.. vstup do vaultu .. orientace .. vaultmasteři .. kontakt .. poslat novinku .. kniha hostí .. fórum .. archiv ..

Fallout: New Vegas

novinky
recenze
hráčské recenze
návod
spolubojovníci
screenshoty
videa
zbraně
download
wiki
fórum

FOnline

novinky
faq
fórum
FOnline: 2238
status
server-boy 2238
manuál
mapy
instalace
screenshoty
gang VŠB
wiki-boy 2000
download
The Life After
status
manuál

Fallout

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
vault-boyové
holodisky
konce
texty ze hry
vychytávky
archiv zvuků
screenshoty
demo
wiki
fórum
download

Fallout 2

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
předměty
zbraně
brnění
automobil
holodisky
karmické tituly
konce
texty ze hry
kulturní odkazy
zajímavé sejvy
vychytávky
screenshoty
archiv zvuků
mapper
modifikace
wiki
fórum
download

Fallout Tactics

novinky
recenze
návod
charakter
mise
náhodné lokace
zbraně
brnění
vozidla
holodisky
drogy
screenshoty
multiplayer
hrajeme po netu
tipy a triky
editing
obličeje
modifikace
wiki
fórum
download

Společné

bible
časová osa
bestiář
pitevna
traity
perky
technologie
zbraně vs. realita
bugy
tajemná tajemství
technické problémy
licence

Fallout projekty

Fallout Online (V13)
Fallout 4
Fallout 3: Van Buren

Příbuzné hry

Arcanum
AshWorld
Fallout: BOS
Fallout 3
Fallout: PNP
Fallout: Warfare
Fallout Tycoon
Lionheart
STALKER
Borderlands

Hry naživo

Fallout LARP
Fallout RP
download

Soutěže

screenshot měsíce
žebříček charakterů
žebříček kr. zásahů
masový hrob
rychlonožka

Zábava

povídky
poezie
knihy
komiksy
filmy
hudba
kvízy
humor

Různé

články
rozhovory
jak přežít
wallpapery
bannery
průzkum
srazy a setkání
IRC channel
odkazy

Vault šílené brahminy - největší stránka o sérii Fallout v češtině a slovenčine.


ARCHIV - Duben 2007

-zpět-


30.4.2007 . . . 10 staronových Van Bureních screenů!

Autor: Ještěřák  |  Zdroj: No Mutants Allowed

Nevím, přes koho je kolega Kharn zase vyhrabal, každopádně je díky této osobě můžete vidět ve VB sekci naší GALERIE (nelekněte se zubatých hran, nízkých detailů, nedokonalého stínování apod. - típance byly pořízeny z pre alpha verze). Zajímavé, že podobné věci prosakují ven v době, když všechny oči koukají směrem k Bethesdě a E3...



Ground Zero tech demo

Autor: Mr. Lizard  |  Zdroj: No Mutants Allowed

Na stránkách NMA se vynořilo takové menší videjko poměrně nového post-apokalyptického projektu Ground Zero, který pohání mocný Doom 3 engine. No, je to přinejmenším zajímavé...

Mimochodem, Bethesda oficiálně potvrdila svou účast na E3 (letos přesunuto na nějaký letní termín). Kdoví, třeba konečně vyrukují s něčím pořádným.





29.4.2007 . . . Vintage Weapon (Fallout 2) Mod

Autor: Ještěrkář  |  Zdroj: Fallout Modding Center

Vintage Weapon Mod (či Vintage Firearms Mod - kdoví, co je vlastně dle autora Wounded Ronina správně) je zajímavý malý modík, který obmění všemožné futuristické hejblátka za klasické bouchačky z různých období. Původně jsem sem chtěl jen suše mrsknout link, ale nakonec jsem se hecnul k celkem frajerské stránečce. Mod je kupodivu velice pěkně graficky ošetřen, takže doporučuju alespoň letmo zakusit.





27.4.2007 . . . Fallout 3 Survival Kit - blog nadšené RPG fanynky

Autor: Ještěrka  |  Zdroj: Fallout 3: a post nuclear blog

Blog najdete na adrese www.fallout3survivalkit.blogspot.com a jelikož slečna/paní Le Driver (že by sličná konkurence pro Aranelku, Perličku a Teyu?) patří k náruživým hráčkám Oblivionu a Bethesdích RPG obecně, bude jistě zajímavé sledovat, co na něm v nejbližších týdnech vyplodí. Žádným ořezávátkem ale patrně nebude, neboť dokázala linkovat na naše stránky dřív, než já ji stačil vůbec vypátrat. (a dokonce nemá ani překlep ve slově "šílené" :-))

Btw, horší projev "Falloutooblivionismu" můžete v celé své parádě vidět třeba tady - no comment.. :]



Falloutí serepetičky

Autor: Ještěrka  |  Zdroj: No Mutants Allowed

V NMA download cimře se mihlo troje nové zboží pro hravé a hravější - čtyři WinXP loadovací obrazovky z Falloutí tematikou, skiny pro mobily Sony Ericsson T628/630 a Mozilla Firefox PIPBoy skin. Tak se v tom kdyžtak přehrabte...





26.4.2007 . . . Ještě něco málo k projektu Darkwind...

Autor: Mr. Lizard  |  Zdroj: Darkwind developers

Před chvílí jsem obdržel celkem zajímavý mejlík od mistrů vývojářů:

Nazdar vespolek,

Jak někteří z vás vědí, Darkwind: War on Wheels se v posledních měsících pomalu dostával do fáze uzavřeného testování, kdy jsme se věnovali především balancování hry, herních vychytávek atp. K otevřeným závodům, arénám a bojovým ligám jsme přidali i vyjížďky mimo města, MP týmy a vylepšili předpokládanou rivalitu mezi NPCčky i ostatními živáčky.

Nyní máme v provozu tři ze čtyř měst, ostatní přijde co nevidět. Můžete se desítky hodin jen tak potloukat světem, provokovat silniční piráty a vyzkoušet si na vlastní kůži detailní a dynamickou herní ekonomiku, která je k naší radosti opravdu na nohou - stálo nás nemálo úsilí vymyslet ji tak, aby ji herní prvky jako silniční pirátství, vzdálenosti mezi městy nebo různé zdroje peněz nějakým způsobem neutopily.

Hru plánujeme otevřít 4. května, do té doby nabízíme silně omezený počet pre-release účtů. Hra zůstane na bází freewaru, ale některé zvláštní vychytávky zůstanou doménou budoucích předplatitelů.

Mockrát díky za veškerou tiskovou podporu během posledních dvou let... :-)

Sam,
Stephan
-------
Core Developers, Darkwind.


Připomínám, že vše o projektu najdete na těchto stránečkách (screeny tady.



Černobyl "slaví" 21. výročí

Autor: Ještěrka  |  Zdroj: stalker.scorpions.cz

Při smutné příležitosti jedenadvacátého výročí jedné z největších katastrof moderní doby, zaviněných čistě lidskou prackou, vyštrachal server stalker.scorpions.cz pro své věrné celkem čtyři články, které znamenají čtyři rozdílné pohledy na stále ještě celkem čerstvou hrůzu. Možná nadešel čas přeservírovat je i vám: Kořeny, Odvál jich Černobyl, Rezervace a nakonec Zářný příklad. Pro chycení proslulé jarní deprese neznám lepší čtení... :)



Článek: Historie Falloutů v kostce

Autor: Ještěrka  |  Zdroj: No Mutants Allowed

Po trojdílném eposu "Glittering Gems of Hatred" sepsal Nizozemec Sander článek poněkud stravitelnější - stručnou historii našeho F-miláčka, oproštěnou od všech možných drbů. Tak schválně, věděli jste třeba, že ona příznačná 50s atmosféra vznikla především proto, že to grafikům prostě přišlo cool? :)





25.4.2007 . . . Snikchovo dobrodružné veledílo: Pouštní krysa

Autor: Ratman  |  Zdroj: ---

Po mém prvním recenzentském počinu jsem nebyl nijak výrazně sprdnut a tak mě tu máte zas:) Dnes bych vám chtěl představit nové a velice rozsáhlé dílo zde již poměrně známého (a oblíbeného) autora – Snikche jež nese název Pouštní krysa: ( A D! ). Hned na úvod této recenze bych rád poznamenal, že se zde budu záměrně vyhýbat označení povídka, neboť svým rozsahem téměř 200 stran se toto dílo může směle zařadit do kategorie KNIHY. Nenechte se však tímto faktem ještě odradit a rozhodně čtěte dále. Když mi totiž před mnoha měsíci přišla pracovní verze Pouštní krysy, také se mi do čtení příliš nechtělo, ale po přečtení několika prvních stránek se můj názor radikálně změnil a nedokázal jsem se od čtení skoro vůbec odtrhnout.
V prvních okamžicích příběhu jste seznámeni s doslova mrazivou skutečností- hlavní hrdina se po pěkných pár letech probouzí z kryospánku a zjišťuje nemilou zprávu - že totiž svět jaksi už není takový, jak ho znával. Ovšem není to jediná věc, která se změnila – jako (ne)dobrovolný účastník projektu Pouštní krysy z něj byl vytvořen téměř supervoják. V celém díle pak již dál sledujeme jeho osudy a počínání. Nejprve se musí v novém světě naučit žít a přežít, poznat nové okolí, lidi, přátele i nepřátele. S přibývajícími stránkami se podíváme na nová zajímavá místa a jsme svědky toho, jak drsný a (ne)uvěřitelný může pouštní svět být. Víc konkrétněji se asi děj popsat nedá, neboť se nejedná o klasický příběh typu- „jdu za jediným cílem a pak konec“ - jde spíše o jakýsi „životopis“ chlapíka, který byl v předválečném životě ve správný čas na správném místě :)
Popravdě řečeno, sám nevím, co bych zde mohl vytknout- přiznávám, že na opětovné čtení této nové a trošku přepracované verze teď bohužel nemám příliš čas. Ale co jsem si stačil všimnout, tak se autor snažil být trademarku korektní a nějaké původní názvy vyměnil za jiné, takže místy už nemusí být spojitost s hrou tolik vidět, ale postapo jako postapo, že… :) Osobně si dovoluji navrhnout označení HIT , protože na tak dlouho mě dokázalo upoutat máloco. Ovšem dávám ještě prostor pro vyjádření i vás čtenářů – na váš názor se budu těšit ve fóru, kde můžete přispívat do spešl topiku v tématu povídky. Čili sečteno a podtrženo na závěr – rozhodně doporučuju přečíst. Máte-li Snikchův styl rádi, tak si navíc raději vemte dovolenou :)
PS: Omlouvám se, ale povídka je ke stažení pouze v .doc verzi. Předělat takové množství textu na WWW je poněkud vyčerpávající.


Perly Rona Pearlmana... again?

Autor: Mr. Lizard  |  Zdroj: Fallout 3: a post nuclear blog

NMA profil zvukaře Chrise Borderse přinutil Falloutí spammerstvo, touto dobou čile operující na Bethesdích ofiko fórech, k nemalým spekulacím, jak to vlastně v tomhle oboru chodí u Bethesdy. Patrně otravovali dost vytrvale, protože si jich všimnul Bethesďák s přezdívkou Mr.SmileyfaceDude:

Vzhledem k tomu, že se hlas Patricka Stewarta objevil jen ve dvou ze zhruba 43 Bethesdích (popř. Bethesdou vydaných) her její jedenadvacetileté historie, nemám tucha, kdo a proč to k čertu vytáhl. Vzhledem k množství namluvených textů v tom nehledejte nějaké propagační kejkle, namluvil jeden z klíčových herních charakterů. A neřekl bych, že byl ve své době první a jedinou hvězdou v téhle práci. Jak už se tady někdo zmínil, i Fallouty spolupracovaly se známými umělci, kterými Richard Dean Anderson, Richard Dean Anderson, Ron Perlman, Tony Shaloub, Michael Dorn (poručík Worf ze seriálu Star Trek, btw), Tress Macneille (Bart Simpson), Frank Welker, Kevin Michael Richardson, Cree Summer nebo Jason Marsden bezesporu jsou.

Takže bych to nehrotil, ju?


Na závěr ještě doplnil něco ve smyslu, že taková věc jen těžko položí mamutí projekt typu Oblivion.



Update komixů

Autor: Mr. Lizard  |  Zdroj: No Mutants Allowed

První ze dvou updatů se týká onehdá zmiňovaného Falloupu Online, který se z totálního parodování IPLY přetransformoval v o poznání temnější kousek (verze 1.0).

Tak samo se dočkal updatu i o něco starší komix Wasteland. Takže se tím nějak prolouskejte, vy jazykově vybavenější... ;-)





24.4.2007 . . . Darkwind: War on Wheels

Autor: Ještěrkář  |  Zdroj: No Mutants Allowed

Darkwind jest vyvíjenou PA turn-based MMO hrou, plnou postapo kár nejrůznějšího původu, kterou její tvůrci ohendá prezentovali na NMA fórech:

Pracujeme na tom dva roky (plus mínus autobus) a většinu roku 2006 jsme strávili testováním otevřené alfaverze. Nyní se nacházíme ve stavu uzavřené bety, kterou ´oficiálně´ otevřem v nejbližších týdnech (to jest koncem dubna/začátkem května).

Hlavní náplní hry jsou závody/obzvláště kruté závody/bojové ligy, cestování v reálném čase a promakaná ekonomika. Z důvodu některých herních vychytávek hra nemůže dost dobře fungovat realtime, ale pouze na tahy; taky se mnohem více jedná o MMO řezanici než o MMORPG.


Na YouTube kdosi vyhrabal i trailer - vypadá to celé celkem cool...



Profil Chrise Borderse

Autor: Mr. Lizard  |  Zdroj: No Mutants Allowed

Hyperčiperné NMA přichvátalo s dalším zasloužilým profilem. Tentokrát se jedná o Chrise Borderse, dvorního BIS zvukaře té doby. Bohužel opět jen anglicky, na překlad vám se... ehm... však vy víte co. :))





23.4.2007 . . . Drobky z oficiálních fór

Autor: Mr. Lizard  |  Zdroj: Official Fallout 3 forums

Na Bethesdích fórech se podle očekávání rozjelo několik tradičních anket. Letmé výsledky: 96% lidí si přeje hrát nějakou roli v dospělém, morálně ne zcela jasně rozděleném světě, kde budou často rozhodovat vaše (ne)sympatie, za které si taky ponesete odpovídající následky. Stejné procento hráčů si přeje přítomnost tradičního černého humoru a 95% naprosto zavrhuje auto-scaling (taková ta Oblivioní omg-wtf-lol zhovadilost, kdy okolní svět leveluje přesně podle vás). Zajímavé je, že 75% naivků stále touží po starém izometrickém pohledu. 70% lidí je potom pro tradiční turn-based boje a 16% mamlasů by dokonce rádo minihry.
To jen tak, abyste byli trochu v obraze...



FIFE upgrade

Autor: Ještěrkář  |  Zdroj: No Mutants Allowed

mvBarracuda oznámil, že se FIFE engine dostal do verze 2007.1 a zároveň přiložil nějakou demomapku. Z FIFE nejsem nijak extra chytrej, takže pokud někoho daná záležitost zajímá nějak více, nezbývá mi než vás galantně odkázat na homepage autorů... :)



Shit.us strikes back!

Autor: Ještěrkář  |  Zdroj: Shit.us

SHIT! Cesta spravedlivého: ( A! ) Kterak si John Smith, polonesmrtelný týpek, který se s úspěchem schová byť jen za pouhý kaktus, vyšlápl na vertibird plný Enklávistů, aneb další Šitusovo "must have" čtení...

Kdo Brahmínku sleduje (hodně) pozorně, ten možná ví, že sem dnes zavítalo patrně historicky nejvíc lidí (něco přes patnáct stováků), jenže to ještě nebylo nic, teď je tady naše znovuzrozená braková legenda, pročež se návštěvnost minimálně zdvojnásobí! Shit.us prostě jede ve opět velkém a nezalekne se sebepočetnějšího tábora ryzích literárních kopyt (hello Blademaster :)). Cesta spravedlivého (někdo patrně koukal na Pulp Fiction) totiž obsahuje široký a bohatý sortiment blábolů, gramatických prasáren a stupidních hlášek („Hody hody doprovody, malá ráže, mnoho škody.“), tedy přesně ty ingredience, jež od autora jeho nemálo početný tábor recesistů čeká.
Lambrusco jak noha.





22.4.2007 . . . F3 - kdo je za co zodpovědný...

Autor: Mr. Lizard  |  Zdroj: Fallout 3: A Post Nuclear Blog

Zdá se, že se po spuštění (nyní již poctivě zaspamovaných) Behtesdích F3 fór tak nějak snáze dolujou informace - Bethesďák Gavin "Kathode" Carter si našel trochu času a napsal pár vět o těch nejvýše postavených. Fungujou skoro tak dobře jako management Fallout: BGE, zdá se... :))

Hayt je designér, který pracuje pod Emilem Pagliarulem. Podle mě budete mít v našich funkcích trochu bordel, takže vám to trochu objasním. Todd Howard je Hlavní Producent. Pro všechny možné účely a případy ztělesňuje studio a má neomezenou možnost do všeho kafrat. Máme tady fajn atmosféru založenou na ochotné spolupráci a Todd to s náma všechno probírá a kontroluje a na konci dne je, jak říká pan Bush, "rozhodčím".

Ashley Cheng = Ředitel Produkce. Jeho úkolem je koordinovat veškeré snažení vnitřního vývoje tak, aby se jednotlivé složky nebrzdily, což zahrnuje všechny naše aktivity, lokalizací počínaj a modifikacemi Oblivionu konče a ubezpečnení, že různí lide pracující na různých projektech (viz FAQ) a ví co dělat, když je o něco požádáme. Taky uvažuje nad tím, jak efektivně hospodařit s časovým fondem lidí a hlídá, zda projekt šlape podle zaběhnutých metod.

A já, já jsem Hlavní Producent Falloutu, což znamená, že jsem šéf produkce, stoprocentně soustředěný pouze na tento projekt. Zodpovídám za dodržování průběžného harmonogramu a body, které je třeba prodiskutovat, za to, že má každý odpovídající nástroje, výbavu a informace potřebné ke své práci a honím lidi, aby udělali vše včas. Ve funkci jsem od doby kdy jsme začali v náznacích makat, a když to po vydání Oblivionu přišlo naplno, nečumím se na nic jiného. Pomáhám skvělému týmu, rozkrájenému do čtyř produkčních oddělení, která se soustředí buď na programátory, artisty, nebo designéry.

Doufám, že vám tohle pomohlo!



Přehled Stalkeřích modifikací

Autor: Černobylská třínohá ještěrka  |  Zdroj: Tiscali Games

Externista Tiscali Games J. A. Frost zpracoval celkem zajímavý článek, jak si překvapivě úspěšného Ukrajinského macínka vylepšit k obrazu svému. Mezi řádky lze najít i jméno jednoho nejmenovaného německého FO2 moddera... :-)



Threads: upravené titulky

Autor: Ratman  |  Zdroj: ---

Tento film je halt legendou, tudíž je to tu zas :) Bronťa už si to okomentí sám: Ahoj, v sekci film u filmu Threads máte odkaz na film na Google Video kde se dá jak film shlédnout tak i stáhnout. Pokud si ale film s Googlu stáhnete zjistíte (možná ani ne,ono to totiž vypadá jako by se jen film chvíli rozmazal a jede dál) ,že asi v 9místech chybí pár sec. Takže na to žádný dostupný titulky, tedy spíš jedny upravený do několika verzí od Triffida nesedí. Jelikož se ale film nedá jen tak sehnat ,a každej neumí anglicky aby se na to moh kouknout v orginále tak sem si dal práci a titulky od Triffida předělal na verzi z Google. Takže titule jsou hozeny k filmu. Pro ty, co nevyužili této možnosti a přesto film nějako splašili tu mám odkaz na titule pro DivX(?) verzi http://subtitles.shadowork.net/soubor/T/threads.rar




21.4.2007 . . . New Dawn NPC render

Autor: Mr. Lizard  |  Zdroj: New Dawn homepage

Chlápci od projektu New Dawn nám poslali echo o prvním lidském renderu, který uvízl v jejich pološílené galerii. Vypadá to, že hra bude propracovaná na těch správných místech...





20.4.2007 . . . Proti proudu času: Van Buren alpha - kde sakra uvízla?

Autor: Ještěřák  |  Zdroj: ---

Tak, po dlouhé jsem se rozhodl zpracovat něco vyloženě svýho, i když se to zase ve finále podobalo spíše vrabcovu sbírání drobků. Článek se zabývá nadějnou situací před nějakými třemi (a půl) lety - o následném přiškrcení nadějí už snad ani nemá cenu mluvit - a dostanete se k němu přes "články", nebo když cvaknete myškou tadyhlencsemhle.





19.4.2007 . . . Staří psi buší kvéry na bránu Bethesdy...

Autor: Ještěřák  |  Zdroj: NMA

Při (údajně) plné koncentraci na Fallout 3 Bethesda konečně spustila oficiální F3 website. Zatím se tam pouze šklebí ten starej E3 poster a link do Beth fóra, kde zhruba ve stejnou dobu přibyla Fallout sekce (chovejte se tam slušně, vy paka, nebo vám osobně polechtám koule energopěstí a tihleti pánové bez okolků zabanují :)). Až tam bude něco víc, vemte jet(d) na to, že se to dozvíte jako jedni z prvních.



Fallout Tactics liga?

Autor: s7en  |  Zdroj: nOizZ

Před nějakým časem nám dal jeden polský fanda nOizZ na irc vědět o něčem velice zajímavém, a sice o evropské Fallout Tactics lize. Všichni, co si občas zaskuhrají na fóru nad nedostatkem multiplayer řežby, ať ihned napíší semhle o tom, že je to nadmíru dobrý nápad. A vy ostatní... vy udělejte totéž! Pro upsání je třeba registrace a kapka krve, ale co byste pro Fallout neudělali?!



Povídka: Had

Autor: chekotay  |  Zdroj: Temné hlubiny podvědomí

S drobným spožděním pár měsíců vám přináším další svou povídku. Doufám, že mi prominete, když ji podám ve formátu PDF - převést takový blok textu do html a zachovat při tom formátování není v mých silách. Recenze na povídku sepsali Harley a Bodkin, a já je zde uvádím obě:
Chekotayův další masakr z prostředí postapo Československa je neobvykle dlouhý a zaměřením se vymyká pouhému sci-fi vojenství, leč staví z velké části na psychologii postav. Spolu s vědomím, že autor dobře ovládá slohotvorbu, lze tedy usuzovat na dílo obloukem míjející 18% šedou barvu průměru. Čili k věci. Posádka písečného tanku povstalců se všemožně snaží probít totálně zničenou krajinou ČS, nástrahami v podobě Stalkerských anomálií a útokůch federačních vojsk. V krásné postapo atmosféře skoro cítíte betonový prach tiše sedat na svou klávesnici. V momentě, kdy se dostáváte do obrazu, akci zpestřuje voják Hradní stráže, odsouzen na milost a nemilost osádce tanku. V roli zajatce zdrogovaného, lidsky nemyslícího robota postupně vojáka beze jména pod vlivem osádky tanku zasahují lidské pocity a zapomenuté vzpomínky na minulost a znovu objevené obyčejné sny. Ačkoli přímou bitvu armád zachycuje až finále, dílčí problémy a vypjaté situace nenudí ani na chvíli. To vše neustále prokládané stručně ale precizně podanými myšlenami hlavních postav dohromady tvoří zajímavý příběh hodný ocenění nejvyšších. Nicméně něco ke kritice, rejpání a šťourání. Nejpodivnější je existence všech těch hyper-mega-ultra-tech převymyšlených utilit, zbrojí, zbraní a systémů, vzhledem k tomu, že republika, potažmo svět skomírá na hranici existence života po totální zkáze. Kdepak se berou všechny ty zdroje, z čehopak se berou všechny ty technologie, když už nepočítám peníze, jež jsou v době všech válek jistě dávno zapomenuty? Zdroje lze do určité míry generovat drancováním ostatních zemí, ale co si bude povídat, ekonomický zázrak je jenom zemědělství kdy z jdné brambory jich bez úsilí vypěstujete plný košík, vítr foukající do vrtule elektrárny nebo sluníčko měněné v energii. Co při existenci "karbonwolframu" a senzorů registrujících muší uprdnutí v několika měřitelných dimenzích, spektrech a filtrech nechápu, je - v postapo povídce nevyhnutelné - "pátrání po zapomenutých technologiích". Že by někdo z velení postrádal předválečný tranzistorák "Zuzana", černobílou Teslu "Merkur" nebo ruční kafemlejnek? Samotnou kapitolou jest onen písečný tank. Ze všech těch věcí, které se uvnitř odehrály připomíná prostorem spíše malou jadernou ponorku s řádnou vrstvou pancéřování, přičemž vzhledem k pohonu proudovým motorem a řídké koncentraci čerpacích stanic polovinu prostoru vyplňují nádrže. Inu takové jsou moje pocity milé děti a padejte si to přečíst!
* * *
Tak se opět měsíc s měsícem sešel (pravda už docela dávno) a Chekotayova neposedná mysl se rozhodla, že by se měli odměnit všichni fanoušci Originální & Jedinečné (TM) série CZ2140.
Povídka se jmenuje kráce – Had – což nikoho nepřekvapuje, protože se komandér poslední dobou těm zvířetům věnuje nějak podezřele. Ale bát se nemusíte, nebude se jednat o nějaký biologický dokument o přežití tohoto studenokrevného živočicha v rozpálené pustině a ironii konstrastu těchto dvou faktů. Had je totiž, jak už je hardcore fanouškům známo, elitní střelec kopající za team federativní republiky, vedle něhož Sparta (dej ji pán Bůh lehké spočinutí) vypadá jako spolek anarchistů a neumětelů.
Samotný začátek se odehrává za svištění turbín vrtulníku a temnému řevu zuřícího hurikánu. Helikoptéra s Hadem na palubě zamíří přímo do středu bouře, aby splnili nějaký Velký & Důležitý úkol pro Federaci & Prezidenta. Vrtulník v zuřící smršti ovšem nemá nejmenší šanci a po několika saltech a trojitých vrutech nastane tvrdé přistání. Když se pak bouře v okolí trosek na okamžik uklidní, vyrazí k nim skupina písečných lidí, kteří doufají v zisk materiálu a především zbraní.
Jediného, čeho se jim ale nakonec dostane je pouze dobitý a bezvědomý Had. Vezmou ho do zajetí, poskytnou mu přístřeší, stravu i ošetření. Povstalecký pouštní tank ovšem není místo, kde by chtěl drsný voják federace trávit všechen volný čas, a proto při výměně politických argumentů s příznivci rudé strany a třešní, se pokusí o únik.
Nedostatek drog přimíchaných v jídle a úder do hlavy na něj mají nečekané účinky, se kterými se musí vypořádat sám – Vzpomínky & Sny. Osádka tanku směřuje za svým tajným cílem, Had se utápí ve své mysli a vše se dále komplikuje.
Povídka je docela dlouhá, nabušená dějem, částečně i akcí a nechybí ani chvíle vášně. Vše, co si gurmánský čtenář žádá. Čas od času jsem měl pocit, že spíše čtu nějakou knihu a ne „jen“ další Chekyho povídku. Ba co více, vyvrcholení a následného konce jsem se nemohl dočkat a blížil jsem se k němu se zatajeným dechem. Chekotay se opět vytáhnul a podal profesionální výkon.
Rychle jděte číst a doufejte, že si na vlastních prsou nehřejete podobného Hada...





18.4.2007 . . . Běžíme Stínem Hradce Králové

Autor: chekotay  |  Zdroj: ...

Bezva, povedl se mi nadpis plný velkých počátečních písmen, příště zkusím trefit samá čísla a pak začnu sbírat poštovní známky :) Nicméně, oc o jde: o pozvánku na Shadowrun do Hradce. Dost možná, že Probuzení není pro každého Apokalypsa, nicméně zbraní, chlastu a děvek si člověk užije v Detroitu stejně jako v New Renu. ;-) I když musím poznamenat, že tenhle run se běží na motivy Philipa K. Dicka, takže vám asi nehrozí, že potkáte v tmavé uličce draka...No každopádně kdo můžete, popadněte čezetu a běžte sem: www.shadowrunhk.mysteria.cz.



Fallout: BGE aktualizace

Autor: Mr. Lizard  |  Zdroj: Fallout: Between Good & Evil homepage

V naší post-apo galerii se spokojeně válejí čtyři nové kousky - omlácený rezavý Dodge, v němž se půjde v určité fázi hry prohánět, základ pro mluvící hlavu, jeden dialogový (to aby zase nějaký idiot nenamítal, že neumíme skriptovat :)) a jeden herní screen. Některé věci sice původně neměly být předem vyzrazeny, ale pánové Ghost a M_E jsou strašní narcisti. Enjoy.
Ještě jedna zajímavá technická informace - plánujeme udělat nejen pár hlav, ale přidat i nové animace critterů, efektů zbraní atd atd - hlavně díky spolupráci s šikovnými NMA moddery.

K teamu se během těch bezmála čtyř měsíců přidali skripteři Shadow a Tyfuz a v neposlední řadě mistr Warlord, kterého možná někteří znají jako překladatele největšího anglického F2 walkthrough a který nemálo zvednul šance na na pořádnou anglickou lokalizaci (hra bude ve finální fázi nejspíš obsahovat stovky tisíc znaků).

Naopak dlouhodobě "hluší" jsou mapéři TommySWINE s ArBim. Ten nesouvisle mumlal něco o maturitách... :)
S radostí musím ventilovat fakt, že poslední změny v řadách nám velmi pomohly dostat se konečně trochu do tempa, aniž bych musel utahovat opasky, prosit lenochy na kolenou a měnit spolupracovníky jako ponožky.

Nakonec pár vět ohledně volných míst:

  • Každý Céčka nebo Pascalu znalý programátor ochotný odvádět pravidelnou, rutinní, ale naprosto nezbytnou práci na herních dialozích je vítán. Nebo alespoň šikovný programátor-tester.
  • Hodí se nám jakýkoliv grafik. Zvláště pak někdo schopný modelovat 3D věcičky nebo pracovat na vlastních loadscreenech.
  • Jeden kvalitní textař, který maká. Očividně je docela těžké něco takového v jedné osobě zkombinovat.
  • Pravděpodobně budem časem potřebovat rodilého angličana/američana, který by nám zběžně prolítnul veškeré přeložené materiály. Jistota je jistota.
  • V nejbližších dnech si tady "otevřu hubu" ještě ohledně BGE hratelnosti a chystaných decentních změn, takže se moc nezvdalujte...


    Linky:
    Stránka modu
    BGE gallery





    17.4.2007 . . . Post-apo drobečky

    Autor: Mr. Lizard  |  Zdroj: internet :)

    Jak se dalo čekat, aféra kolem GSC jakožto malých Stalkeřích zlodějek byla jen bublina. Ukrajinci prostě sáhli po jednom z mnoha volně dostupných kvalitních texture packů, které mohly být shodné jak s HL2, tak s Doomem (taky se Valve ani ID ohledně celé kauzy nijak výrazně neprojevovali, v opačném případě by už naopak dost možná lítaly žaloby). Mno, zajímavé. Nejrůznější herní bulváry se zase na chvíli nasytily jinak než Johnem Romerem, Duke Nukemem Forever a propadákem PS3. :)

    Facing Fallout. První Bethesďák Todd Howard se nechal začátkem dubna slyšet, že momentálně nepracují na žádných dalších TESovinách, naplno se věnujíc Falloutu. (článek byl otištěn ještě než vyšlo najevo, že má BethSoft pod svými křídly kompletní licenci) Fajn, Pete. Teď ještě přiveď Avelloneho a Caina a taky Sawyerse a budu poměrně spokojen.

    BIS forever. NMA přišlo v rekordně krátké době už se třetím profilem z doposud chybějících BISáků. Objektem zájmu byl tentokrát Scott Rodenhizer, moc šikovný chlapík, zodpovědný za veškeré mluvící hlavy (kromě nechvalně proslulého Overseera) a řadu 3D animací. Rodenhizer měl sehrát velkou roli i ve vývoji F3, ehm. Kharn ke článku přiložil několik zajímavých obrázků, jako např. tuto Tandi, natáhnutou jak králík po zabijačce. :)

    Pentagon tropí hlouposti. Americká armáda se při návrhu nových ochranných prostředků pro své vojáky patrně zhlédla ve sci-fi snímku Robocop. Nebo prostě jen trošku přes míru pařili Fallouta, což? Power Armor to sice přímo není, ale uvidíme, kam se situace propracuje.

    TECHNICKÝ DODATEK: zase mi k velké lítosti "záhadně" zmizel jeden fanmejl, tuším že se jednalo opět o nějaký fajn skin na mobil. Nechť mě autor kontaktuje znova, nebo patrně nic nebude... :(
    Sešmoulený dodatek Taťky šmouly: To chce klid a nohy f-teple Ještěrko, krysánek to zatáhl do své norky a je to zde- UPRAVENÉ THÉMÁTKO NA MOBIL SE K500 - preview a stahovat můžete tady. Za tohle dílko můžete líbat... nohy? Petrovi :)




    16.4.2007 . . . Supi se slétají ke kořisti

    Autor: chekotay  |  Zdroj: www.Hofyland.cz

    Pevně věřím, že v tomhle vaultu ještě zůstal nějaký ten ozářený renegád z Pustiny, kterému se zajídají historky o tom, kdo si jak pěkně uprdl na velíně Bethesdy, a komu vře krev, když zaslechne střelbu a do nosu jej uhodí vůně spálené krve, korditu a pěst supermutanta. Žije-li takovýto tvor někde v okolí Ostravy, pak jsme se jistě setkali na sklonku minulého měsíce na operaci Špinavé prachy pod patronátem Templářů VŠB, kde odvážní Drancíři nakopali zadky Bratrstvu oceli...víceméně.
    Žije-li takovýto člověk v okolí Prahy, má více méně smůlu, a to dvojnásobnou - nejen, že žije v okolí Prahy, ale navíc i musí sušit hubu a jeho zbraně reziví. O to víc jej jistě potěší - a možná i šokuje - zvěst o tom, že Raideři to mají za pár. Zatnout tipec jim nejde Bratrstvo, které už i v tomto sektoru mele z posledního, ale Slavers, mstící se za Izáka. Raiders již dávno nejsou silný klan, nyní jen tak živoří na území Squatterů...
    Moment! Slavers, Raiders, Sqatters - že vám to něco říká? Že vám zatne v morku kostí, když slyšíte jména jako Purger, TODhunter nebo Szalooth? Že instinktivně marně klikáte na odkaz www.falloutlarp.com? Chyba lávky - Fallout LARP žije, a to na nové adrese! Zdá se, že jde jen o provizorium pro jednu hru, nicméně i to je skvělá správa!
    Akce s názvem Fallout LARP Revenge: návrat ke kořenům proběhne ve dnech 27.-29.4.2007 kdesi mezi Prahou a Libercem, takže...dooo zbráááněěěěě!!!


    Komentáře

    Autor: Wandering Lizard  |  Zdroj: Fallout 3: A Post-nuclear Blog

    Na Briosafreakově blogu se objevily zajímavě dvojsečné komentáře čerstvé mírně přehypované transakce. Briosafreak šel dál než k linkům a vyštrachal z davu pár glosů, které za něco stojí:

    Je to k pláči. Když jsem v půlce devadesátách let pomohla rozběhnout Online divize Interplaye, Tim Cain a jeho partička vyvíjeli Fallout 1 a čas od času pořádali taková sezení u žrádla, kde řešili, jak univerzum jednou proměnit v MMo svět.

    Jó, kdybychom jen mohli... (JessicaM, server QuartertoThree)

    S Falloutem jsem měl poprvé tu čest až v loňském létě (až po Oblivionu) a musím říct, že starý Fallouty jsou bez diskuze lepší hra.

    Nevzhledné, dost nevzhledné, ale zábavné, mnohem zábavnější než TES 4, s výbornou atmosférou a fakticky rozmanitými konci. Zlatá klasika ještě z dob, kdy se vývojáři mohli bez obav soustředit na příběh a ne na to, jak se který roh ve hře leskne. (Sea Sun Sleep IWIM, server EliteBastards)

    Radši bych tu sérii viděl v pozici mrtvé, laskavé vzpomínky na doby předešlé a ještě starší, než aby z toho vyrostl nějaký Oblivion-co-jednou-viděl-zruinovanou-ameriku shit.

    First person RPG. Bleee... (Valee, server Kotaku)

    Když teda koupili IPLY, nemáme se tedy radovat že věci hezky postupují?

    Prosím, udělejte to hustý! (Famine101, server Shacknews)

    Skvělé zprávy! No a pokud ne, tak se aspoň něco děje. Nedá se říct, že by byl trh zrovna zaplaven PA RPGčky, mezitím co ze sebe Herve Caen udělal vola... Tohle je dobrá věc.

    Obligátně musím říct, že Oblivion nebyl úplně perfektní, ale každopádně byl dost dobrý na to udržet mě ve svém světě nějakých 100 hodin. Jsem si jist, že si třetího Fallouta užiju stejně, přestože nejspíš ne v tom stylu jako předchozí hry. Rozhodně si NEMYSLÍM, že Bethesda nemá na víc než na nějaký Oblivion s kvérama. Ne, jsou dost všestranní, aby mezi svými kolosy udrželi nějakou hranici. (mreku @ Obsidian)

    Už jsem vážně unaven těmi bláboly, jak každý držkuje na hru kterou jsme ještě ani neviděli. Jak může někdo prohlásit, že ta hra půjde do hoven v takovém raném stadiu? A další věc - nebyl to SPECIAL system nebo turn-based combat, ale atmosféra a šikovný přístup BISáků, co dělalo Fallout Falloutem. Bohatě postačí, když Bethesda přidá RPGčku trochu specifické šťávy a zachová tradiční kvalitu a atmosféru TES her, kterou známe a milujem. (Brycedyer @ Bethesda Games Forum)

    Nyní může Todd Howard Fallouta konečně pořádně přefiknout. (Claw, server RPGCodex)

    Klid - tahle transakce znamená pouze to, že různé zbytky IPLY práv přešly pod značku Bethesdy. Na vývoj to nebude mít žádný vliv, jdeme dopředu pořád s tím, co jsme si ohledně Falloutího dědictví vytyčili dávno. Tohle bylo čistě rozhodnutí managementu - skoupit zbývající Falloutí práva, která jsme doposud neměli pod kontrolou, když se naskytne příležitost. (Pete Hines, VP for Public Relations and marketing at BethSoft @ Shacknews)

    Doprčic, teď už tu není na koho druhého nadávat:) (Ashley Cheng, Bethsoft Senior Executive Producer)

    Ponechal bych to celkem bez komentáře, snad bych jen dodal, že někteří "velcí a oddaní IPLY znalci" si asi pořád myslí, že se BISáci pod tu smečku Herveho kreténů ještě rádi vrátí...
    Ne, slečny. Nevrátí.





    15.4.2007 . . . STALKER - ladíme výkon (se soundtrackem v uších)

    Autor: Černobylská třínohá ještěrka  |  Zdroj: Tiscali Games, stalker.scorpions.cz

    Server Tiscali Games přišel s pár docela zajímavými tipy, jak ukrajinského macínka rozumně rozchodit. S nějakou radikální změnou k lepšímu ale nerátajte. :))

    GSC také ochotně vypustilo volně do světa herní soundtrack, který se měl původně objevit pouze ve sběratelské (dražší) edici. Stahujte třebas na stránkách stalker.scorpions.cz. Už jsem si teda do uší pouštěl lepší věci...





    14.4.2007 . . . Vysvětlení situace kolem domény Fallout.cz

    Autor: Ratman  |  Zdroj: ---

    Před několika dny jsme vás informovali o neoznámeném přesměrování adresy fallout.cz přímo na nás a to bez toho, aniž by nás někdo pověřený kontaktoval a vysvětlil, proč se tak stalo. A jak jsem slíbil, tak dnes plním- na mé ICQ (které moc nepoužívám, takže jsem to zjistil ze zpožděním:)) dorazilo vysvětlení od majitele domény, ve kterém jsou vysvětleny všechny důvody, které ho k tomuto kroku vedly: KIE [08:37]: Zdravím redakci MADB, k presmerování domény fallout.cz došlo z jednoho jediného duvodu: Už ta agonie čekání na F3 (který by snad mohl ten web nahodit) trvala moc dlouho a fórum, kde se lidi furt ptaji, kdy bude neco noveho, nemělo smysl. Proto (po nikolika slzách nostalgie) bylo rozhodnuto o faktickém zrušení webu a přesměrování na web, který žije. Pochválen buď Fallout až na věky! KIE. Myslím, že dalších komentářů netřeba…


    (Další) vzpomínka na Fallout

    Autor: Ještěrkář  |  Zdroj: Gamasutra

    Na serveru Gamasutra se objevilo třetí pokračování článku, který by se dal brát jako taková malá sonda do zlatého věku RPGček. Samozřejmě se nezapomnělo i na našeho malého radioaktivního přítele:

    "Řekl bych to asi takhle: Fallout a jeho sequel, F2, jsou dvě nejfajnovější RPG, která kdy kdo udělal, a jestli se tyhle roky dneska neberou jako ´klasická zlatá éra´, asi potřebuji nový slovník. Stejně jako předchozí IPLY pecky - The Bard´s Tale a Wasteland - je Fallout jednou z opravdu mála her, která znamená více, než můžete na první pohled postřehnout.

    Asi bych měl dodat fakt, že Fallouta řadím mezi své soukromé oblíbence a je pekelně jisté, že díky částečné zaslepenosti nemůžu naplno vidět některé jeho chyby. Moje doporučení zní: pokud si myslíte, že přeháním, kupte si ho a schválně hru zkuste. Uvidíte, že jde o ohromně kreativní kousky, schopné posadit nováčky na prdel i deset let poté, co se první díl objevil v regálech obchodů."





    13.4.2007 . . . Anketečka

    Autor: Ještěrka-anketářka  |  Zdroj: VŠB visitors

    Tak... Ukázalo se, že velkému procentu z vás je relativně fuk, kam Bethesda svůj Fallout ťápne, protože záleží na hratelnosti (39%) - velmi diplomatická volba, řek bych. :) Druhý flek si poctivě zahřívá stará dobrá Kalifornie (27%), dobře se přesně podle mých předpokladů umístila i Evropa/SSSR (25% - tak s tímhle ale nepočítejte, vy kacíři :)). Naopak hojně spekulované východní pobřeží USA vám voní jen pramálo... no to to pěkně začíná.

    Závěrem bych chtěl zcela nestereotypně poukázat na anketu zcela novou - opět poplatnou dění v poslední době. Přeji příjemný anketoclickfest. :)



    IPLY, FOOL, licence a obdobné trampoty

    Autor: Ještěrkář  |  Zdroj: No Mutants Allowed

    Jak už víme ze starších událostí, tonoucí IPLY chce FOOL (aka Fallout Online). IPLY nemá prachy, účetní rok 2006 byl tradičně uzavřen v hodně červených číslech. "Bafuňáři" ale nelenili a za nemalou sumu $5,750,000 prodali veškeré zbývající Falloutí licence Bethesdě s tím, že se mohou stále držet své naděje na FOOL, ovšem za cenu pořádného rizika. Bethesda tím totiž vlastní prakticky všechno Falloutí, dále z každého případného prdu, který bude vydělán na FOOLu, si nárokuje 12% (IPLY plánuje launch do roku 2012 - smích :)) a v případě, že IPLY uvaří místo MMORPG nekvalitní břečku, má kouzelnou pravomoc je úplně odrovnat (nezapomeňte ale na těch 12% do Bethesdokapsičky).

    Ano, Fallout v rukou Bethesdích je rozhodně lepší pro klidný spánek než v gramlavých pazourech IPLY, nicméně situace je pořád uvízlá někde na půli cesty - "Je to jak ten hnusnej hemr. Ale já pořád třepu... A hele, už povoluje." :) Více infa + kus poctivé právnické hatmatilky najdete tradičně na NMA.





    12.4.2007 . . . Profil Dana Spitzleyho

    Autor: Ještěřák  |  Zdroj: No Mutants Allowed

    NMA si dalo tu práci a přišlo po Colinu McCombovi s průklepem dalšího důležitého F1/F2/VB panáka, který - jako spousta ostatních BISáků - po té prosincové blamáži zahnízdil v Obsidianu. Profil je samozřejmě v angličtině a mrknout se na něj můžete zde.
    Vytrženo z kontextu:

    Kde se ti ve Fallout univerzu nejvíce líbilo a proč?

    Vždycky mě braly Vaulty a jejich nejrůznější inkarnace. Pro mě byly skutečným ztělesněním padesátých let dvacátého století, jehož soudobá představa o světě o několik generací dál dělala Fallouty tak unikátními. Taky mě docela přitahovalo Vault City, přestože šlo asi o nejsložitější flek, který jsem skriptoval.

    Děláš si nějaké naděje ohledně budoucích Fallout her? Byl bys rád součástí budoucího FO týmu?

    Já hlavně doufám, že to nový majitel licence neposere a že udělá pokračování hodné svých předchůdců, držící se patřičných reálií. Jsem velký fanoušek Bethesdí práce, takže předpokládám, že je F3 v dobrých pazourech. Samozřejmě bych chtěl na nějakém Falloutu opět dělat, ale nejsem si jistý, zdali mi bude podobný osud někdy dopřán.

    Jaké pomocníky by sis k takové práci přibral a z jakého důvodu?

    Každý Falloutí projekt potřebuje mít alespoň jednoho chlápka, který jeho spletitému světu opravdu rozumí. Tim Cain a Chris Avellone by v takovém týmu byli bez debat. Co se mě týče, tihle pánové prostě znamenají Fallout. Jsem toho názoru, že co říct by měl i Josh Sawyer, takže bych ho tady chtěl samosebou taky. A - samozřejmě - žádná Falloutovina nemůže být kompletní bez Scotta Evertse!



    Jeden takový restík...

    Autor: Ještěřák  |  Zdroj: ---

    Málem jsem na to zapomněl - Pete Hines se onehdá zase rozkecal o F3 (tzn. vesele zopakoval ty samý kecy - link 1, link 2). Něco z toho jsem i překládal, pak se na to vybod (prostě moc hnusné anglické gramatiky :)), pak to úspěšně zformátoval a nakonec... no prostě to není. Maybe next time.





    11.4.2007 . . . Povídka: Kašli na to, hrdino

    Autor: Ještěrka  |  Zdroj: ---

    Kašli na to, hrdino: ( V ) Někdy to vypadá, že se svět rozdělil na ty špatné a ještě horší. Jistě, občas se najde nějaká silná duše, která se pokusí vzdorovat, je ale otázkou, jak takový vzdor vlastně může dopadnout...
    Tahle Jacomova povídečka přiletěla do mé pošty chronologicky jako první... Mno. Je vidět, že se pán autor snažil najít skulinku v hromadě stokrát přežvejkaných nápadů, což je jistě chvályhodné. Krátký, jednoduchý, nepřekvapivý děj plný ne zrovna objevného mentorování už ovšem tak chvályhodný není. Celá věc je prostě napsaná stylem, který mi ve Falloutím čtivu ani za mák nesedí. Ale třeba budete jiného názoru...



    Povídka: Nový řád

    Autor: Ještěrka  |  Zdroj: ---

    Nový řád: ( A D! ) Dny Ropné plošiny jsou sečteny. V hlubinách Pacifiku mizející Enkláva ale stačí napráskat situaci Navarru a než se Vyvoleného partička dostane na děravých neckách (Valdez) nazpět na pevninu, budou ještě problémy...
    Nový řád od Belevena považuji za zdařilou kapitolu zamýšleného dílka na pokračování, které se celkem nenásilně dostává do závěru děje F2. Tahle úvodní příhoda, IMHO nápaditější než u klasického "Renegejda", má prostě potřebné grády pro to, aby se člověk začet a začet a začet... a začal se mlsně olizovat po dalším čtení. Škoda jen častých chyb, vymamlasených ve shodě přísudku s podmětem.

    Každopádně je ale velmi pozitivní, že s příchodem jara vylezli z děr nejen první radškorpióni a supi, ale i čeští povídkáři a drží náš Vault pořád hojně zásobený, aniž by bylo třeba ve větší míře SHITovat. Ještě připomínám, že povídky můžete komentovat na našich fórech.





    10.4.2007 . . . Collapse - patrně další post-apo jatka

    Autor: Ještěřák  |  Zdroj: No Mutants Allowed

    Táákže. Jak už jsem se mrštně zmínil v nadpise, hra disponuje poměrně provařeným názvem Collapse (zde nějaká raná galerie) a stojí za ní čerstvě zformovaný tým rusáků - CreoTeam (neplést s chorvatským CroTeamem :)). No, popravdě řečeno, nechce se mi tady hypovat další "kdoví-co-z-toho-bude" projekt, takže rovnou překročím k samozvanému vydavatelského popisu všech úchvatností, kterými by mělo Collapse jednou disponovat:

    "Píše se roku 2096 po Kristu, starý svět je - opět - v troskách. Ten nový je plný anomálií, dost nezvyklých kreatur a událostí, které jsou tak nějak mimo vaše chápání. Zbytky lidstva žijí pod dlouholetým útlakem cizáků, kdy společností hýbe už jen jediné právo a to právo silnějšího."

    "Collapse" je 3D akce, která se vám zaryje pod kůži. Nabídne vám působivé adventurní prvky, realisticky vykreslené charaktery, přirozenou kombinaci chladných a palných zbraní, chytlavé potyčky s potvoráky, hrstku akrobacie, interaktivní, křehký a zničitelný svět, unikátní design a černočernou nosnou zápletku - CreoTeam odvádí fakt úžasný kus práce! A famózní hudba od NewTone udělá jejich práci ještě mnohem impresivnější.
    "

    ...takže nakonec čekejte zhruba 30% dnešních slibů (hi GSC Game World :)). Nějaký herně-publicistický server CosmoGaming už dokonce stihnul přinést interview.

    TECHNICKÝ DODATEK PRO ZHRUBA 1% VAULTU: ti, kdož mi v posledních 48 hodinách psali na ICQ a nedočkali se odpovědi, nechť tak učiní přes IRC nebo přes mejl. Miranda seems dead... :-/


    Neveselá povídka

    Autor: Ještěrka  |  Zdroj: ---

    Miluji...: ( R V )
    Sem tam se mezi opačným pohlavím najde někdo, kdo vás přitahuje více než jindy. Horší je, když to skončí smrtí pomalu dříve, než všechno začne - zrovna jako v tomto případě.
    Tolik asi k úvodu té z kratších povídek od autora jménem Jacomo, které jsem během minulého týdne stihnul obdržeti ve své soukromé ještěropoště. :) Dílo je to rozhodně zvláštní, řekl bych až divné, navíc sem tam proložené nějakou tou nepěknou chybkou/překlepem. Pro zdejší autory netypický, často ne zrovna vypilovaný způsob psaní patrně nepřežvejká každý, nicméně na druhou stranu - je to krátké až běda, takže šupem přelouskat.




    9.4.2007 . . . Černobyl: Nultá hodina a Fallout.cz info

    Autor: Ratman  |  Zdroj: TV program a fórum

    V prvé řadě této již dosti pozdněnočněhodinové aktuálce upozornil na dokument Černobyl - nultá hodina, který poběží zítra va 20:00 na ČT 1. Určitě se dozvíme něco zajímavého... a doufám, že i něco, co jsme zatím nevěděli :)
    V druhé řadě mám jedno (ne)vysvětlení- sof mě ve fóru upozornil, že doména fallout.cz byla přesměrována na nás a ptá se, co se děje. Pravdou je, že vůbec nemám tušení a je to pro mě stejné překvapení, jako pro vás (hlavně, ty, co rádi chodí na tamní fórum). Dosud mě nikdo pověřený ohledně této věci nekontaktoval a tudíž mohu jen majiteli domény za celou naši redakci poděkovat, že takto pomáhá šířit slovo brahmíní do všech koutů naší galaxie :). Děkujeme.




    8.4.2007 . . . Vault expres

    Autor: Wandering Lizard  |  Zdroj: ---

    Protože se s nejrůznějšími zprávičkami post-apokalyptického ražení, valícími se na nebohou ještěrku den co den, někomu nahoře doslova roztrhl pytel, vezmu to zase projednou elegantně rychlovlakem:
  • Ulrik Lerche vytvořil luxusní PIPboy-téma pro telefony značky Sony Ericsson. Pokud tedy nějakou podobnou cihlu vlastníte, download a podrobné info tady.
  • Údajně taky ožil polský FT laděný projekt Darkfall, (klasicky) hledající nové lidi do ráchoty.
  • Oblíbený komix Gone with the Blastwave, asi nejkvalitnější komixové počteníčko svého druhu, je nyní k dispozici hned v sedmi světových jazycích. Jaký div, že čeština / slovenština jsou hrdě mezi nimi... :)
  • Kamarád spolužáka mého exspolužáka a souseda (co čumíte... holt spletité českovenkovské vztahy :)) připravuje stránky o PnP. Zatím bohužel v dost rané fázi vývoje.
  • Do sekce Fallout 2 návody jsem přidal Warlordem (mimochodem výborně) poslovenštěný meganávod, Per Jorner´s walkthrough, ve kterém je obsaženo každé ho... no však víte co.

  • Trocha srandy se Stalkerem

    Autor: Černobylská třínohá ještěrka  |  Zdroj: No Mutants Allowed, stalker.scorpions.cz

    Naši spříznění Ukrajinologové ze serveru stalker.scorpions.cz dali dohromady přehled konců hry, včetně YouTube video doprovodu (tady bych měl asi obligátně ohlásit spoiler :)) a postavy/frakce. Zároveň se šušká o novém patchi, zpřístupňujícím především nějaké nové nástroje, které potěší nejednoho Stalkero-modera.
    A na závěr něco ze záporného soudku: autoři hry byli načapáni a obviněni z (údajného) použití cizích grafických prvků bez souhlasu druhé strany. Jmenovitě jde o AAA tituly Half-Life 2 a Doom 3. Více klepů můžete vstřebat zděs. Jak by řekla Aranelka - tsss... :)




    7.4.2007 . . . New Dawn potvorstvo

    Autor: Ještěřák  |  Zdroj: No Mutants Allowed

    Každý ghoul má svoji divnou úchylku. Zatímco v případě vývojářů polského projektu Afterfall jde o nezdravě časté vykřikování mouder typu "Afterfall is the only one real Fallout sequel!", jejich krajané od projektu New Dawn se zase moc rádi chlubí svými potvorami:

    Docela dlouho jsme nic nenapsali o přirozeném biotopu našich monster - nejvyšší čas toto změnit. Každá herní potvora bude přenesena do hry s veškerou péčí. Dnes vám jako příklad předvedeme dva různé poddruhy krysovlka (velmi prozatimní název) a jejich obrovské hromady exkrementů a kostí, jimiž si umně dekorují své nory. Krysovlci, kteří se přizpůsobili novým podmínkám s lehkostí sobě vlastní, si totiž staví svá obydlí z nejrůznějšího bordelu co kde najdou. Určitě se na to mrkněte do naší galerie.

    Což o to, projektík je to nadějný, Rat a Cheky budou mít ze své předběžně oznámené herní přítomnosti jistě radost, ale linkovat z jejich stránek je skutečně o držku...


    Mutants Chronicles movie

    Autor: Ještěrka  |  Zdroj: Fallout 3: A post nuclear blog

    Málem bych zapomněl - řítí se na nás nový lehce PA film, ve kterém si zahraje např. náš starý známý Ron Pearlman (skoupé info 1, 2, 3). Děj snímku by nás měl, cituji, "přenést do 23. století za majorem Mitchem Hunterem (Thomas Jane), který vede boj proti armádě NecroMutantů z podsvětí." :-) Tož uvidíme.


    Jestliže vlastníte Stalker-placku a chtěli byste se v něčem projet, tak...

    Autor: Černobylská třínohá ještěrka  |  Zdroj: stalker.scorpions.cz

    ...se mrkněte na fanstránku stalker.scorpions.cz, konkrétně do sekce modifikace, kde se skrývá recept na to, jak si při troše nezbytné šikovnosti povozit zadek po Zóně. Současný "carlist" disponuje všemi možnými výkvěty socialistického průmyslu, KAMAZem počínaje a Nivou konče. Že by onen Řád Moskevských automobilek z 1.4.2007 nebyl nakonec až tak úplně mimo mísu? :-)




    6.4.2007 . . . . Recenze filmu Threads (Vlákna)

    Autor: Deimos  |  Zdroj: ---

    Heh. Zajisté se každý z Vás, zarytých Fallouťáků, zaraduje nad právě spatřeným atomovým hřibem, zasní při představě postapokalyptického světa nebo nadchne při nových zprávách ve výzkumu nukleárních zbraní, po shlédnutí snímku Threads (Vlákna) si ale spíše naděláte do kalhot a začnete se modlit, aby se rychle všechny atomovky rychle a bez jakékoliv škody vypařili. Tento film opravdu stojí za to a možná i trochu změní Váš názor na svět…
    Jinak tady je link link , kde můžete celej film shlédnout bez stahování nebo půjčování! A zde najdete moji recenzi.


    Fergieho nostalgický koutek

    Autor: Ještěrka  |  Zdroj: No Mutants Allowed

    Vývojáři z Obsidian Entertainment, takového malého hnízdečka řady exBISáků, mají na svých fórech zavedený zajímavý systém, přes který je může běžný lid zpovídat (téměř) všemi způsoby. Náš "starý známý" Feargus Urquhart se tam včera rozpovídal o možných budoucích post-apokalyptických projektech Obsidianu a o své touze podílet se někdy na nějakém dalším Falloutu:

    "Fallout a KotOR jsou hry, které bychom já a vůbec všichni v Obsidianu vždycky rádi vyvíjeli. Nemám ponětí, zda někdy ještě podobnou šanci dostanem, nyní pokračuju ve vyjednávání s LucasArts ohledně možného třetího pokračování Knights of the Old Republic. Co se týče Falloutu, jak jsem řekl, v této otázce mám do budoucna minimální záruky, ale vím, že bych se práce na něm milerád ujal. Navíc, mám takové tušení, že Avellone napsal příběh pro jeho dvanáct pokračování..."

    Žeby hozená rukavice Bethesdě?


    A jak je to vlastně s dětmi...?

    Autor: Ještěřák  |  Zdroj: Fallout 3: A post nuclear blog

    Proč tenhle přihlouplý dobový problém vždycky vyšumí...? Nuže k věci - zatímco Hollywood doslova přetéká jadrnou mluvou, ceckatýma děvkama a vnitřnostmi nesouvisle vyhřezlými z lidského těla, herní politika jde díky určitým nezdravě čilým organizacím zcela opačným směrem a přítomnost smrkáču v nejrůznějších sandbox hrách a open-world RPG může být drobátko problémem. (viz zamaskovaný sex v GTA, nahota v Oblivionu...) Pokud se chcete o dané problematice dozvědět více a na vlastní oči si omrknout, co všechno Bethesdě a F3 cestou na pulty hrozí, určitě si přečtěte starší, Briosafreakem vyhrabaný Desslockův článek, který před pár járy zpovídal Tima Caina těsně po (nebo během) vydání předposlední hry Troika Games - Greyhawk: The Temple of Elementar Evil.
    Hmm, takže Den se asi opakovat nebude. World goes to hell...




    5.4.2007 . . . NMA profily vývojářů: Colin McComb

    Autor: Ještěřák  |  Zdroj: No Mutants Allowed

    Po více než roce přineslo NMA info a rozhovor s dalším starým BISáckým psem, tentokrát s nenápadným Colinem McCombem. Colin se sice věnoval primárně výtečnému Planescape: Torment, nicméně ve F2 si patrně vzhledem k nedostatku lidí/času střihnul Broken Hills a San Francisco.

    "Když jsem se objevil v BIS, existovaly tři verze Planescape, spojené určitým pojítkem - moje, Avellonova a taky verze Zeba Cooka. Zatímco Zeb byl přesměrován na Stonekeep 2, Avellone začal opravdu makat na Tormentu, a na mě se vybodli, protože jeho manažeři si zkrátka nemohli dovolit mít tři Planescape hry. Motal jsem se tedy kolem Tormentu jako druhý designer a byl docela šťastný, ale pak si mě zavolali k psaní dialogů a měst pro druhý Fallout (konkrétně šlo o Broken Hills a San Fran, takže pokud tyhle plácky nemáte rádi, konečně víte, komu to dát sežrat)."

    Celý text - samozřejmě v angličtině - najdete tady.


    Bisohock zajímavost

    Autor: Bioještěrka  |  Zdroj: No Mutants Allowed, The Cult of Rapture

    Stránka The Cult of Rapture přinesla předevčírem zajímavé retro materiály, ne nepodobné těm, kterými byl jak první, tak druhý Fallout doslova prošpikován. Na podobné věci byste měli tu a tam narážet přímo ve hře a to ve formě plakátů, reklamních bannerů a tak podobně. To kdyby někdo ještě pořád nevěděl, proč je pro nás Bioshock tak zatraceně zajímavý... :))

    Massive Black studio, konceptáři pro Fallout 3?

    Autor: Ještěřák  |  Zdroj: No Mutants Allowed

    Kharn z NMA je geniální šťoural. Zajímavou a poměrně optimistickou informaci o našem F3 miláčkovi vyhrabal tentokrát v tomto článku serveru CGSociety, který si posvítil na Čínsko-Thajské concept art studio Massive Black:

    "Odvedli velký kus práce na hrách Battlefield 2142, Hellgate: London a Auto Assault a nyní se věnují Killzone 2, Falloutu 3 a dalším."

    Prezident a spoluzakladatel studia, Jason Manley, pracoval v minulosti částečně pro BIS, později pro Troiku a podílel se tak na umělecké podobě her Baldur´s Gate II, Icewind Dale 1/2 a Vampire the Masquerade: Bloodlines (výborná záležitost, mimochodem). Tihle Asiati nebudou zřejmě žádná ořezávátka...


    Wasteland-Merc 2: Fast Cooking 1.0

    Autor: Wandering Lizard  |  Zdroj: Wasteland-Merc forums

    Pokud se vám z nějakého důvodu líbila prapodivná, leč tu a tam zajímavým způsobem inovativní modifikace Wasteland-Merc 2, pak vězte, že nejzajímavější složka hry - ekonomika a "udělej si sám" systém - se dočkala malého vylepšení. Autorem jest nějaký Macros:

    "Tohle je čistě fandovský patch pro Wasteland Merc 2 mod, který urychluje proces vaření tím způsobem, že vám umožní kuchtit více než jeden kousek čehosi v jednom okamžiku. Číslo je do jisté míry samozřejmě pořád limitováno, konkrétně typem potraviny a Zálesákem. Kvůli patchi NENÍ nutné startovat pracně s novým charakterem."

    Zatím tahejte zde, na přidání do zdejších modifikací se (doufám) mrkne taťka šmoula...




    4.4.2007 . . . Nemilá predikce jednoho PC Gamer blogu

    Autor: Ještěrkář  |  Zdroj: Duck and Cover

    "Fallout 3 zklame své staré fandy, ale potěší všechny ostatní.
    Jsem rozčarován z toho, že se Bethesda dostala k licenci dost možná jenom proto, aby nás mohla potrápit. Fallout, jakkoliv přelomový a brilantní, rozhodně netrhal rekordy v prodejních číslech. Bethesda je momentálně asi komerčně nejúspěšnějším RPG vývojářem na zeměkouli, pokud jde o roleplay západního stylu. Z jejich pohledu by bylo jistě daleko chytřejší pustit se do tvorby vlastního post-apokalyptického světa pěkně od píky než oklepávat zapomenuté dítě Interplaye od radioaktivního prachu.
    Nápad studia dělat svoji unikátní post-apo hru by byl přinejmenším stejný poprask jako pracovat na F3, možná dokonce větší. Jelikož se ta hra pravděpodobně zároveň dobýt i konzole, kde ovšem nemá totálně žádnou historii, číslovka 3 bude masy pomalu odrazovat. (neočekávám, že to vydají pod názvem "Fallout 3", ale "Fallout: nějaký speciální blablabla podtitul")
    Takže na co tu licenci k čertu kupovali? Asi čistě z důvodu řádně nasrat skalní Falloutí příznivce, kteří budou všechny budoucí Bethesdoviny ignorovat a nenávidět už z principu.
    Tak proč teda? Jediná příčina, ze které můžu rozumně vycházet je, že Bethesďáci prostě Fallout milují, milují tu volnost, které Fallout nabízel vrchovatě. Což je na druhou stranu proklatě dobrý důvod proč její počínání se zájmem sledovat."


    Link na originál zde.


    Bethesda stále najímá...

    Autor: Ještěřák  |  Zdroj: No Mutants Allowed

    Že majitel dvou patrně nejhodnotnějších RPG licencí současnosti najímá jsem vás tuším informoval už před pořádně dlouhou dobou. Na nějakém TES fóru ale přidal člověk jménem Joel Burgess přibližně v půlce března pár dodatků:

    "Haló lide. Nebyl jsem teď na fórech aktivní jako v dřívějšku - prostě moc práce - ale chtěl bych vám připomenout to doplňování stavu, které je pořád aktuální. Prozatím můžete klidně říct, že jsme tím jen ztráceli drahocenný čas. Kdokoli koho daná věc zaujala může stále jít podle instrukcí, uveřejněných na stránkách bethsoft.com a zkusit to, a jestli je tu někdo, kdokoli o kom bychom měli vědět ale nevíme, pořád máte vřelou možnost nám takového člověka doporučit."

    Sorry, Joeli, ale ze všeho nejdřív musí můj malý génius, který ve mne dozajista dřímá, řádně dodělat BGE. :-)
    Celkem pěkné shrnutíčko těchto věcí tuším nabízí i Briosafreakův metalipieklo blog.


    Recenze STALKERA na Tiscali

    Autor: Ještěřák  |  Zdroj: Tiscali Games

    Málem bych na to zapomněl... Stalker: Shadow of Chernobyl si z recenze na mém oblíbeném Tiscali odnesl celkem frajerských 86%, celou si ji můžete přečíst tady.

    "Stalker nakonec nezklamal a své fanoušky si nepochybně najde. Jeho neotřelé prostředí a vynikající atmosféra vás doslova pohltí. Oplývá sice určitými neduhy, jako nevyvážené působení zbraní či problémy s inventářem, nicméně část z nich už vyřešil patch a další updaty budou následovat vzápětí. Hra nemá přehnané hardwarové nároky a disponuje velice líbivou grafikou."

    Líbivá grafika vzhledem k uždibnutému výkonu? No nevím, vzhledem k Oblivionu nebo D3 možná, ale vzhledem k Far Cry třeba nikoliv... :))




    3.4.2007 . . . STALKER modifikace a pár dalších dodatků

    Autor: Černobylská třínohá ještěrka  |  Zdroj: stalker.scorpions.cz

    Server stalker.scorpions.cz si dal onehdá tu práci a vymakal docela pěkný seznam prvních malých stalkeřích modifikací (ti, kterým se Ukrajinská hra obzvláště líbila, si na nějaké větší kousky - třeba ona slibovaná vozítka - budou logicky muset posečkat o trošku déle). GSC rovněž potvrdilo brzké vydání dalšího patche, řešícího mnohdy nedobře odladěný výkon grafiky, plus příslušného save converteru.
    Co se týče úspěchů/neúspěchů u recenzentů, ustálila se cifra serveru GameRankings na solidních 82.9%.
    DODATEK pro extrémně natvrdlé jedince - veškeré materiály uveřejněné dne 1.4. 2007 byly samozřejmě kecy a žádný Řád Moskevských automobilek rozhodně neexistuje. :))




    2.4.2007 . . . Stalker LARP

    Autor: chekotay  |  Zdroj: Hofál

    Tak nám začala sezóna, (což Templářský řád VŠB oslavil jarní akcí [o ní bude report příště]) a bojůvkaři si začínají vyplňovat do kalendářů data dní, kdy si opět užijí písku v zubech, olova v zadku a radiace v kostech. Jednou z prvních akcí jara měl být Ostravský Stalker LARP - jenže nebude, protože datum se přesunulo na 6.10. t.r. Přesto o něm informuji v předstihu, a to z toho důvodu, že se jej náš Řád nejspíš zúčastní.
    Příběh je jednoduchý: vojenský výzkumný komplex radiačních anomálií explodoval a vytvořil rozsáhlou Zónu, místo, kde je mnoho věcí jinak. Místo, kde se krutá smrt a pohádkové bohatství prolínají bizardními způsoby. Stačí ze Zóny vytáhnout jediný artefakt, a nemusíte od konce života makat. Lidé natolik odvážní - nebo chamtiví - nebo blbí - že se vypraví do Zóny, jsou nazýváni "stalkery". Přinášejí mnoho obětí, ale vynášejí ještě více pokladů, a proto je celá Zóna obklíčena zvláštní jednotkou Rudé armády. Ta jednak brání stalkerům v promenádách, jednak provádí vlastní výzkum Zóny. Jenže Zóna si lidi upravuje podle sebe a mutanti jsou nevyzpytatelní...
    Jak už vám asi došlo, nebude se jednat o žádný Piknik u cesty, ale řádnou airsoft/dřevárnu, střílečku a mlátičku. Zatím poslední stránky pro tuto hru vytvořené jsou zde: http://stalkerlarp.xf.cz/, Templáři diskutují tady.




    1.4.2007 . . . GSC získalo Řád Moskevských automobilek!!99 (aprílová aktuálka)

    Autor: Černobylská třínohá ještěrka  |  Zdroj: ---

    GSC Game World hýbe světem. Titul Stalker: Shadow of Chernobyl byl čtyřmi z pěti Ruských herně-publicistických plátků předběžně zvolen nejlepším kulturním počinem třetího tisíciletí. Jakmile se bafuňáři GSC doslechli, že za rok 2007 splnili plán na neuvěřitelných 1989%, pozvali největší herní koncerny světa na nefalšované Ruské mecheche. Poté co Bethesďák Todd Howard vyžahl asi dva litry charóšej vodki a galon kvasu a následně prohrál v kuličkách licence svých vlajkových sérií - Fallout a Elder Scrolls. Následkem toho se pravděpodobně dočkáme třetího Falloutu někde mezi Moskvou a Kyjevem, což je SUPER!!! Jednomu mému zdroji se navíc podařilo zjistit, že příští TES bude zasazeno na pohádkovou Sibiř (takže žádný Vvardenfell :)) a že GSC takhle přepili i jiná renomovaná studia (např. NHL 2008 bude mít na obalu Vladislava Treťjaka). Zda pan Makarov, vlajkový alkoholik GSC, přepil i Dana Vávru z IS, se nám ke všeobecné lítosti zjistit nepodařilo.
    Na závěr bych rád podotknul, že jsem si s Toddem domluvil interview, ale bohužel musel být evakuován do Kyjevské (polní) nemocnice, kde momentálně atakuje neoficiální americký rekord v počtu promilí v krvi. TAK AŤ TI TO VYJDE, TODDE!!


    Fallout je mrtvý, ať žije STALKER! (aprílová aktuálka)

    Autor: Ratman  |  Zdroj: ---

    Drazí přátelé, patrně jste nyní poněkud udiveni a ptáte se, co se právě děje. Dovolte mi tedy, abych zde za celou redakci bývalého Vaultu Šílené Brahmíny uvedl, jak se věci mají. Pravdou je, že jsme už unaveni věčným psaním o Falloutu a postapokalyptických záležitostech, proto jsme se s okamžitou platností rozhodli veškeré tyto aktivity ukončit. Prostě už žádný Fallout, žádné Falloutí povídky nebo artworky nebo cokoli v tomto smyslu, je konec, jednou a provždy.
    Počínaje dnešním dnem, začíná NOVÁ a lepší éra stránky, která bude zasvěcená jen a jen skvělému, jedinečnému a neuvěřitelně dokonalému RPGčku Stalker! Od zítřka, kdy již snad stránky převedeme do zcela nefalšované Stalkeří podoby, zde budete nalézat spoustu novinek, návodů a rad, jak se v této naprosto dokonalé hře, s mnoha RPG prvky, zlepšovat a bavit stejně skvěle, jako se baví spousty jiných hráčů právě v tomto okamžiku. Těšte se na turnajová klání, zbrusunové povídky z Černobylského prostředí, tabulkové přehledy účinnosti zbraní, monster… zkrátka bude toho mnoho, mnoho nového. Éra Vaultu Šílené Brahmíny tedy končí, éra Stalkerománie právě začala. Všichni věříme, že se vám zde bude líbit ještě více, než tomu bylo dosud!




    -zpět-

    BlueBoard.cz
    BlueBoard.cz


    Staň se pomocníkem při tvorbě, nakrm Šílenou brahmínu!:)




    Fallout Bible


    Vývojářské memoáry

    Fallout 3: Van Buren


    Rychlé odkazy
    České stránky
    Templáři VŠB
    ABCgames



    Zahraniční stránky
    No Mutants Allowed
    Duck and Cover
    Planet Fallout
    Fo3 ofic.stránky
    Bethblog
    The Vault
    Trzynasty Schron
    Falloup Online

    Modifikace
    Vault-Tec Labs
    Killap.net
    Last Hope
    Fallout:Resurrection
    Fallout:BGE
    Mutants Rising
    Fallout:Yurop

    Pro autorizaci
    pište na e-mail


    Sponzoři VŠB

    TOPlist

    BlueBoard.cz
    .. vstup do vaultu .. orientace .. vaultmasteři .. contact us .. irc channel .. kniha hostí .. fórum .. archiv..