Vault šílené brahmíny - největší stránka o sérii Fallout v češtině i slovenčine | Fallout 1, Fallout 2, Fallout Tactics, Fallout 3, Fallout New Vegas, FOnline, Fallout 4
... vstup do vaultu ... orientace ... vaultmasteři ... kontakt ... poslat novinku ... fórum ... archiv ..

Fallout

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
vault-boyové
holodisky
konce
texty ze hry
vychytávky
archiv zvuků
screenshoty
demo
wiki
fórum
download

Fallout 2

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
předměty
zbraně
brnění
automobil
holodisky
karmické tituly
konce
texty ze hry
kulturní odkazy
zajímavé sejvy
vychytávky
screenshoty
archiv zvuků
mapper
modifikace
wiki
fórum
download

Fallout Tactics

novinky
recenze
návod
charakter
mise
náhodné lokace
zbraně
brnění
vozidla
holodisky
drogy
screenshoty
multiplayer
hrajeme po netu
tipy a triky
editing
obličeje
modifikace
wiki
fórum
download

Fallout: New Vegas

novinky
recenze
hráčské recenze
návod
spolubojovníci
screenshoty
videa
zbraně
download
wiki
fórum

FOnline

novinky
faq
fórum
FOnline: 2238
status
server-boy 2238
manuál
mapy
instalace
screenshoty
gang VŠB
wiki-boy 2000
download
The Life After
status
manuál

Společné

bible
časová osa
bestiář
pitevna
traity
perky
technologie
zbraně vs. realita
bugy
tajemná tajemství
technické problémy
licence

Fallout projekty

Fallout Online (V13)
Fallout 4
Fallout 3: Van Buren

Příbuzné hry

Arcanum
AshWorld
Fallout: BOS
Fallout 3
Fallout: PNP
Fallout: Warfare
Fallout Tycoon
Lionheart
STALKER
Borderlands

Hry naživo

Fallout LARP
Fallout RP
download

Soutěže

O brahmíní vemeno
screenshot měsíce
žebříček charakterů
žebříček kr. zásahů
masový hrob
rychlonožka

Zábava

povídky
poezie
knihy
komiksy
filmy
hudba
kvízy
humor

Různé

články
rozhovory
jak přežít
wallpapery
bannery
průzkum
srazy a setkání
IRC channel
odkazy

Vault šílené brahminy - největší stránka o sérii Fallout v češtině a slovenčine.


ARCHIV - LISTOPAD 2003

-zpět-


30.11.2003 . . . A vítězem screenshotu měsíce se stává...


A vítězem screenshotu měsíce se stává...: Goofy a jeho screen nazvaný Ta Keri má ale oči... gratuluji. No a teď hopem skokem před potokem, projedeme veletokem :o) Erm… prostě se podíváme na nové soutěžící. Tento měsíc je jich rekordní počet, tedy tři:) První s názvem Sexy Hakunin zaslal Wenca, druhý s názvem Kampak se telletubb… ehm, sakra, to mi ujelo… prostě s názvem Kampak se Gizmo poděl? :o) zase poslal sewe no a poslední je jako již snad skorotradičně od Goofyho- z jeho dvou příspěvků jsem vybral ten lečí- Ožrala Frank. Takže zase jako vždy HLASUJTE.
PS. Pokud jsem špatně napsal přezdívkyu prvních dvou soutěžících, tak se omlouvám, ale máte se normálně podepsat. RATMAN

29.11.2003 . . . Jak si postavit vlastní vault?


Jak si postavit vlastní vault?: Pokud přemýšlíte o stavbě protiatomového krytu a nevíte, jak na to, tak zde máte takový malinkatý návod od Bobina, ze kterého se dozvíte, jak se dá v našich podmínkách a (často mizerné) finanční situaci něco takového vytvořit a hlavně- vybavit. Přeji příjemné počtení a budování :o)))) RATMAN

25.11.2003 . . . Krysy opouštějí potápějící se loď


Krysy opouštějí potápějící se loď: Další vývojář dává sbohem IPLY, ale tentokrát to určitě nikoho mrzet nebude. Podle zpráv z NMA, potažmo z fór IPLY, vypadl z kola ven Chuckie Cuevas – tvůrce ostudné akčně/kozaté parodie na Fallout jménem FOBOS. Údajně skončil v pátek a nastupuje v jiné herní společnosti. Bůh jí pomáhej...
Když jsme u toho loučení - J.E. Sawyer už definitivně vyklidil svůj stůl. Na rozloučenou si ještě na pár krátkých minut dal na IPLY fórech tuhle rozlučkovou ikonku... petruschka

24.11.2003 . . . Velká vánoční soutěž o malé ceny  -  Povídka


Velká vánoční soutěž o malé ceny Ano ano, já vím, že jsem se při minulé soutěži rozčiloval a nadával všem lenochům do kurew + sliboval, že už od nás nedostanete ani hovno, ale to víte- jak to tak bývá, hned pár dní na to přišlo XY dotazů, kde že jako člověk může získat kompletní CD s VŠB a downloady, nebo něco podobného a když jsme tyto nešťastníky odkázali na onen můj rozhořčený článek, tak slíbili, že kdybychom to přece jen opakovali, tak určo něco udělají… Mno nevím… druhé šance by se měly dávat, takže budiž- máte to mít! Proto tedy vyhlašuji velkou vánoční soutěž o CD s kompletním VŠB a TUNAMI downloadů o celkové velikosti 700MB, to už se vyplatí, ne? :o) A cože bude tentokráte tématem? Mno, jelikož jsou ty vánoce, rozhodli jsme se spojit příjemné z užitečným a udělat to podobné jako minule- o5 půjde o reklamu , tentokráte ovšem do vaultovize. Veškeré podmínky a pravidla si můžete přečíst tuna. Já jen k tomu dodám, že fantazii se meze nekladou, takže tvořte, tvořte, tvořte, ať se je na co dívat. Pokud chcete nápovědu, cože je myšleno těmi velkými a důležitými sekcemi, tak vám dám pár příkladů: PnP, povídky, filmy, knihy, BIBLE, zbraně vs. realita a mnoho mnoho dalších :o) Takže teď už vás nebudu zdržovat, sice na to máte čas až do Silvestra, ale to víte, lenost je svině… a zkušenost mi říká, že právě teď asi budete mít nejvíc chuti tvořit, takže makejte, ať tohle není skutečně poslední soutěž, kterou jsme pro vás připravili! RATMAN

Povídka Nechť Tyler přijme omluvu za poněkud opožděné uvedené této jeho povídky Posel Boží: ( V ) Pomocí jednoho z posledních funkčních rádií v pustině se Bratrstvo snaží získávat nové členy z řad církve. Jeden mnich se tomu pokusí zabránit... Prostě dřív nebyl čas... Harely

23.11.2003 . . . G11 a G11K2, info pro znalé i neznalé


G11 a G11K2, info pro znalé i neznalé: Skull se po vzoru Jaye Kowalského pustil do rozebírání zbraní Falloutu a reality. Jak už jste z nadpisu poznali, celý jeho článek se věnuje jeho oblíbené nepřátelodrťičce H&K G11 a její vylepšené verzi. Takže všichni milovníci zbraní a beznábojnicové munice- pohodlně se usaďte a začněte číst. RATMAN

22.11.2003 . . . Špinavá práce


Špinavá práce: Rozhodl jsem se, že vás oblažím svým nejnovějším duševním potratem – povídkou Špinavá práce. Světem Falloutu je sice jen inspirována a to ještě jen jeho předválečnou alternativní realitou USA 50. let a ne přímo post-apokalyptickým prostředím, ale nebojte se – obsahuje stejné množství mrtvol, krvavé pěny ocáknuté na zdech a mozkomíšní tekutiny klouzající pod podrážkami jako má předchozí post-apo povídka Čokl. Pokud někoho můj lyrický popis rozšlápnutých očních bulv, řeznickým sekáčkem naporcovaných páteří a podobných kulišáren okouzlil svou skrytou poetikou, nechť zavítá semkadlenctadytudyhle, kde najde v sekci povídky ještě dalších pár krvavých básní v próze... petruschka

21.11.2003 . . . F3 NPC atd.  -  Novinky o FOBOM


F3 NPC atd.: S odchodem Sawyera přestaly na NMA žně každodenních novinek a zajímavostí o F3, ale něco vývojáři přeci jen čas od času upustí (a nemluvím o mýdlu ve sprše...). Není toho mnoho, ale co je, to přeložím s mým neodolatelným šarmem a jemným vtipem, jak jste už jistě všichni zvyklí:
Vaši NPC parťáci: Zatím je hotovo 8 společníků. Z toho 4 mají být pohlaví něžného a čtyři - překvapivě! - pohlaví mužského. Pro ty, co se zatím ještě nezmohli ani na hry na doktory a jen sem tam něco zahlídli, když se sprchovala starší sestra, matka, transsexuální otec apod. překládám: 4 s buchtičkou, 4 s famfulínkem. Podle tajuplného mlžení Jeffa Husgese se dá předpokládat, že mimo člověčích NPC se dočkáme i nějakých těch ghoulů a dalších ras...
Vzhled vaší postavy: Nepočítá se s tím, že by vaše statistiky měly odpovídat vzhledu. Můžete si tedy klidně vytvořit postavu se vzhledem super-svalovce a reálnou silou na minimu a naopak. Tohle ale beru spíše jako nedodělek něž RPGéčkovu možnost volby...
Jeden den Ivana Děni... pardon Jeden den vývojářů F3: „Briareus“ Nicholas stručně popsal, na čem že zrovna dneska makají jednotliví vývojáři. Designéři buďto psali dialogy nebo dělali na mapách pro své oblasti. Skripteři (ne striptéři!) a programátoři odstraňovali bugy. Briareus samotný updatoval dokumentaci ke skriptům, což nám toho moc neřekne. Zajímavější snad je, že minulý týden dodělal zvuky pro „zásah“ a „zásah a smrt“ lidských postav (smrtelný chropot, posílání do prdele, zvuky praskajících žeber a mlaskajících střev – znáte to)... petruschka

Novinky o FOBOM: Pakliže jste se těšili na vydání konzolové hry Fallout: Brotherhood of Masturbation (vytáhněte ruce z kalhot, otřete o trenky a zvedněte je všichni ...2?!), asi vás moc nepotěším. Jak se zdá – a potvrzují to dohady na NMA, DAC i jinde - vydávání všech her firmy IPLY, a tím pádem i FOBOM, se z důvodů potíží, o nichž jsem tady psal, odkládá. Původně měl FOBOM vrhnout pod stromeček ze svého pytle (prosím, žádné dvojsmysly) Santa Klaus, nicméně teď to vypadá, že nejdříve se jej vy dva nezbedové dočkáte až v lednu nebo dokonce v dubnu. Nicméně nezoufejte, zatím to jsou jen dohady a navíc se do té doby můžete pokochat novou várkou zaručeně kozatých obrázků odtudsemhle či tudytady nebo dokonce ještě kozatějším filmečkem tadyhlenctudyhle. Takže opět ruku do kalhot a dívat... petruschka

20.11.2003 . . . Převedené sekce VII


Převedené sekce VII: Po delší odmlce je tu pár dalších převedených sekcí a o5 díky pomoci Fallvondera, kterému to jde nějak móóóc od ruky ;-) Takže co si můžete notograficky vychutnat? Mnoooo… tak jsou to: Náhodné lokace Falloutu 1 a zbytek věcí z Klonů- Arcanum, Lionheart, Fallout: BOS a Fallout Tycoon. RATMAN

17.11.2003 . . . Nečekaný Yurop update  -  Madbrahmin FAQ


Nečekaný Yurop update: Dva měsíce nebylo o Fallout: Yurop slyšet a nyní už jsou tu dvě aktualizace za sebou. Před třemi dny jste si mohli prohlédnout nějaké nové obrázky a dnes si pro změnu užijí i čtenáři. V knihovně tam naleznete dvě nové povídky ze světa připravované Yuropy. Daemon

Madbrahmin FAQ: Jelikož už je to přes měsíc, co jsme převlékli kabátek, rozhodl jsem se, že už by bylo i na čase přepsat poprvé ve vaultu do aktuální podoby. Kromě změny popisu struktury webu jsem ještě přidal pokec o našem fóru, neboť určo jeho systém několikero jedinců nepochopilo:o) No a jelikož se nám poslední dobou hromadí ve schránce spousta dotazů, rozhodli jsme se sestavit i madbrahmin FAQ, kterým snad snížíme počet tazatelů na minimum:o) Zatím tam najdete dotazy, které padají nejčastěji, ale pokud máte nějaké jiné, které by stáli za umístění, neváhejte a piště. RATMAN

16.11.2003 . . . IPLY až po uši ve...


IPLY až po uši ve...: Ani se mi to nechtělo překládat, ale vzhledem k tomu, že situace IPLY může mít zásadní dopad na vývoj F3, musím kousnout do kyselého jablka... polknout hořkou /antikoncepční/ pilulku... nebo tak něco. Podle stránky NMA se finanční stav IPLY vážně nedá popsat jinak, než výmluvným titulkem článku (za ty tři tečky si prosím dosaďte „ve sračkách“. Chtěl jsem být politicky korektní, kdyby vám náhodou maminka koukala přes rameno a zmerčila nadpis). Ekonomicky na tom IPLY nebyl dobře už dlouho, ale teď se dovídáme, že jeho ztráty ve třetím kvartálu činí 2,1 milionu $ a v současnosti tak disponuje nicotnými 7 tisíci doláči... tím by si žebrák na Manhattanu ani nevytřel prdel. Herve Caen, vrchní pohlavár podniku, mluví o škrtech v rozpočtu, propouštění a rušení výhledově neziskových projektů. Rád by se IPLY zbavil fúzováním s nějakou větší firmou nebo prostě prodejem, ale zatím se to nedaří. Pokuste se prosím zadržet moč a stolici a uklidněte třesoucí se ruce – prozatím se nemluví o stopnutí F3 a ani zahraniční stránky zrovna z tohoto tak velké obavy nemají. Úsporná opatření se patrně týkají hlavně čerstvě rozjetých projektů a F3 už nějakou dobu, i když v relativním utajení, běží. Hnisméně čert nikdy nespí a pokud to s IPLY půjde i nadále takhle do pr... z kopce, můžeme se dočkat nehezkých věcí... petruschka

15.11.2003 . . . Aktualizace Yuropu  -  Demo F3?...a dalších pár blbostí  -  Renegade 2: 2


Aktualizace Yuropu: Hospodské radovánky nám včera zabránily informovat o aktualizaci Fallout: Yurop stránky, takže to dnes pohotově napravujeme:) Co vše je nového? Kromě pár nových obrázků v galerii si ještě můžete přečíst Shigorovo shrnutí prací na projektu a příslib, že si v budoucnu budeme moci přečíst už konečně povídku, ze které se dozvíme, jak to v Evropě po Velké Válce vypadá… no, zdá se, že se máme na co těšit. RATMAN

Demo F3? ...a dalších pár blbostí: Podivné věci se poslední dobou dějí na stránce NMA. Objevila se na ní drobná, ale o to závažnější zprávička, že se chystá demo F3, ale ohřála se tam sotva pár hodin. Podle toho, jak celou událost komentují redaktoři na fóru NMA, dostali od lidí z IPLY malý přátelský šťouchanec a raději novinku stáhli. Prý by mohla v současné době celému projektu spíše ublížit, a tak demo-novinku vystřídala větička, že text byl prozatím stažen. Hotová AktaX. Zpráva o demu tak zůstala jen na DAC. Má prý jít pouze o technické demo, což je jakási očesaná verze finálního dema, určená spíše samotným tvůrcům k prezentaci dosažených výsledků, ale vsadím se, že kdokoliv z nás by dal levé varle za šanci zahrát si to (pro případné ženské čtenářky modifikuji rčení na „levý vaječník“, abych nebyl nařčen z šovinismu).
A tady máte pár drbů navíc: D. Foletto se vyjádřil k multiplayerové verzi F3. Sám prý ještě neví, zda budou hráči moci kontrolovat v MP celou svou partu nebo jen jednoho paňáčka. Celou svou pozornost nyní zaměřují jen na singleplayer a MP si nechávají až na konec. Tak to má být, hoši. MP ať si paří Diablo maniaci.
O změnách po odchodu Sawyera: Žádné snad nebudou. Neplánuje se žádný převrat, jak se mnozí obávali, a z F3 se tak nestane SimCity s možností chovu brahmín a super-duper datadiskem, v němž si budete moci začít románek s ghoulem z vedlejší vesnice. Pokud nenastanou nějaké nepředvídatelné potíže, jede se dál podle plánu nalajnovaného Sawyerem blahé paměti. petruschka

Renegade 2: 2 Světlo webu dnes spatřila další kapitola mé povídky z postapo světa v době po F1, kde se hrdinnný bojovník opět vydává vstříc nástrahám... Ehm... konec reklamy, nechal jsem se unést :) Názor si radši udělejte sami. Tudy prosím... Harley

14.11.2003 . . . Doupě o5 mele o F3


Doupě o5 mele o F3: Jak bylo slíbeno, tak se i stalo, na Doupě.cz vyšlo volné pokračování minulotýdnového článku: Fallout 3: velký příběh jedné hry, kde jste se mohli dozvědět něco o historii vývoje dlouho očekávaného pokračování. Pokračování nese název: Fallout 3: jaký bude? a tentokráte se v něm dozvíte v kostce, jak by měl podle doposud zveřejněných spekulací F3 vypadat. Pokud sem ale chodíte pravidelně nebo si čtete zprávy o F3, tak se bohužel nic-moc nového nedozvíte, ovšem jako kostkoidní opakování to docela stačí:o) RATMAN

11.11.2003 . . . Vědátoři ve F3  -  A co dál, J.E.?


Vědátoři ve F3: Na NMA se objevila krátká zprávička o vědátorech ve F3. Podle D. Foletta budou mít vědomilní paničtí vychrtlíci s brejlema jak popelníky (pardon, zadíval jsem se do zrcadla) k dispozici laboratoře (představuju si nejspíš nějakou opuštěnou dílničku ve vybydleném vaultu), v nichž si budou moci sami vylepšovat a montovat své zbraně (dalekohledy, rozšířené zásobníky, upilované hlavně...) a další vybavení. Nebudete už tedy muset otravovat autistické debílky v podzemních dílnách jako ve F2, ale zahrajete si na ně sami. Postava vědce má mít ve hře výhodu větších zdrojů – běžný ostrostřelec má jen určité omezené množství zbraní, opravdu dobrých brnění atd. Víc jich prostě ve hře není ani se negenerují. Vědec může toto omezené množství překročit, když si ve své dílničce pohraje s posbíraným smetím a voilá (<--pokus o francouzštinu), najednou nevíte, kam se všema těma energozbrojema a rotačákama... PS: Prodat a utratit za děvky! petruschka

A co dál, J.E.? Jen krátká zmínka o Sawyerovi. Na Gamespotu se JE zmínil o tom, že po několika letech strávených vyvíjením RPGéček by nyní rád skočil do něčeho opravdu nového a jiného, než se zase eventuálně k RPG vrátí. Nepotvrdí se tak patrně domněnky o tom, že hodlá vstoupit do společnosti Obsidian Entertainment, založené dalším BISáckým odpadlíkem Urquhartem (doufám, že jsem se nespletl ve jméně – poslední dobou ti BISáci odpadávají rychleji, než uhnívající prsty malomocnému)... petruschka

10.11.2003 . . . Čtenářská povídka  -  A ještě jedna


Čtenářská povídka Bez dalších zbytečných řečí - povídka z klávenice kolegy spisovatele HNOJe nese název O čekání na slunce: ( V ) Krátký příběh o jedné poslední výpravě dvou bratrů do lesa...

A ještě jedna Původně jsem si říkal že jedna dnes postačí, ale vzhledem k tomu, že už mi v mailu leží dlouho a nevím kdy se k tomu zas dostanu, můžete si dneska přečíst i druhou povídku HNOJovu tentokrát o Café of Broken Dreams: ( V ) Přečtěte si jak to dnes vypadá v kavárně U Ztacených snů... Harley

9.11.2003 . . . Znovuzrození Resurrection stránky  -  FoT Maskovací interface  -  Wallpíčky pro mlsné jazýčky  -  A to ostatní...


Znovuzrození Resurrection stránky: Projekt Fallout 1.5 Resurrection, na kterém také spolupracují někteří vaultmasteři našeho vaultu a který vlastně jako nápad vznikl na našem foru, neni už třeba představovat. Delší dobu už nebyla stránka o tomto projektu aktualizována a někteří začínali mít obavy, že se snad nad připravovaným modem stahují radioaktivní mraky. Ale neni tomu tak. I když členům Resurrection teamu sebral spoustu času začátek školního roku (ať už ten v září či v srpnu), na hře se stále dělá. Dnes je tu nová aktualizace, která vznikla hlavně kvůli nové verzi stránek, jenž jsou teď i v anglické verzi. Není víc, co dodávat, vše potřebné se dozvíte zde. Daemon

FoT Maskovací interface: requiem_for_a_starfury vytvořil pro nebožáky, kteří ještě paří FoT, nový interface a dal o tom vědět světu na NMA. Podle názvu Camouflage FoT Interface bych si dovolil hádat, že nové menu nebude inspirováno růžovým Barbie domečkem, ale spíše strohou vojenskou zelení. Stahujte odsemkahlenc nebo odtadytudy... petruschka

Wallpíčky pro mlsné jazýčky: Prohlížím svou schránku a věru- nevěřili byste, co nám došlo wallpaperů! Hned tři autoři se do díla dali a své výtvory nám v týdnu poslali. Prvního už každý dobře zná- jmenuje se Comus a tuny pozadí už tu má. První, kde dva pionýři úsměvy při stavbu krytu hýří, střídá hnedle druhý zase- atomová bomba v celé své kráse. Ze třetího se na vás civí tvář Atomového města a na čtvrtém zas hoši s civilní ochrany dokazují, že nejsou jen tak z těsta. Nakonec tu máme parádní věc- velký výbuch atomofky přec!
Druhý autor už zde také pár svých děl má, jmenuje se Bobino a určo ho každý dobře zná První jeho wallpík se ve znamení deprese nese, však se taky ten vojáček, strachem pěkně třese. Pak věřím, že jsou mezi vámi i tací, co ocení na druhém wallpu , balíček ochrany před radiací.
A že nad téma výbuchu atomovky není, se nám snaží dokázat Ramses IV hned v dvoubarevném provedení (1, 2).
Na závěr omluvte prosím, že jsem nechal projevit své básnické střevo, ale chtěl jsem dokázat, že nejsem žádné dřevo :o) RATMAN

A to ostatní... Nuže, aby jste toho rýmování neměli málo, tak Bobino ještě poslal svoji oslavnou báseň na naše stránky nazvanou prostě Madbrahmin, sem z ní úplně na měkko :o)
No a za druhé tu mám upozornění na nově vzniklou stránku o Falloutu Tactics od Hektora, která se zaměřuje především na literární tvorbu. Thats all, těkuji vám za pozornost :o) RATMAN

8.11.2003 . . . Fallout hudba  -  JE Sawyer končí  -  Vyjádření k Sawyerově odchodu  -  Meče ve F3


Fallout hudba: Pro ty, kteří si už dávno nevyextrahovali(návod je někde tady, pozn. Ratmana) skvělou, atmosférickou muziku z F1 a 2 sami, uvolnil nyní IPLY všechny skladby ke stáhnutí na tadyhlenctéhletéto stránce. Chybí přirozeně úvodní písně Maybe a A kiss to built a dream on, které jsou chráněny nějakým tím autorským tímdlenctím, znáte to. Ovšem nic vám nebrání stáhnout si je od nás a pak si je vychutnat i s mým skvostným překladem (Maybe, Kiss)... sám se pokaždé rozpláču dojetím, když si to po sobě přečtu. No buďto je to dojetí nebo alergie na kočičí chlupy. Huš, Micko! Jedeš z toho klína! Nebo zůstaň... trochu doleva.... hmmmm.... petruschka

JE Sawyer končí: Přišlo to jako blesk z čistého nebe a je to téměř neuvěřitelné a hlavně nevysvětlitelné, ale je to tak. JE Sawyer – vedoucí projektu Van Buren/Fallout 3 – náhle odstoupil ze své pozice a dává patrně sbohem celému BIS. Jeho vyjádření:
Radši to oznámím dříve, než to vyšťourají kluci z DAC a NMA. Rezignuji na pozici hlavního designéra Black Isle Studios. Nehodlám se tady bavit o mých důvodech, protože jde o čistě soukromou věc. Omlouvám se těm, které jsem zklamal a gratuluji těm, které to potěšilo. Definitvně končím k 21.11., ale až do té chvíle vás budu informovat o všech rozpracovaných BIS projektech.
Po F. Urquhartovi, Ch. Avellonovi a celé smečce starých Falloutmenů, kteří založili Troiku, tak BIS opouští další kvalitní herní vývojář. A to navíc za velmi podivných okolností. Nezbývá, než mu popřát štěstí v jeho dalším soukromém i profesionálním životě a nám držet palce, ať ten Fallout za něco stojí i bez jeho práce. petruschka

Vyjádření k Sawyerově odchodu: O něco málo se na stránce NMA podělil Chad „Briareus“ Nicholas. Podle něj se nyní přerozdělují kompetence, které měl Sawyer jakožto vedoucí designér. Pomáhá v tom i samotný JE, který odchází až za pár dní. Práce na F3 by to nemělo nijak ohrozit, ačkoliv ještě není rozhodnuto, kdo převezme otěže celého projektu. Hlavní míra odpovědnosti prozatím leží na Vedoucím kreativním designérovi Seanovi K. Reynoldsovi. Podle Briareuse se nyní musíme připravit na déle trvající odmlky mezi novinkami o F3, protože hlavní kecka byl vždy JE Sawyer.
Jeff Husges nám zase něco pověděl o příběhu hry. Ten byl stanoven už před několika měsíci, a tak se nemusíme obávat nějakých výraznějších odklonů v neprospěch F3, ačkoliv už to JE nebude hlídat. Samozřejmě si dialogy a menší questy píšou tvůrci sami, ale vždy se musí držet hlavní dějové linie.
Damien „Puuk“ Folleto fallouťáky ujistil, že práce, za kterou byl JR hlavně zodpovědný (technická stránka projektu: pravidla, interface...), je už téměř hotová a chybí jen několik menších nedodělků. V současnosti se tvoří mapy a píší dialogy. Dále se Puuk rozplývá nad Sawyerovou osobností a jeho tvůrčími kvalitami a přeje mu mnoho úspěchů do další práce i života. A my jistě taky. petruschka

Meče ve F3: Ve hře se asi nesetkáme s katanami, obouručáky a podobnými hejblaty pro mrňata, odkojená fantasy báchorkami. Leda by snad náš hrdina vyloupil muzeum nebo nějakou soukromou sbírku, což přirozeně vyloučit nelze. Nicméně Chad „Briareus“ Nicholas zmínil možnost, jak si na koleně uplácat relativně účinný mečík, který by zároveň dobře zapadl do atmosféry atomové postapokalypsy. Takže recept: Urvěte z prorezlého vraku auta nárazník, kusem šutru do něj bušte, dokud nebude dostatečně placatý, vybrušte do tvaru mačety a přidělejte něco na držení – a hle, meč je hotov a připraven k zaražení do něčí tělesné konstituce. Uvidíme, jestli se toho dočkáme i ve hře samotné.
Mimo mečování tady mám ještě dalších pár drobností - kolik lokací bude ve F3: Více než ve F1, ale o něco málo méně než ve F2.
+ Malý herní zážitek JE Sawyera, který snad stojí za zveřejnění. JE se poklidně procházel se svou postavičkou pustinou, následován jedním společníkem, který našeho hrdinu zahříval za chladných pouštních nocí. Náhle se na scéně objevil nepřítel. Společník, namísto aby tupě stál a čuměl, nebo to hrdinovi napálil do zad po vzoru starého dobrého Iana, jen suše poznamenal – Stojíš mi v linii palby, kámo! Jakmile hrdina poodstoupil, vyšlehlo z hlavně společníka olověné peklo a rozšrotovalo nepřítele na krmivo pro psy... sladké, prostě sladké. petruschka

7.11.2003 . . . Doupě objevilo Ameriku  -  IanOut Beta 4  -  Mučení a další hrátky


Doupě objevilo Ameriku: Pokud jsou mezi vámi tací, kteří si ze základní školy ještě pamatují (nebo si to třebas přečetli v nějakém comicsu:), že emeriku objevil Kolumbus, tak nechť na to rychle zapomenou a černým fixem si přes jeho jméno napíší Doupě.cz , neboť to dnes zveřejnilo článek nazvaný Fallout 3: velký příběh jedné hry, kde si můžete přečíst jak se postupně vyvíjely špekulace kolem F3, což není pro znalého návštěvníka našeho valutu žádné zajímavé počtení, protože je tam řečeno prakticky vše, co jste si u nás mohli přečíst už dávno (většinou velmi, velmi dávno:), ovšem pokud hledáte nějaké kostkované informace z třetí ruky, tak nemůžu jinak než směle doporučit:) Autor na závěr slibuje, že v nejbližších dnech vyjde článek o tom, kterak by měl F3 vůbec vypadat, ale předpokládám, že pokud trochu zalistujete ve zprávách o F3, tak se nic nového nedočtete, nebo se snad mýlím? Nechme se překvapit, třeba se přece-jen objeví nějaký nečekaný aktuální objev... RATMAN

IanOut Beta 4: Teď budu trochu plácat a mlít o tom, čemu nerozumím (já vím, já vím... to přece dělám skoro pořád), ale čtenáři, kteří už zkusili pracovat s editorem IanOut a vyznají se kapku v programování a podobných blbostech, si z toho snad něco vyberou. Světlo světa spatřila další verze IanOutu, zatím je to ovšem beta, takže bacha (sice nevím na co, ale prostě bacha!):
   -  Beta používá SDL namísto Direct X. Kód prý vypadá lépe (co si mám pod tím jako představit? Ne, neodepisujte. Mám i jiné příležisti, jak si dokázat, že jsem blbec...), je rychlejší a snadno přenosný na Linux a MacOS.
   -  Přibyl program k instalaci a konfiguraci.
   -  Nový logging systém.
   -  Podpora hudby (zatím je to ve stádiu experimentu).
   -  Nové alfablend efekty
   -  + Nový neinteraktivní MOD, který přehrává pár scén z Orwellovy knihy 1984.
   -  Některé mínusy: Zatím chybí intro, Chybí text při tvorbě postavy, MOD podporuje jen tyto formáty obrázků - JPG/BMP/FRM a některé TIF... petruschka

Mučení a další hrátky: Na stránce NMA se objevilo dalších pár vyjádření k F3. Moc jich sice není, ale o to jsou šťavnatější. Takže, v F3 bude všem malým parchantům a sadistickým pervertům zpřístupněna možnost mučení (Předčasné vánoce pro petruschku!). Pokud prostě nějaká informace nepůjde ven po dobrém, možná z vaší oběti vypadne spolu se zbytkem vykopnutých zubů nebo po řádné masáži varlat energopěstí. Možností prostě je, že by se i starej pantáta Grebeníček zaradoval. Tvůrcům hry jen stačí příslušnou událost naskriptovat a mučené postavě uložit, kdy přesně se má složit a mezi vykašláváním krve vyplivnout i své sladké tajemství. Z toho vyplývá, že tato možnost asi nebude přístupná vždy a všude, ale jen v předem určených situacích.
Další novinka se týká zbraní a jejich rozšiřování. Tvůrci se vyjádřili v tom smyslu, že svou vlastní animaci má nejen každá zbraň, ale i její rozšíření. V praxi to znamená, že přesně poznáte, jestli vaše postava pobíhá po mapě s jednoduchou útočnou puškou nebo s ÚP s rozšířeným zásobníkem či zaměřovačem, případně s kombinací obojího. V této souvislosti asi nepřekvapí, že na otázku, zda budou typy brnění rozlišitelné i na NPC, zní odpověď ANO. petruschka

6.11.2003 . . . Čtenářské příspěvky MK II


Čtenářské příspěvky MK II: No, takže jak jsem slíbil... protože příspěvků přišlo opravdu hodně, dostanou přednost ti, kteří čekali nejdéle (čili pojedeme na principu FIFO (programátoři, technici a matematici chápou, ostatní nechť nevnímají:)). Déle než 14 dní mi na disku hnil obrázek, který na svých toulkách infernetem nalezl Pesus- uvidíte na něm 4 jezdce apokalypsy v malebném prostředí… moc pěkné:) Pokud se vám v BG II líbila možnost získání vlastního sídla (proto jsem to hrál taky tolikrát...:o) a chtěli byste i nějaké ve Falloutu 2, tak tady máte docela zajímavý typ od Ranese- po vyvraždění V13 nebo prostě po konci F2 si jej můžete zabrat pro své potřeby… no, ještě sestrojit nějaký mini-questový mod a je to dokonalé ;-)
Pak tu máme něco do poezie- Malou ódu na novou grafiku od Hektora a celkem chutné kousky, tentokráte už od nečtenáře, ale přímo pracanta petruschky- český překlad textu písně Maybe a A Kiss To Build A Dream On. RATMAN

5.11.2003 . . . Zahraniční povídka  -  Převedené sekce VI


Zahraniční povídka: Bobino zaslal svou povídkovou prvotinu - Zem nikoho. Dílo je psáno v cizí řeči, pro mě nepříliš srozumitelné, proto se omlouvám za stručný komentář v sekci povídek :-) Harley

Převedené sekce VI: Co k tomu dodat… pomocník Fallvonder předělal další dvě sekce do nového kabátku. Jedná se o věci z Falloutu 2, konkrétně o modifikace a náhodné lokace. Přejí příjemné pročítání :) RATMAN

1.11.2003 . . . A vítězem screenshotu měsíce se stává...  -  Čtenářské příspěvky  -  Předělávané sekce V  -  F3 a dialogy


A vítězem screenshotu měsíce se stává... Goofy a jeho Čekání na vlak s celkovými 48% hlasů, gratuluji! V novém měsíci můžete vybírat o5 ze pěti obrázků, z nichž jsou ale nové jen dva- Goofy přihodil screen s názvem Tá Keri má ale oči a Bobino udělal takový zajímavý screen-nescreen :o) Schválně- je to típnutá obrazovka nebo ne? No originální to rozhodně je, to se musí nechat :) Takže opět hlasujte pro toho nejlepšího a dejte mu panáka! RATMAN

Čtenářské příspěvky: Tento a minulý týden toho bylo opravdu mnoho a já na tom teď nejsem s časem zrovna nejrůžověji, proto se dnes dostane jen na dva- zbylí musí halt vydržet do příštího týdne, kde je postupně vyřídím (což ovšem neplatí pro ty, kteří poslali obrázky v nezabalených BMP, s anglickým předmětem nebo nedejbože bez předmětu- takovéto maily bezmilosti mažu). První věcí je Hektorova báseň Falloute ó jediný, kterážto je po dlouhé době konečně nějakým příspěvkem do poezie. Druhou věcí jsou dva wallpapery od Bobina (hošan je v poslední době nějak aktivní… asi na tom jeho hesle: I WILL DIE FOR MADBRAHMIN! Něco bude:o))), první se ráčí zovat Nuka Cola a je kupodivu o... oblíbeném postapokalyptickém nápoji:) a druhý, opravdu dosti povedený, nese název Walker a svá záda vám na něm ukazuje sám velký Zakladatel. That´s all, další v průběhu příštího týdne, pokud v pondělí přežiju matiku :-/ RATMAN

Předělávané sekce V: Kromě výše zmíněného screenshotu měsíce, kterého jsem do nového kabátku převlékl osobně si můžete prohlédnout i předělaná města Falloutu 1 v podání Doga, kterému tímto děkuji za pomoc. RATMAN

F3 a dialogy: Na stránce NMA se objevilo pár zmínek o tvorbě dialogů do hry. Nejzajímavější mi přišlo, jakým způsobem jsou ošéfovány sprosťárny. Trochu jsem se totiž bál, že spolu s ústupky typu 3D, real-time a multiplyer Fallout vyměkne i po stránce krásných sprosťáren, jimiž se F1 a 2 hemžily. Znáte amíky: „Říkají tam kurva! To určitě svede naše děti k vystřílení poloviny školy a znásilnění sousedovic jezevčíka!! Zakažte to!“ Právě k tomuto účelu je tady ovšem jazykový filtr, který by vám nezletilcům měla maminka před hraním vždycky zapnout, abyste náhodou nedošli duševní újmy. Tak jí to hlavně připomeňte! Filtr funguje úplně jednoduše: Designéři píší sprostá slova do jakýchsi úvozovek, a pakliže je filtr zapnut, program uvozovky vyhledá a změní zajímavý monolog typu : Běžte už do píče se všema těma zasranýma GECKama a pojebanýma vodníma filtrama!!! Já si teď jdu užít do bordelu parádní orál a vy mi můžete víte co!! v: Běžte už do @~% se všema těma *&^ GECKama a #%* vodníma filtrama!!! Jdu si nyní užít do kavárny trochu lehké konverzace a sklenky dobrého Chardonay. Au revoir! A američtí rodiče můžou klidně spát...
Dále k dialogům: Designéři je staví podle jednotného konceptu, kdy třeba rozlučková odpověď je vždy poslední, výhružky na druhém řádku (pokud jsem to pochopil správně) atd... Užité fráze by měly odpovídat charakteru vaší postavy, takže například postava typu mechanik řekne: Všiml jsem si, že užíváte generátor G-58., zatímco tupoun ze sebe vypraví: Ugh! Lesklé udělátko! No stará známá věc snad už z původních Falloutů, ale řekli to VELICÍ DESIGNÉŘI, tak jsem vám to přelouskal...
Jo a něco k ději: Nepůjde o hledání žádné tajemné relikvie, mechanického hejblátka, GECKu ani vodního chipu. Tvůrci se tentokrát rozhodli být originální, tak bacha! petruschka

-zpět-

Staň se pomocníkem při tvorbě, nakrm Šílenou brahmínu!:)




Stránky v EN

No Mutants Allowed
Fallout Wiki
Fallout Database

Modifikace v CZ

Fallout:Resurrection
Fallout et tu
Fallout 2 Restoration Project a neof.patch
Fallout:BGE (dead)
Fallout:Yurop (dead)

Modifikace v EN

Vault-Tec Labs
Fallout 2 Restoration Project a neof.patch
Fallout of Nevada
MIB88: Megamod
Last Hope
Fallout et tu



Sponzoři VŠB

TOPlist





.. vstup do vaultu .. orientace .. vaultmasteři .. contact us .. irc channel .. kniha hostí .. fórum .. archiv..