Vault šílené brahmíny - největší stránka o sérii Fallout v češtině i slovenčine | Fallout 1, Fallout 2, Fallout Tactics, Fallout 3, Fallout New Vegas, FOnline, Fallout 4
... vstup do vaultu ... orientace ... vaultmasteři ... kontakt ... poslat novinku ... fórum ... archiv ..

Fallout

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
vault-boyové
holodisky
konce
texty ze hry
vychytávky
archiv zvuků
screenshoty
demo
wiki
fórum
download

Fallout 2

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
předměty
zbraně
brnění
automobil
holodisky
karmické tituly
konce
texty ze hry
kulturní odkazy
zajímavé sejvy
vychytávky
screenshoty
archiv zvuků
mapper
modifikace
wiki
fórum
download

Fallout Tactics

novinky
recenze
návod
charakter
mise
náhodné lokace
zbraně
brnění
vozidla
holodisky
drogy
screenshoty
multiplayer
hrajeme po netu
tipy a triky
editing
obličeje
modifikace
wiki
fórum
download

Fallout: New Vegas

novinky
recenze
hráčské recenze
návod
spolubojovníci
screenshoty
videa
zbraně
download
wiki
fórum

FOnline

novinky
faq
fórum
FOnline: 2238
status
server-boy 2238
manuál
mapy
instalace
screenshoty
gang VŠB
wiki-boy 2000
download
The Life After
status
manuál

Společné

bible
časová osa
bestiář
pitevna
traity
perky
technologie
zbraně vs. realita
bugy
tajemná tajemství
technické problémy
licence

Fallout projekty

Fallout Online (V13)
Fallout 4
Fallout 3: Van Buren

Příbuzné hry

Arcanum
AshWorld
Fallout: BOS
Fallout 3
Fallout: PNP
Fallout: Warfare
Fallout Tycoon
Lionheart
STALKER
Borderlands

Hry naživo

Fallout LARP
Fallout RP
download

Soutěže

O brahmíní vemeno
screenshot měsíce
žebříček charakterů
žebříček kr. zásahů
masový hrob
rychlonožka

Zábava

povídky
poezie
knihy
komiksy
filmy
hudba
kvízy
humor

Různé

články
rozhovory
jak přežít
wallpapery
bannery
průzkum
srazy a setkání
IRC channel
odkazy

Vault šílené brahminy - největší stránka o sérii Fallout v češtině a slovenčine.


Jak vytvořit hratelnou mapu

AUTOR: Ratman

Pokud si chcete vytvořit nějakou mapu, není nic jednoduššího, než si přečíst návod a začít tvořit. Za pár hodin zvládnete vytvořit menší mapu s několika panáky, které můžete z dlouhé chvíle střílet. Tato mapa vám však vystačí pro osobní potřebu, ale pokud ji budete chtít šířit dál, moc chvály za to nesklidíte, spíš naopak. Jak tedy vytvořit dobrou mapu, takovou, za kterou se nemusíte stydět?

Předem upozorňuji, že tento návod je jen doplňkem k předchozím popisům funkcí editoru a nedozvíte se zde o nových funkcích, má pouze za úkol, poradit začínajícím designérům, jak vytvořit kvalitní mapu.

Pokud jste pevně rozhodnuti, že se pustíte do tvorby mapy, musíte napřed vymyslet, v jakém prostředí se bude odehrávat a jaká bude zápletka. Tuto fázi doporučuji neuspěchat, zkuste si promyslet briefing, jednotlivé úkoly, popřípadě si prohlédněte triggery, jestli nenarazíte při vyhodnocování podmínek na nějaký problém. Rozvrhněte si, kolik postav budete ovládat a jací nepřátelé proti vám budou stát- jejich level, zbraně a vybavení. Doporučuji Nepoužívat moc unikátních postav, protože se vám pak samotná tvorba entit může pěkně protáhnout. Jakmile už jste pevně rozhodnuti, jakou mapu vytvoříte, vezměte tužku a papír a začněte kreslit. Nakreslete si půdorys vaší mapy s rozložením budov a někde poblíž si v bodech zapište úkoly, které budete muset splnit. Jakmile budete se vším spokojeni, můžete k jednotlivým budovám (objektům) přiřadit popisek, který můžete použít i do minimapy. Poté vezměte barevnou tužku, a v mapě vyznačte umístění jednotlivých nepřátel, pokudmožno každý druh jinou barvou (aby v tom nebyl guláš, tak si někde napište i legendu). Jakmile budete s mapou plně spokojeni, přejděte k samotné tvorbě.

Napřed položte podlahu, zatím jeden typ a na místech, kde chcete jinou (např. silnici) tily vymažte a položte jiné. (naučte se používat kopírování výběru, bez kterého by jste se po pár minutách nejspíš zbláznili). Přepněte se o level výše a začněte stavět stěny budov. S ohraničením mapy si zatím starosti nedělejte, to rozšíříte až po rozmístění všech tilů (budete se pak lépe orientovat a budete mít označený střed mapy). Po dokončení stěn budov můžete změnit jejich podlahy (v případě, že jste to neudělali již po položení základu) a přejděte k plnění domků nábytek a nezbytným vybavením- etitami skříní, trezorů, světly atp. (ne postavy!) na závěr dokončete střechu a dolaďte okolí. Jakmile rozmístíte všechny tily a entity (kromě postav), vytvořte adresář, do kterého budete ukládat použité entity (ty které vytvoříte tam musí být, ostatní doporučuji také, ale není to nutnost), více se dozvíte v příslušné kapitole. Teď začněte pracovat na entitách- vytvořte všechny druhy nepřátel a své postavy, ovšem snažte se udělat je vyvážené (u nepřátel dejte skill používání zbraní tak na 80%), vaše postavy by měli mít vyšší level než nepřátelé, na to pamatujte (pokud jim ovšem nedáte lepší zbraně). Nemusíte dělat každého zvlášť, stačí od každého druhu jeden , toho pak “rozmnožíte”. Poté je pokusně umístěte do mapy a začněte testovat, jestli nenastane nějaký problém (např. nepřátelé budou moc silní/slabí/neschopní), případné nedostatky pak opravte. Poté na mapě nastavte triggery, můžete už umísťovat nepřátele, ale prozatím jim nechejte index 0, aby na vás neútočily. Po dodělání podmínek vítězství opět spusťte mapu a každý trigger otestujte (pokud po vás nebude nikdo střílet, půjde to rychle)- jakmile budete z výsledky testů spokojeni, přejděte k indexování postav. Nepřátelům nedávejte pouze jeden index, protože by se na vás pak všichni mohly vrhnout, raději udělejte indexů víc a rozdělte je na skupinky (například: patrola1, patrola2) a poté nastavte jejich tým- doporučuji jim dát stejné číslo týmu, je to lepší než aliance, rozdíl mezi nimi je v tom, že pokud trefíte někoho z týmu, nic se nestane, zatímco aliance pak půjde proti vám. Na závěr udělejte minimapu (vypněte zobrazování entit) a pěkně ji popište. Vymyslete nějaký dobrý a poutavý briefing, napište jméno mapy a úvod, dodělejte rozhovory a vše uložte. Mapu si pak zahrejte a v případě nutnosti uberte/přidejte nějaké ty nepřátele nebo zbraně, ale už nějaké větší zásahy nedělejte. Aby jste měli 100%ní jistotu, že mapa funguje tak jak má, zapakujte všechny položky, které jsou k hraní mapy nutné (texty, entity a mapa:) a pošlete ji otestovat nějakému kamarádovi, ten vám pak sdělí, jestli mu vše funguje (stává se, že zbraně nemají náboje) a poté můžete mapu poslat do Vaultu šílené brahmíny, odkud si ji stáhnou milovníci Falloutu z celého světa:) – no ta poslední věta bude asi trochu nadsazená.

ZPĚT

Staň se pomocníkem při tvorbě, nakrm Šílenou brahmínu!:)




Stránky v EN

No Mutants Allowed
Fallout Wiki
Fallout Database

Modifikace v CZ

Fallout:Resurrection
Fallout et tu
Fallout 2 Restoration Project a neof.patch
Fallout:BGE (dead)
Fallout:Yurop (dead)

Modifikace v EN

Vault-Tec Labs
Fallout 2 Restoration Project a neof.patch
Fallout of Nevada
MIB88: Megamod
Last Hope
Fallout et tu



Sponzoři VŠB

TOPlist





.. vstup do vaultu .. orientace .. vaultmasteři .. contact us .. irc channel .. kniha hostí .. fórum .. archiv..