Vault šílené brahmíny - největší stránka o sérii Fallout v češtině i slovenčine | Fallout 1, Fallout 2, Fallout Tactics, Fallout 3, Fallout New Vegas, FOnline, Fallout 4
... vstup do vaultu ... orientace ... vaultmasteři ... kontakt ... poslat novinku ... fórum ... archiv ..

Fallout

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
vault-boyové
holodisky
konce
texty ze hry
vychytávky
archiv zvuků
screenshoty
demo
wiki
fórum
download

Fallout 2

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
předměty
zbraně
brnění
automobil
holodisky
karmické tituly
konce
texty ze hry
kulturní odkazy
zajímavé sejvy
vychytávky
screenshoty
archiv zvuků
mapper
modifikace
wiki
fórum
download

Fallout Tactics

novinky
recenze
návod
charakter
mise
náhodné lokace
zbraně
brnění
vozidla
holodisky
drogy
screenshoty
multiplayer
hrajeme po netu
tipy a triky
editing
obličeje
modifikace
wiki
fórum
download

Fallout: New Vegas

novinky
recenze
hráčské recenze
návod
spolubojovníci
screenshoty
videa
zbraně
download
wiki
fórum

FOnline

novinky
faq
fórum
FOnline: 2238
status
server-boy 2238
manuál
mapy
instalace
screenshoty
gang VŠB
wiki-boy 2000
download
The Life After
status
manuál

Společné

bible
časová osa
bestiář
pitevna
traity
perky
technologie
zbraně vs. realita
bugy
tajemná tajemství
technické problémy
licence

Fallout projekty

Fallout Online (V13)
Fallout 4
Fallout 3: Van Buren

Příbuzné hry

Arcanum
AshWorld
Fallout: BOS
Fallout 3
Fallout: PNP
Fallout: Warfare
Fallout Tycoon
Lionheart
STALKER
Borderlands

Hry naživo

Fallout LARP
Fallout RP
download

Soutěže

O brahmíní vemeno
screenshot měsíce
žebříček charakterů
žebříček kr. zásahů
masový hrob
rychlonožka

Zábava

povídky
poezie
knihy
komiksy
filmy
hudba
kvízy
humor

Různé

články
rozhovory
jak přežít
wallpapery
bannery
průzkum
srazy a setkání
IRC channel
odkazy

Vault šílené brahminy - největší stránka o sérii Fallout v češtině a slovenčine.


POPIS EDITORU ÚROVNÍ

AUTOR: Ratman


POPIS MENU (FILE/ EDIT/ VIEW/ TOOLS)

New (CTRL-N)

Vytvoří nový prázdný soubor typu MIS

Open (CTRL-O)

Otevře existující soubor s příponou MIS

Open Tiles Only

Otevře existující soubor MIS bez načtení entit.

Save (CTRL-S)

Uloží aktivní soubor do souboru s příponou MIS

Save As

Uloží aktivní soubor do souboru se zvoleným jménem.

Quit (CTRL-Q)

Návrat do hlavního menu.

Undo (CTRL-Z)

Zruší poslední akci. Tuto akci můžete zopakovat několikrát.

Redo (CTRL-Y)

Vrátí zpět zrušenou akci

Block Undo (ALT -Z)

Zruší blok stejných akcí, podle typu poslední akce do doby než narazí na odlišnou akci (Pokud budete např. pokládat dlaždice a dáte tento příkaz, bude rušit všechny akce položení dlaždic až do doby než narazí na akci jiného typu (např. postavení zdi))

Block Redo (ALT-Y)

Vrátí zpět blok zrušených akcí (viz. výše)

Undo Options

Nastavení pro Undo (počet, velikost bufferu)

Cut (CTRL-X)

vyjmutí označených položek

Copy (CTRL-C)

kopírování označených položek

Paste (CTRL-V)

vlepení kopírovaných či vyjmutých položek

Select All (CTRL-A)

označí všechny viditelné titly

Unselect (CTRL-U)

odznačí vše

Delete Entities

vymaže všechny entity z mapy

Delete Leaked Entities

Developmentská utilita, pro tvorbu map má malé využití

Origin (ON/OFF)

Skryje / zobrazí centrum mapy ( červené čáry )

Region (ON/OFF)

Skryje / zobrazí hranice regionu ( modré čáry )

Camera Boundary (ON/OFF)

Skryje / zobrazí oblast na kterou je omezen pohled kamery ( žluté čáry )

Place Height Guide (ON/OFF)

Skryje / zobrazí současné tilové prostorové orhaničení od levelu 0 (světle modrý box- kvádr/krychle)

Show Floor Tile Grid (ON/OFF)

Skryje / zobrazí 6x6 jednotkovou síť která reprezentuje opravené pokládání dlaždic (světle zelené čáry)

Placement Bounding Box (ON/OFF)

Skryje / zobrazí hranice okolo tilů označených k pokládání (světle zelený box)

Selection Bounding Box (ON/OFF)

nefunkční

Show Tile Graphic (ON/OFF)

Skryje / zobrazí aktuální bitmapovou grafiku všech tilů

Show Tile Bounding Box (ON/OFF)

Skryje / zobrazí ohraničení všech tilů (černé čáry)

Show Invisible Objects (ON/OFF)

Skryje / zobrazí všechny jinak neviditelné entity ( např. světla)

Level Ghosting (ON/OFF)

nefunkční

Level Color Ghosting (ON/OFF)

zbarví tily podle jejich pozice v barvách levelu ve kterém jsou umístěny

Only show tiles on current level (ON/OFF)

Skryje / zobrazí pouze tily v označeném levelu

Reveal Cursor Position (ON/OFF)

Odstraní grafiku tilů před kurzorem, podle relativní pozice kurzoru na nastaveném levelu.

Stipple Reveal (ON/OFF)

pracuje jako Reveal Cursor Position, ale tečkovaně (vykreslí každý druhý pixel).

Enable Roof Popping (ON/OFF)

stáhne střechy pod kurzorem, podle pozice na nastaveném levelu.

Floor Hiding (ON/OFF)

Skryje / zobrazí všechny tily, které jsou na "podlaze" (6x6 jednotek, 1 jednotku vysoké)

Enable Occlusion (ON/OFF)

Skryje / zobrazí tily ukryté za "překážkami" (některé nemusejí být vidět bez skrytí střech nebo zdí)

Antialiased Sprites (ON/OFF)

Skryje / zobrazí alfa-kanál pro sprity

Antialiased Tiles (ON/OFF)

Skryje / zobrazí alfa-kanál pro tily

Dynamic Lighting (ON/OFF)

Skryje / zobrazí dynamické osvětlení, včetně světelných entit a světelného nastavení

Smooth Shading (ON/OFF)

Skryje / zobrazí vyhlazené stínování pro dynamické osvětlení

Dynamic Shadows (ON/OFF)

Skryje / zobrazí dynamické stínování na mapě

Show Mini Map

otevře okno s mini-mapou. Mini-mapa nemůže být zrušena pomocí tohoto příkazu.

Show Tile Info Pop-Up (ON/OFF)

Skryje / zobrazí informaci o tilu

New Occlusion Data

Generuje nová data. Tyto data jsou využívána ke skrytí těch tilů, které nelze normálně vidět bez stahování zdí a střech

New Group Data

generuje nová data. Skupina dat je užitá v levelech a stahování střech.

Re-Sort Tiles

obnoví data tilů

Output Tile List

Vytvoří textový soubor (bez rozšíření) který zahrnuje všechny užité tily v mapě, včetně celé cesty.

Copy Min Tile Set

Zkopíruje všechny používané tily v mapě do adresáře \FALLOUT-BOS\CORE\MIN_TILE_SET

Make Picture

Udělá JPG obrázek mapy ve skutečné velikosti, podle aktivního nastavení (pokud jsou např. zviditelněny neviditelné položky, na obrázku se ukáží také) . Obrázek je uložen na stejném místě jako mapa. Na tohle potřebujete hodně trpělivosti a silnou mašinu (virtuální paměť se doporučuje mít alespoň 400 MB)

Import Sound File

Importuje textový soubor s hudbou pro misi (txt)

Import Sound Zones

Importuje zvukový soubor (.szn).

Export Sounds Zones

exportuje zvukové zóny tak, že mohou být přidány později nebo použity do jiné verze mapy

Update Tiles Used

Obnoví všechny tily v mapě. Užitečné k updatování upravených tilů.

Refresh Border/Grids

Obnovuje ohraničení

Allows Shadow/Don't Allow Shadow

Tily mají/nemají povolené stíny.

Allow Popping/Don't Allow Popping

Tily jsou/nejsou stáhnutelné

Ethereal/Not Ethereal

Tily jsou/nejsou transparentní ne prostorové.

Window/Not Window

Tily jsou/nejsou transparentní a prostorové

Climbable/Not Climbable

Tily jsou/nejsou šplhatelné. Platí pro žebříky.

Invisible/Not Invisible

Tily jsou/nejsou viditelné (ve hře).

Exit/Not Exit

položí/odstraní východ z mapy.

Dump Actors

exportuje atributy Actorských entit to textového souboru do rootu disku C: Používáno pouze k hrubému přepočtení zkušeností z mise.



POPIS MENU (SELECT MODE/ TILE MODE/ ENTITY MODE/ ENTITY EDIT MODE/ AUTO GROUP MODE/ MAN GROUP MODE/ LEVEL MODE/ ZONE MODE)

SELECT MODE - F1

Výběr dovoluje uživateli s tily umístěnými na mapě. Skryté tily nemohou být označeny, včetně hromadného výběru. Následující tlačítka se zobrazí v MOD-funkčním poli:

Load Clip

Nahraje clip z externího CLP souboru. Odtud může být vložen do mapy (CTRL-V)

Save Clip

Uloží clip do externího CLP souboru.Před kopírováním musí být označen výběr tilů (CTRL-C)

Update Bad Bouding Box info

Tento příkaz vyhledá všechny "špatné" tily, které se protínají a zobrazí jejich počet. Tyto tily budou zvýrazněny a budou pulsovat červeně.

Delete all bad tiles

Tento příkaz smaže všechny vadné nalezené tily

Use Bounding Box

Levý klik- označí til na zvoleném levelu dle pozice kurzoru
Levý klik a tažení- zobrazí tily v označené ploše
ALT levý klik a tažení- zobrazí všechny tily ve všech levelech na označené oblasti

Use Visible Check

Levý klik označí til nad kurzorem nehledě na level ve kterém je daný til umístěn


Editování tilů:

CTRL+DEL - smaže označené tily
CTRL+C - zkopíruje označené tily
CTRL+V - vloží označené tily
Stisknutím CTRL a pohybem kurzoru označíte tily. Ke změně počtu těchto označených tilů nastavte číslo v "Res" poli.
CTRL+PGUP - posune označený til nahoru o jednotku
CTRL+PGDN - posune označený til dolů o jednotku
CTRL+HOME - posune označené tily nahoru o level
CTRL+END - posune označené tily dolů o level


TILE MODE - F2

Zobrazí následující položka v MOD-funkční poli.

Selected for Placement

Počet tilů označených k položení. Držením SHIFTu a hromadným označením tilů je můžete umístit do schránky k pokládání.

Load Tile Set

Nahraje dříve uložený soubor tilů (.TSE)

Save Tile Set

Uloží tily do souboru .TSE k budoucímu použití

Tile Screening Toggles

Pro urychlení zobrazování a hledání v seznamu tilů, může uživatel zobrazit jen určitou skupinu dle parametru:
ALL- zobrazí všechny tily v adresáři
N/S/E/W- zobrazí pouze tily s těmito parametry
NONE- nezobrazí nic

Tile List Scale

Toto číslo reprezentuje velikost tilů, které se zobrazí. Předvoleno je 0,5 maximum je 1,0


Seznam tilů/adresářová struktura: Soustava adresářů a tilů v nich

Levý klik do výběru tilů - na mapu umístíme jeden til
Shift levý klik - umožňuje uživateli přidat til do výběru
Dvoj levý klik - skok o adresář výše
Poznámka: Položení tilu přes jiný til ve stejné hraniční oblasti přepíše dřívější til.

!!! POZOR: Občas se vyskytnou chyby , kdy se dlaždice po vložení do mapy nepřipojí k položeným tilům (jsou o kus vedle). Tento problém vyřešíte použitím TOOLS/UPDATE TILES USED a TOOLS/NEW OCCLUSION DATA nástrojů. !!!


ENTITY MODE - F3

Player Index

Toto číslo se zobrazuje hráči. Jméno tohoto pole je jménem příslušného kontrolera. Všechny entity budou položeny jako část kontroly - dle nastaveného čísla (pokud je 0 budou entity vloženy jako část scenérie kontrolera.

Tagové pole

Umožňuje umístit entity s tagem hned po jejich připojení.


Seznam entit/adresářová struktura: Soustava adresářů a entit v nich. Použítím tlačítka UP vyjedete o adresář nahoru- z adresáře BOS/ENTITIES vyjet nelze

Pokládání entit: Pokládání entit probíhá v hlavním okně.

Levý klik - položí jednu entitu

Poznámka: Entita může být položena pouze v platné pozici, tj. nemůže být položena do volného prostoru, kde se nenacházejí tily, na kterých by mohla stát.


ENTITY EDIT MODE - F4

Overview

Každá entita má odlišné vlastnosti, toto okno zobrazí vlastnosti označené entity.

Editing Entities in the main window

K označení položené entity na ni klikněte levým tlačítkem. K označení více entit držte levé tlačítko a označte entity- entity mohou být umístěny jen na platnou pozici mapy.



AUTO GROUP MODE - F5

Zobrazuje skupiny automaticky generované kódem. Každá ze skupin má jméno a číslo. Tyto auto-skupiny mohou být odstraněny v TOOLS/ NEW OCCLUSION DATA.

Select tiles in curent groups

Označí všechny tily zvolené skupiny

Enable all groups

Zviditelní všechny auto-skupiny


Seznam auto skupin: Dvojitý levý klik - zviditelní označenou skupinu.



MAN GROUP MODE - F6

NEOBSAZENO - zobrazuje skupiny manuálně vytvořené uživatelem. Tyto skupiny jsou použity jako editační nástroje.

Add Selected tiles to group

Přidá označené tily do nastavené skupiny

Remove Selected Tiles To Group

Vymaže všechny označené tily z nastavené skupiny

Select tiles in Current Groups

Levý dvojklik - zviditelní označenou skupinu

Enabled all groups

Zviditelní všechny označené skupiny

Manual Groups List

Levý dvojklik - zviditelní označenou skupinu

New Group

Vytvoří skupinu se jménem definovaným uživatelem. Všechny označené tily budou automaticky přiřazeny nové skupině.

Delete Group

Smaže označenou skupinu - nelze obnovit! Toto nesmaže tily ve skupině.



LEVEL MODE - F7

Obsahuje různá nastavení pro mapu


Camera Bounds

Set Top

Levý klik do hlavního okna nastaví limit kamery (plochy, kde se bude moci hráč pohybovat)

Set Bottom

Levý klik do hlavního okna - nastavení spodního limitu kamery.


Čas

Force Start hour

Pokud je tato položka aktivována hráč vstoupí do mapy v nastavenou hodinu

Start Hour

Nastavení startovní hodiny (24 hodinový okruh) - dle hodiny se nastavuje hodnota osvětlení na mapě.
Pro otestování osvětlení v noci nastavte čas na 22 hodin a odstartujete hodiny- obnovte obrazovku (stiskněte refresh)

Game type

Používá se k definování typu mapy, všechny mapy jsou nastaveny jako single player, multiplayerové mapy musí být označeny manuálně.

Max Players (multiplayer)

Nastavení počtu hráčů (necharakterů), kteří mohou tuto mapu hrát v multiplayeru.

Nuke triggers on exit

Pro singleplayerové mapy. Když hráč opouští mapu, jsou všechny skripty odstraněny.

Is Bunker

Pro single player. Označí mapu jako bunkr.

Allow Vehicles

Nastaví možnost vstoupit do mapy s vozidlem, se kterým hráč jezdí po mapě světa. Všechny mapy označené jako bunkry mohou být rovněž takto označeny.

Minimap

Otevře mini mapu, ve které může uživatel označovat a konfigurovat mapu pro PIP BOY

Player

Umožňuje vytvoření, editování a odstranění hráčských voleb.

Team

Dovoluje nastavit matici pro různé týmy

Speech File

Dovoluje nastavit soubor řeči pro misi. Chatové a řečové uzly použité v speech se natahují z tohoto souboru. Daný soubor je zobrazen ve spodu LEVEL MODE oblasti.

Speech

Dovoluje uživateli vytvořit, editovat a odstranit chatové a řečové uzly. Tyto uzly jsou připojeny různým actorským entitám na mapě.

Triggers

Obsah triggerů používaných pro skriptování. Všechny trigery jsou dány podmínkou (která musí být true(pravda), před jeho uskutečněním) a akcí (která se uskuteční jakmile bude podmínka true)

Speech file Display Field

Zobrazí jméno souboru ozvučení pro danou mapu, najednou může být otevřen pouze jeden zvukový soubor.



ZONE MODE - F9

Vytváření, editování a mazání zón. Zóna je 3D nastavení použité pro účelné skriptování. Objeví se jako barevné kvádry v hlavním okně se jménem zóny zobrazeným ve spodním rohu. Doporučuje se pokládat zóny ve stejvé výšce jako je podlaha (v levelu podlahy)


Add

Vloží novou zónu do středu obrazovky

Remove

Odstraní označenou zónu

Top

Nastaví horní roh zóny

Bottom

Nastaví dolní roh zóny

Height

Jak vysoká je zóna. Nastavení na 1 je obvykle adekvátní jednolevelové zóně

Name

Pojmenování označené zóny

Color

Změna barvy označené zóny

SoundZone

Označené zóně přiřadí hudbu.


ZPĚT

Staň se pomocníkem při tvorbě, nakrm Šílenou brahmínu!:)




Stránky v EN

No Mutants Allowed
Fallout Wiki
Fallout Database

Modifikace v CZ

Fallout:Resurrection
Fallout et tu
Fallout 2 Restoration Project a neof.patch
Fallout:BGE (dead)
Fallout:Yurop (dead)

Modifikace v EN

Vault-Tec Labs
Fallout 2 Restoration Project a neof.patch
Fallout of Nevada
MIB88: Megamod
Last Hope
Fallout et tu



Sponzoři VŠB

TOPlist





.. vstup do vaultu .. orientace .. vaultmasteři .. contact us .. irc channel .. kniha hostí .. fórum .. archiv..