměstnanců jen několik podalo stížnost na neplacení mzdy. Vypovídá to o spokojenosti vašich zaměstnanců, když se rozhodli překonat s vámi tyhle těžké časy.
DV: Jsme jako jedna velká rodina – nikdo nechce odejít, ale někteří nemají jinou volbu. Musí prostě z něčeho žít. Mnoho zaměstnanců by raději šlo ke dnu spolu s lodí IPLY, než aby utekli jako krysy. A to i po velkém propouštění v prosinci (z 200 zaměstnanců klesl počet na 113. Určitě si vzpomínáte, na velké Vánoční propouštění BISáků). Mnoho lidí, kteří už nás opustili a pracují jinde, jsou připraveni vrátit se, když se situace uklidní.
TAK UŽ PROBOHA NĚKDO TOHO FALLOUTA KUPTE!!! TROIKA, OBSIDIAN, SILVER STYLE! NĚKDO!!!

2.6.2004 - Chris Avellone

se vyzpovídal stránce Wintervind a některé části rozhovoru rozhodně stojí za přeložení. Co byste beze mně vy neanglofilové dělali? Asi byste si mě museli vymyslet...
Kráceno:
Otázka: Pracoval jsi pro IPLY na dvou hrách (Jefferson a Van Buren), na které byli fandové opravdu natěšení, a které byly obě nakonec zameteny pod koberec. Jak to všechno ovlivnilo tvůj pohled na herní byznys?
Odpověď: Ukončení Jeffersonu bylo pro mě jako kýbl ledové vody za krk. Od té doby už nic nebylo jako dřív. Byl tady ten strach, že se to může zopakovat. Tohle a pak ještě Feargusův odchod mě nakonec přimělo, abych taky odešel. Vrazili jsme do té hry hodně práce a bylo to myslím solidní hard-core RPG. Když to všechno po roce a půl dřiny náhle ukončily okolnosti mimo naši kontrolu, tvrdě nás to zasáhlo. A takovéhle věci se děly u IPLY pořád. Opravdu nevím, jak se s tím vypořádal Sawyer, ten chlap má páteř z oceli.
Abych to shrnul – to, že je váš projekt nakonec spláchnut do záchodu se v herní branži prostě stává, ale důvody, které nám pro tohle rozhodnutí IPLY uvedl, prostě nikdy nevypadaly věrohodně.
Otázka: O ději F3 prosáklo na veřejnost jen pár kusých zmínek. Většina těch, kterých jsme se ptali, o tom nechtěla mluvit z úcty k tobě jako tvůrci příběhu. Uvidíme některé části příběhu zrecyklované v tvých budoucích hrách nebo si je chráníš pro případné pokračování Falloutu?
Odpověď: Ne, děj hry byl specifický pro Fallout. Některé elementy by se sice daly užít i jinde, ale většina jich čerpá svou sílu z historie světa Falloutu.
Otázka: Co je více náročné – uspokojit očekávání Fallout fandů nebo širšího publika hry KOTOR?
Odpověď: Náročnější jsou rozhodně Fallout fani. Příznivci Star Wars jsou proti nim krotcí jako beránci. Fallouťáci nejdou daleko pro drsnější slovo. Nerad bych viděl tyhle dvě skupiny bojovat. Fallouťáci by fandy KOTORu rozsekali na hadry během několika vteřin. Vždycky jsem si ale vážil jejich názorů.
Pro dnešek konec, můžete se ale těšit na druhou část interview. Pokud tam bude zas něco zajímavého, určitě přeložím...

2.6.2004 - IPLY – smrt v křečích

Dost mě mrzí, že jsem vás během mé nepřítomnosti (škola) nemohl informovat o nejnovějším vývoji kolem IPLY. Za těch pár dnů, kdy jsem tu nebyl, už totiž většina novinek zastarala. Takže si to alespoň zrekapitulujme. IPLY se nepovedlo a asi už ani nepovede vyhrabat ze svého komatózního stavu a zbývá mu už jen pár dní umírání ve vlastních výkalech, pohřbena díky neschopnému managementu pod horou dluhů a nenávisti kdysi věrných fanoušků (krásný básnický obrat, co?).
IPLY žalují snad všichni – od jejích zaměstnanců za to, že jim buďto neplatí nebo šeky, které dostali, nejsou kryté, přes nájemce jejich kanceláří, po jiné herní společnosti jako Bioware až po Warner Bros. s nimiž má také nějaké nevyjasněné účty. Dluhy se pohybují od několika tisíc po několik milionů. Firmu žalují také akcionáři, kterým se zdá podezřelé, že Titus dovolil Caenovi (ředitel IPLY) skoupit kvantum akcií za směšně nízkou cenu. Podle domněnky jednoho z akcionářů by IPLY v této chvíli mohlo odkoupit Atari za cca. 50 000 000$,což by se jim vrátilo po dodělání BG:DA2.
V úterý se prý zaměstnanci konečně dočkali výplaty, ovšem už tradičně bez sociálního pojištění a dalších poplatků. Ještě týž den se ovšem odehrál další akt dramatu – zaměstnanci IPLY opouštějí kanceláře. Respektive jsou z nich vyhozeni, kvůli už notorickým dluhům za nájem. Podle některých dohadů se prý měli zaměstnanci zapsat na úřadu práce jako nezaměstnaní. Společnost IPLY tedy snad ještě existuje, ale už jen jako jméno (stejně to začalo i skončilo s BIS, vzpomínáte?). Herve Caen ani jeho zástupce nejsou nikde k zastižení, nezvedají telefony, neodpovídají na maily...
No nevím, jestli je ještě nějaká naděje na záchranu. IPLY už má cenu pouze jako jméno, pod nímž jsou vedeny některé herní licence. Nastal nejspíš čas velkého porcování a rozprodávání po kusech, konečně se snad dočkáme rozhodnutí, zda a komu bude prodána licence Falloutu. Můžeme jen doufat, že si na ní nesedne Titus, pod který Interplay spadá. Opravdu bych Fallout nerad viděl ve špinavých prackách těchhle francouzských hrobařů, kteří ostatně jako loutkáři ze zákulisí nejspíš řídili i bolestně pomalé umírání BIS a nakonec i IPLY.
Za info díky NMA a její obsáhlé zpravodajské síti

23.5.2004 - IPLY stále v p...

Na NMA se objevila další zpráva ze zákulisí. Podle ní IPLY stále dluží svým zaměstnancům výplatu za poslední dva týdny. Navíc lidem neplatí pojištění, ale peníze za pojistku jim přesto strhává z výplat, což už je podle mě za hranicí legality. A zde Hervovo doporučení nespokojeným zaměstnancům hodné pravého zlého kapitalisty jako z učebnic Marxismu – Lenismu: „Jestli se vám to nelíbí, tak vypadněte!“ Začíná se dokonce spekulovat o veřejné stávce a manifestaci před budovami IPLY.
Aby těch dobrých zpráv nebylo dost, tržní hodnota akcií firmy se dostala na historické minimum 0,048$. Jeden z akcionářů shromážděných kolem stránky Ragingbull mluví o svých zážitcích při telefonickém styku s IPLY – prozváněl prý hodnou dobu firemní telefon, až mu jej nakonec zvedla mladičká sekretářka (ten telefon :). Ta chvíli zmateně blekotala do telefonu a na otázku, co se děje se stránkami IPLY, nebyla schopna odpovědět. Ani snad nevěděla, že jsou dole. To jen tak na dokreslení, aby bylo zřejmé, jaká pracovní atmosféra teď ve firmě panuje. Já dlužit na koho se podívám, asi bych taky nezvedal telefony.
Co se týče licence na AD&D, jedná prý IPLY ještě pořád s Atari. V tuto chvíli vlastní Atari všechna práva na systém AD&D, a tím pádem do jisté míry i hry BG, IWD nebo Planescape. IPLY jde ovšem hlavně o chystaný BG: Dark Alliance II., který by mohl firmě pomoci z průseru.
No v podstatě jsem toho dnes moc nového neřekl. IPLY se pořád válí ve stejných sračkách, spíš se ještě o kousek propadla do močůvky. Ale aspoň víte, že jsem na vás nezapomněl, drahoušové...

2.5.2004 - IPLY pokračuje... zatím

Konal se meeting veliký převeliký, manažeři IPLY se radili, Herve Caen patrně také zapojil svou pronikavou inteligenci, díky níž to IPLY dotáhla až kam to dotáhla (do pr...) a výsledek tohoto setkání je jasný – IPLY bude nadále fungovat, a to alespoň další dva měsíce. Patrně to je termín nutný k vytunelování toho zbytečku financí firmy. Zaměstnanci, kteří zatím seděli doma a čekali, jestli vůbec dostanou zaplaceno, se mají příštím týdnem vrátit do práce a jejich dlužné platy prý budou vyrovnány do 14.5.
Ale přesto to s IPLY dobře nevypadá. Jedna z tučných rezerv na zlé časy také praskla – ze stránek firmy byly staženy všechny informace o hrách na základě licence Dungeon and Dragons, takže zlatá žíla jménem Baldurs Gate: Dark Alliance II se nejspíš konat nebude a stejně tak se rozplynuly i naděje na PC BG3 s krycím jménem Jefferson. Vypadá to, že IPLY se rozhodl raději za finanční vyrovnání přenechat firmě Atari licenci D&D, o jejíž používání se s ní nějakou dobu soudil. Na právníky stejně neměli a aspoň si tak přišli k nějakým rychlým prachům.
Díky NMA za tyto výživné drby...

20.4.2004 - Interplay mrtvý?

Na stránce NMA se objevila znepokojivá zprávička údajně ze zasvěcených zdrojů. Dnes prý byli všichni zaměstnanci IPLY posláni domů a firma tak podle všeho končí. Ještě není nic potvrzeno, ale vzhledem k nedávným spekulacím o tom, že IPLY dluží dokonce i za nájem kanceláří a má být vystěhován, to vypadá celkem pravděpodobně. Doufejme, že nějaká schopná firma naloží s úctou s jeho pozůstalostí – Falloutem a dalšími dobrými hrami, na nichž IPLY seděl...
PS: Podle této zprávy prý IPLY čeká na prachy od Vivendi a Avalonu (asi tři melouny). Že by naděje na záchranu?

15.4.2004 - Konference IPLY a Fallout 3

...tak se mi zdá, že Ratman dostane na prdel, protože nepočkal na osvědčeného novinkáře, až se mu vrátí z Práglu a sepíše to sám. Ale už k Falloutu.
Jak již vyplynulo z titulku, 14. dubna se konala konference investorů IPLY. Poté, co byly vykonány tradiční satanské rituály, obětovány panny, znásilněni kozlové a prolita krev neviňátek, vypadlo z představitelů IPLY i nějaké to info. Nás samozřejmě nejvíce zajímá F3. Na něm se prý zatím aktivně nedělá, ale to se snad brzy změní. Caen a zbytek IPLaYáckých mamonářů má v úmyslu přenechat jeho vývoj externímu studiu. V plánu je i další konzolová hra ve stylu Falloutu, ovšem nemá se jednat o pokračování FOBOS (prodej asi nejde moc dobře). IPLY se údajně chystá zasáhnout nějakým titulem i do online her. Výborně – další pole, na kterém zatím neprohráli. Ale oni to doženou...
Jak se postupně zprávy z konference vyjasňovaly, vyšla najevo i jména některých připravovaných her: opět potvrzen Fallout 3 (pro PC), konzolový Fallout (PS2/XBox), Kingpin (PC/XBox), Exhaulted (PS2/XBox), Baldurs Gate:Dark Alliance 3, Earthworm Jim. Caen slíbil co nevidět další informace o F3, takže se těšte a držte palce, ať třeba neprodá práva Nokii ke hře na mobily... bluergh!!! Pardon...
Za info díky stránce NMA a jejím informátorům, kteří bleskově zasílali všechny nakradené informace z konference...

15.4.2004 - Interplay, externisté a Fallout 3

Je to čerstvé…jak to jen čerstvé může být:) Od Seta mi před pár minutami dorazil mail, že na stránkách www.sector.sk, objevil informaci o tom, že Interplay plánuje distribuovat Fallout 3!!!! Ve chvíli, kdy jsem si článek četl, přišlo mi to jako další konzolová sračka typu FOBOM 2, ale ouha na spodu článečku je větička cituji: Najväčším prekvapením je však informácia o pláne distribuovať Fallout 3, na ktorom pracuje externé štúdio. No to mě teda podrž… :o) Doufejme, že to NENÍ zase nějaký aprílový žertík, že to NENÍ nějaký překlep a že to ZASE nezruší (tradice…:-/)… no a pokud je to přece jen pravda, tak se MODLEME, ať to nekráčí ve šlépějích FOBOMU a ať našeho miláška zadají nějakému DOBRÉMU týmu, např. Troice ;)

24.3.2004 - Troika a F3

Stránka NMA mě upozornila na rozhovor s Timem Cainem, představitelem firmy Troika (Arcanum, Temple of Elemental Evil a v současnosti akční RPG Vampire: The Masquerade) a jedním z tvůrců původních Falloutů. Bohužel nemám moc dobré zprávy, ale aspoň se zase něco děje. Na otázku, zda by Troika stála o licenci F3, Tim odpověděl, že by nový Fallout sice rád vyvíjeli, ale IPLY jej zatím neprodává a i kdyby ano, patrně by si jeho odkoupení nemohli dovolit. Na druhou stranu připustil možnost, že by na Falloutu dělali jako externí spolupracovníci Interplaye.

9.3.2004 - Nukleární křižák:

Na stránce CTRL+ALT+DEL se už nějakou dobu objevuje komix na pokračování o Nukleárním křížákovi Ethanovi, který se rozhodl zrušení Falloutu 3 nenechat jen tak. Jelikož zrovna není moc co aktualizovat, rozhodl jsem se, že se vzdám svého oblíbeného koníčku škrábání na kulkách sledování telenovel a zívání a přeložím vám to. Nuže vzhůru dolů, tady to máte: 01 Nukleární křižák, 02 Mírová demonstrace, 03 Boj?, 04 Šunka a sýr, 05 Do posledního muže, 06 Tajemná skříňka.

16.2.2004 - Carsten znovu o F3:

C.Strehse ze SS Entertainment vypotil na svém fóru několik dalších úvah „co by kdyby“ a za jakých předpokladů by odkoupil licenci F3. Takže abysme to zkrátili (protože se děsně rozkecal). F3 by chtěl dělat jen za podmínek že by:
a)dokázal ve hře zachytit ducha původních Falloutů (včetně TB bojů, krvavých scén, typického černého humoru...)
b)získal do SS některé z bývalých BISáků
c)komunita kolem Falloutu by schválila jeho postup
Proč a)? Protože by nerad byl tím, kdo pohřbí legendu Fallout (neudělal to už IPLY s FOBOM?)
Proč b)? Aby se nestalo a)
Proč c) Protože F1 a 2 nebyl velký tržní úspěch a pokud by F3 nezískal podporu alespoň skalních fandů, mohli by ho už rovnou spláchnout do hajzlu.
Pokud by některá z těchto podmínek nebyla splněna, věnoval by se Carsten radši jinému projektu.
Podmínka a) je dosti diskutabilní. Nebudeme moci říct, že je splněna, dokud nebudeme mít hru v rukách. Na b) už se začíná pracovat. SSE má aspoň BISáka Damiena Foletta. Zato c) moc nadějně nevypadá. Tvrdé Falloutí jádro v zahraničí většinou zastává ten názor, že pokud F3 neudělá BIS, tak radši nikdo. Ale na všem se dá pracovat, a pakliže by se SS povedlo přetáhnout další BISáky, i postoj fandů se může změnit.
Padly i další zajímavé otázky:
Otázka: Před nějakou dobou jste tvrdili, že k vývoji F3 byste potřebovali získat externího producenta s plnou kapsou. Platí to i teď?
Odpověď: Ne.
Ot: Závisí získání F3 licence na dokončení The Fall?
Od: Ne.
Ot: Uvažujete i o koupi enginu, příběhu a vůbec dosavadní práce na F3, kterou odvedli BISáci?
Na tuhle otázku odpověděl jeden z šéfů NMA, který by o tom měl něco vědět, i když zcela zaručené to není: Engine F3 by šlo koupit jen po dohodě s Vivendi (zase nějaké ty smlouvy, právní vazby a podobné sračičky), což by asi nebylo lehké, a tak se o tom neuvažuje. Jiná záležitost je příběh, dosud napsané rozhovory apod. To by se v Silver Style F3 objevit mohlo.
Ale neskákejte prosím nadšením z okna. Jsou to všechno zatím jen dohady a celý projekt SS F3 závisí na příliš mnoha okolnostech. A my Fallouťáci přece dobře víme, že dokud není placka s nápisem Fallout 3 v mechanice, nic není jisté. Spálili jsme se už mnohokrát...

14.2.2004 - Naděje přežívá:

...sice na kyslíkových přístrojích a s koňskou dávkou oblbujících anestetik, ale přežívá. Carsten Strehse, hlava Silver Stylu a vývojář The Fall, se opět vyjádřil k možnosti, že by SS převzal vývoj Falloutu 3:
RPG fanoušci mohou stále doufat. Jednáme o tom s IPLY a snad už brzy budeme moci zveřejnit nějaké pozitivní novinky.
hNIs víc hNis míň, ale když jde o F3, zveřejním prostě cokoliv...

25.1.2004 - Dějové kličky F3:

Na stránce NMA si dali lidé tu práci a shrnuli dosud známá fakta o dějové zápletce „odloženého“ F3. Valná část těchto údajů se už objevila, ale něco je přeci jen nové a taky... nemám zrovna nic lepšího na práci, takže do toho:
Hráč byl nenadále přepaden tlupou robotů, když si jen tak špacíroval pouští a hleděl si svého. Když přijde k sobě, je v jakési podivné věznici spolu se spoustou dalších lidí. Nejste nikdo extra vyjímečný, jste prostě jeden z mnoha lidí, které roboti z neznámých příčin unesli. Nemáte žádnou amnésii jako v Planescapu, i když jste byli chvilku mimo.
Začínáte pracovat na plánu útěku, ale jako na potvoru těsně před vaším únikem kdosi věznici přepadne. Záhadné útočníky neznáte a ani oni si vás moc nevšímají. Nejde po vás žádná zákulisní mocnost, a nepotřebujete ani pomoc jiných spojenců jako v Lionheartu.
Máte nyní možnost prostě odejít nebo zůstat. Věznice bude po nějakém čase opravena a budou vyslání roboti, aby uprchlé vězně opět pochytala. Pokud vás chytí, nejde o život, můžete se prostě opět pokusit uprchnout. Roboti, kteří vás budou pronásledovat, jsou tady hlavně proto, aby vám připomínali, že je zde nějaká hlavní zápletka. Můžete se do věznice vrátit i sami a vypátrat, proč vlastně roboti chytají lidi. Nepůjdou po vás celou hru ba ani větší část hry.

V tomhle shrnutí šlo hlavně o to ukázat, že nejde o mnohokrát recyklovanou kaši, která se objevila už v Planecapu, Lionheartu, Baldurs Gate a mnoha dalších RPG. Jistě jsou mnohé prvky podobné, ale tvůrci si dali práci obohatit všechno mnoha kličkami a obměnami, takže nic není tak jednoduché, jak se na první pohled zdá.
Modleme se: Falloute 3, přijď! petruschka pokládá na obětní oltář Falloutu pannu. Erhm... no ona jaksi záhadně během 5 minut čekání na obětování o to panenství přišla. A to tu byla jen sama s petruschkou... záhada... no takže z obětování nebude nic, ale stejně - Falloute 3, přijď!

18.1.2004 - Licence Falloutu pro F3d?

Na stránce NMA se objevilo dosti nepravděpodobné tvrzení, podle něhož se o licenci Falloutu uchází do té doby amatérský projekt Fallout 3d. Abych vám aspoň trochu přiblížil děj, odehrávající se těsně po F1 v Novém Mexiku:
Ujmete se hry za bývalého obyvatele vaultu, který byl spolu s ostatními ještě jako dítě vyhnán nájezdníky do pustiny. Nyní žijete spolu s ostatními vaulťáky v malé vesnici. Dospěli jste do věku, kdy je na vás poklidný život v malém městečku až příliš nudný, a tak jste se rozhodli vydat zpět do svého rodného vaultu, odhalit jeho tajemství... bla...
Nejprve se objevil tento krátký odstavec: „Věci se daly do pohybu a začíná to vypadat nadějně. Řekněme prostě, že je zde mnohem více zákulisních machinací a zainteresovaných osob, než o kolika mohu mluvit. Mohlo by to dospět až k plnohodnotné licenci Falloutu spolu s účastí Rona Perlmana a Michaela Dorna (dabéři). Držte nám palce.“

Na DaC fóru se k tomu dále vyjádřil MeatPoPsicKle, lídr projektu: „...Nesnažím se o F3. Má hra je kompletně oddělená od ostatních Falloutů. Vzhledem k tomu, že se drží kánonu Falloutu a nezasahuje do časové linie ostatních her (odehrává se vlastně v minulosti, hned po F1), může to být separátní Fallout titul. Snažím se zjistit, kolik by stálo užití jména Fallout a dalších značek...“
Ještě kapku k ději. Tvůrci se zmínili, že ve hře se neobjeví Bratrstvo Oceli, jen Harold (ten tam prostě musí být) se zmíní o nějakých směšných panácích pobíhajících v konzervách od sardinek a sbírajících staré technologie. Enkláva bude přítomna, ale spíš než o pravidelné vojsko půjde o bandu námezdných vojáků, kteří byli vyslání šmejdit po technologiích.
Na NMA ani DAC moc nevěří, že by se týmu F3d mohlo podařit licenci koupit a nevkládají ani příliš velké naděje ve hru samotnou. Ale co my víme, jestli se IPLY při současné mizerné finanční situaci nechytne stébla a nezačne rozprodávat své osvědčené značky po kouskách různým obskurním firmičkám. Možná se ještě dočkáme hry Fallout 3D eXXXtreme BeachVolleyball with Minsc and Boo Tetris Striptease. Ani to nepřekládejte, mohlo by se vám udělat zle...

18.1.2004 - Konto Fallout?

Před nějakou dobou se na našem fóru rozhořela debata, v níž někteří čtenáři navrhovali, abychom založili konto, podporující vznik Falloutu 3. Tento nápad jsem udusal už v zárodku, protože nevidím žádný užitek v tom, rozdmýchávat plamínky naděje v táboráku, nad kterým si špekáčky stejně nikdy neopečeme (říkejte mi mistr metafor). Nicméně teď měl podobně praštěnou myšlenku i Sean Reynolds z IPLY (či BIS, jak sám tvrdošíjně říká). Jeho blouznění se objevilo na fóru IPLY. Jeden z fanoušků tvrdí, že by rád obětoval i 50$ na sponzoring F3 a Sean odpovídá:
Tak proč si nezaložíš konto, neseženeš právníka a nesepíšeš s ním nějaké ustanovení, které zaručí, že všechny vybrané peníze dostane IPLY, pokud se zaváže, užít je k tvorbě F3 a pokud podmínky nedodrží, všem se jejich peníze z konta zas vrátí. Uvidíme, kolik vybereš. Pokud bys dal dokupy 100 tisíc, dost by mě to ohromilo. A to by bylo pouze od 10 tis. lidí z celkem 30 tis., kteří podepsali petici za F3. To by pro IPLY znamenalo mnohem více, než petice, která jde snadno nafouknout užitím falešných nicků apod......
Upozornění: Tohle je jen můj osobní nápad a nemá to co dělat s politikou IPLY... blabla...

Takže ještě jednou, co je na té myšlence špatně. Vypadá hezky, to přiznávám. V dobách mého naivního mládí bych po tom asi taky skočil :) ALE:
  • Několik tisíc fandů Falloutu by v žádném případě nebylo schopno dát dohromady dost peněz. V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ. Vývoj hry stojí několik SET tisíc až miliony. Dolarů. Počítačové RPG není svlíkací Tetris, které si zbastlíte v pokojíku na svojí šunce.
  • Kdo by měl dostatečnou důvěru nás, šlechetných dárců? Nejsem si tak zcela jistý nikým. Já sám bych s tím zmizel do prvního bordelu.
  • Velkou část vybrané sumy by spolkl najatý právník a založení a vedení konta.
  • Pokud by se peníze vracely zpět, rozhodně nepočítejte s tím, že uvidíte celých svých 10 babek. Pěkný kus si ukousne banka za převody a správu.
  • Další velmi důležitý „detail“ – chce IPLY opravdu F3? Kolovaly řeči, že FOBOM má pomoci financování právě F3, ale teď, když se relativně dobře prodává, se mluví jen o druhém dílu na konzoli a ani Sean Reynolds v minulém článku nezmiňoval žádnou PC hru. Jen konzolovky.
  • A konečně. Chceme MY, aby Fallout 3 dělalo IPLY? Studio, které zaprodalo duši Falloutu a na jeho hrobě nechalo vyrůst plevel v podobě FOBOM (říkejte mi mistr patosu)? Vždyť IPLY se ke svým loajálním hráčům chová jako ke kusu špíny. Nekomunikuje s námi nebo lže, schovává hlavu do písku... Takže komu peníze dát? Bývalým BISákům? Ti jsou už dávno rozroušení po jiných studiech a navíc i s naší podporou by neměli dost peněz na založení studia. Silver Style? Obsidianu? Troice? Nemají peníze, nemají zájem, dělají na vlastních projektech nebo všechno najednou...
  • Takže si to přeberte. Ale přesto... kdyby někdo to konto založil, asi bych přispěl. Jenže to berte prosím jen jako gesto tonoucího, který se chytá stébla. Nevěřím, že to něco změní, ale chci pro komunitu Falloutmenů udělat aspoň gesto. Teda pokud mi maminka zvedne kapesné...

    15.1.2004 - O budoucnosti PC her na IPLY

    Na fórech IPLY se stavil jeden z posledních BISáků ve službách Interplaye Sean K. Reynolds a konečně se vyslovil k budoucímu směřování Black Isle Studios. Konečně aspoň někdo. Neustálé mlčení a občasná absurdní tvrzení o tom, jak jde všechno skvěle od zaměstnanců IPLY, už nemůžu brát jinak, než jako sprostou urážku bývalých fanoušků jejich her. Takže co nám chce Sean říci:
    ...je zde pořád ještě pár lidí z BIS. Několik programátorů, designérů a hodně umělců. Většina z nich dělala na hrách, které máte rádi. A jsou pořád tady, pořád pracují na hrách (pozn.překl. ale na jakých! Konzolové blitky)...
    Na otázku na další plány zbytku BIS Sean odpověděl:
    Nevím nic o dlouhodobých plánech, ale právě teď pracuje náš tým na konzolových hrách (ne-falloutí, ne-D&D). Odpovědní činitelé byli naším demem F3 nadšeni. Jeho zrušení bylo prostě záležitostí ekonomiky: Kdybychom pokračovali s prací na F3, vyčerpala by společnost finanční prostředky ještě před jeho dokončením a bez práce bychom byli všichni. Což je blbé. Takže museli pár lidí propustit. S ušetřenými penězi budeme schopni pracovat na titulech, které nevyžadují tak velké týmy (tzn. konzolové hry). Doufejme, že se IPLY tímto způsobem povede získat dost peněz a bude díky tomu schopna produkovat náročnější PC RPG.
    Je tu také možnost prodat licence některých her, je to jen otázka nalezení finančně silného zájemce, který bude mít zároveň k těmto titulům respekt (pozn. překl. doufám, že větší než samotné IPLY).
    Neuvažujete o uvolnění dema F3?
    Nejsem si jistý, jestli by demo jelo na počítačích mimo naši síť. Celkem váhám se na to zeptat, ale jestli se naskytne vhodná příležitost, tak to udělám.
    Odpustil bych IPLY, že odložila F3 a vsadila všechno na konzolový FOBOM, i když to osobně můžu považovat za manažerskou chybu. Ale proč při tom museli pošlapat všechno to, co dělalo Fallout tak jedinečný? Navíc jejich ignorování fanovské komunity, lži a zastrašování vlastních zaměstnanců (i bývalých. Stačí se přečíst pár mých předchozích článků) už jen tak přejít nemůžu. Sami se rozhodli skočit do propasti komerce, drsný, ale inteligentní humor Falloutu vyměnili za prdící vtipy a masturbantské dialogy, hemžící se bezdůvodně sprostými slovy (jak se shoduje několik recenzentů FOBOM). Tak jim jen přeju, ať dopadnu tvrdě na držku a licence Falloutu se dostane do povolaných rukou...

    8.1.2004 - Druhá část rozhovoru s Feargiem

    V druhé části rozhovoru na Gamespotu se už Feargus nezmiňuje o F3, ale i tak je to zajímavé počtení. Takže vám to kapku shrnu a předžvýkám. Pokud to chcete celé, budete muset poslouchat pančelku a šprtat anglická slovíčka!
    GS: Když jsi v dubnu 2003 opouštěl BIS, říkals, že IPLY nabralo jiný kurz k dokončení svých projektů a vaše cesty se tak rozešly. Jaký to byl kurz?
    FU: IPLY se chce zaměřit na konzolové tituly, ale podle mne neleží celá budoucnost her v konzolích. Rád tvořím tituly jak pro PC tak pro konzole a opustit jedno kvůli druhému není můj styl.

    Takže tady to máte černé na bílém z úst nejpovolanějších. Od IPLY už nejspíš můžeme čekat jen kozaté střílečky jako na běžícím pásu. Feargus se v další otázce vyhnul hodnocení tohoto kroku. Podle něj dělá prostě IPLY a jeho ředitel Herve Caen všechno možné pro to, aby se udrželi nad hladinou. Více méně také potvrdil naše obavy z toho, že Black Isle Studios budou od nynějška pouze nálepkou, kterou IPLY sem tam přilepí na nějaký výrobek, pokud se mu bude zdát, že by se tak mohl lépe prodávat.
    K budoucnosti své společnosti Obsidian Urquhart řekl, že se hodlají specializovat hlavně na RPG, s nimiž mají nejvíce zkušeností, ale nevylučuje ani práci na Real Time Strategiích. Budoucnost RPG jako celku pak vidí v tvorbě rozsáhlých, komplexních světů, reagujících na hráčovo konání. Čili něco takového, co popisovali bývalí BISáci, když nás ještě zásobovali novinkami z vývoje Falloutu 3 :(

    8.1.2004 - Rozhovor s Johnem Deileym – nutnost přečíst!

    ...pro mě nutnost přeložit. Jak někteří z vás vědí, J. Deiley je, či vlastně byl, zaměstnanec BIS. Před nějakou dobou o něm byla řeč v souvislosti s aférou kolem ne/spolupráce BISáků a FOBOSáků (viz. Matláme se..., Stoka jménem IPLY). A nyní se s ním objevil velice velice... velice! zajímavý rozhovor o BIS, F3 a dalších záležitostech na stránce Gamebashee. Vzhledem k jeho délce si kompletní překlad vychutnejte na zvláštní stránce tadyhle...

    6.1.2004 - Osudy BISáků

    Stránka NMA dnes upozornila na další osudy hned dvou bývalých BISmenů – Damiena „Puuka“ Foletta a někdejší hlavy BIS, muže s nezapamatovatelným jménem Fearguse Urquharta.
    Snad si ještě vzpomenete na slova Carstena Strehse, zástupce firmy Silver Style, která pracuje na post-apo hře The Fall. Hned po rozpuštění BIS se Carsten zajímal o licenci F3 a hodlal zaměstnat některé BISáky. Podle prohlášení na fóru SS (žádné dvojsmysly! I když Silver Style je německá firma, tak si mohli zvolit název s poněkud méně dráždivou zkratkou :) byl Puuk nyní přijat jako Strehsův spolupracovník. O osudu Falloutí licence bohužel ani slovo.
    Zato o ní však mluví F. Urquhart (v současnosti kápo nové vývojářské společnosti Obsidian) v rozhovoru na stránce Gamespot. Abych to shrnul. Feargus jen potvrzuje obavy z dalšího směřování IPLY. Už při svém odchodu z BIS tušil, že IPLY se hodlá zaměřit na konzolové hry a osud počítačové divize BIS je tak zpečetěn. Obratně se však vyhýbá jakémukoliv hodnocení kroků IPLY a radši moc nemluví ani o konzolovém FOBOM. Na otázku zda slyšel o tom, že se bývalí BISáci hodlají spojit a odkoupit licenci F3, odpovídá:
    „No jak všichni víme, IPLY potřebuje prachy. Pokud by tedy někdo dokázal dát dohromady dost peněz, patrně by pro něj nebyl problém licenci koupit.“
    Bohužel řeči o spojení BISáků jsou podle mých dosavadních zjištění jen fámy. Navíc IPLY licenci potřebuje, poněvadž plánuje pokračování FOBOMu. Zajímavěji vypadá odpověď na otázku, zda by samotný Obsidian neměl zájem na vývoji F3:
    „Jsme nová společnost a nemáme dostatek peněz na zakoupení podobné licence. Kdyby na tom ale byl zainteresovaný nějaký finančně silný vydavatel, rádi bychom si s ním o tom promluvili. V Obsidianu pracuje hodně vývojářů, kteří předtím makali na F1 a 2 (17 z 20) například Brian Menze, který vytvořil Pip-Boye a Chris Avellone, který pro mnohé symbolizoval Fallout, dokud neopustil BIS a nezaložil se mnou Obsidian.“
    Padla i otázka, zda Obsidian nehodlá zaměstnat propuštěné BISáky, ale stav Obsidianu je v současnosti plný, takže s tím asi počítat nemůžeme. Nicméně Feargusova slova o licenci lze brát jako přímou výzvu vydavatelům a dovedu si představit, že na základě této „skryté reklamy“ by se mohl nějaký prachatý vydavatelský dům ozvat. Držte palce! Jo abych nezapoměl, zanedlouho bude následovat druhá část rozhovoru například o dalším osudu IPLY a směřování RPGéček v budoucnosti...

    [Zprávy z roku 2003]




    Staň se pomocníkem při tvorbě, nakrm Šílenou brahmínu!:)




    Stránky v EN

    No Mutants Allowed
    Fallout Wiki
    Fallout Database

    Modifikace v CZ

    Fallout:Resurrection
    Fallout et tu
    Fallout 2 Restoration Project a neof.patch
    Fallout:BGE (dead)
    Fallout:Yurop (dead)

    Modifikace v EN

    Vault-Tec Labs
    Fallout 2 Restoration Project a neof.patch
    Fallout of Nevada
    MIB88: Megamod
    Last Hope
    Fallout et tu



    Sponzoři VŠB

    TOPlist





    .. vstup do vaultu .. orientace .. vaultmasteři .. contact us .. irc channel .. kniha hostí .. fórum .. archiv..