Vault šílené brahmíny - největší stránka o sérii Fallout v češtině i slovenčine | Fallout 1, Fallout 2, Fallout Tactics, Fallout 3, Fallout New Vegas, FOnline, Fallout 4
... vstup do vaultu ... orientace ... vaultmasteři ... kontakt ... poslat novinku ... fórum ... archiv ..

Fallout

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
vault-boyové
holodisky
konce
texty ze hry
vychytávky
archiv zvuků
screenshoty
demo
wiki
fórum
download

Fallout 2

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
předměty
zbraně
brnění
automobil
holodisky
karmické tituly
konce
texty ze hry
kulturní odkazy
zajímavé sejvy
vychytávky
screenshoty
archiv zvuků
mapper
modifikace
wiki
fórum
download

Fallout Tactics

novinky
recenze
návod
charakter
mise
náhodné lokace
zbraně
brnění
vozidla
holodisky
drogy
screenshoty
multiplayer
hrajeme po netu
tipy a triky
editing
obličeje
modifikace
wiki
fórum
download

Fallout: New Vegas

novinky
recenze
hráčské recenze
návod
spolubojovníci
screenshoty
videa
zbraně
download
wiki
fórum

FOnline

novinky
faq
fórum
FOnline: 2238
status
server-boy 2238
manuál
mapy
instalace
screenshoty
gang VŠB
wiki-boy 2000
download
The Life After
status
manuál

Společné

bible
časová osa
bestiář
pitevna
traity
perky
technologie
zbraně vs. realita
bugy
tajemná tajemství
technické problémy
licence

Fallout projekty

Fallout Online (V13)
Fallout 4
Fallout 3: Van Buren

Příbuzné hry

Arcanum
AshWorld
Fallout: BOS
Fallout 3
Fallout: PNP
Fallout: Warfare
Fallout Tycoon
Lionheart
STALKER
Borderlands

Hry naživo

Fallout LARP
Fallout RP
download

Soutěže

O brahmíní vemeno
screenshot měsíce
žebříček charakterů
žebříček kr. zásahů
masový hrob
rychlonožka

Zábava

povídky
poezie
knihy
komiksy
filmy
hudba
kvízy
humor

Různé

články
rozhovory
jak přežít
wallpapery
bannery
průzkum
srazy a setkání
IRC channel
odkazy

Vault šílené brahminy - největší stránka o sérii Fallout v češtině a slovenčine.


ARCHIV - LEDEN 2004

-zpět-


31.1.2004 . . . Převedené sekce XI


Převedené sekce XI: Dnesky máme pár dalších věcí v novém kabátku, tentokráte zapracoval náš věrný čtyřnohý přítel Dog :o) Takže si můžete prohlédnout Fallout 2- Města, Fallout Tactics- Návod a Drogy, toť vše RATMAN

30.1.2004 . . . Update poezie


Update poezie: Kolega Hnoj chce dokázat že je opravdu všestranně nadaný literát a začal psát místo povídek básně... Jeho šest prvotin :) uvádím ke shlédnutí zde:
Báseň: Cesta temnotou
Báseň: Desátý
Báseň: Mlhavé ráno
Báseň: (Bezejmenná)
Báseň: Ochránce
Báseň: Příběh odvahy
That's all... Harley

28.1.2004 . . . Update povídek


Update povídek: Pojďme rovnou na to. Zcela záporňácká povídka přišla od HNOJe, čtěte Až na konec světa: ( V A P ) Příběh bezcitného vraha, pro kterého už není nikde bezpečno... O další přírůstek se postaral Nameless s dílem Tak trochu jiná povídka: ( V ) Opravdu zvláštně popsaný útěk z vězení... Pro dnešek konec... Harley

27.1.2004 . . . Yurop update


Yurop update: Je tomu už delší doba, co byla naposledy aktualizována stránka projektu Fallout Yurop a tak vám jistě udělá radost dnešní malý nový čerstvý neokoukaný update :) V Galerii tam můžete shlédnout xichtík ctihodného profesora a také první uveřejněné screenshoty. Daemon

25.1.2004 . . . Dějové kličky F3


Dějové kličky F3: Na stránce NMA si dali lidé tu práci a shrnuli dosud známá fakta o dějové zápletce „odloženého“ F3. Valná část těchto údajů se už objevila, ale něco je přeci jen nové a taky... nemám zrovna nic lepšího na práci, takže do toho:
Hráč byl nenadále přepaden tlupou robotů, když si jen tak špacíroval pouští a hleděl si svého. Když přijde k sobě, je v jakési podivné věznici spolu se spoustou dalších lidí. Nejste nikdo extra vyjímečný, jste prostě jeden z mnoha lidí, které roboti z neznámých příčin unesli. Nemáte žádnou amnésii jako v Planescapu, i když jste byli chvilku mimo.
Začínáte pracovat na plánu útěku, ale jako na potvoru těsně před vaším únikem kdosi věznici přepadne. Záhadné útočníky neznáte a ani oni si vás moc nevšímají. Nejde po vás žádná zákulisní mocnost, a nepotřebujete ani pomoc jiných spojenců jako v Lionheartu.
Máte nyní možnost prostě odejít nebo zůstat. Věznice bude po nějakém čase opravena a budou vyslání roboti, aby uprchlé vězně opět pochytala. Pokud vás chytí, nejde o život, můžete se prostě opět pokusit uprchnout. Roboti, kteří vás budou pronásledovat, jsou tady hlavně proto, aby vám připomínali, že je zde nějaká hlavní zápletka. Můžete se do věznice vrátit i sami a vypátrat, proč vlastně roboti chytají lidi. Nepůjdou po vás celou hru ba ani větší část hry.

V tomhle shrnutí šlo hlavně o to ukázat, že nejde o mnohokrát recyklovanou kaši, která se objevila už v Planecapu, Lionheartu, Baldurs Gate a mnoha dalších RPG. Jistě jsou mnohé prvky podobné, ale tvůrci si dali práci obohatit všechno mnoha kličkami a obměnami, takže nic není tak jednoduché, jak se na první pohled zdá.
Modleme se: Falloute 3, přijď! petruschka pokládá na obětní oltář Falloutu pannu. Erhm... no ona jaksi záhadně během 5 minut čekání na obětování o to panenství přišla. A to tu byla jen sama s petruschkou... záhada... no takže z obětování nebude nic, ale stejně - Falloute 3, přijď! petruschka

24.1.2004 . . . Povídka 3 599


Povídka 3 599 Těm čtivuchtivým návštěvníkům, kteří ještě nemají oči vypálené od čtení té hromady povídek která se nám tady kupí (Jen originály zabírají dva patra VSB:-)) dnes přináším další čtivo: 3 599: ( A ) Má možnost změnit osud celého národa - ale má na to jen hodinu. Je to krátké a jednoduché, a kdybych sem měl vypsat obsah, tak byste to už nemuseli číst :-) chekotay

20.1.2004 . . . Zmatky na DaC  -  Metalheart: Replicants Rampage  -  Copak tu máme dnes?


Zmatky na DaC: Zajímavé věci se děly na jedné z největších zahraničních Fallout stránek Duck and Cover. Vlastně se to týká spíše nás redaktorů, protože DaC je jednou ze studnic našich novinek a vám čtenářům to může být v podstatě ukradené, ale protože nic není tak zábavné, jako pomlouvání sousedů, pokusím se vám předestřít, co se vlastně událo. DaC bylo dnes po určitou dobu uzavřeno a podle komentáře, který se objevoval namísto hlavní stránky, to vypadalo, že už jde už o trvalý stav. Další velká stránka NMA se dokonce chystala převzít jeho obsah, aby aspoň ten nepřišel nazmar. V současnosti je už ale všechno při starém, DaC se vrátil i s uklidňujícím komentářem: „Byl to jen zlý sen, teď hupky zpátky do postýlky, dětičky.“ Co za tím vším stojí, jsem se dozvěděl z fór NMA. Jeden z majitelů DaC (asi Kreegle) pověřil moderováním fór patrně dosti nedůvěryhodné osoby, které mu nejen rozesraly databáze, ale navíc všem registrovaným uživatelům poslaly opravdu chutný obrázek (podle toho, co jsem slyšel, šlo o koláž fotografií koprofilního gay porna s fisting praktikami /viz. vysvětlivky/). Jedno se přidalo k druhému, připojila se patrně i frustrace z ukončení vývoje F3 a impulsivní zavření stránek bylo na světě. Naštěstí Kreegle není na stránce sám, zbytek DaCanů dal vše do pořádku a my je můžeme vesele vykrádat dál...
Rejstřík použitých výrazů pro nezkušené nezletilce:
Porno – Obrazový, textový či audiovizuální materiál, jehož jediným či převažujícím důvodem existence je sexuálně vzrušit osoby jej sledující
Gay – osoba mužského pohlaví sexuálně přitahovaná opět k mužům (ženská obdoba – Lesbička)
Koprofilie –sexuální praktika spočívající v manipulaci s lidskými či jinými fekáliemi (podle Freudovského pojetí se tím koprofil vrací do let tzv. dětské sexuality, která se koncentrovala na blahé pociti při vylučování)
Fisting – sexuální praktika spočívající v zavádění zaťaté pěsti do pohlavně vzrušivých otvorů lidského těla (vagina, v případě gay porna... hádejte kam)
petruschka – osoba, o které vám maminka vždycky říkala: "Jestli tě s tím zmetkem uvidím, tak ti přerazím obě nohy!“

Metalheart: Replicants Rampage: Díky Pesusově upozornění na našem fóru jsem se dostal k článečku na Bonuswebu o hře Metalheart: Replicants Rampage, jež by měla podle všeho potěšit hlavně nás- Fallouťáky. Má se jednat o cyberpunkové RPG s taktickými souboji v němž hráč ovládá partu až 6 lidí (tady něco smrdí)… do party budete moci rekrutovat lidi, replikanty, mutanty a nomády, ti budou moci využívat různých implantátů a samozřejmě širokou paletu zbraní. No nevím, nevím, zní to celkem Tacticsvykrádačsky, ale od zmražení F3, už na takové věci nejsem tolik háklivej, třeba to nebude špatná hra… ale NEBUDE to Fallout :((((( RATMAN

Copak tu máme dnes? Ano, překvapivě... povídku :) Tyler napsal zajímavé dílo Teorie chaosu: ( V A R P) Stojí na střeše nejvyšší budovy ve městě, jen v trenýrkách a s poslední cigaretou v ruce. Chce totiž skočit... Nelze než doporučit ještě dnes před spaním :)) Harley

19.1.2004 . . . Další netypická povídka. Moje :)


Další netypická povídka. Moje :) Máte už dost akčních hero povídek? Přečtěte si moje nové dílo s názvem Lásku za krev a smrt...: ( R P ), ve kterém rozhodně nejde o žádné typické věci jako boj, putování, Bratrstvo, Enkláva, Reno atd. Je to takový romanticko-psycho-depresivní příběh, který ukazuje jak rychle se mohou člověku zhroutit sny a co je schopen pro ně udělat :) Mno a jestli se vám to zdálo jako hovadina, máte možnost se vyjádřit ve fóru... Harley

18.1.2004 . . . Licence Falloutu pro F3d?  -  Po VELMI dlouhé době další povídka:o)  -  Převedené sekce X  -  Konto Fallout?


Licence Falloutu pro F3d?: Na stránce NMA se objevilo dosti nepravděpodobné tvrzení, podle něhož se o licenci Falloutu uchází do té doby amatérský projekt Fallout 3d. Abych vám aspoň trochu přiblížil děj, odehrávající se těsně po F1 v Novém Mexiku:
Ujmete se hry za bývalého obyvatele vaultu, který byl spolu s ostatními ještě jako dítě vyhnán nájezdníky do pustiny. Nyní žijete spolu s ostatními vaulťáky v malé vesnici. Dospěli jste do věku, kdy je na vás poklidný život v malém městečku až příliš nudný, a tak jste se rozhodli vydat zpět do svého rodného vaultu, odhalit jeho tajemství... bla...
Nejprve se objevil tento krátký odstavec: „Věci se daly do pohybu a začíná to vypadat nadějně. Řekněme prostě, že je zde mnohem více zákulisních machinací a zainteresovaných osob, než o kolika mohu mluvit. Mohlo by to dospět až k plnohodnotné licenci Falloutu spolu s účastí Rona Perlmana a Michaela Dorna (dabéři). Držte nám palce.“

Na DaC fóru se k tomu dále vyjádřil MeatPoPsicKle, lídr projektu: „...Nesnažím se o F3. Má hra je kompletně oddělená od ostatních Falloutů. Vzhledem k tomu, že se drží kánonu Falloutu a nezasahuje do časové linie ostatních her (odehrává se vlastně v minulosti, hned po F1), může to být separátní Fallout titul. Snažím se zjistit, kolik by stálo užití jména Fallout a dalších značek...“
Ještě kapku k ději. Tvůrci se zmínili, že ve hře se neobjeví Bratrstvo Oceli, jen Harold (ten tam prostě musí být) se zmíní o nějakých směšných panácích pobíhajících v konzervách od sardinek a sbírajících staré technologie. Enkláva bude přítomna, ale spíš než o pravidelné vojsko půjde o bandu námezdných vojáků, kteří byli vyslání šmejdit po technologiích.
Na NMA ani DAC moc nevěří, že by se týmu F3d mohlo podařit licenci koupit a nevkládají ani příliš velké naděje ve hru samotnou. Ale co my víme, jestli se IPLY při současné mizerné finanční situaci nechytne stébla a nezačne rozprodávat své osvědčené značky po kouskách různým obskurním firmičkám. Možná se ještě dočkáme hry Fallout 3D eXXXtreme BeachVolleyball with Minsc and Boo Tetris Striptease. Ani to nepřekládejte, mohlo by se vám udělat zle... petruschka

Po VELMI dlouhé době další povídka:o) Ten nadpis je myšlen vážně, věřte mi:o) I když tu fčera bylo hafo povídek, tak tahle je opravdu napsaná po VELMI dlouhé době:o) Jak si snad už jen ti nejstarší návštěvníci vzpomenou, tak úplně první Falloutovský příběh, který se v povídkách objevil byl z mého pera… pak následoval druhý a pak dlouho, dlouho nic… až teď. Po ustavičném odkládání jsem sepsal kratičkou povídku Dobrák: ( V P ) Barry byl jedním z prvních supermutantů v Jednotě, to že slouží Vůdci však neznamená, že nemůže mít dobré srdce...
Jak už jste pochopili, jedná se o příběh z druhé strany, už jsme tu měli příběhy hrdinů, zloduchů, obyč lidiček, ale mutantíků moc nebylo… no, ale pokud čekáte nějakou akci, tak vás moc nepotěším, páč akčně psát neumím:) Za finální podobu Dobráka musím poděkovat hlavně Harleyovi, který mi poskytl důležitou konzultaci a pomohl mi ji přeložit do čitelné podoby :) RATMAN

Převedené sekce X Bez delšího zdržování- Fallvonder předělal konce F2, takže si je teď můžete pěkně v klídku vychutnat i v nové grafice. Já vím, předělávání jde dost z tuha, ale to víte, mnozí z nás mají práce a učení až nad hlavu, takže musíme halt zaměstnávat schopné externisty... RATMAN

Konto Fallout?: Před nějakou dobou se na našem fóru rozhořela debata, v níž někteří čtenáři navrhovali, abychom založili konto, podporující vznik Falloutu 3. Tento nápad jsem udusal už v zárodku, protože nevidím žádný užitek v tom, rozdmýchávat plamínky naděje v táboráku, nad kterým si špekáčky stejně nikdy neopečeme (říkejte mi mistr metafor). Nicméně teď měl podobně praštěnou myšlenku i Sean Reynolds z IPLY (či BIS, jak sám tvrdošíjně říká). Jeho blouznění se objevilo na fóru IPLY. Jeden z fanoušků tvrdí, že by rád obětoval i 50$ na sponzoring F3 a Sean odpovídá:
Tak proč si nezaložíš konto, neseženeš právníka a nesepíšeš s ním nějaké ustanovení, které zaručí, že všechny vybrané peníze dostane IPLY, pokud se zaváže, užít je k tvorbě F3 a pokud podmínky nedodrží, všem se jejich peníze z konta zas vrátí. Uvidíme, kolik vybereš. Pokud bys dal dokupy 100 tisíc, dost by mě to ohromilo. A to by bylo pouze od 10 tis. lidí z celkem 30 tis., kteří podepsali petici za F3. To by pro IPLY znamenalo mnohem více, než petice, která jde snadno nafouknout užitím falešných nicků apod......
Upozornění: Tohle je jen můj osobní nápad a nemá to co dělat s politikou IPLY... blabla...

Takže ještě jednou, co je na té myšlence špatně. Vypadá hezky, to přiznávám. V dobách mého naivního mládí bych po tom asi taky skočil :) ALE:

  • Několik tisíc fandů Falloutu by v žádném případě nebylo schopno dát dohromady dost peněz. V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ. Vývoj hry stojí několik SET tisíc až miliony. Dolarů. Počítačové RPG není svlíkací Tetris, které si zbastlíte v pokojíku na svojí šunce.
  • Kdo by měl dostatečnou důvěru nás, šlechetných dárců? Nejsem si tak zcela jistý nikým. Já sám bych s tím zmizel do prvního bordelu.
  • Velkou část vybrané sumy by spolkl najatý právník a založení a vedení konta.
  • Pokud by se peníze vracely zpět, rozhodně nepočítejte s tím, že uvidíte celých svých 10 babek. Pěkný kus si ukousne banka za převody a správu.
  • Další velmi důležitý „detail“ – chce IPLY opravdu F3? Kolovaly řeči, že FOBOM má pomoci financování právě F3, ale teď, když se relativně dobře prodává, se mluví jen o druhém dílu na konzoli a ani Sean Reynolds v minulém článku nezmiňoval žádnou PC hru. Jen konzolovky.
  • A konečně. Chceme MY, aby Fallout 3 dělalo IPLY? Studio, které zaprodalo duši Falloutu a na jeho hrobě nechalo vyrůst plevel v podobě FOBOM (říkejte mi mistr patosu)? Vždyť IPLY se ke svým loajálním hráčům chová jako ke kusu špíny. Nekomunikuje s námi nebo lže, schovává hlavu do písku... Takže komu peníze dát? Bývalým BISákům? Ti jsou už dávno rozroušení po jiných studiech a navíc i s naší podporou by neměli dost peněz na založení studia. Silver Style? Obsidianu? Troice? Nemají peníze, nemají zájem, dělají na vlastních projektech nebo všechno najednou...
  • Takže si to přeberte. Ale přesto... kdyby někdo to konto založil, asi bych přispěl. Jenže to berte prosím jen jako gesto tonoucího, který se chytá stébla. Nevěřím, že to něco změní, ale chci pro komunitu Falloutmenů udělat aspoň gesto. Teda pokud mi maminka zvedne kapesné... petruschka

    17.1.2004 . . . Inzerce  -  Literární boom  -  Předělána sekce Technologie


    Inzerce Hledá se schopný pomocník, který by byl ochoten převést do nového vzhledu celou sekci bugů! Přihlášky posílejte na brahmíní mail, děkujeme :) Chodí nám totiž bugy a nemáme je kam dávat... Harley

    Literární boom Povídkový pokec na našem fóru je zřejmě dost inspirující pro nové autory, čili zde jsou nejnovější přírůstky: The Bio Killer dokončil svou povídku Zloduch, a hned napsal ještě jednu novou: Muž: ( V ) Vyprávění o poutníkovi, který do sebe nechal pro peníze vpravit FEV... Svojí postapo prvotinu sepsal Saruman.M, přečtěte si první část díla Monolog: ( V ) Muž přitlučený na kříž očekávaje smrti vypráví svůj mizerný životní příběh... Pro dnešek vše, rozchod. Harley

    Předělána sekce Technologie Starý koutek technofilů je zde v novém hávu. chekotay

    15.1.2004 . . . O budoucnosti PC her na IPLY  -  Povídka: Malý chlapec


    O budoucnosti PC her na IPLY Na fórech IPLY se stavil jeden z posledních BISáků ve službách Interplaye Sean K. Reynolds a konečně se vyslovil k budoucímu směřování Black Isle Studios. Konečně aspoň někdo. Neustálé mlčení a občasná absurdní tvrzení o tom, jak jde všechno skvěle od zaměstnanců IPLY, už nemůžu brát jinak, než jako sprostou urážku bývalých fanoušků jejich her. Takže co nám chce Sean říci:
    ...je zde pořád ještě pár lidí z BIS. Několik programátorů, designérů a hodně umělců. Většina z nich dělala na hrách, které máte rádi. A jsou pořád tady, pořád pracují na hrách (pozn.překl. ale na jakých! Konzolové blitky)...
    Na otázku na další plány zbytku BIS Sean odpověděl:
    Nevím nic o dlouhodobých plánech, ale právě teď pracuje náš tým na konzolových hrách (ne-falloutí, ne-D&D). Odpovědní činitelé byli naším demem F3 nadšeni. Jeho zrušení bylo prostě záležitostí ekonomiky: Kdybychom pokračovali s prací na F3, vyčerpala by společnost finanční prostředky ještě před jeho dokončením a bez práce bychom byli všichni. Což je blbé. Takže museli pár lidí propustit. S ušetřenými penězi budeme schopni pracovat na titulech, které nevyžadují tak velké týmy (tzn. konzolové hry). Doufejme, že se IPLY tímto způsobem povede získat dost peněz a bude díky tomu schopna produkovat náročnější PC RPG.
    Je tu také možnost prodat licence některých her, je to jen otázka nalezení finančně silného zájemce, který bude mít zároveň k těmto titulům respekt (pozn. překl. doufám, že větší než samotné IPLY).
    Neuvažujete o uvolnění dema F3?
    Nejsem si jistý, jestli by demo jelo na počítačích mimo naši síť. Celkem váhám se na to zeptat, ale jestli se naskytne vhodná příležitost, tak to udělám.
    Odpustil bych IPLY, že odložila F3 a vsadila všechno na konzolový FOBOM, i když to osobně můžu považovat za manažerskou chybu. Ale proč při tom museli pošlapat všechno to, co dělalo Fallout tak jedinečný? Navíc jejich ignorování fanovské komunity, lži a zastrašování vlastních zaměstnanců (i bývalých. Stačí se přečíst pár mých předchozích článků) už jen tak přejít nemůžu. Sami se rozhodli skočit do propasti komerce, drsný, ale inteligentní humor Falloutu vyměnili za prdící vtipy a masturbantské dialogy, hemžící se bezdůvodně sprostými slovy (jak se shoduje několik recenzentů FOBOM). Tak jim jen přeju, ať dopadnu tvrdě na držku a licence Falloutu se dostane do povolaných rukou... petruschka

    Povídka: Malý chlapec Před nějakou dobou tu Ratman oznamoval, že na našem foru vznikla nová sekce o povídkách. Od té doby se tam docela slušně rozjela debata, rozhodně doporučuji tam nakouknout a třeba se i zapojit. Ať už povídky píšete nebo jen čtete. Zmiňuji to tu proto, že nedávno tam proběhla debata, že je spoustu povídek o klaďasech zachraňující svět apod. Došli jsme k tomu, že by to chtěl změnu (už jste to mohli poznat z nedávných povídek). Prostě jsem v té chvíli dostal nápad na povídku a už mě to nepustilo. Musel jsem jí napsat. Takže bez dalších zbytečných řečí (a že jich bylo - včetně téhle závorky :-)) tady je: Malý chlapec: ( A P! V ) Malému chlapci zabijí rodiče. Jak bude jeho život pokračovat? Daemon

    14.1.2004 . . . Kratší povídka


    Kratší povídka The Bio Killer se po vzoru ostatních pustil do spisování povídek, jeho první dílko je tady: Zloduch: ( A! ) Zachycení boje proti zabijákovi dětí... Připravte se na pár pravopisných chyb... Harley

    13.1.2004 . . . Změna hodná oznámení


    Změna hodná oznámení Náš Fallout Tactics klan v minulém roce v tichosti dosáhl stáří více jak dvou let. (Vy kdož nevíte o jakém klanu je vlastně řeč, můžete hodit voko přímo na stránku klanu Vaultu Šílené Brahmíny). Velké oslavy druhých narozenin se nekonali, protože klan pomalu upadá v zapomnění spolu s Tacticsema. Už prostě moc lidí multiplayer této hry neprovozuje. A tak na stránkách klanu není v poslední době moc o čem aktualizovat a k tomu se clan leader Bublifu_c_k (alias X-Wamp) začal nějak moc věnovat studiu, takže mu už na hraní ani na stránky nezbývá čas. A zvrátit tento stav klanu k lepšímu se rozhodl Snake, který je nyní nových clan leaderem. Takže mu přeji hodně štěstí a trpělivosti, snad se mu podaří k multiplayeru FoT přivést nějaké nové hráče a stránky klanu alespoň trochu opět oživit. Daemon

    12.1.2004 . . . Povídky


    Povídky Dnes bez super vtipného titulku jako obvykle :), nicméně o to delší povídku napsal HNOJ: Utíkal: ( V ) Povídka o tom, že ne každý bojuje za ostatní. Stačí bojovat za sebe.... Pak ještě mrkněte na další dílko Lister Isterovo, slibující akci: Krádež karavan: ( V A ) Vyprávění o karavanách které měly problémy se supermutanty... Harley

    10.1.2004 . . . Povídka, povídka a... ještě jedna povídka :)  -  Anglický patch pro Fallout Tactics  -  Jak to vypadá s FOBOM


    Povídka, povídka a... ještě jedna povídka :) Tak se naši litrární autoři dočkali a jejich povídky vstupují na náročný čtenářský trh... Znáte někdo Tylera? Jo? Tak to se asi podíváte na Nihilismus: ( V ) Příběh ženy, která měla opravdu smůlu... Dále - Lister Ister a jeho druhé dílo: Haroldovo Vyprávění: ( V ) Název napoví - životní příběh Harolda... Do třetice je tu Jára a jeho první dílo: Fallout Story: ( A V ) Je potomkem mutanta a šlapky a jako takový zdědil od každého něco - je velký, silní i chytrý. Snad proto ho hned přijmou mezi sebe v Bratrstvu oceli a zde příběh začíná... Harley

    Anglický patch pro Fallout Tactics: Jak jsem se dočetl na Tiscali Games, rozhodl se Raptor, autor mnoha češtin do her, k nezvyklému kroku – uvolnit ke stažení soubor, který opět poangličtí F:Tactics. Ten se u nás totiž prodává pouze v české verzi. Patch je určen těm, kteří prostě nesnášejí hraní v překladu nebo se při hraní chtějí taky trochu přiučit anglinu (i když zrovna v Tacticsu si mnoho dialogů neužijí). Takže kdo má zájem, nechť stahuje tadyhle (700kb). Instalujte na Platinovou, tedy všemožně opatchovanou, nejnovější verzi hry nebo si počkejte na vydání eXtra Klasika za směšné dvě kila, která má vyjít na přelomu ledna a února. petruschka

    Jak to vypadá s FOBOM: Na stránkách NMA a DaC se vyrojilo pár zajímavých novinek o FOBOMu, který má už co nevidět vyjít. Zatímco v preview se ještě většina herních novinářů rozplývala chválou a v podstatě jen citovala oslavné kecy z oficiálních stránek hry (lákadlo svítících kondomů a latexových rukavic bylo asi příliš velké), první review na XboxAddict už tak pochvalně nezní. Autor review je očividně konzolový fanatik, který o Fallout ani jiné hry BIS vůbec nezavadil, ale tím lépe je schopen ohodnotit čistě jen hratelnost titulu. Srovnává konzolový Fallout s konzolovým Baldurs Gate: Dark Alliance a Fallout z toho nevychází moc dobře. Grafika i hratelnost spíše pod než průměrná, questy repetitivní a navíc jakoby obšlehnuté z BG:DA a jen přesazené do světa posta-apokalypsy. Místo volnosti radioaktivní pustiny je hráč uvržen do dungeonových bludišť, kde se motá jako krysa v kleci. Proklamovaná drsnost post-apo světa, šlapky na každém rohu a vulgární mluva působí jen jako pozlátko, které má přilákat rádoby tvrďácké teenagery.
    A teď něco k doprovodné hudbě. Pokud jste si dělali iluze, že aspoň hudba bude stylová – tedy jazzové fláky z 50. let a atmosférické nápěvy známé z původních Falloutů, musím vás zklamat. IPLY se chlubí, že doprovodnou muziku jim budou dělat hard-core-mega-turbo-elektro vymaštěnci typu Slipknot, Meshuggah, Killswitch Engage, Chimaira, Devin Townsend, Skinlab, Society 1 atd... petruschka

    9.1.2004 . . . Vyhodnocení Velké Vánoční Soutěže o Malé Ceny


    Vyhodnocení Velké Vánoční Soutěže o Malé Ceny: Tak a je tu okamžik, na který řada z vás čekala… především oněch 12 statečných, kteří se do soutěže zapojili:) Než přejdu k výslednému vyhlášení vítězů, tak vás budu chvíli napínat- tento rok jsme totiž zavedli novinku, že zájemci, kteří nesoutěžili a registrovali se ve fóru před určitým dnem mohli hodnotit spolu s námi, nakonec hlasovali jen dva, čili příště už necháme raději hlasování zcela v kompetenci vaultmasterů, protože jak je vidno, zájem moc nebyl. Nuže- vaultmasteři hlasovali jen čtyři (Já, petruš, Harley a Dejmík), od ostatních jsem do uzávěrky nic neobdržel, takže hlasy ve fóru měly nakonec MNOHEM větší význam, no smola- propásli jste šanci, he he, teď si brečte a stěžujte… :o))))) Boj to byl napínavý, každému se líbilo něco jiného a tak jsem se při závěrečném sčítání pekelně zapotil a vyšlo to velice těsně (rozdíly byly prakticky nepatrné, takže jsem výsledky 3x pro jistotu přepočítával:), no ale nakonec vyhráli ti nejlepší: Na prvním místě skončil bezkonkurenčně Sicco s náskokem 4 bodů před druhým Mabfredem, za nimž o bod pozadu skončil Skull. Takže příspěvky těchto tří se hodnotícím líbily nejvíce, takže mi prosím napište na mail svoji adresu, ať vím, kam vám mám poslat cenu. Další pořadí je následující: 4-6. místo obsadili společně James, Sewe a Goofy 7. Zaviačič, 8. En_Ricc\O, 9. Ramses, 10. Arthoin, 11. Snake, 12. Barbar 6. Ale bylo to poměrně těsné, mnoha sutěžícím uškodila především velikost (Snake, Zaviačič) a nebo nedodržení zadání (Barbar), ale celkově lze říci, že všechny soutěžní příspěvky byly povedené a časem se jich většina objeví ve vaultovizi. Takže výrercům gratuluji a ostatní- hlavu vzhůru, však ona ještě nějaká ta soutěž bude:o))) RATMAN

    8.1.2004 . . . Druhá část rozhovoru s Feargiem  -  Rozhovor s Johnem Deileym – nutnost přečíst!


    Druhá část rozhovoru s Feargiem: V druhé části rozhovoru na Gamespotu se už Feargus nezmiňuje o F3, ale i tak je to zajímavé počtení. Takže vám to kapku shrnu a předžvýkám. Pokud to chcete celé, budete muset poslouchat pančelku a šprtat anglická slovíčka!
    GS: Když jsi v dubnu 2003 opouštěl BIS, říkals, že IPLY nabralo jiný kurz k dokončení svých projektů a vaše cesty se tak rozešly. Jaký to byl kurz?
    FU: IPLY se chce zaměřit na konzolové tituly, ale podle mne neleží celá budoucnost her v konzolích. Rád tvořím tituly jak pro PC tak pro konzole a opustit jedno kvůli druhému není můj styl.

    Takže tady to máte černé na bílém z úst nejpovolanějších. Od IPLY už nejspíš můžeme čekat jen kozaté střílečky jako na běžícím pásu. Feargus se v další otázce vyhnul hodnocení tohoto kroku. Podle něj dělá prostě IPLY a jeho ředitel Herve Caen všechno možné pro to, aby se udrželi nad hladinou. Více méně také potvrdil naše obavy z toho, že Black Isle Studios budou od nynějška pouze nálepkou, kterou IPLY sem tam přilepí na nějaký výrobek, pokud se mu bude zdát, že by se tak mohl lépe prodávat.
    K budoucnosti své společnosti Obsidian Urquhart řekl, že se hodlají specializovat hlavně na RPG, s nimiž mají nejvíce zkušeností, ale nevylučuje ani práci na Real Time Strategiích. Budoucnost RPG jako celku pak vidí v tvorbě rozsáhlých, komplexních světů, reagujících na hráčovo konání. Čili něco takového, co popisovali bývalí BISáci, když nás ještě zásobovali novinkami z vývoje Falloutu 3 :( petruschka

    Rozhovor s Johnem Deileym – nutnost přečíst!: ...pro mě nutnost přeložit. Jak někteří z vás vědí, J. Deiley je, či vlastně byl, zaměstnanec BIS. Před nějakou dobou o něm byla řeč v souvislosti s aférou kolem ne/spolupráce BISáků a FOBOSáků (viz. Matláme se..., Stoka jménem IPLY). A nyní se s ním objevil velice velice... velice! zajímavý rozhovor o BIS, F3 a dalších záležitostech na stránce Gamebashee. Vzhledem k jeho délce si kompletní překlad vychutnejte na zvláštní stránce tadyhle... petruschka

    7.1.2004 . . . Fallout Tactics v edici eXtra Klasika


    Fallout Tactics v edici eXtra Klasika: Doupě přineslo velmi zajímavou zprávu o tom, kterak CDProjekt přesunul FT z Platinové Edice do kategorie eXtra Klasika, čili, teď se pevně držte- pořídíte jej za necelé dvě kila (199,- :))). V prodeji by měl být na přelomu ledna a února ve vybraných novinových stáncích, takže origoška už je dostupná snad i bezdomofcům:o) RATMAN

    6.1.2004 . . . Fallout Tycoon byl vyhlášen nejlepší freeware strategií roku 2003  -  Osudy BISáků


    Fallout Tycoon byl vyhlášen... Nadpis říká vše podstatné a také vlastně celý obsah mailu, který jsem obdržel od MrHandyho :o) Nebudu se kolem toho nijak dlouho rozepisovat, protože snad i supermutant beta pochopí, že FTycoon je NEJ, NEJ, NEJ a v hodnocení na Serveru Plné hry v kategorii strategie obsadil první místo. Pokud si chcete přečíst komentář a podívat se na ostatní konkurenty, tak klikněte sem. RATMAN

    Osudy BISáků: Stránka NMA dnes upozornila na další osudy hned dvou bývalých BISmenů – Damiena „Puuka“ Foletta a někdejší hlavy BIS, muže s nezapamatovatelným jménem Fearguse Urquharta.
    Snad si ještě vzpomenete na slova Carstena Strehse, zástupce firmy Silver Style, která pracuje na post-apo hře The Fall. Hned po rozpuštění BIS se Carsten zajímal o licenci F3 a hodlal zaměstnat některé BISáky. Podle prohlášení na fóru SS (žádné dvojsmysly! I když Silver Style je německá firma, tak si mohli zvolit název s poněkud méně dráždivou zkratkou :) byl Puuk nyní přijat jako Strehsův spolupracovník. O osudu Falloutí licence bohužel ani slovo.
    Zato o ní však mluví F. Urquhart (v současnosti kápo nové vývojářské společnosti Obsidian) v rozhovoru na stránce Gamespot. Abych to shrnul. Feargus jen potvrzuje obavy z dalšího směřování IPLY. Už při svém odchodu z BIS tušil, že IPLY se hodlá zaměřit na konzolové hry a osud počítačové divize BIS je tak zpečetěn. Obratně se však vyhýbá jakémukoliv hodnocení kroků IPLY a radši moc nemluví ani o konzolovém FOBOM. Na otázku zda slyšel o tom, že se bývalí BISáci hodlají spojit a odkoupit licenci F3, odpovídá:
    „No jak všichni víme, IPLY potřebuje prachy. Pokud by tedy někdo dokázal dát dohromady dost peněz, patrně by pro něj nebyl problém licenci koupit.“
    Bohužel řeči o spojení BISáků jsou podle mých dosavadních zjištění jen fámy. Navíc IPLY licenci potřebuje, poněvadž plánuje pokračování FOBOMu. Zajímavěji vypadá odpověď na otázku, zda by samotný Obsidian neměl zájem na vývoji F3:
    „Jsme nová společnost a nemáme dostatek peněz na zakoupení podobné licence. Kdyby na tom ale byl zainteresovaný nějaký finančně silný vydavatel, rádi bychom si s ním o tom promluvili. V Obsidianu pracuje hodně vývojářů, kteří předtím makali na F1 a 2 (17 z 20) například Brian Menze, který vytvořil Pip-Boye a Chris Avellone, který pro mnohé symbolizoval Fallout, dokud neopustil BIS a nezaložil se mnou Obsidian.“
    Padla i otázka, zda Obsidian nehodlá zaměstnat propuštěné BISáky, ale stav Obsidianu je v současnosti plný, takže s tím asi počítat nemůžeme. Nicméně Feargusova slova o licenci lze brát jako přímou výzvu vydavatelům a dovedu si představit, že na základě této „skryté reklamy“ by se mohl nějaký prachatý vydavatelský dům ozvat. Držte palce! Jo abych nezapoměl, zanedlouho bude následovat druhá část rozhovoru například o dalším osudu IPLY a směřování RPGéček v budoucnosti... petruschka

    4.1.2004 . . . Matláme se bahně IPLY  -  Návod na Fallout pro feťáky  -  Převedené sekce IX


    Matláme se bahně IPLY Aférka kolem interview Gamebashee a následného vyjádření D. Foletta (sloupeček Stoka jménem IPLY) se nám utěšeně rozrůstá. Tedy ne že by cokoliv, co bylo řečeno, mohlo zachránit reputaci FOBOMu, ale sledovat spleť keců kolem toho je zábavnější než telenovela. Folettovo vyjádření v tom smyslu, že s nikým z týmu FOBOM BISáci nemluvili a tedy jim ani nepředali své znalosti o světě Falloutu nejprve potvrdil J. Deiley:
    „Nevzpomínám si, že bych já nebo někdo z BISáků byl kdy konzultován FOBOMáky. Faktem je, že FOBOMáci si prostě s licencí Falloutu udělali co chtěli a neprokázali přitom žádný respekt k původním Falloutům.“
    Deiley se domnívá, že FOBOMáci je o radu nepožádali hlavně proto, že prostě chtěli všechnu zásluhu za vývoj FOBOM shrábnout sami. Takže zase ta vnitropodniková politika a strategie vlezdoprdelkovství. A to jsou prý ty pokrokové emerické metody managmentu, co mi tlačí ve škole do hlavy. Stejná sračka jako u nás...
    To ovšem nebylo vše. Deiley se ozval ještě jednou a tentokrát proto, aby vyvrátil svá původní slova:
    „Kontaktoval mě současný zaměstnanec IPLY a požádal mě, abych svá vyjádření opravil. FOBOM tým prý opravdu mluvil s BISáky. Stalo se tak ve chvíli, kdy jsem si toho nebyl vědom. Nikdo z BISáků nepatřil k managmentu, takže nebylo nutné nás o takové schůzce informovat.... blabla... Nemám důvod domnívat se, že by mi dotyčná osoba lhala, takže odvolávám mé prohlášení a omlouvám se vám i FOBOM týmu... blabla“
    Takže co se asi stalo – na Deileyho někdo udělal BUBU! Podívej, co máš ve smlouvě s IPLY: „Ani po rozvázání pracovní smlouvy nejste oprávněni vynášet na veřejnost interní informace o vašem zaměstnavateli.“ A pokud neodvoláš svoje prohlášení, vytáhneme to na tebe a naši právníci z tebe stáhnou i předkožku! Jistě, jsou to jen domněnky, ale zdají se mi celkem pravděpodobné.
    No možná se jen příliš často dívám na právnické seriály, ale to ještě není všechno. Na fóru stránky SomethingAwful se k té šlamastyce vyjádřil i JE Sawyer (pod přezdívkou RopeKid):
    „Podle toho co vím, nemá absolutně nikdo z BIS co do činění s vývojem FOBOM... Já sám jsem se o jeho vývoji dozvěděl, až když byl téměř v produkci. Více o tom věděl jen Feargus Urquhuart a snad ještě jeden chlapík, ale ani jejich vliv na produkci FOBOMu bych neoznačil za velký...“
    Takže tady to máte – ano, snad se Feargus nebo někdo z BIS setkal s nějakým FOBOMákem během rauchpausy, poplácali se po rameni a prohodili tři slova. Další FOBOMák z toho pak ve svém interview lživě udělá měsíce konzultací a spolupráce s týmem BIS. Ale řekněme si to na rovinu: Kdyby opravdu BIS s FOBOMáky spolupracovalo a poskytovalo mu informace o zákulisí Falloutu, fungování tohoto post-apo světa a dalších detailech, vyznělo by to pro tým FOBOM snad ještě hůře. Vždyť podle toho, co zatím o této konzolovce víme, už porušila snad všechny nepsané zákonitosti Fallout světa. Pojďme se vsadit, jestli na krabici s FOBOM Interplay pleskne logo BIS v naději, že z tohoto mrtvého studia vytříská ještě pár dolarů navíc... petruschka

    Návod na Fallout pro feťáky Fetařina3 si zaslouží býti hoden své přezdívky, neboť sepsal návod pro feťáky na Fallout 1. Neměl jsem čas si jej úplně celý přečíst, takže vám o něm nic konkrétního neřeknu, ale snad všem smažkám pomůže… no a já se valím zase učit:-/ RATMAN

    Převedené sekce IX Po delší odmlce tu jsou další dvě převedené sekce… vše opět díky Fallvonderovi. Takže- brnění F2 a sejvy z Fallout 2, nemusí pršet, jen když kape… :) RATMAN

    3.1.2004 . . . A vítězem screenshotu měsíce se stává...


    A vítězem screenshotu měsíce se stává... Goofy a jeho Ožran Frank, gratuluji. Jinak noví soutěžící nejsou, jen jsou dva nové příspěvky- Goofy a Menší problém a Wenca + Chudák vyvolený. Dneska to beru hopem, páč zkouškový je v plném proudu a já se musím vrátit zpět nad skripta, takže pá a hlasujte zděs. RATMAN

    2.1.2004 . . . Stoka jménem Interplay  -  Poslední soutěžící a můžeme začít!


    Stoka jménem Interplay Ano, je tu další z mých oslavných článků, opěvujících manažerské schopnosti, morální kvality a prostě všeobecnou úžasnost společnosti IPLY. Tentokrát se na fóru stránky NMA objevil komentář bývalého vývojáře F3 Damiena „Puuka“ Foletta k interview s vývojářem konzoloviny FOBOM Danem Kingdonem. Interview si můžete prohlédnout na stránce Gamebashee, a padly tam výroky jako:
    GB: Podíleli se na vývoji F: Brotherhood of Masturbation i lidé z BIS?
    Dan: Naštěstí pro nás byli kluci z BIS velice zainteresovaní na vývoji FOBOM a už od samého počátku nám radili co se týče příběhu, prostředí i postav. Zásobovali nás také tunami informací o detailech jako je krajina, časová osa a údaje z Fallout Bible.
    Damienův komentář: Hovno! Nepamatuju si, že by kdokoliv z BIS mluvil s týmem FOBOM a oni snad využili nějaké naší rady. Znovu říkám – HOVNO! Dokonce si ani nevzpomínám, že bych kdy potkal designéra, se kterým je tenhle rozhovor a nejsem si jistý, jestli s ním kdokoliv z BIS prohodil víc než dvě slova. No možná mluvil o nějaké jiném BIS týmu... Vlastně neexistoval skoro žádný kontakt mezi BISáky a FOBOMáky. Možná někdo z nich nahlédl do našich materiálů k Falloutu a do F. Bible. Vzpomínám si ostatně na slova Chuckieho (pozn. překl. vedoucí FOBOMáků), o tom, že svět konzolového Falloutu se odehrává v jiném paralelním vesmíru než počítačový Fallout.
    Starý fallouťák Saint Proverbius pak ještě doplnil, že FOBOM je jeden z hlavních důvodů, proč byl F3 zrušen. Jeden z managerů IPLY totiž tvrdil, že F3 byl stopnut, protože by asi nebyl dokončen včas. Zároveň, ale vedení IPLY stahovalo lidi z BIS, aby pracovali na FOBOMu a tím sami zpomalovali práci na F3 a vlastně jej zabili.
    K tomu Damien jen poznamenal: "To je zatracená pravda. Stoprocentnně to potvrzuju."
    Takže pokud potřebujete další důvod proč nesnášet IPLY a hromadně pálit konzole PS2 a XBox, tady jej máte.... petruschka

    Poslední soutěžící a můžeme začít! Tak do soutěže přispěli poslední soutěžící a už už se můžeme vrhnout na hlasování. Takže ti posledníci byli: Snekeho reklama na FT klan, Siccova na zbraně F2, ARTHOINova oprava oprasku animátoru a mimosoutěžní Hnojův příspěvek, který je pro soutěž příliš velký a nevhodně animovaný, takže jej sem po domluvě s Hnojem dávám jen pro zajímavost (poslal jich víc, ale tento je z nich nejlepší:) Doufám, že jsem nikoho neopomenul a došly mi všechny maily, které měly.
    Takže jelikož se vybírá z více než 10 soutěžících, budou ceny tři a tedy i tři výherci. Jelikož letos můžou ve fóru hodnotit i zájemci registrovaní před 20.12.2003 (pokud se soutěže nezůčastnili), tak pro ně tu mám pokec, kterak na to: Shlédnete všechny soutěžní příspěvky a soutěžící seřadíte od prvního místa po poslední (podle toho, jak moc se vám líbí, nejlepší bude na prvním- dostane plný počet bodů, druhý nejlepší na druhém dostane o bod méně, třetí o dva, čtvrtý o tři… poslední dostane bod jen jeden). Toto své pořadí umístíte do fóra, v soutěžním tématu (!Hlasování!), pokud chcete, tak můžete přidat i pokec proč se vám ten který soutěžící líbil (další komentáře do jiných témat, ať v tom není bordel). Hlasování bude uzavřeno 8. ledna. Z hlasování všech zájemců uděláme malý žebříček, který se bude rovnat hlasu jednoho vaultmastera.
    Takže doufám, že budete hodnotit spravedlivě podle toho, jak se vám příspěvky líbí a né podle toho, kdo je váš kamarád, vaultmasteři budou ještě hodnotit originalitu a velikost, ale vy jste vázáni jen vašimi pocity… :o) RATMAN

    1.1.2004 . . . Šťastný nový rok!


    Šťastný nový rok! Vážení věrní i nevěrní čtenáři, dovolte, abych vám do roku 2004 popřál hodně úspěchů ve všem co budete dělat, hodně štěstí, zdraví a hlavně návštěv naší stránky :o) Doufám, že jste mohutně slavili a první vaše věta po probuzení byla: Skara, jak sem se sem dostal? :o) Protože takhle se má správně oslavovat, né sedět u bedny nebo kompu (pokud na něm nepaříte Fallouty, to by vás omlouvalo:)))))))
    Soutěžní příspěvky, které došly na poslední chvíli sem dám zítra. RATMAN

    -zpět-

    Staň se pomocníkem při tvorbě, nakrm Šílenou brahmínu!:)




    Stránky v EN

    No Mutants Allowed
    Fallout Wiki
    Fallout Database

    Modifikace v CZ

    Fallout:Resurrection
    Fallout et tu
    Fallout 2 Restoration Project a neof.patch
    Fallout:BGE (dead)
    Fallout:Yurop (dead)

    Modifikace v EN

    Vault-Tec Labs
    Fallout 2 Restoration Project a neof.patch
    Fallout of Nevada
    MIB88: Megamod
    Last Hope
    Fallout et tu



    Sponzoři VŠB

    TOPlist





    .. vstup do vaultu .. orientace .. vaultmasteři .. contact us .. irc channel .. kniha hostí .. fórum .. archiv..