Vault šílené brahmíny - největší stránka o sérii Fallout v češtině i slovenčine | Fallout 1, Fallout 2, Fallout Tactics, Fallout 3, Fallout New Vegas, FOnline, Fallout 4
... vstup do vaultu ... orientace ... vaultmasteři ... kontakt ... poslat novinku ... fórum ... archiv ..

Fallout

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
vault-boyové
holodisky
konce
texty ze hry
vychytávky
archiv zvuků
screenshoty
demo
wiki
fórum
download

Fallout 2

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
předměty
zbraně
brnění
automobil
holodisky
karmické tituly
konce
texty ze hry
kulturní odkazy
zajímavé sejvy
vychytávky
screenshoty
archiv zvuků
mapper
modifikace
wiki
fórum
download

Fallout Tactics

novinky
recenze
návod
charakter
mise
náhodné lokace
zbraně
brnění
vozidla
holodisky
drogy
screenshoty
multiplayer
hrajeme po netu
tipy a triky
editing
obličeje
modifikace
wiki
fórum
download

Fallout: New Vegas

novinky
recenze
hráčské recenze
návod
spolubojovníci
screenshoty
videa
zbraně
download
wiki
fórum

FOnline

novinky
faq
fórum
FOnline: 2238
status
server-boy 2238
manuál
mapy
instalace
screenshoty
gang VŠB
wiki-boy 2000
download
The Life After
status
manuál

Společné

bible
časová osa
bestiář
pitevna
traity
perky
technologie
zbraně vs. realita
bugy
tajemná tajemství
technické problémy
licence

Fallout projekty

Fallout Online (V13)
Fallout 4
Fallout 3: Van Buren

Příbuzné hry

Arcanum
AshWorld
Fallout: BOS
Fallout 3
Fallout: PNP
Fallout: Warfare
Fallout Tycoon
Lionheart
STALKER
Borderlands

Hry naživo

Fallout LARP
Fallout RP
download

Soutěže

O brahmíní vemeno
screenshot měsíce
žebříček charakterů
žebříček kr. zásahů
masový hrob
rychlonožka

Zábava

povídky
poezie
knihy
komiksy
filmy
hudba
kvízy
humor

Různé

články
rozhovory
jak přežít
wallpapery
bannery
průzkum
srazy a setkání
IRC channel
odkazy

Vault šílené brahminy - největší stránka o sérii Fallout v češtině a slovenčine.


Dokončovací práce na mapě

AUTOR: Ratman

Poté, co dokončíte pokládaní tilů a rozmístíte všechny entity, nastává závěrečná fáze tvorby mapy. Co zde všechno musíte udělat? V podstatě je to na vás, nic z následujících věcí nemá na samotné hraní mapy nějaký větší účinek, krom deklarace podmínek k vítězství a různých událostí. Ostatní změny mají jen kosmetický efekt, který však vaší mapě dodá potřebný lesk a bude vypadat k světu.Vezměme to pěkně po pořádku…

Aby hráči věděli, kdo je autorem mapy a ve zkratce se dozvěděli, o co na mapě jde, najeďte na horní liště do položky select- na levém panelu uvidíte tři prázdná políčka s názvy- Map name key, Map author key a Map description key. K čemu slouží první dvě je snad jasné- napíšete zde své ctěné jméno/přezdívku a jméno mapy. V políčku Map Description key napíšete jednoduchý popis, zkrátka- shrňte děj celé mapy do nějakého lákacího textu, který vystihne o co přesně na mapě jde.

Další dodělávky následují v menu Level. Pokud chcete, aby se mapa odehrávala v určitou hodinu, máte možnosti ji zde nastavit, také zvolíte, zda jde o multiplayerovou mapu(nutno nastavit) nebo single (automaticky), také zda do mapy lze vjet vozidlem z mapy světa (Allow Vehicles) nebo zda jde o bunkr. Položka Nuke Triggers on exit slouží k odstranění skriptů po opuštění mapy. Aby vaše mapa za něco stála, měla by obsahovat minimapu, kde označíte jednotlivé zóny a napíšete k nim nějaký popis, kde má hráč co udělat nebo informaci o obraně toho či onoho úseku. Tvorba minimapy se tak trochu vymyká logice, ale proč to dělat jednoduše, když to jde i složitě že? Zkrátka- vypněte si zobrazování sítě (tj. té všudypřítomné bílé šachovnice) a típněte obrázek celé mapy (tools-make picture), docela to trvá (dle velikosti mapy), tak s tím počítejte. Obrázek je uložen v JPG, vyjeďte ven, do adresáře s obrázkem a otevřete ho (např. v Photoshopu) a poté jej zmenšete na velikost minimapy (něco více než 1/4 15” obrazovky) a uložte ve formátu PNG. Opět spusťte editor a využijte čtvrté položky v hlavním menu- PNG TO ZAR, převeďte uloženou mapku do zar a v editoru úrovní loadujte svoji mapu, poté se přepněte do Levelu na položku minimap a soubor názevmapy.ZAR nalezněte a vložte. (síla co?) Poté můžete přidávat jednotlivé objectyvy (informační, úkol, start), průměr kružnice (small, medium…) a text, který se má zobrazit (viz. níže).

Pokud postupujete dle návodu, asi jste postřehli, že zatím vám žádný text moc nejde. Je to tím, že jej ještě nemáte vytvořený. To uděláte následujícím způsobem- vytvořte si adresář pro text (obvykle v: locale/missions/jménomapy a vytvořte soubor TXT. Do něhož můžete psát následující příkazy:

//==============================================================================

// Mission Briefing

//==============================================================================



MISSION_BRIEF = {NÁZEV MISE \n\n (tyto příkazy znamenají konec řádku)

Vítej válečníku, bla bla… \n\n

Úvod do děje + cíle mise \n\n

Odchod(rozchod atp.).\n\n

}

//==============================================================================

// Mission Debriefing

//==============================================================================

//==============================================================================

// Situation A01: Every objectives complete.

//==============================================================================

MISSION_DEBRIEF_A01 = {

Skvělá práce vojáku, bla bla….\n\n

Závěr , bla bla… \n\n

Odchod! (rozchod atp.) \n\n

}

//==============================================================================

// Situation A01: Every objectives complete, one lost soldier.

//==============================================================================

… dokud nedokončíte všechny konce …

//==============================================================================

// Mini-map Information

//==============================================================================

M01_Minimap_01 = {

Tady je start...

}

M01_Minimap_02 = {

Tady je cíl...

}

//==============================================================================

// Objective Breakdowns: (cíle mise)


//------------------------------------------------------------------------------

M01_OBJ_01 = {Znič … }

M01_OBJ_02 = {Zachraň… }

//==============================================================================

// Speech, jméno (nějaký identifikátor, ať se v tom vyznáte)

M01_Kecy1_A00 = {Toto bude jedna z hlášek}

M01_Kecy2_A01 = {Toto bude druhá z hlášek}


To je vše, zavřete soubor a spusťte editor. V menu Level najděte položku Speech file a jako soubor textů nastavte váš txt soubor. Pokud chcete přiřadit postavám řeč postupujte takto: Najeďte na položku Speech a dejte přidat. Nějak jej pojmenujte (např. jménem postavy, která jej říká) a v políčkách random najděte název příslušného textu (v mém podání se bude zobrazovat jako M01_Kecy1_A00, M01_Kecy2_A02) a nastavte, zda bude v okně nebo jen jako různé (náhodně nad postavou). Klikněte na OK. Přepněte se do editace entit a klikněte na entitu(postavu), kterou chcete rozpovídat. Najděte pole Random speech(jedná li se o text nad postavou) / Click Speech(v okně) a navolte název, který jste dali kecací soustavy, hotovo. Tímto jsou dovršeny kosmetické úpravy.

Asi nejdůležitější věc tu máme závěrem - ano jsou to Triggery. Jsou to skripty, dle niž se bude na mapě něco dít. Nastavte události, pro které chcete nějakou akci. Ti, co už mají zkušenosti s programováním v nějakém jazyce by neměli mít velké problémy, ovšem pokud umějí anglicky:) – klikněte na Triggers a dejte New. Nějak jej pojmenujte (obvykle- FAIL-název události, COMMPLETE-Název události…). Pod pojmenováním jsou dvě políčka- conditions – slouží k zadání podmínek, při kterých se má vykonat políčko druhé- Actions. Logicky začněte vyplňovat conditions. Klikněte na New, na horní liště pak máte na výběr z několika možností, jednu vyberte a dolaďte její podmínky. (např. Quantity – Player kills, objeví se tři pole, Player: nastavte hráče, třeba č.1- Human has killed: More than 2 (stejně, méně atp.) of Player (nastavuje se přes player indexy (číslo hráče-automaticky na scenery – 0)) Allies of Enemy XYZ – celou podmínku pak přečteme takto: Pokud hráč zabije více než 2 spojence nepřítele XYZ, tak dělej…)- po splnění podmínky následuje akce- nastavování je obdobné nastavíte pak následek- např. End Mission – přepnutí na vítěznou obrazovku (Win Screen). S tímto nastavením je nutné si pořádně pohrát a udělat několik podmínek, aby mise nebyla jen o nudném zabíjení, můžete si dovolit naprosto cokoliv, jak na to již víte, tak hodně štěstí při tvorbě map!


Zde navolíte index hráče, kterého se bude položka týkat a jestli se jedná přímo o něj nebo jeho přítele-nepřítele (0=scenery, 1=human(např.) 2=computer1 (např.) atd.)


Zápis pak vypadá nějak takto


Nastavování příslušné akce

ZPĚT

Staň se pomocníkem při tvorbě, nakrm Šílenou brahmínu!:)




Stránky v EN

No Mutants Allowed
Fallout Wiki
Fallout Database

Modifikace v CZ

Fallout:Resurrection
Fallout et tu
Fallout 2 Restoration Project a neof.patch
Fallout:BGE (dead)
Fallout:Yurop (dead)

Modifikace v EN

Vault-Tec Labs
Fallout 2 Restoration Project a neof.patch
Fallout of Nevada
MIB88: Megamod
Last Hope
Fallout et tu



Sponzoři VŠB

TOPlist





.. vstup do vaultu .. orientace .. vaultmasteři .. contact us .. irc channel .. kniha hostí .. fórum .. archiv..